Witamy !



[All] Visco i termostat kilka pytań

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez przemekcrx » 22 lut 2018 08:56:44

Zeby się nie okazało że winna jest chłodnica :mrgreen: bo słabo ciepło i długoooo oddaje .
A Visco spina bo nie może się wystudzić do odpowiedniej temperatury. I tak było prawdopodobnie w moim przypadku ,dobre visco pociąłem na krążek na pompę by założyć elektryki.
A nie wiem jak u was moja V6 łapie 85 dychy w mgnienia oku nawet zimą.
Jest nowa Alu chłodnica elektryki poszły wek , jest Visco używka z troopera i chodzi bez problemu z klimą itd...I bezpiecznie jest na 100%
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez tupek » 22 lut 2018 18:40:02

No temperaturę łapie moment, ale podczas jazdy jest 82 - 85 st.
Gorzej gdy popiłuje na postoju to do 100 st. dochodzi i wisco nie zapina.
Wystarczy że pojadę kawałek i już spada.
Założę teraz 2 czujniki 88-83 i 92-82 , każdy pod swój wentylator i zrobię testy.
Wstępnie po odpaleniu jednego wentylatora przez oporniki napięcie było ponad 13,7 V więc powinno być cacy.
Niestety skuteczność chłodzenia można sprawdzić dopiero w upały z załączoną klimą i jazdy pod górkę.
Jak to będzie - się okaże, w razie czego mam wisco spięte blachowkrętami na stałe i wtedy nie ma bata na chłodzenie.
A tak przy okazji - co to jest za motylek na dole chłodnicy, Jakby korek spustowy, ale ja nie dałem rady go odkręcić.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez szymon.ha » 22 lut 2018 18:56:06

Jakie masz napięcie podczas pracy silnika, bez obciążenia?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez tupek » 22 lut 2018 20:57:32

Nie jestem pewny bo pomiar robiłem na włączonych światłach.
Ale na wyłączonych pewnie ze 14V będzie.
Jak wentylator odpala to chwilowo napięcie spada do 12,5V ale wraca do 13.7V - czyli regulator działa :D
Oczywiście napięcie jest przy jednym podłączonym wentylatorze, na 2 jednocześnie napięcie było ok 13V.
Ostatnio edytowano 23 lut 2018 12:27:52 przez tupek, łącznie edytowano 1 raz
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez nesfor » 23 lut 2018 12:05:56

Hej, chciałbym jeszcze spytać w temacie regeneracji, czy olej wymieniacie czy dolewacie ? Czy ktoś sie orientuje ile fabrycznie jest tego oleju ?
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez JJKILLER » 24 lut 2018 03:16:21

Tam nie ma co wymieniać, jak nie spina to znaczy że go nie ma, albo zostały ilości śladowe. Nie pamiętam ile go wchodziło, ale są w necie tutoriale jak reanimować wisko.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez cubick » 07 kwi 2018 10:16:50

cubick napisał(a):Czyli trzeba będzie reklamować.. :)


No i skończyło się na uznanej reklamacji. Jako że straciłem nadzieję na kupno nowego sprawnego visco, pod maską wylądowały wentylatory od 2.2 dti. Układ fajnie działa, zastanawiam się tylko nad zamontowaniem w miejsce visco jakiegoś małego wentylatora żeby przy normalnej eksploatacji było jednak jakieś tam niewielkie wymuszone chłodzenie... i wtedy powinien być ideał :)
cubick
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 05 wrz 2016 07:48:50
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez tupek » 07 kwi 2018 19:42:54

cubick napisał(a):
cubick napisał(a):Czyli trzeba będzie reklamować.. :)


No i skończyło się na uznanej reklamacji. Jako że straciłem nadzieję na kupno nowego sprawnego visco, pod maską wylądowały wentylatory od 2.2 dti. Układ fajnie działa, zastanawiam się tylko nad zamontowaniem w miejsce visco jakiegoś małego wentylatora żeby przy normalnej eksploatacji było jednak jakieś tam niewielkie wymuszone chłodzenie... i wtedy powinien być ideał :)

Też nad tym myślałem, ale w przyszłości skonsultuje to ze znajomym (złotą rączką) który ma maszyny i wyobraźnie do tworzenia rożnych rzeczy.
Też mam wentylatory od 2.2 ropa, i na przewodzie wchodzącym do chłodnicy zamontowałem rurkę z 2 czujnikami, pierwszy 88-83 st. drugi 85 -80 st.
W praktyce pierwszy wentylator startuje przy 88 st a drugi w razie czego przy 92.
Dzisiaj na włączonej kimie z przyczepką (500 kg) pod górę telefon pokazał max 92 st.
Pierwszy wentylator jest połączony przez rezystory i także pod kompresor klimatyzacji - jak startuje to wiatrak też.
Będę prowadził obserwacje temperatury i ładowania i dzielił się na forum.
Puki co gdy załączy się pierwszy wiatrak , na postoju, zapalone światła + światła stop + nawiew + radio + wzmacniacz , telefon pokazuje 12.5v ale gdy ruszę jest już 13,4V.
Jeżeli będą upały i akumulatora nie wydoi to patent będzie miał racje bytu.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez cubick » 07 kwi 2018 20:31:14

Mój układ jest póki co prosty. Przekaźnik 40A/2 wentylatory i to koniec. Czujnik wkręciłem w obudowę gdzieś w okolicach termostatu, czujnik od Skody. Załącza się przy 85 a odpuszcza przy 75. Jak dla mnie, pasuje. Jedynie drażni mnie to po normalnej, nie forsownej jeździe, po ok 2 min załacza wiatraki. Myślę że jakiś mały (taki, żeby nie było go słychać ) wentylator w miejsce visco wystarczy.. Jak coś opatentuję to na pewno się pochwalę. Teraz walczę z olejem w skrzyni ;)
cubick
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 05 wrz 2016 07:48:50
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez jrzeuski » 09 kwi 2018 07:28:20

40A na dwa wiatraki to za mało, pójdzie to w końcu z dymem :stop: Daj 2x30A, każdy wiatrak na osobnym bezpieczniku i przekaźniku. Włączać możesz sobie oba naraz jak wolisz podpinając cewki przekaźników równolegle. Przy okazji zyskasz większą niezawodność, bo jak jeden wiatrak/bezpiecznik/przekaźnik padnie, to drugi będzie działał dalej i jakieś chłodzenie pozostanie.


Autor postu otrzymał pochwałę
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez cubick » 09 kwi 2018 09:51:13

Taki mam plan. Podłączyć niezależnie na dwóch przekaźnikach i dwóch czujnikach temperatury :) Kminię tylko teraz gdzie wsadzić drugi czujnik temp. bo z tym pierwszym już było sporo zabawy. Widziałem poprzednie rozwiązania i pewnie przyjdzie wstawka na rurę do chłodnicy.
cubick
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 05 wrz 2016 07:48:50
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez szymon.ha » 09 kwi 2018 10:12:05

Tak wam podpowiem że są czujniki które mają w sobie 2 nawet 3 różne stopnie załączania i kosztuje tyle samo...
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez tupek » 09 kwi 2018 18:55:50

szymon.ha napisał(a):Tak wam podpowiem że są czujniki które mają w sobie 2 nawet 3 różne stopnie załączania i kosztuje tyle samo...

Trenuje te czujniki odkąd zamontowałem elektryki, i uwierz że jest ciężko ze specyfikacją.
W sklepie nawet nie chcieli w katalogach szukać wzorując się na zakresach działania - tylko wołali numery fabryczne.
I niestety nie znalazłem idealnego 3 pinowego.
Teraz w końcu dobrałem odpowiednie wartości które są odpowiednie.
Jeden czujnik od skody 85-80 drugi od calibry 88-83.
zamontowane na rurce w wężu zasilającym.
Najtrudniej było mi zdobyć jakąś nakrętkę z gwintem 22x1,5 bo wszystkie były mosiężne z takim skokiem i cena wysoka a materiał źle się spawa gdy nie ma się maszyn i doświadczenia.
W końcu w agromie kupiłem nakrętki od koła jakiegoś ursusa za 3 zł szt i uszczelki miedziane.
Można spawać aż oczy będą świecić. :D

-- Dodano 09 kwi 2018 18:59:51 --

jrzeuski napisał(a):40A na dwa wiatraki to za mało, pójdzie to w końcu z dymem :stop: Daj 2x30A, każdy wiatrak na osobnym bezpieczniku i przekaźniku. Włączać możesz sobie oba naraz jak wolisz podpinając cewki przekaźników równolegle. Przy okazji zyskasz większą niezawodność, bo jak jeden wiatrak/bezpiecznik/przekaźnik padnie, to drugi będzie działał dalej i jakieś chłodzenie pozostanie.

Muszą być osobno przekaźniki na każdy wentylator.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez szymon.ha » 09 kwi 2018 19:48:02

No jeśli nie umie się szukać samemu informacji to tak bywa jak się nie ma dobrego sklepu gdzie poszukują w katalogu.
Ja na forum napisałem listę kilku czujników z wartościami temp i numerami w sklepie.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez tupek » 09 kwi 2018 20:08:39

Niestety musiałem się nie doszukać, a to by mi zaoszczędziło nerwów i jeszcze więcej czasu.
Jak byś mógł podać link do porady był bym wdzięczny.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez szymon.ha » 09 kwi 2018 20:25:40

Znalazłem, było tam 8 różnych czujników ale numerów nie napisałem, a kartki po dwóch latach już nie znajdę.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez tupek » 09 kwi 2018 20:50:22

Myślę że te moje są idealnie dopasowane.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez cubick » 11 kwi 2019 08:27:35

Trochę czasu minęło i.... zgodnie z Waszymi przewidywaniami wentylatory na jednym przekaźniku usmażyły go :D Po przeflancowaniu na dwa przekaźniki fura chula już prawie rok i jest zadowolenie. W najgorętsze dni (30-33 stopni w cieniu) wentylatory chodziły praktycznie cały czas.. co mnie trochę zastanawia. Jednak temp silnika była trzymana w ryzach. Bilans pradowy raczej na +, nie zdarzyło się żeby aku miało spadek formy. Generalnie, po przygodach z próbą zakupu sprawnego visco uważam że elektryczne wentylatorki to chyba najlepsza opcja (jeżeli nie jedyna). Poza okresem letnim, jeden przekaźnik można spokojnie odpiąć...
Kiedyś pewnie w końcu nastąpi montaż drugiego czujnika, ale chyba tylko jako awaryjny w razie awarii tego pierwszego.
cubick
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 05 wrz 2016 07:48:50
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez tupek » 12 kwi 2019 07:44:59

Ja zrezygnowałem z elektryków, z racji holowani kampingu (na elektrykach pod górę temperatura szybko rosła)
Teraz mam wiskoze do której nalałem dużo oleju i teraz jest zapięte prawie na stałe.
Jestem bardziej spokojny o bilans cieplny silnika, a dodatkowo nie tracę voltów,które są potrzebne do zasilania kampingu.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez przemekcrx » 15 kwi 2019 09:43:14

cubick napisał(a):Trochę czasu minęło i.... zgodnie z Waszymi przewidywaniami wentylatory na jednym przekaźniku usmażyły go :D Po przeflancowaniu na dwa przekaźniki fura chula już prawie rok i jest zadowolenie. W najgorętsze dni (30-33 stopni w cieniu) wentylatory chodziły praktycznie cały czas.. co mnie trochę zastanawia. Jednak temp silnika była trzymana w ryzach. Bilans pradowy raczej na +, nie zdarzyło się żeby aku miało spadek formy. Generalnie, po przygodach z próbą zakupu sprawnego visco uważam że elektryczne wentylatorki to chyba najlepsza opcja (jeżeli nie jedyna). Poza okresem letnim, jeden przekaźnik można spokojnie odpiąć...
Kiedyś pewnie w końcu nastąpi montaż drugiego czujnika, ale chyba tylko jako awaryjny w razie awarii tego pierwszego.

Kolejny :mrgreen: :mrgreen:
Nic to nie da że podepniesz kolejny czujnik ,podepnij przyczępę lawęte to silnik jest ugotowany ..
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości