Pawel napisał(a):Zlej płyn dokładnie z każdego zakamarka silnika na otwartym obiegu nagrzewnicy - chłodnica, blok, wszystkie węże... Ja tak robiłem, warto....
Czyli rozpinałeś poszczególne węże by spuścić cały płyn z obiegu? Czy odkręciłeś tylko korek u spodu chłodnicy?
Ja myślę nad zmianą płynu bo moja frotka troszkę się przegrzewa CHYBA - sam już nie wiem co się dzieje, może opisze co nieco.. Np. dziś 28-30st.C temp. zewnętrzna powietrza - frotka podczas jazdy, normalnej jazdy po drodze przy prędkości 80-90 (5ty bieg, 2200obr/min) trzymała temperaturę ponad 90st.C (myślę, że było ok. 93-94st.C, max 95st.C). Kiedy zatrzymałem się na skrzyżowaniu temperatura skoczyła pod 100st.C - nie przekroczyło tej temperatury albo było b.blisko 100st.C (oczywiście dmuchawa się nie włączyła - u mnie włącza się jak temperatura przekroczy 105/110st.C). Myślę nad wymianą termostatu - chociaż nie pasuje mi to, że jest coś zwalony termostat ponieważ w zimę ciężko go rozgrzać do 90st.C, a w lato się przegrzewa... Pomyślałem też nad wymianą całego płynu chłodzącego - być może ten co jest zalany jest jakiś stary, za bardzo rozcieńczony i być może nie przenosi/nie oddaje odpowiednio ciepła. Może miałby ktoś z kolegów jakąś propozycję co do płynu (jaka firma)? Kupując koncentrat muszę go rozcieńczać czy mogę wlać 100% koncentratu? W tej chwili zalany jest jakimś płynem czerwonym...
Słyszałem, że wymieniając termostat trzeba wymieniać i obudowę termostatu - czy to prawda? Czy da się kupić sam termostat bez obudowy i czy ma to w ogóle sens?
Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam.