Witamy !



[B 2,2] Brak ogrzewania w korkach

[B 2,2] Brak ogrzewania w korkach

Postprzez kasprzu » 15 sty 2008 19:07:28

Mam zarabisty problem z moja Frotką B. Jak tylko stanę w korkach i temperatura podniesie sie do 100 stopni zaczynam marznąc w aucie. przestaje dmuchać ciepłe powietrze . POMOCY !!!
OPEL FRONTERA B 1999 R. 2,2 BENZYNA +LPG
kasprzu
 

Postprzez Fazi » 15 sty 2008 19:37:19

Powodów może być kilka:
- skoro masz gaz, radzę połączyć ogrzewanie reduktora gazu w szereg układu chłodzenia a nie na trójnikach. Wówczas pompa wody ma łatwiej do przeganiania płynu i płyn przechodzi przez wszystkie elementy (reduktor gazu, nagrzewnica ciepłego powietrza) w takim samym stopniu.
- pompa wody - może być już kiepska, na wysokich obrotach daje rady a na wolnych słabo
- przypchana nagrzewnica.

Nikt Ci złotego środka nie poda.
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez dljm » 16 sty 2008 09:02:00

ja bym sprawdził ilość płynu chłodzącego
przy obecnych temperaturach silnik nie powinien nagrzewać się do 100
ja nawet gdy stoje długo w korku, a temp jest około 0 nie odnotowalem temperatury wyższej niż 90

wiec masz cos z ukladem chlodzenia
najpierw sprawdz ilosc wody
ale w B komputer powinien Ci podać że ma zamało płynu, więc może coś innego :cry:

jeżeli to nie będzie woda, to sprawdz termostat, a następnie ciśnienie pompy wody na wolnych obrotach
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez piotrul » 21 sty 2008 13:03:20

Fazi jak to jest z tym szeregowym podłączeniem nagrzewnicy ?? W kolejności płyn idzie do reduktora potem do nagrzewnicy i wraca do silnika? Mam na trójnikach i mimo wielu operacji nadal kiepsko grzeje. Nagrzewnica czysta, pompa nowa, pozostaje tylko podłaczenie.
piotrul
 

Postprzez Fazi » 21 sty 2008 13:05:24

Nie ma znaczenia - ale ja bym połączył silnik-nagrzewnica-reduktor gazu.
Choć zawsze należy wziąść pod uwagę łatwość połączenia.
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez Balkandriver » 23 sty 2008 21:21:52

Takie zjawisko może powodować bardzo mała ilość cieczy chłodzącej (już to było wskazane), do tego stopnia mała, że tworzą się korki powietrzne w układzie i wtedy ani ciecz nie chłodzi , ani nie ma co ogrzewać , bo przepływające przez nagrzewnicę powietrze nie jest medium zdolnym do ogrzania.
Jeśli nie to - to gaz to samo zło!! :P
Tak humorystycznie traktujcie ostatnie moje zdanie na zewnątrz, ale wewnątrz mej duszy zawsze zastanawiam się od lat, po co ktoś kastruje auto , montując w nim gaz :cry: :evil:
Z oszczędności :?: :roll: , czy z braku innych kłopotów :?: :lol:
Bardzo skasztaniłem?

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez mody1 » 23 sty 2008 22:49:52

Balkandriver napisał(a):Jeśli nie to - to gaz to samo zło!! :P
Tak humorystycznie traktujcie ostatnie moje zdanie na zewnątrz, ale wewnątrz mej duszy zawsze zastanawiam się od lat, po co ktoś kastruje auto , montując w nim gaz :cry: :evil:
Z oszczędności :?: :roll: , czy z braku innych kłopotów :?: :lol:
Bardzo skasztaniłem?

BALKANDRIVER

Bardzo :)

1 z oszczednosci
2 z oszcze...
3 z osz...
4 z ...

jezdze autami z gazem od 10 lat
ostanie dwa wyjechaly z gazem salonu jako nowe
jak kiedys pisal kolega mazurkas "jak sie dba to sie ma"
Avatar użytkownika
mody1
V-ce Prezes
V-ce Prezes
 
Posty: 3885
Obrazki: 1
Dołączył(a): 07 paź 2007 18:00:49
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 17
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Postprzez piotrul » 24 sty 2008 14:08:35

15l X 2,2 > 33zł/100
12l X 4,2?>50,4
Różnica 17,4 X 300(bo robię tyle rocznie) > 5220zl/rok do przodu. Chętnie zagospodaruje taką sumkę. A jeżdżę już frotą 3 lata *


*obliczenia są tendencyjne i zgrubne oraz nie uwzględniają zużycia benzyny na rozruch i dodatkowych przeglądów :wink:
piotrul
 

Postprzez wojtekkk » 24 sty 2008 17:53:20

te koszty nie są znaczaco wielkie-przegląd troche drozszy,a paliuwa na rozruch tyle co kot nasrakał-po ponad 6 latach jazdy na gazie to sporo mi zostało a odpukać z samym gazem nie miałem większych problemów.
Nie mniej nie zmienia to faktu że gaz to tylko do domu do kuchenki-nic więcej jak ekonomia
pamiętam jeszcze jak różnica w cenie była 1:3 a za litr lpg płaciłem 0,90zł
wojtekkk
 

Re: Brak ogrzewania w korkach

Postprzez Janek 44 » 01 lut 2008 18:23:44

kasprzu napisał(a):Mam zarabisty problem z moja Frotką B. Jak tylko stanę w korkach i temperatura podniesie sie do 100 stopni zaczynam marznąc w aucie. przestaje dmuchać ciepłe powietrze . POMOCY !!!
OPEL FRONTERA B 1999 R. 2,2 BENZYNA +LPG
Sprawdź termostat. Ja tez tak miałem, przycinał się(nie otwierał do końca) i w korkach grzanie znikało :?: , po wymianie o.k. .Temperaturę trzyma bez względu czy to korki czy trasa i grzeje.
Janek 44
 


Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość