Witamy !



[B 2.2] DTI Jak wymienić płyn chłodzący ?

[B 2.2] DTI Jak wymienić płyn chłodzący ?

Postprzez borat » 13 maja 2011 18:02:25

Pytanie jak wyżej. Jak go spuścić ? Czy po wlaniu nowego trzeba odpowietrzać ?
borat
 

Re: Jak wymienić płyn chłodzący B2.2DTI?

Postprzez brum » 13 maja 2011 20:45:38

Jest korek na dole chłodnicy, odpowietrza się samo.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Jak wymienić płyn chłodzący B2.2DTI?

Postprzez Balkandriver » 13 maja 2011 21:55:45

Jeśli mogę coś doradzić - zalewaj układ na pracującym silniku (ale wpierw wlej trochę, by pompa na sucho nie zaczęła pracować) i przegazowuj w trakcie. Będziesz miał pewność, że pracująca pompa wypcha całe powietrze.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Jak wymienić płyn chłodzący B2.2DTI?

Postprzez Pawel » 15 maja 2011 15:49:24

Zlej płyn dokładnie z każdego zakamarka silnika na otwartym obiegu nagrzewnicy - chłodnica, blok, wszystkie węże... Ja tak robiłem, warto. Zalewałem na nie pracującym silniku - najpierw przelana została chłodnica, a następnie przez zbiorniczek wyrównawczy reszta układu. Później odpalasz i czekasz aż się odpowietrzy i przepompuje. pamiętaj, że musisz mieć otwartą nagrzewnicę, żeby płyn dokładnie ją odpowietrzył i przepłukał...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Jak wymienić płyn chłodzący B2.2DTI?

Postprzez XII » 05 cze 2011 17:29:57

Pawel napisał(a):Zlej płyn dokładnie z każdego zakamarka silnika na otwartym obiegu nagrzewnicy - chłodnica, blok, wszystkie węże... Ja tak robiłem, warto....


Czyli rozpinałeś poszczególne węże by spuścić cały płyn z obiegu? Czy odkręciłeś tylko korek u spodu chłodnicy?
Ja myślę nad zmianą płynu bo moja frotka troszkę się przegrzewa CHYBA - sam już nie wiem co się dzieje, może opisze co nieco.. Np. dziś 28-30st.C temp. zewnętrzna powietrza - frotka podczas jazdy, normalnej jazdy po drodze przy prędkości 80-90 (5ty bieg, 2200obr/min) trzymała temperaturę ponad 90st.C (myślę, że było ok. 93-94st.C, max 95st.C). Kiedy zatrzymałem się na skrzyżowaniu temperatura skoczyła pod 100st.C - nie przekroczyło tej temperatury albo było b.blisko 100st.C (oczywiście dmuchawa się nie włączyła - u mnie włącza się jak temperatura przekroczy 105/110st.C). Myślę nad wymianą termostatu - chociaż nie pasuje mi to, że jest coś zwalony termostat ponieważ w zimę ciężko go rozgrzać do 90st.C, a w lato się przegrzewa... Pomyślałem też nad wymianą całego płynu chłodzącego - być może ten co jest zalany jest jakiś stary, za bardzo rozcieńczony i być może nie przenosi/nie oddaje odpowiednio ciepła. Może miałby ktoś z kolegów jakąś propozycję co do płynu (jaka firma)? Kupując koncentrat muszę go rozcieńczać czy mogę wlać 100% koncentratu? W tej chwili zalany jest jakimś płynem czerwonym...

Słyszałem, że wymieniając termostat trzeba wymieniać i obudowę termostatu - czy to prawda? Czy da się kupić sam termostat bez obudowy i czy ma to w ogóle sens?

Dzięki za odpowiedzi :)
Pozdrawiam.
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Jak wymienić płyn chłodzący B2.2DTI?

Postprzez wikked » 05 cze 2011 19:58:15

Nie uruchamiaj silnika bez płynu!!. Masz V-kę i zatrzesz motor szybciej niż myślisz (albo przegrzejesz). Po spuszczeniu zalej świeży płyn, poczekaj aż trochę odgazuje, "popompuj" przewody, zalej płynu w zbiorniczku powyżej maxa, odpal silnik i bez gazu! poczekaj na załączenie wentylatora. Obserwuj zbiorniczek, bo jak otworzy duży obieg to może pociągnąć płynu do "zera". Jeśli tak się stanie to bez gaszenia motoru odkręcaj powoli korek, tylko naprawdę powoli i uzupełnij płyn do maxa, zakręć korek i niech dalej chodzi na jałowym. Jeśli załączy się wentylator i poziom nie spadnie gwałtownie, układ masz odpowietrzony. Pamiętaj, że po zalaniu płynu i pompowaniu przewodów przy chłodnicy musisz czuć płyn w przewodzie. Nie włączaj silnika zanim nie poczujesz płynu.
wikked
 

Re: Jak wymienić płyn chłodzący B2.2DTI?

Postprzez Pawel » 05 cze 2011 20:49:11

XII, jeżeli dobrze pamiętam to B ma termostat z obudową... :? Nie wiem jak w Twoim egzemplarzu, ale 2.8/3.1 ma pod pompą paliwową spust płynu z bloku, a co za tym idzie "ciągnie" z reszty układu ile da rady - pamiętać trzeba aby ustawić wajchę nagrzewnicy na maksymalną temperaturę. Chłodnicę i tak musiałem wyjąć gdyż była do umycia z błota i przepłukania więc niczego nie odkręcałem tylko wylałem otworami "po" wężach... U mnie w silniku zostaje trochę płynu w wężu na wejściu do silnika przy alternatorze i tam dodatkowo trzeba zdjąć wąż...
Jak już wcześniej pisałem, po zamontowaniu chłodnicy podpinam wylot i zalewam ją do pełna, aż się przeleje. Następnie zalewam przez zbiorniczek również do przelania przy termostacie i dopiero później zamykam układ podpinając wąż wlewowy chłodnicy. Na koniec zalewam zbiorniczek do znacznika, zimnego silnika, "max" i odpalam... Oczywiście nagrzewnica cały czas jest ustawiona ma maxa...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

do chłodnicy wchodzi tylko 4,5 l płynu

Postprzez Paweł32 » 05 sie 2017 17:43:51

Witam
Chciałem wymienić płyn chłodniczy, spuściłem około 3 l, wlałem płukankę, dolałem 3 l wody demineralizowanej, rozgrzałem silnik, potem spuściłem wszystko, nalałem wody demineralizowanej żeby wypłukać wszystko i ... weszło tylko około 4,5 l ! Co się dzieje? B 2000 r. 2.2 DTI
pozdrawiam
Paweł32
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 03 lut 2016 12:50:23
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004


Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron