Strona 7 z 7

Re: [A] Korektor siły hamowania

PostNapisane: 15 sty 2018 13:17:58
przez brum
Trzeba go podnieść o 2". Teraz tył ledwo hamuje.

Hamulce frota 2.0i

PostNapisane: 20 cze 2018 06:17:09
przez bishkopt
Witajcie ;) mam problem, zabieram się za wymianę przewodów hamulcowych i zatrzymałem się wczoraj na regulatorze hamowania, nie mogę odkręcić za nic, nie wiem czy grzanie palnikiem jest dobrym wyjściem, wudeki, odrdzewiacze nic nie pomagają, myślałem nad demontażem tego regulatora ale nie wiem czy taki drugi dostanę.

Re: [A] Korektor siły hamowania

PostNapisane: 26 cze 2018 19:45:36
przez majrusz
Ja właśnie jestem po walce z tymi przewodami. Myślałem że wymienię tylko powrót z regulatora siły hamowania. Ale skończyło się na tym, że wszystko wyrwałem. Mam teraz prosty układ, tylko trójnik przy pompie na przednie koła, i trójnik na moście na koła tylne. I hamulce rewelacja! Nie sądziłem że mogą być tak skuteczne. Żeby jeszcze tak na gaz reagował, jak na hamulec :)

Re: [A] Korektor siły hamowania

PostNapisane: 25 lut 2019 09:16:29
przez Ironcruz
JJKILLER napisał(a):Brum ma rację, przewody są 4 (ten na koła później się rozdwaja). Zasilenie z pompy, powrót do przedniej sekcji, jeden na trójnik, na koła.
Trzeba by było całkiem odkręcić przewód powrotny do przedniej sekcji, zaślepić gniazdo po nim w przednim trójniku, zamienić z tyłu korektor na trójnik i po kłopocie.
Dla wyjaśnienia - ten powrotny przewód z korektora na przód ma za zadanie, zawracać część płynu, gdy dupa jest nieobciążona. Gdy dupa jest dociążona to korektor się zamyka i cały płyn idzie w tylne hamulce. Prawda jest taka, że nasze, wiekowe korektory mają sparciałe uszczelki i nawet przy pełnym obciążeniu część płynu idzie na przód.


Potrzebuję podpowiedzi i potwierdzenia: na pompie hamulcowej są dwa przewody - powrotny to ten frontowy na samym przodzie pompy, prawda?

Re: [A] Korektor siły hamowania

PostNapisane: 01 mar 2019 11:56:16
przez JJKILLER
Nie, jeden jest do przednich kół, drugi do tylnych, a powrotny wychodzi z korektora i wchodzi w rozdzielacz na przednie koła, o ile dobrze pamiętam.

Re: [A] Korektor siły hamowania

PostNapisane: 04 mar 2019 11:25:53
przez Ironcruz
Sprawdziłem doświadczalnie: obydwa wyjścia pompy muszą być drożne. Dlaczego - podejrzewam budowę wewnętrzną budowę pompy, ale co i jak, nie wiem.
Frontera A Sport 94 (resorak):
Wiem, że układ wygląda tak:
Uklad_hamulcowy_frota.png


W miejscu regulatora można wstawić zwykły trójnik. W jakich przypadkach? Rdza, korozja - tknąłem przewód wychodzący na tylne koła i rdza odpadła i pozostawiła dziurę. Gniazdo rurki i jej "wkręt" stanowiło jedność i po oczyszczeniu dostało niezidentyfikowanego kształtu nie do odkręcenia.

Re: [A] Korektor siły hamowania

PostNapisane: 04 mar 2019 11:57:25
przez jrzeuski
W "sprężynowcu" jest tak samo. Też wstawiłem trójnik, ale dalej odpowietrzenie przewodu korektor-trójnik prawego koła to była masakra. Rozwiązanie było proste: wywalenie tego przewodu i obu trójników, bo bez korektora to wszystko jest zbędne. Tylna sekcja pompy na trójnik tylnych kół a przednia sekcja na trójnik przednich kół. I gra gitarra!

Re: [A] Korektor siły hamowania

PostNapisane: 04 mar 2019 12:02:50
przez Ironcruz
Ciekawy pomysł, bo teraz wywalenie powietrza tego układu mimo braku kolektora (czyli piątego odpowietrznika) wcale nie jest prostsze. Kurna niby leci bez bąbelków czysty płyn a cały czas zapowietrzone. Jakieś sugestie co do techniki odpowietrzania - mocno okręcać odpowietrznik czy lekko i powoli pompować?

Re: [A] Korektor siły hamowania

PostNapisane: 04 mar 2019 12:15:51
przez jrzeuski
Problemem jest to, że są dwa równolegle przewody na ramie a tylko jeden odpowietrznik, więc tego nie da się odpowietrzyć inaczej jak :thx: Wyrzuć jeden i powietrze już nie będzie miało, gdzie się schować, bo płyn już nie będzie mógł pójść sobie bokiem.

Re: [A] Korektor siły hamowania

PostNapisane: 04 mar 2019 14:55:48
przez Ironcruz
Czyli bazując na moim rysunku - zrobić tak:
Uklad_hamulcowy_frota_v2.jpg


Jedno wyjście z pompy idzie na przednie koła i przy PP wyjście na tył zamykam.
Drugie wyjście "powrotne" przeorganizować na zasilanie tylko tyłu.

Re: [A] Korektor siły hamowania

PostNapisane: 04 mar 2019 15:57:35
przez Semir
Najepej stare przewody usunac i dac wszystko nowe.

Re: [A] Korektor siły hamowania

PostNapisane: 04 mar 2019 21:48:48
przez jrzeuski
Trojnik przy prawym kole lepiej zamienić na łącznik albo wymienić caly przewód od pompy do wahacza. Wtedy odpada ryzyko, że w zaślepionym wyjściu na tył zrobi się bąbel i nie będzie chciał wyjść.

Re: [A] Korektor siły hamowania

PostNapisane: 10 maja 2019 19:39:02
przez majrusz
Ja przyswoiłem sobie sposób na odpowietrzanie zapożyczony z garbiarni (forum garbusów). I chociaż miałem obiekcje, to po przetestowaniu, nie bawię się już w inne sposoby. Jest szybki i skuteczny. Wykręcamy zupełnie odpowietrznik, a otwór po nim zatykamy dosyć mocno paluchem dowolnym. Teraz ktoś musi nam depnąć parę razy na pedał. Uwaga na oczy, bo pryska spod palucha. Odpowietrznik wkręcamy spokojnie na miejsce przy wciśniętym pedale. I już. Jedyna wada, to syf, ale podłogę w garażu można wytrzeć, i wziąć prysznic :)

Re: [A] Korektor siły hamowania

PostNapisane: 11 maja 2019 01:47:43
przez JJKILLER
I po kilku dniach usunąć odciski palców :D