Strona 1 z 3

[All] Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 13 wrz 2008 19:59:43
przez cezar82
Witam mam problem. Przy hamowaniu ściąga mnie w lewo. co to może być. bylem u gumiarza wzwazyl kola. Oczyściłem tarcze i klocki i dalej jest to samo. ma ktoś jakieś pomysły? podczas jazydy tez delikatnie mnie ściąga w lewo.

Re: Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 13 wrz 2008 20:08:27
przez kasalka
Hamulce nierówno biorą, sprawdź też luzy i geometrie zawieszenia.

Re: Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 13 wrz 2008 20:12:18
przez cezar82
a jak zrobić żeby hamulce równo brały

Re: Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 13 wrz 2008 20:40:40
przez kasalka
Pierwsza sprawa odpowietrzyć, jak je czyściłeś to zwróciłeś uwage czy nie ma jakis wycieków, czy zaciski płynnie i równo chodzą, zapieczony cylinderek. Ale skoro podzas jazdy też ściąga to sprawdziłbym luzy w zawieszeniu bo to może być główną przyczyną a podczas hamowania zwiększone obciążenie koła powoduje jego "uciekanie" z toru jazdy.

Re: Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 14 wrz 2008 09:35:45
przez nightman
cezar82 napisał(a):Witam mam problem. Przy hamowaniu ściąga mnie w lewo. co to może być. bylem u gumiarza wzwazyl kola. Oczyściłem tarcze i klocki i dalej jest to samo. ma ktoś jakieś pomysły? podczas jazydy tez delikatnie mnie ściąga w lewo.


sprawdź sobie zbieżność, bo zakładam że gumiarz ciśnienie w kołach wyrównał....

Re: Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 19 wrz 2008 11:03:21
przez wojtekkk
to że wyczyściłeś tarcze i klocki to znaczy że nie zrobiłeś nic--a tłoczek(wyczyścić i dać nowej wazeliny wysokotemperaturowej-taka specjalna do tłoczków), a prowadnice zacisku--robota prosta(45 minut na koło)--no chyba że faktycznie kierownik rozbity

Re: Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 21 wrz 2008 10:29:59
przez maciar
Jak pęknie gumka na prowadzeniu zacisku to tak może zardzewieć ze prowadnicy nie wyjmiesz.Może brać jeden klocek ibędzike zciągać.Zreszta jak gumka pęknie to często awaria :mrgreen:

Re: Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 21 wrz 2008 13:00:15
przez konik
maciar napisał(a):Jak pęknie gumka na prowadzeniu zacisku to tak może zardzewieć ze prowadnicy nie wyjmiesz.Może brać jeden klocek ibędzike zciągać.Zreszta jak gumka pęknie to często awaria :mrgreen:



Ja miałem właśnie taki problem, zardzewiała i zapiekła się prowadnica zacisku - hamulce działały ale klocki nie zużywały się równomiernie doprowadziło to w końcu do całkowitego zużycia klocka (od wewnętrznej strony koła) i zniszczenia tarczy hamulcowej

Re: Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 22 wrz 2008 17:02:54
przez Adam
Jak pęknie gumka to potem do apteki po test.


Lepiej żeby pękło lustro.

Re: Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 22 wrz 2008 17:59:32
przez nightman
@cezar82 - na jakim etapie jesteś w poszukiwaniach feleru, mozę udało Ci się coś już rozjaśnić temat bo powoli zgaduj-zgaduja się robi...hehe. I małe pytanko - Ty tam masz ABS w skorupce zainstalowany?

Re: Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 03 paź 2008 19:44:25
przez cezar82
Jestem na takim etapie ze szukam czesci tanszych niz w serwisie zeby luzy pousowac. Jak byłem u zwykłego mechanika powiedział że mam tylko na swożniu górnym luzy, pojechałem jeszcze na stacje diagnostyczną i doszedł łącznik stabilizatora(już kupiłem) drugi swożeń górny(też mam) tuleje górnych wachaczy namierzam poza serwisem bo tam chca 80 za szt. ostatnio zainteresowała mnie kolumnas kierownicza bo troche sie rusza na boki i góra dół. W miejscu gdzie łączy się z przekładnią kierowniczą jest gumka i mam tam spore luzy jutro spróbuje to podokręcać jakoś i jak wymienie pozostałe elementy zawieszenia dam znać jak jest. Chce zrobić wszystko razem żeby 2 razy za zbieżność nie płacić. Pozdro

Re: Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 04 paź 2008 07:19:57
przez oposs
Witam obserwuje temat bo u mnie po wymianie klockow fura skreca w prawo ale bylem u diagnosty ktory stwierdzil ze auto jest ideał i tez zaczalem sie zastanawiac nad kolumna kierownicy poniewaz pod rzeczoną gumką majster wykrył luz pozdrawiam

Re: Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 04 paź 2008 10:56:05
przez cezar82
dzisiaj bylem u mechanika i mówił ze jakiś przegub krzyżakowy łączy przekładnię z kolumna i to on jest wybity prawdopodobnie, ale najpierw sam to rozbiorę i sprawdzę jak będę coś wiedział dam znać.

Re: Kola skrecaja w lewo przy hamowaniu

PostNapisane: 14 sty 2010 13:47:15
przez goralHC
I co z tą kierownicą bo mam ten sam problem?

Nierówno hamuje przód!

PostNapisane: 29 cze 2011 22:24:50
przez tomekxxxy
Po naciśnięciu hamulca lewe koło blokuje się od razu a prawe ze sporym opóźnieniem , szczególnie na mokrej nawierzchni. Klocki , cylinderki, tarcze w porządku, wszystko z pięć razy rozbierane, czyszczone i odpowietrzane.Możliwe ,że pompa do bani?

Re: Nierówno hamuje przód!

PostNapisane: 30 cze 2011 08:09:58
przez jrzeuski
Pompa daje ciśnienie na cały układ, ale lewe przednie koło jest zasilane z trójnika zaraz przy pompie a prawe oraz tył z trójnika na prawym górnym wahaczu.
Może rurki lub trójniki układu hamulcowego są zapchane? Tył hamuje dobrze? Jeżeli tak, to sprawdź przewody na prawym wahaczu.

Re: Nierówno hamuje przód!

PostNapisane: 30 cze 2011 15:00:47
przez tomekxxxy
jrzeuski napisał(a):Pompa daje ciśnienie na cały układ, ale lewe przednie koło jest zasilane z trójnika zaraz przy pompie a prawe oraz tył z trójnika na prawym górnym wahaczu.
Może rurki lub trójniki układu hamulcowego są zapchane? Tył hamuje dobrze? Jeżeli tak, to sprawdź przewody na prawym wahaczu.

Po niedzieli stawiam frote do mechanika.Podejrzewam prawa prowadnicę , jeśli nie to to zmienię wszelkie dostępne gumki w pompie i tłoczku.

Re: Nierówno hamuje przód!

PostNapisane: 30 cze 2011 19:35:56
przez kowal_ldz
obowiązkowo wyczyśćcie tłoczki, ja już dwa razy to przerabiałem

Re: Nierówno hamuje przód!

PostNapisane: 06 gru 2011 11:06:13
przez quaker
Trochę stary temat, ale mam dokładnie taki sam problem ze swoją.

Hamulec zachowuje się jakby był zapowietrzony - pierwszy raz "wpada", dopiero za drugim razem mocniej hamuje.
(raczej nie jest zapowietrzony, przelaliśmy go na nowo płynem i żadnych baniek nie było)
Oczywiście przy mocnym naciśnięciu następuje zryw w lewo (mniemam, że lewe koło łapie mocniej).

Gdy podczas jazdy lekko hamuję na prostej to znosi w lewą stronę.

Rok temu wymieniana była pompa hamulcowa - co z tym problemów było to massakra :wsciekly:
Żaden "oryginalny zamiennik" nie pasował, dopiero gdzieś na aukcjach wyszperałem używaną pompę taką jak moja
(nawet coś szukałem pomocy na tym forum, ale widzę, że tamto konto administracja usunęła?!)

Początkowo wpakowałem tam nowe uszczelki tłoczka z zestawu naprawczego do pompy - co poskutkowało całkowitym zanikiem hamowania.
Jakoś przebujałem się z tym problemem, ale teraz mrozy nadchodzą i wolałbym uniknąć sytuacji gwałtownego hamowania na śliskiej nawierzchni podczas gdy lewe koło łapie od razu.


Widzę, że poprzednicy pisali coś o czyszczeniu tłoczków, etc.
Smarowane tą pastą były rok temu przy okazji prac z układem hamulcowym - nic się nie zmieniło

Pytanka mam dwa:
- Jak jest z układem hamowania we Frotce? Cały czas wydawało mi się, że hamują koła po przekątnej - (Prawy Przód + Lewy Tył i Lewy Przód + Prawy Tył), wyżej napisano, że lewe koło jest osobno a cała reszta osobno (jaki w tym sens?) - jak to w końcu jest?

- Czy serwo hamulcowe z wersji Frontery B (99r) spasuje do wersji A (94r)? Nie udało mi się dostać nowej pompy do mojej wersji, więc najlepszym wyjściem była by wymiana pompy na inną (+ serwo). To właśnie pompę podejrzewam o całe zamieszanie.

Re: Nierówno hamuje przód!

PostNapisane: 06 gru 2011 11:16:51
przez jrzeuski
quaker napisał(a):(nawet coś szukałem pomocy na tym forum, ale widzę, że tamto konto administracja usunęła?!)
Zgodnie z regulaminem długo nieużywane konta są usuwane. Wcześniej użytkownik dostaje maila z przypomnieniem. Jeśli nie zareaguje to zakładamy, że forum już go nie interesuje.
- Jak jest z układem hamowania we Frotce? Cały czas wydawało mi się, że hamują koła po przekątnej - (Prawy Przód + Lewy Tył i Lewy Przód + Prawy Tył), wyżej napisano, że lewe koło jest osobno a cała reszta osobno (jaki w tym sens?) - jak to w końcu jest?
Obwód jest jeden (przynajmniej w wersji bez ABS) oparty na trójnikach. Pierwszy jest zaraz przy pompie i zasila przednie lewe koło. Następny jest przy prawym wahaczu i zasila prawe przednie koło. Kolejny jest na tylnym moście i zasila oba tylne koła. Z tego wniosek, że skoro tylko lewe przednie koło Ci dobrze hamuje, to układ za pierwszym trójnikiem jest zapowietrzony, czyli tył też praktycznie nie hamuje i jak depniesz na piasku to zostaje ślad tylko po jednym kole, zgadza się?
- Czy serwo hamulcowe z wersji Frontery B (99r) spasuje do wersji A (94r)? Nie udało mi się dostać nowej pompy do mojej wersji, więc najlepszym wyjściem była by wymiana pompy na inną (+ serwo). To właśnie pompę podejrzewam o całe zamieszanie.
W A przed 95r. były inne pompy niż w późniejszych Frotkach. Poszukaj pompy ze starego anglika, ale moim zdaniem pompę masz OK skoro jedno koło hamuje, więc po prostu dobrze odpowietrz układ. Ogólnie to jest z tym masakra i przelanie całego płynu nie jest gwarancją sukcesu. :4lk: Podejrzewam, że powodem jest przewód powrotny z korektora do pompy, który też musi być odpowietrzony i trzeba po prostu zrobić 2 "okrążenia" układu przy odpowietrzaniu. Przy ABS może być z tym jeszcze trudniej.