Witamy !



[B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez zendi1985 » 09 mar 2014 17:26:37

z blow offem to takie moje bzdetne teorie ale do praktyki one mają bardzo daleko

-- Dodano 09 mar 2014 21:19:35 --

pomijając fakt iż pomyliłem nazwy urządzeń zamiast blow off chodziło mi o boost controler
zastanawia mnie kwestia zwiększenia ciśnienia doładowania czy w ogóle w przypadku 2,2 dti można sobie na to pozwolić pomijając jeszcze fakt zwiększenia dawki paliwa

chodzi mi o rozmowę teorytyczną - rozważania
Ostatnio edytowano 09 mar 2014 21:32:46 przez zendi1985, łącznie edytowano 2 razy
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez ali » 09 mar 2014 21:31:39

zendi1985 napisał(a):z blow offem to takie moje bzdetne teorie ale do praktyki one mają bardzo daleko

-- Dodano 09 mar 2014 21:19:35 --

pomijając fakt iż pomyliłem nazwy urządzeń zamiast blow off chodziło mi o boost controler
zastanawia mnie kwestia zwiększenia ciśnienia doładowania czy w ogóle w przypadku 2,2 dti można sobie na to pozwolić pomijając jeszcze fakt zwiększenia dawki paliwa

chodzi mi o rozmowę teorytyczną - rozważania


Teoretycznie, ECU nie pozwoli załadować za dużo, wprowadzi Ci silnik w tryb awaryjny po kilku sekundach i masz poturbione.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez RudeBoy » 09 mar 2014 21:41:14

hmm.. za wiele to z tej turbiny nie wyciśniesz bo jak już pisałem ona dmucha na maxa cały czas :)
Więc ew. zysk był by w momencie wciskania pełnego buta gdy WG już przymyka turbinę.

Chcesz więcej mocy z tego silnika tylko pro chip tuning.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez zendi1985 » 09 mar 2014 21:47:51

ali napisał(a):
Teoretycznie, ECU nie pozwoli załadować za dużo, wprowadzi Ci silnik w tryb awaryjny po kilku sekundach i masz poturbione.


czyli trzeba by było jeszcze oszukać sygnał czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym a co za tym idzie nie potrzebny jest żaden boost controler bo oszukując ECU można zmniejszyć mu wartość na czujniku i komputer teorytycznie sam powinien zwiększyć ciśnienie doładowania poprzez odpowiednie wysterowanie zaworów sterujących podciśnieniem (opóźnienie wysterowania otwarcia zaworu bezpieczeństwa na turbinie)

wracając do podstaw zasady działania diesla i turbiny
pytanie czy zawory sterujące podciśnieniem nie sterują przypadkiem zaworem na turbinie wraz ze zwiększającym się ciśnieniem w kolektorze ssącym ???

RudeBoy napisał(a):hmm.. za wiele to z tej turbiny nie wyciśniesz bo jak już pisałem ona dmucha na maxa cały czas :)
Więc ew. zysk był by w momencie wciskania pełnego buta gdy WG już przymyka turbinę.

Chcesz więcej mocy z tego silnika tylko pro chip tuning.


wnioskuję ze jest to też odpowiedz na moją teorię na temat tego że WG jest sterowany proporcjonalnie do przyrostu ciśnienia w kolektorze ssącym a nie nagle po osiągnięciu granicznej wartości ciśnienia ???

-- Dodano 09 mar 2014 21:51:39 --

RudeBoy napisał(a):
Chcesz więcej mocy z tego silnika tylko pro chip tuning.


oczytałem się o chip tuningu np w v-techu i przyroście mocy nawet do 150 KM, ale tu chciałbym rozwiać swoje złe domysły teorytyczne dotyczące zasady działania układu turbina a zawory sterujące WG.
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez RudeBoy » 09 mar 2014 22:00:26

Napisze jeszcze raz.

Odpalasz WG się zamyka 100% spalin napędza turbine i dmuch ona tyle ile da rady z tej konkretnie ilości gazów wylotowych.
Jak rozkręci się na tyle, że dobija do +1,2bara WG się otwiera.
Tak więc WG nie jest sterowany proporcjonalnie tylko na zasadzie zamkniety/otwarty.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez ali » 09 mar 2014 22:08:14

RudeBoy napisał(a):Napisze jeszcze raz.

Odpalasz WG się zamyka 100% spalin napędza turbine i dmuch ona tyle ile da rady z tej konkretnie ilości gazów wylotowych.
Jak rozkręci się na tyle, że dobija do +1,2bara WG się otwiera.
Tak więc WG nie jest sterowany proporcjonalnie tylko na zasadzie zamkniety/otwarty.


U mnie gdy ponad 4s trzymało 2.2 bara to ECU właczał trybawaryjny
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez zendi1985 » 09 mar 2014 22:22:10

najwyraźniej nie wychwyciłem tej informacji o pracy zero jedynkowej zaworu WG i żyłem myślą sterowania proporcjonalnego względem ciśnienia teraz już wszystko wiem

zarazem rozważanie obala wszelkiego rodzaju informacje internetowe o efektywnym działaniu boost controllerów w tych silnikach, mogą one przynieść jedynie złudny efekt mniemania pseudo tunerów że mają większy power po zamontowania BC

dzięki wielkie za pomoc

a tak a propos chip tuningu bo jak dobrze pamiętam z dawniejszych teorii i rozważań vtech oferuje chip w cenie około 1200 zł ale jakoś mi nie pasuje ta cena trochę maławo w stosunku do innych firm pomijając że vtech ma swoją renome i tego rodzaju tuning nie wymaga demontażu sterownika tylko odbywa się to przez złącze oraz wątpie żeby wciskali psełdo przyrost mocy
czy ktoś na forum robił już takie modernizacje w sterowniku
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez ali » 09 mar 2014 22:39:17

Zapytaj w Vtechu czy są to w stanie zrobic we frocie, bo silnik 2.2 DTi w innych oplach sporo sie różni.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez zendi1985 » 09 mar 2014 22:44:22

tak tak już pytałem wtedy telefoniczne ze to jest frotka zapewniał mnie że się uda tylko wtedy zrezygnowałem bo stwierdziłem po co może wrócę do tego tematu jeszcze
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez RudeBoy » 09 mar 2014 22:58:17

ali napisał(a):Zapytaj w Vtechu czy są to w stanie zrobic we frocie, bo silnik 2.2 DTi w innych oplach sporo sie różni.


sporo??
To powiedz nam czym takim istotnym się różni?

Miska olejowa jest inna, układ wężyków i przewodów. Pompa wtryskowa różni się tylko parametrami pracy.
Z punktu widzenia tuningowania nie różni się niczym.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez ali » 09 mar 2014 23:04:29

RudeBoy napisał(a):
ali napisał(a):Zapytaj w Vtechu czy są to w stanie zrobic we frocie, bo silnik 2.2 DTi w innych oplach sporo sie różni.


sporo??
To powiedz nam czym takim istotnym się różni?

Miska olejowa jest inna, układ wężyków i przewodów. Pompa wtryskowa różni się tylko parametrami pracy.
Z punktu widzenia tuningowania nie różni się niczym.


Jednak sterowanie się różni, konfiguracje osprzetu sa inne. Po prostu nie jest to silnik z vectry.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez RudeBoy » 09 mar 2014 23:26:19

ali napisał(a):
RudeBoy napisał(a):
ali napisał(a):Zapytaj w Vtechu czy są to w stanie zrobic we frocie, bo silnik 2.2 DTi w innych oplach sporo sie różni.


sporo??
To powiedz nam czym takim istotnym się różni?

Miska olejowa jest inna, układ wężyków i przewodów. Pompa wtryskowa różni się tylko parametrami pracy.
Z punktu widzenia tuningowania nie różni się niczym.


Jednak sterowanie się różni, konfiguracje osprzetu sa inne. Po prostu nie jest to silnik z vectry.



Nie jest silnik z vectry nikt tak nie powiedzial.
Sterowanie się nie różni absolutnie niczym. Więc nie wprowadzaj w błąd. To, że soft w ECU i pompie jest inny to jasne. Ale w Zafirze, Astrze, Vectrze, Sintrze też się te softy różnią.
Różnią to się znacznie te silniki z pompa VP44PSG i VP44PSG16.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez ali » 10 mar 2014 06:50:06

Grzechu, niech Ci będzie :)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez RudeBoy » 10 mar 2014 08:09:36

niech będzie też i Tobie bo takie są fakty :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2.2] DTI połączenie katalizatora z kolankiem turbiny

Postprzez zendi1985 » 10 mar 2014 12:29:45

zaciekawiliście mnie tą rozmową i pojawia się pytanie
vtech robi zmiane mapy i przez to przyrost mocy w silnikach 2,2 dti 115 KM a jeśli się nie mylę to vectry zafiry i inne samochody wyposażone w ten silnik miały już powyżej 120 KM seryjnie czy przypadkiem nie jest tak że chipowcy robią psełdo wzrost mocy w fronterze poprzez wgranie map z tych samochodów i coś tam jeszcze pogrzebią ???
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do Układ wydechowy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron