Strona 1 z 1

[A] Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 11 lut 2013 18:36:15
przez mati444
Panowie zaciera mi się tłoczek, a zauważyłem że mam osłonę popękaną i pod nia pełno syfu. Moje pytanie jak ta gumę wymienić, bo widzę że jest ona zaciśnięta w obudowie, więc jak wyjąć starą i włożyć nową??? Dzięki za pomoc :)

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 11 lut 2013 18:51:47
przez jrzeuski
W zacisku trzyma ją pierścień z drutu. Wydłub pierścień i fartuch wyjdzie. Tylko uważaj przy wkładaniu pierścienia na nowej gumie, żeby drut jej nie przebił. Tłoczek też wyjmij, oczyść i przeszlifuj, żeby nie ciekł.

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 11 lut 2013 19:17:17
przez mati444
Dzięki wielkie :)

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 11 lut 2013 20:10:47
przez Ikis
jrzeuski napisał(a):W zacisku trzyma ją pierścień z drutu. Wydłub pierścień i fartuch wyjdzie. Tylko uważaj przy wkładaniu pierścienia na nowej gumie, żeby drut jej nie przebił. Tłoczek też wyjmij, oczyść i przeszlifuj, żeby nie ciekł.


Ja polerowałem... na obracającym się filcu natartym pastą do polerowania... "szlifowanie" niektórzy mogą wziąść zbyt dosłownie :) efekt od 3 lat nie wiem co to problemy z zaciskami.

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 11 lut 2013 20:39:33
przez jrzeuski
Ja używam papieru wodnego 2000 i też się potem świeci jak psu jaj... :mrgreen:

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 12 lut 2013 15:59:18
przez mati444
Panowie, a potem wystarczy odpowietrzyć tylko przód czy cały układ trzeba??? Bo odpowietrzyłem przód i pedał wpada :-|

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 12 lut 2013 16:05:16
przez Ikis
mati444 napisał(a):Panowie, a potem wystarczy odpowietrzyć tylko przód czy cały układ trzeba??? Bo odpowietrzyłem przód i pedał wpada :-|


odpowietrzaj cały układ... ktoś powie że nie ma potrzeby ale ma to jedną zaletę - przy okazji wymienisz płyn hamulcowy :)

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 12 lut 2013 18:19:33
przez jrzeuski
Jeśli nie zacisnąłeś przewodu przed wyjęciem tłoczka, to masz cały układ do odpowietrzenia. Nie zazdroszczę, bo we Frocie to jest masakra :glaszcze:

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 17 lut 2013 12:08:19
przez krzysied753
witam koledzy mam taki problem. zatarl mi się tloczek i wolałem go wymienić na nowy jest taki sam jak stary ale przy okazji wymieniłem wszystkie gumki jednak po paru dniach zaczął uciekać płyn przez ten zacisk ,wczoraj go rozebralem i wszystko siedzi na swoim miejscu wyczyscilem jeszcze raz i złożyłem ale dziś z rana patrzę i znów się sączy . co robić koledzy ?

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 18 lut 2013 05:59:30
przez Ikis
krzysied753 napisał(a):witam koledzy mam taki problem. zatarl mi się tloczek i wolałem go wymienić na nowy jest taki sam jak stary ale przy okazji wymieniłem wszystkie gumki jednak po paru dniach zaczął uciekać płyn przez ten zacisk ,wczoraj go rozebralem i wszystko siedzi na swoim miejscu wyczyscilem jeszcze raz i złożyłem ale dziś z rana patrzę i znów się sączy . co robić koledzy ?


Wyczyścić gniazdo uszczelki tłoczka... ja zrobiłem sobie przyrząd z drutu (spłaszcony i zaszlifowany) oraz wykozystałem małe szczotki druciane i "dremela"

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 19 lut 2013 18:16:07
przez mati444
A jesteś pewny, że cieknie z okolic tych uszczelek, bo ja miałem to samo i okazało się, że sączy się z przewodu który jest przykręcony do obudowy tłoczka. Po prostu się poluzowała :P

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 02 mar 2013 12:36:04
przez damianEK691965
jrzeuski napisał(a):Jeśli nie zacisnąłeś przewodu przed wyjęciem tłoczka, to masz cały układ do odpowietrzenia. Nie zazdroszczę, bo we Frocie to jest masakra :glaszcze:

Jacek ostatnio w Juli wyczaiłem zestaw do odpowietrzania hamulców całe 17 zł tylko jestem ciekaw czy zadziała :?: jak sprawdze to dam znać 8:)

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 30 mar 2013 14:25:19
przez sh0rty
hej, mam pytanko, jak wyciągnąć ten tłoczek ?
u mnie to dość słabo chodzi i chciałbym to jakoś oczyścić rozebrać i ogarnąć.. dziś próbowałem się do tego zabrać ale za cholerę nie potrafię go wyciągnąć..

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 30 mar 2013 14:29:42
przez Semir
Jak wyjmiesz ten cały zacisk i odkręcisz przewód, który doprowadza płyn będzie otwór wsadź tam np śrubę i delikatnie pukaj aż wyjdzie ja tak robiłem nic nie uszkodziłem i działa.

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 30 mar 2013 15:38:41
przez sh0rty
ale Ty masz przewód montowany w linii tak jak na foto:
http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/93/08/10/3093081007

a ja mam tak jakby z boku
coś jak tu:
http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/31/40/64/20/3140642043
więc u mnie nie ma tak prosto...

ewentualnie może ktoś testował z zaciskami z froty A do B ?? pasują?

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 30 mar 2013 15:46:55
przez brum
Ja to zrobiłem tak: sprawdziłem jaką długość ma tłoczek, odkręciłem zacisk i naciskałem powoli hamulec żeby tloczek wychodził. Jak zostało ok 0.5cm to odkręciłem przewód(wcześniej go zacisnąłem ściskiem), i tłoczek już wyjąłem bez problemu.

Jak już będziesz składał, to zalej zacisk płynem ile się da. Łatwiej i szybciej odpowietrzysz.

A zaciski z B będą bardziej pasować do A polift, bo np tarcze są takie same. Przedliftem A miała mniejsze tarcze.

Re: Gumowa osłona tłoczka

PostNapisane: 23 kwi 2013 22:34:20
przez lgrz69
A u mnie we Frotce siedziały zaciski od isuzu :shock: i tak się zapiekły, że kumpel wypchał tłok dopiero pod ciśnieniem 10At :shock: były tak skorodowane, że nawet nie dało się ich wcisnąć do środka. Z gumy zostały strzępy. Na szczęście cylinderki okazały się nie uszkodzone.

Tak było:

Obrazek

Teraz jarzma, zaciski (i przy okazji bębny) są wypiaskowane, wylakierowane i czekają na zakończenie remontu ramy. W środku nowiutkie tłoczki, gumki, na zaciskach śliczne prowadniczki :1:

Obrazek