Strona 1 z 1

Wymiana linek hamulca ręcznego

PostNapisane: 12 paź 2017 23:17:23
przez Paszczak22
Cześć
Mam poucinane linki hamulca ręcznego. Chciałem kupić nowe i okazało się, że są różne długości. Więc chciałem je wymontować by je wymierzyć. Wlazłem pod spód i się okazało, że one wchodzą w obudowę hamulca... czyli, że trzeba zdjęć koło by je wymontować. Czy tak jest faktycznie czy można je zdjąć bez zdejmowania koła? Mam "żabę" taką z osobówki do podnoszenia samochodu by zmienić koło. Czy dam nią radę podnieść frotę czy odrazu zakupić hi-lifta przed robotą? A może ktoś wie jakiej długości powinny być linki we frocie A SPORT z 97r?

Re: Wymiana linek hamulca ręcznego

PostNapisane: 13 paź 2017 04:51:28
przez Semir
Linki są inne dla sporta i nie dla longa.
Aby zdemontować linki trzeba zdjąć koło i bęben hamulcowy.
Jak pogrzebiesz na forum jest opisane jak to zrobić.
Teraz nie mam jak podesłać ci linka.
Żaba powinna wystarczyć. Musisz podłożyć ja pod most.

Re: Wymiana linek hamulca ręcznego

PostNapisane: 13 paź 2017 08:07:35
przez pisu22
każdy gówniany podnośnik podniesie frotkę. to nie czołg

Re: Wymiana linek hamulca ręcznego

PostNapisane: 13 paź 2017 09:52:51
przez Jake
Gówniany podnosnik podniesie auto, ktore nastepnie spadnie Ci na noge/reke/glowe (nipotrzebne skreslic) jak zaczniesz jakiekolwiek prace. Frota waży te 2T, i co prawda nie potrzeba podnosnika do autobusow, ale warto uzywac w miare porzadnego lewarka, ktoremu mozna zaufac. Sprawna zaba bedzie calkiem OK.
Hi-Lift to troche inny kaliber, po pierwsze potrzebujesz miec ZA CO podnosic hi liftem, tzn. stalowe zderzaki, lub progi, bo inaczej nie bedziesz mial o co go zaczepic, po drugie, sluzy to raczej do podnoszenia auta w roznych trudnych warunkach, na wieksza wysokosc itp.

Wymiana linek oczywiscie wymaga demontazu kola i tylnej tarczy hamulcowej. Pamietaj by przed demontazem skrecic regulator szczek hamulca przez otworek w dolnej czesci tarczy kotwicznej od wewnetrznej stronie kola.