Witamy !



[A] Korektor siły hamowania

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez madcar » 14 lip 2013 21:27:19

dziś grzebałem pod autem...i się tak zastanawiam, że chyba czegoś nie rozumiem z przewodami hamulcowymi, albo źle patrzyłem, ale mój schemat wygląda następująco:
Obrazek
interesuje mnie to, czemu korektor siły hamowania przy tylnym moście jest także podłączony z przednim prawym kołem ? czy coś mi się pomieszało? jeśli mi się pomieszało...to od czego jest ten "trzeci" przewód wchodzący/wychodzący z korektora siły hamowania?
bo ewidentnie od przodu auta idą do korektora dwa przewody...
:niewiem:
Ford Ranger Raptor
Avatar użytkownika
madcar
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 260
Dołączył(a): 10 gru 2011 03:04:50
Lokalizacja: Toruń i okolice
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez damianEK691965 » 15 lip 2013 11:25:02

idą dwa też kiedyś nad tym myślałem myślę ze może tu chodzić o ciśnienia w korektorze ale nie jestem do końca pewien .
Sposobem na rozwiązanie problemu jest oczywiście wywalenie tego ustrojstwa :D wtedy masz hamowanie 50% przód i 50% tył
kumho kl71 31' lift lekki snorkel winda dragon 1200HD było
Jest jeep cherokee4.0 lift plus BFG mt km2 31" zderzaki bagażnik i parę drobiazgów
isuzu 2.2 td pocięte 32" mieszacz błota
Avatar użytkownika
damianEK691965
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1055
Obrazki: 7
Dołączył(a): 13 cze 2009 13:48:59
Lokalizacja: Słupsk Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez JJKILLER » 15 lip 2013 11:38:32

Ja zamierzam przerobić układ na taki jak miałem w polonezie, czyli jedno wyjście z pompki na przednie koła, drugie wyjście na tylne koła. Bez żadnych dodatkowych ustrojstw. W poldku hamulce były żyleta, we Frotce rok po regeneracji układu znów hamowanie przypomina deptanie w gówno :?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez ali » 15 lip 2013 12:09:42

JJKILLER napisał(a):Ja zamierzam przerobić układ na taki jak miałem w polonezie, czyli jedno wyjście z pompki na przednie koła, drugie wyjście na tylne koła. Bez żadnych dodatkowych ustrojstw. W poldku hamulce były żyleta, we Frotce rok po regeneracji układu znów hamowanie przypomina deptanie w gówno :?


W polonezie miałem tak samo, z tym że po założeniu szerokiego mostu z hamulcami lukasa, tył hamował wyraźnie wczesniej. Ale nie było żadnej tendencji do obracania zarzucania i innych którymi strasza na forum.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez bart322 » 15 lip 2013 12:23:54

ali napisał(a):W polonezie miałem tak samo, z tym że po założeniu szerokiego mostu z hamulcami lukasa, tył hamował wyraźnie wczesniej. Ale nie było żadnej tendencji do obracania zarzucania i innych którymi strasza na forum.


Nawet w zime na zakrecie? :D
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez ali » 15 lip 2013 12:28:12

bart322 napisał(a):
ali napisał(a):W polonezie miałem tak samo, z tym że po założeniu szerokiego mostu z hamulcami lukasa, tył hamował wyraźnie wczesniej. Ale nie było żadnej tendencji do obracania zarzucania i innych którymi strasza na forum.


Nawet w zime na zakrecie? :D


Odpowiem pytaniem - Hamujesz w zimie na zakręcie ostro ?

Przy normalnym użytkowaniu samochodu nic sie nie działo.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez bart322 » 15 lip 2013 12:33:09

Wiem jak to jest jak hamuje mocniej tyl. Nie przewidzisz sytuacji na drodze przeciez ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez ali » 15 lip 2013 12:37:28

bart322 napisał(a):Wiem jak to jest jak hamuje mocniej tyl. Nie przewidzisz sytuacji na drodze przeciez ;)


Tył nigdy nie hamuje mocniej, pomyślcie jakie hamulce są z przodu a jakie z tyłu, jaka jest długość przewodów jednych i drugich. Bez korektora będzie hamował tylko troche słabiej niż przód ale nigdy nie mocniej.

Z tym że nie zamierzam nikogo przekonywać, niech każdy robi jak chce.
Ostatnio edytowano 15 lip 2013 14:50:00 przez ali, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez madcar » 15 lip 2013 14:44:46

przede wszystkim zawsze (no nie zawsze...znam aua gdzie tak nie jest :-| ) przód hamuje jako pierwszy, bo jest podłączony do pierwszej sekcji pompy hamulcowej.
Jednak interesuje mnie po jakiego "grzyba" podłączony jest ten przewód, który z drugiej strony podłączony jest pod prawe przednie koło ? :niewiem:
Pewnie konstruktor coś miał na myśli....tylko "CO?"
Dając trójnik zamiast korektora wcale nie musi hamować 50%/50% ...bo nie wiemy jak na ten rozkład wpływa te podłączenie z przednim prawym kołem, a nie eliminujemy go.
Jak znajdę chwilę czasu podjadę na stację diagnostyczna i zobaczę czy mój kolektor w ogóle działa, jeśli będzie działać to go na razie zostawię i tylko go "ustawie", jeśli jednak nie działa to na razie wstawię trójnik, a w późniejszym czasie puszczę do kabiny korektor z regulacją ciśnienia (taki potencjometr) http://re5pect.pl/korektor-sily-hamowania-z-pokretlem-10164.html , jednocześnie pozbędę się tego połączenia z przednim prawym kołem.Taki jest zamiar 8:)
Ford Ranger Raptor
Avatar użytkownika
madcar
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 260
Dołączył(a): 10 gru 2011 03:04:50
Lokalizacja: Toruń i okolice
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

[A]korektor hamowania fronta a 2.4

Postprzez kotxxd » 08 wrz 2013 17:10:25

Witajcie .pisze do was w bardzo nietypowej sprawie ,a mianowicie jak to jest z korektorem hamowania w frotce a 2.4 ?gdyz u mnie ramie korektora jest przykrecone na srubki do mostu . wyczytalem na forum ze powinna byc tam jakas sprezyna ,ktorej u mnie nie ma. a hamulcy na tył nie ma ;(
kotxxd
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 18
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 gru 2010 14:13:58
Lokalizacja: Mogilno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez gruby730 » 25 lis 2013 20:09:01

Jeśli nie masz hamulców na tyle to najprawdopodobniej korektor jest mocno zasyfiony. Musisz go zdemontować (tylko nie pomyl przewodów hamulcowych tych co idą do przodu auta gdyż jeden to zasilanie, a drugi powrót). Jak mamy go na wierzchu to odkręcamy "drut", delikatnie zdejmujemy osłonę (gumkę) po czym zdejmujemy zabezpieczenie segera. Później wyciągamy plastik i gumkę, następnie odkręcamy mosiężną nakrętkę, która trzyma tłoczek (tu musisz uważać, żeby nie wyskoczyła bo tam jest sprężyna). Po rozebraniu wszystkiego na czynniki pierwsze dokładnie czyścimy, musimy też obadać stan oringu na tłoczku. Trzeba również uważać, żeby nie uszkodzić przez przypadek wewnętrznej powierzchni (gładzi cylinderka) ponieważ jest z mosiądzu i nie jest odporna na uszkodzenia mechaniczne. Jeśli wszystko jest czyste składamy w odwrotnej kolejności. Elementy gumowe najlepiej po umyciu i wysuszeniu spryskać jakimś preparatem do gumy lub pianką do opon dzięki temu odzyskają sprężystość. Po złożeniu trzeba dokładnie odpowietrzyć układ łącznie z odpowietrznikiem na korektorze.
gruby730
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 04 maja 2013 10:22:41
Lokalizacja: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez Geras » 22 gru 2013 12:46:51

Mam wywalony korektor siły hamowania Frontera A sport 2 0 94 bębny :) prawda jest ze po deszczu na śliskim podczas gwałtownego hamowania :dupa: wyprzedziła mnie :) na szczęście nie jechało nic z naprzeciwka. Ktoś to zamontował i na pewno nie po to bo miał taki kaprys :)
Geras
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 32
Dołączył(a): 23 wrz 2012 09:12:43
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez gruby730 » 28 gru 2013 12:51:11

Albo wymontować, wyczyścić i powtórnie zamontować albo wywalić i włożyć trójnik :)
gruby730
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 04 maja 2013 10:22:41
Lokalizacja: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez Sailor » 31 sty 2014 14:54:58

Geras napisał(a):Mam wywalony korektor siły hamowania Frontera A sport 2 0 94 bębny :) prawda jest ze po deszczu na śliskim podczas gwałtownego hamowania :dupa: wyprzedziła mnie :) na szczęście nie jechało nic z naprzeciwka. Ktoś to zamontował i na pewno nie po to bo miał taki kaprys :)


Też kiedyś, przy okazji wymiany wszystkich sztywnych i miękkich przewodów w sporcie , zrezygnowałem z korektora. Po tygodniu wyleczyłem się z takich eksperymentów. Tył blokował dużo szybciej jak przód, do tego stopnia, że stawało się to niebezpieczne przy normalnej eksploatacji -kilka razy na mokrej nawierzchni zakręciłem pirueta w sporym ruchu ulicznym.

Nie bez powodu jest tam to urządzenie i omijanie go niekoniecznie musi cokolwiek polepszyć .
Sailor
 

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez wedkarz » 31 sty 2014 15:32:18

W mojej byłej golfinie wysypał mi się właśnie korektor, nowy kosztował zbyt dużo aby go kupić więc został zastąpiony korektorem bezwładnościowym w sztukach 2 (o ile dobrze pamiętam) z poldolota koszt nie był duży i zdawało egzamin.
Opel Frontera A 2.2i 16v BFG MT KM 32" + Snork + 2" hop do góry :D
Wszyscy mają FRONTERĘ !!! Mam i JA ! :D
Obrazek
Avatar użytkownika
wedkarz
Guru
Guru
 
Posty: 889
Obrazki: 10
Dołączył(a): 08 paź 2013 18:34:17
Lokalizacja: Lasków/ Radzymin
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez adam-wwy » 11 lut 2014 18:38:47

Ja w swoich autach z ABS wywalałem korektory i zmiany wyłącznie na plus, ale bez ABS nie zdecydowałbym się na to.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez Ikis » 15 lut 2014 08:10:12

adam-wwy napisał(a):Ja w swoich autach z ABS wywalałem korektory i zmiany wyłącznie na plus, ale bez ABS nie zdecydowałbym się na to.


Nie wiem po co w samochodzie z ABS montowano korektor, dla mnie to nielogiczne.
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez mlody 8008 » 24 mar 2014 20:48:12

Mam pytanie w związku z korektorem. Chcę kupić B longa 3,2 i w miejscu gdzie można by butle wcisnąć pod sama podłogę jest właśnie korektor. Oglądałem juz froty z butlą pod spodem ale przez korektor strasznie wystaje przez co jej właściwości terenowe trochę tracą :? W związku z powyrzszym czy da sie go jakoś przemieścić bo co do zastąpienia go trojnikiem mam wątpliwości( z go co piszecie)?
mlody 8008
 

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez rademenez1 » 04 lip 2014 19:52:55

Wymieniłem u siebie wszystkie przewody i wywaliłem korektor bo rdza go załatwiła na cacy i wstawiłem trójnik .Na razie jest ok hamuje dużo lepiej. :>:
Avatar użytkownika
rademenez1
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 126
Dołączył(a): 28 kwi 2014 20:07:21
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez szymon.ha » 04 lip 2014 20:03:45

JA u siebie korektora nie mam, czy jest trójnik czy co to nie mam pojęcia, na pewno trzeba się pozbyć tego czegoś do filtrowania oparów paliwa.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ hamulcowy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość