Strona 14 z 17

Re: DZIWNY PROBLEM Z HAMULCAMI

PostNapisane: 05 sty 2018 18:46:30
przez brum
Wyłącz abs.

Re: DZIWNY PROBLEM Z HAMULCAMI

PostNapisane: 05 sty 2018 18:49:24
przez Semir
Próbowałeś odłączyć ABS i zobaczyć co wtedy się dzieje?
Może być uszkodzona pompa od abs-u, lub sterownik.

Re: DZIWNY PROBLEM Z HAMULCAMI

PostNapisane: 05 sty 2018 18:56:15
przez jrzeuski
Możesz też rozpinać po kolei kostki czujników ABS, bo może któryś świruje i oszukuje sterownik, że koło się zatrzymało. Jeśli po rozpięciu któregoś nie wyskoczy błąd ABS, to masz winnego.

Re: DZIWNY PROBLEM Z HAMULCAMI

PostNapisane: 05 sty 2018 19:05:55
przez DAREK
Dzięki za podpowiedzi będę z nich korzystał - chciałbym jutro ale jest święto i przeklęte sąsiadki będą gderać. Dzięki i pozdrawiam. Jak odkryję źródło usterki - napiszę co było.

Re: DZIWNY PROBLEM Z HAMULCAMI

PostNapisane: 05 sty 2018 19:14:58
przez jrzeuski
Zbadaj też stan koronek ABS. Któraś może być wyszczerbiona i wtedy przy powolnej jeździe sterownik zbyt długo nie dostaje sygnału z czujnika, co interpretuje jako zatrzymanie obrotu i uaktywnia pompę, bo z pozostałych kół ma sygnał, że się kręcą. Z tyłu koronka jest w moście, więc ciężko tam zajrzeć, ale i nic jej nie grozi, dopóki tryby się nie rozpadną, co z pewnością byś odczuł :D

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 06 sty 2018 09:49:49
przez DAREK
Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi - będę działał - jak coś znajdę to się odezwę.

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 15 sty 2018 23:44:32
przez Kaczuszka
Przejrzałem cały temat problem kilka razy się pojawiał ale czy ktoś go rozwiązał, a mianowicie kontrolka ABS zapala się i gaśnie objawów brak ABS brak. W weekend dobiorę się do licznika zobaczę czy tam handlarz nie na broił by dobrze auto sprzedać.

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 16 sty 2018 17:48:26
przez tupek
Najpierw bym podłączył komputer i sprawdził czy coś zapisał.
Ale wygląda mi to na uszkodzenie koronki na którejś z tarcz przednich lub są tak skorodowane że czujnik nie czyta przerw.
Jeszcze rozkleił bym sterownik abs i poprawił wszystkie połączenia lutowane.

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 19 sty 2018 16:51:17
przez frociama
Cześć.
Wymieniłem uszkodzone czujniki ABS ( lewy przód i tylny na moście) bo kontrolka świeciła cały czas od momentu zakupu auta. Po przejechaniu kilku metrów kontrolka gaśnie, abs zadziała do pierwszego mocniejszego hamowania potem wraca kontrolka abs i koła blokują wszystkie na śniegu. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu, przejechaniu kilku metrów znów gaśnie , abs znów do pierwszego hamowania albo kontrola zgaśnie i po chwili znów się zaświeci nawet bez hamowania. Magicy na mojej wiosce nie mogą połączyć się z sterownikiem abs.
W czym może tkwić przyczyna?

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 21 sty 2018 08:03:47
przez tupek
Zrób tak jak ja opisywałem parę postów wcześniej.
Odkręć sterownik abs, rozklej goi popraw wszystkie połączenia lutowane (zimne luty).
Wtedy będziesz maił pewność że w sterowniku jet pewne połączenie.
A we frocie z abs i poduszkami nie wszystkie diagnoskopy się łączą więc to też utrudnia sprawę.

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 23 sty 2018 18:36:42
przez frociama
tupek napisał(a):Zrób tak jak ja opisywałem parę postów wcześniej.
Odkręć sterownik abs, rozklej goi popraw wszystkie połączenia lutowane (zimne luty).
Wtedy będziesz maił pewność że w sterowniku jet pewne połączenie.
A we frocie z abs i poduszkami nie wszystkie diagnoskopy się łączą więc to też utrudnia sprawę.


Dziś wyjąłem sterownik ABS, przewalutowałem połączenia na płytce i dalej ten sam objaw, kontrolka gaśnie po przejechaniu kilku m a potem wraca po pierwszym hamowaniu i załączeniu ABS-u bądź po przejechaniu załóżmy 200-300m :(
Czy abs ma jeszcze jakiś dodatkowy przekaźnik? Bezpiecznik dobry bo sprawdzałem. Wtyczki wszystkie na miejscu.
I pod pompą ABS jest jakaś wtyczka kwadratowa z wyjściami jak do przekaźników tylko nic nie jest wpięte. Do czego może służyć?

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 24 sty 2018 13:21:27
przez tupek
A na pewno koronki na tarczy hamulcowej są dobre? Najszybciej bedzie jak poszukasz kogoś kto połączy sie z abs. Szukaj takiego interfejsa który obsługuje auta japońskie.

-- Dodano 24 sty 2018 13:23:06 --

A na pewno koronki na tarczy hamulcowej są dobre? Najszybciej bedzie jak poszukasz kogoś kto połączy sie z abs. Szukaj takiego interfejsa który obsługuje auta japońskie.

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 24 sty 2018 17:11:03
przez frociama
A czy jest jakiś sposób na zbadanie koronki z przodku bez demontażu całej tarczy..?Chociaż z jednej strony gdzie wymieniłem czujnik abs to można zaglądnąć przez otwór od czujnika ale gdzie siedzi stary to na bank nie wylezie... Z tyłu w moście to wiadomo że demontaż dekla tylko wchodzi w grę...
I ponowie pytanie z poprzedniego postu: czy ten abs posiada jeszcze jakiś przekaźnik? I do czego służy ta wtyczka pod pompą absu taka kwadratowa jak do przekaźnika...

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 24 sty 2018 20:14:04
przez tupek
Pod maską na pokrywie bezpiecznikow jest piktogram abs a pod nim bezpiecznik.
Zebatke bedzie ciężko zauważyć ponieważ przykrecona jest do tarczy

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 08 lut 2018 17:43:47
przez jarmis71
tupek napisał(a):Zrób tak jak ja opisywałem parę postów wcześniej.
Odkręć sterownik abs, rozklej goi popraw wszystkie połączenia lutowane (zimne luty).
Wtedy będziesz maił pewność że w sterowniku jet pewne połączenie.
A we frocie z abs i poduszkami nie wszystkie diagnoskopy się łączą więc to też utrudnia sprawę.




A które są sprawdzone i się łączą lub jakie oprogramowanie na kompa.

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 08 lut 2018 17:59:25
przez tupek
Ja podłączyłem interfejs AsianGold głównie do samochodów japońskich.
Oczywiście nie było tam opla frontery tylko jakieś isuzu.
Ogólnie jak popytasz w warsztatach czy się podłączą do takiego silnika to będą chcieli spróbować.
Jeżeli się nie połączą to kasy nie zapłacisz.
Ogólnie warsztat zajmujący się samochodami japońskimi powinien połączyć się z frotą.
A jeżeli chodzi o sam silnik to zwykły elm 327 na blutacza da radę.

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 09 lut 2018 10:28:17
przez szymon.ha
Na wyłączonym zapłonie zwierasz np. spinaczem biurowym w gnieździe obd pin 12 z pinem 4 albo 5 (masa).
Po włączeniu w ciągu 3 sek, naciskasz pedał hamulca przynajmniej 6 razy i tak kasujesz błędy, bądź po tych 3 sek. nastąpi wybłyskanie błędów.
Najpierw 3 razy zostanie wybłyskany nr 12, a nastepnie numery błędów o ile je masz.

Między błędami jest 3.2 sek. przerwy, a między liczbami błędu 1.2 sek.

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 09 lut 2018 13:31:11
przez drech
Udało Ci się w ten sposób coś wybłyskać?

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 09 lut 2018 13:53:39
przez szymon.ha
Nie próbowałem, ale taką opcję przewiduje manual.

Jest też opcja blyskania błędu dla automatycznej skrzyni, ale nie pamiętam już czy też dla poduszek.

Re: [A/B] ABS

PostNapisane: 09 lut 2018 14:48:25
przez drech
Aha, bo ja próbowałem i nie działało. Miałem nadzieję, że Tobie się udało.
Poduszek i skrzyni nie próbowałem, bo działają :boss: