Witamy !



[B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

[B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez jjArmaniCh » 25 lip 2013 05:31:06

Cześć mam problem od jakiegoś czasu w moim 2.2DTI - X22DTH nie da sie wysiedzieć jest tak głośno.DIAGNOZE ZROBIŁEM Po odkręceniu osłony turbiny zaobserwowałem że w miejscu połączenia katalizatora z kolankiem turbiny mam przepalona/urwana rurę która prowadzi do kata. TYLKO JAK WYLECZYĆ ZENKA??
A pytania:
1. Od czego zacząć demontaż żeby sie nie dymać na marne. i czy ta rurę mam zespawać z tym kołnierzem co się urwał a jest przykręcony teraz do kolanka turbiny. 2 czy mogło to zostać wyrwane przez zapchany katalizator a raczej przez ciśnienie jakie się tam mogło wygenerować??
3. Jak już kat jest zapchany to czy wyczyszczenie kata i oszukanie sądy przez emulator sondy. nie wpłynie niekorzystnie na kulturę pracy i głośność silnika?

Jak ktoś miał podobny problem i go rozwiązał proszę dodatkowy kontakt sms oddzwonię bardzo chętnie w celu ułatwienia wymiany informacji a cały proces naprawy dokładnie udokumentuje po wykonaniu na forum. z dokładnymi opisami i zdjęciami. Moj nr to 794406954

-- Dodano 25 lip 2013 06:40:01 --

[B Long ] Teraz już na spokojnie zły jestem po nocce w garażu. I nie zauważyłem że posta trzeba zaczynać od tych nawiasów kwadratowych :) ale to chyba nie jest jakieś wielkie przewinienie... Szczegółowo To [FRONTERA B (6B_) - 2.2 DTI ] z X.1999. A problem jest Ogromny bo Nie da się jeżdzić a każdorazowy wyjazd wywołuje niepotrzebny stres spowodowany możliwością niefortunnego spotkania nadgorliwego policjanta który zabierze mi dowód. A pogoda nie jest wyrozumiała i prowokuje do wyjazdów.... Proszę bardzo PILNIE O POMOC i Wskazówki DO PYTAŃ ZAWARTYCH W POŚCIE ZACZYNAJĄCYM WĄTEK !!!!
jjArmaniCh
 

Re: ODERWANIE SIE MOCOWANIA KATALIZATORA DO KOLANKA TURBINY

Postprzez RudeBoy » 25 lip 2013 08:59:09

Przerabiałem temat nie dalej jak dwa miechy temu.

Rura nie pękła na pewno od zapchanego kata.
Pękła pewnie dla tego, że masz pozrywane poduszki silnika.

Wyjęcie odcinka wydechu od turbo do kata jest ciężkie. Bez odkręcenia belki skrzyni nie idzie tego zrobić.

Albo odkręcasz belkę skrzyni i wyciągasz całą rurę z aktem albo przecinasz rurę przed katem wyciagasz reszte spawasz urwane miejsce przy turbinie a potem miejsce cięcia w okolicy kata.

Zostaw ten katalizator w spokoju.
O czym Ty piszesz jakie sondy chcesz oszukiwać?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: ODERWANIE SIE MOCOWANIA KATALIZATORA DO KOLANKA TURBINY

Postprzez jjArmaniCh » 25 lip 2013 13:06:33

Zostaw ten katalizator w spokoju.
O czym Ty piszesz jakie sondy chcesz oszukiwać?[/quote]


Emulator sondy Lambda eliminuje błąd silnika "CHECK ENGINE" zgłaszny przez komputer na wskutek usuniętego lub niesprawnego katalizatora.

Emulator jest łącznikiem pomiędzy kolektorem a sondą Lambda. Jego zadaniem jest odsunięcie sondy Lambda zdala od spalin, oraz uśrednienie odczytu analizy spalin. Ma zastosowanie w samochodach które spełniają normy Euro 3 i Euro 4. W tych samochodach za katalizatorem występuje druga sonda Lambda, która pełni funkcję diagnostyczną, kontroluje ona prawidłowość działania sondy regulacyjnej znajdujacej się przez katalizatorem. Dzięki temu sterownik może skonpensować odchylenia, obliczając zmodyfikowane wartości. Pozwala to na precyzyjne dozowanie składu mieszanki paliwowo powietrznej. W przypadku uszkodzenia katalizatora, jego usunięcia, zastapienia strumienicą, itp. sonda Lambda powoduje pojawianie się błędu silnika "CHECK ENGINE", oraz często przejście silnika w stan awaryjny, który objawia się dużym spadkiem mocy. Dzięki zastosowaniu emulatora te problemy znikają.

W Moim ostatnim autku musiałem tak zrobić bo nie dało jechać.... Myślałem ze tutaj bedzie podobnie FRONTERKE MAM OD NIEDAWNA UCZĘ SIĘ JEJ DOPIERO.

A tak To Wygląda ten emulator o który pytałeś http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 00103.html

-- Dodano 25 lip 2013 13:13:31 --

Zostaw ten katalizator w spokoju.
O czym Ty piszesz jakie sondy chcesz oszukiwać?[/quote]

Ojjj SORY Właśnie doczytałem Emulator Miał by sens w tej wersji 120Konnej w mojej 116 nie ma Takiej Możliwości... Ale przynajmniej możne niektórzy się dowiedzą ze jest taka Możliwość :)

A co do Mocowania tego Katalizatora To jak Tam będę spawał to proponował byś czymś dodatkowo to wzmocnić?? I czy jest sens używać plastrów termicznych dla polepszenia i ułatwienia emisji spalin ... coś mi tutaj Kolega GDERA... Że warto?? A ja NIEWIEM CZY JEST SENS??
POZDRAWIAM ArmaniDrive
jjArmaniCh
 

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez brum » 25 lip 2013 13:14:52

jjArmaniCh napisał(a):W Moim ostatnim autku musiałem tak zrobić bo nie dało jechać.

bo miałeś benzyne a nie diesla jak teraz.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez RudeBoy » 25 lip 2013 13:15:34

chopie ja wiem do czego służy emulator sondy lambda.
Tylko totalnie nie kumam no co Ci on w Twoim aucie skoro nie masz tam żadnej sondy.

Powtórze jeszcze raz. Zostaw katalizator w spokoju i pospawaj wydech. Wymień tez poduszki silnika.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez bart322 » 25 lip 2013 13:16:31

W jaki sposob plastry termiczne ulatwia emisje spalin? :-|
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez brum » 25 lip 2013 13:33:10

podobno jak się owinie wydech bandażem to szybciej spaliny wylatują bo się robi większe ciśnienie. Ale zazwyczaj to bandaże są do izolowania gorących elementów.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez bart322 » 25 lip 2013 13:36:14

No dokladnie, chodzi o izolacje termiczna.
Ktos tu lyka jak mlody pelikan opisy sprzedawcow z aukcji ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez jjArmaniCh » 25 lip 2013 13:37:29

bart322 napisał(a):W jaki sposob plastry termiczne ulatwia emisje spalin? :-|


Dzięki nim utrzymasz wyrzsza temperaturey w układzie wydechowych dzieki czemu spaliny sa cieplejsze i szybciej opuszczaja wydech!!!! NIBY TAK TAK MI KOLEGA PODPOWIADA

-- Dodano 25 lip 2013 13:43:17 --

JAK WIDAĆ ILE OSÓB TYLE TEORII JA PLASTRY ODPUSZCZAM... I JADE PO TARCZKI DO DREMELA I DOCINAM TEGO KATA ZARAZ
hehehe KOLEGA MI SIE TUTAJ WCINA i podpowiada mi żebym wyciął kawałek rury i wspawał złączkę elastyczna Jak to widzicie??? JEST SENS TAK SIĘ BAWIĆ?? ja JADĘ DO NIEDŁUGO JAKBYM CZEGOŚ NIE WIEDZIAŁ
jjArmaniCh
 

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez zendi1985 » 23 lut 2014 22:37:33

podłączę się pod temat
pytanie:
czy przerabiał ktoś przeróbke wydechu w 2,2 dti tzn usunięcie kata i środkowego tłumika i wstawienie tłumików przelotowych ????
czy taka modyfikacja nie jest póżniej uciążliwa ???
jeśli ktoś posiada jakiś sound to chętnie posłucham
pozdrawiam
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez ali » 23 lut 2014 23:07:07

zendi1985 napisał(a):podłączę się pod temat
pytanie:
czy przerabiał ktoś przeróbke wydechu w 2,2 dti tzn usunięcie kata i środkowego tłumika i wstawienie tłumików przelotowych ????
czy taka modyfikacja nie jest póżniej uciążliwa ???
jeśli ktoś posiada jakiś sound to chętnie posłucham
pozdrawiam


Ja bym nie dał środkowego jako przelotowy, mam wywalony ostatni (przelotowy fabrycznie) i już silnik jest sporo głośniejszy więc wywalenie tego środkowego będzie tragiczne w kwesi hałasu .
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez bart322 » 24 lut 2014 07:35:12

Ja mam tylko koncowy i wcale nie jest glosno :P
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez ali » 24 lut 2014 08:48:30

bart322 napisał(a):Ja mam tylko koncowy i wcale nie jest glosno :P


Ale chyba troche inny :P
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez bart322 » 24 lut 2014 13:27:38

No tak, racja, moj koncowy to jakis z bmw albo innego vw, zapomnialem :P
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez zendi1985 » 24 lut 2014 16:10:22

mam zamiar zamiast katalizatora wstawić strumienice w obudowie
zamiast środkowego wstawię tłumik przelotowy z jakiegoś auta (oczywiście z dużą puszką)
zamiast końcowego tłumik z typowych uniwersalów z aledrogo

bart322 napisał(a):No tak, racja, moj koncowy to jakis z bmw albo innego vw, zapomnialem :P


masz jakiś filmik z twoim autem żeby posłuchać coś nie coś
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez Odoll » 24 lut 2014 16:27:57

zendi1985 napisał(a):
masz jakiś filmik z twoim autem żeby posłuchać coś nie coś

KURFA , to jest DIZEL :!: i to stary , każdy brzmi tak samo ,................... jak stary dizel :boss:
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez bart322 » 24 lut 2014 16:33:20

Mniej wiecej tak:
kle, kle, kle... ;)
Jestes tez ze Slaska, wiec zapraszam w okolice Tychow :)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez ali » 24 lut 2014 19:15:08

zendi1985 napisał(a):mam zamiar zamiast katalizatora wstawić strumienice w obudowie
zamiast środkowego wstawię tłumik przelotowy z jakiegoś auta (oczywiście z dużą puszką)
zamiast końcowego tłumik z typowych uniwersalów z aledrogo

bart322 napisał(a):No tak, racja, moj koncowy to jakis z bmw albo innego vw, zapomnialem :P


masz jakiś filmik z twoim autem żeby posłuchać coś nie coś


Zobaczysz jaki będzie ryk jak dasz dobrze po garach i turbina będzie ładować, ale to twoje zabwaki :P
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez zendi1985 » 09 mar 2014 16:38:55

a podpowiedzcie mi jeszcze jedną rzecz a mianowicie
- czy w 115 km 2,2 dti jest turbina Vgt czy zwykła bo z tego co doczytywałem się to zawór regulujący jest inaczej ustawiony niżeli w frotce ( no ale to jest tylko teoria)
- druga rzecz to zauważyłem, że u mnie zaraz po uruchomieniu silnika podciśnienie wysterowuje zawór przy turbinie (wciąga trzpień do maksa) i czy dodam gazu czy nie to zawór pozostaje cały czas w tej samej pozycji (domniemam że jeżeli jest to turbina VGT to to jest normalne zachowanie)
- czy ktoś wie jakie doładowanie daje turbina czy jest to standard w okolicach 0,6-0,7 bara czy jak to piszą w teorii że turbawki VGT dają większe ciśnienia
- czy ktoś się bawił już w zawory upustowe ciśnienia doładowania blow off-y (tu przyznaje się nie wiem jak się to ma do turbin ze zmienną geometrią łopatek czy mechanicznie jestem w stanie zwiększyć ciśnienie doładowania - nie mam doświadczeń z VGT co innego zwykłe turbiny z westgatem)
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez RudeBoy » 09 mar 2014 17:05:51

zendi1985 napisał(a):a podpowiedzcie mi jeszcze jedną rzecz a mianowicie
- czy w 115 km 2,2 dti jest turbina Vgt czy zwykła bo z tego co doczytywałem się to zawór regulujący jest inaczej ustawiony niżeli w frotce ( no ale to jest tylko teoria)
- druga rzecz to zauważyłem, że u mnie zaraz po uruchomieniu silnika podciśnienie wysterowuje zawór przy turbinie (wciąga trzpień do maksa) i czy dodam gazu czy nie to zawór pozostaje cały czas w tej samej pozycji (domniemam że jeżeli jest to turbina VGT to to jest normalne zachowanie)
- czy ktoś wie jakie doładowanie daje turbina czy jest to standard w okolicach 0,6-0,7 bara czy jak to piszą w teorii że turbawki VGT dają większe ciśnienia
- czy ktoś się bawił już w zawory upustowe ciśnienia doładowania blow off-y (tu przyznaje się nie wiem jak się to ma do turbin ze zmienną geometrią łopatek czy mechanicznie jestem w stanie zwiększyć ciśnienie doładowania - nie mam doświadczeń z VGT co innego zwykłe turbiny z westgatem)


W wersji 116KM jest zwykłe turbo. VGT jest we wersji 120KM.

Zawór przy Twojej turbinie to zawór wastegate - bypass.
Wszystko jest ok. Po odpaleniu zawór jest zamykany i w ten sposób całe spaliny kierowane są do sprężarki. Dodawanie gazu nie powoduje pracy tego zaworu. Zawór ten otwiera się wyłącznie wtedy gdy turbina przeładowuje. Czujnik w kol. dolotowym przy wzroście ciśnienia do granicy bezpieczeństwa otwiera zawór wastgate i spaliny idą bypassem, turbina zmiejsza doładowanie.

Turbina w 2.2dti ładuje dość sporo. Normą są parametry na poziomie +1bara. Chwilowo może dmuchnąć nawet +1,2 bara. Czyli ciśnienie w kol dolotowym dochodzi momentami nawet do 2,3bara.

Pamiętaj doładowania turbiny nie sprawdza się na nie obciążonym aucie. Stojące auto nawet z gazem w podłodze nie będzie turbo dmuchać więcej jak +0,5bar. Bez obciążenia ciśnienie spalin jest bardzo małe i turbo się nie rozkręci i w sumie dobrze bo nie ma po co...
Zmierz ciśnienie w czasie jazdy zobaczysz, że będzie dużo wyższe.

Blow-off do diesla??? Chyba nie masz pojęcia do czego BOV służy i jak działa silnik diesla.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Następna strona

Powrót do Układ wydechowy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron