Strona 1 z 3

[B] Jak zdjąć piastę tarczobębna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 08:37:13
przez Edi066
Witam.

Jak zdjąć piastę tarczobębna ?

próbować odkręcić przód :

Obrazek

czy może tylne śruby ? :

Obrazek

Mam urwane dwie szpilki i chcę wbić nowe.

Z góry dziękuje za pomoc - pozdrawiam !

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 09:16:47
przez jrzeuski
Odkręcasz te śruby z tyłu i wyjmujesz półoś z mostu. Potem musisz zdjąć z półosi łożysko (blokuje je pierścień osadzany na gorąco) i wtedy oddzielisz półoś z piastą od dna bębna, żeby włożyć szpilki. Powodzenia z łożyskiem! :4lk: Postaraj się go nie spalić, bo nowe kosztuje kilka stówek :glaszcze:

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 09:31:49
przez Edi066
a może wybebeszyć bęben ?

wtedy zyskuje miejsce na wprowadzenie szpilki w otwór i dociągnąć ją śrubą...
boje się o łożysko , więc nie chcę przekombinować...

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 09:44:20
przez jrzeuski
Do wyjęcia półosi i tak trzeba wybebeszyć bęben, żeby odczepić linkę ręcznego.

Może Ci się uda włożyć szpilkę, ale u mnie wejść nie chciała, bo za długa. Tak samo przy odzysku szpilek ze starego mostu nie mogłem ich wyjąć bez rozebrania półosi. Może w B dali ciut krótsze i przechodzą :niewiem: U mnie brakowało dosłownie 2-3mm.

PS. Czemu masz tak zaolejony hamulec ręczny? Ja tak miałem jak mi lał uszczelniacz na półosi.

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 09:52:18
przez brum
Jeśli się nie uda włożyć szpilek po zdjęciu ręcznego to można skrócić szpilki. Jeśli by brakowało 3mm to można i nie będzie miało wpływu.
Lepiej nie grzebać przy łożysku jeśli jest dobre.

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 09:57:15
przez jrzeuski
brum napisał(a):Jeśli się nie uda włożyć szpilek po zdjęciu ręcznego to można skrócić szpilki. Jeśli by brakowało 3mm to można i nie będzie miało wpływu.
Jakbym to robił sam, to właśnie tak bym zrobił, ale oddałem temat do warsztatu, bo trzeba było rozwiercić szpilkę, gdyż się obracała razem z nakrętką i koła nie można było zdjąć.
Lepiej nie grzebać przy łożysku jeśli jest dobre.
Ale chyba nie jest skoro wnętrze bębna tak wygląda :glaszcze:

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 10:21:01
przez brum
Może tylko uszczelniacz puścił. jeśli jest luz po założeniu koła to szykować 400zł albo szukać tokarza i szykować 100zł :P

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 10:27:13
przez jrzeuski
brum napisał(a):Może tylko uszczelniacz puścił
O ile w ogóle go ma, bo może tylko uszczelnienie łożyska trzyma olej. A raczej trzymało...

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 10:37:49
przez Edi066
A myślałem , że tylko szpilki wstawię... :glaszcze:
No to biorę się za poważniejszy demontaż.
Naprawiam bardziej z zamiłowania , a nie z wykształcenia - dam sobie rade sam z uszczelniaczem ?

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 10:41:51
przez RudeBoy
jrzeuski napisał(a):
brum napisał(a):Może tylko uszczelniacz puścił
O ile w ogóle go ma, bo może tylko uszczelnienie łożyska trzyma olej. A raczej trzymało...


W B nie ma żadnego uszczelniacza półosi...
...zatem łożysko do wymiany :glaszcze:

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 10:46:07
przez brum
Edi066 napisał(a):dam sobie rade sam z uszczelniaczem ?

łatwo nie jest. samo zdjęcie pierścienia i łożyska to trudność 4/5
potrzebne jakieś kowadło i młot 5kg żeby rozprężyć pierścień, lub palnik.

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 11:05:22
przez jrzeuski
brum napisał(a):
Edi066 napisał(a):dam sobie rade sam z uszczelniaczem ?

łatwo nie jest. samo zdjęcie pierścienia i łożyska to trudność 4/5
To co według ciebie ma 5/5? :shock: Swap silnika? :roll:
potrzebne jakieś kowadło i młot 5kg żeby rozprężyć pierścień, lub palnik.
Ja zrzucałem półoś pionowo na betonowy chodnik. Frezowi nic się od tego nie stało (czego nie da się powiedzieć o chodniku :roll: ) a siła bezwładności zrobiła swoje :>:

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 11:08:12
przez Edi066
Więc żeby ściągnąć półoś należy odkręcić tylne cztery śruby (te za osłoną tarczy ) ?
można założyć takie :

http://www.rufus.pl/624-opel-frontera-l ... a-tyl.html

czy szukać czegoś z wyższej półki cenowej ?

Dzięki wielkie za info... będę informował na bieżąco...

Pozdrawiam !

PS : Trwają prace nad zderzakiem metalowym przód / tył oraz orurowaniami o czym będę informował w innym dziale... :const:

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 11:14:07
przez brum
jrzeuski napisał(a):Ja zrzucałem półoś pionowo na betonowy chodnik. Frezowi nic się od tego nie stało

Tobie się nic nie stało, ale ja bym tak nie robił.

Edi066 napisał(a):Więc żeby ściągnąć półoś należy odkręcić tylne cztery śruby (te za osłoną tarczy ) ?

i później trzeba szarpnąć całość.

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 11:14:38
przez jrzeuski
Edi066 napisał(a):Więc żeby ściągnąć półoś należy odkręcić tylne cztery śruby (te za osłoną tarczy ) ?
Tak. Potem wystarczy puknąć od wewnątrz młotkiem, żeby się odkleiło od pochwy mostu, bo pewnie jest złożone na silikon. Jeśli dostała się tam woda i się zapiekło, to trzeba wziąć odpowiednio większy młotek :roll:
można założyć takie :

http://www.rufus.pl/624-opel-frontera-l ... a-tyl.html

czy szukać czegoś z wyższej półki cenowej ?
Fatalne noty ma (nomen omen) OPTIMAL. A to to nie wiem. Poszperaj na forum, bo był wątek o tym. Same łożyska raczej luzów nie łapią, natomiast zasadnicza różnica jest właśnie w trwałości uszczelnienia i te gorsze szybko zaczynają przeciekać.

PS. I nie zapomnij najpierw spuścić oleju z mostu. Zobacz sobie na jakiej wysokości jest korek wlewowy ;-)

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 11:16:28
przez RudeBoy
Tak musisz odkręcić te 4 śruby. Wtedy wyjmiesz całą półoś.
Na tych łożyskach nie należy oszczędzać. Chyba, że chcesz się za rok mordować znów.
Jak cię stać kup sobie KOYO i masz spokój na lata.
Nie kupuj pod żadnym pozorem OPTIMALA, Starmann-a itp...

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 12:25:41
przez Edi066
RudeBoy napisał(a):
jrzeuski napisał(a):
brum napisał(a):Może tylko uszczelniacz puścił
O ile w ogóle go ma, bo może tylko uszczelnienie łożyska trzyma olej. A raczej trzymało...


W B nie ma żadnego uszczelniacza półosi...
...zatem łożysko do wymiany :glaszcze:



to ma czy nie ma ?
z resztą zobaczę...
Plan jest taki :

1.znaleźć łożyska KOYO (wymienię już oba )
2.Spuścić olej z mostu
3.odkręcić / wyciągnąć półośki
4.Sprawdzić , czy są uszczelniacze , czy niema (bądź czy powinny być)...
5.Zamieścić wszystko na forum :D

Pozdrawiam !

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 12:38:04
przez RudeBoy
NIE MA ŻADNEGO USZCZELNIACZA
Łożysko pełni rolę uszczelnienia.

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 12:40:26
przez Edi066
Ok.
Dziękuje :)

Re: [B] Jak zdjąć piastę tarczobęna ?

PostNapisane: 22 maja 2013 13:12:16
przez bart322
Tu masz dosc tanio, jak na Koyo i widac na foto o co chodzi z tym uszczelnieniem ;)
http://mh.org.pl/product.php?id_product=25