Witamy !



[B 2.2] Twardy wąż górny

[B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez Zerrafin » 19 paź 2013 09:34:02

Witam Szanownych Kolegów. Szukałem na forum objawów podobnej usterki, która się utrzymuje od jakiegoś czasu i nie znalazłem odpowiedzi na możliwą przyczynę tej anomalii. Wszystko zaczęło się od bulgotania chłodziwa w górnym wężu przy chłodnicy po wyłączeniu gorącego silnika. Początkowo obstawiałem uszczelkę pod głowicą, ale auto w zeszłym roku miało remont silnika z wymianą uszczelki na oryginał i nowe śruby do głowicy (od tego czasu auto przejechało 23 tys. km) . Ponadto auto nie dymi, ogrzewanie działa bez zarzutu, w zbiorniczku nie ma plam oleju ani nie czuć zapachu spalin tudzież nie widać wrzenia chłodziwa w zbiorniczku. Zacząłem od wymiany korka przy chłodnicy- na moim starym korku wąż górny po wyłączeniu silnika można ścisnąć tak, by dotknęły się jego wewnętrzne ścianki, ale zawsze na tym korku bulgotało chłodziwo w wężu po wyłączeniu gorącego silnika. Korek zmieniłem na używany szczelny- bulgotanie ustało, ale wąż górny wydaje się być bardzo twardy- praktycznie nie można go mocniej ścisnąć. To samo jest na innym oryginalnym, nowym korku od Tico. Przy wątku o podobnych objawach w 3.2 V6 obstawiano pompę wody. Ja swoją zmieniałem przy okazji uszczelki na nową 'Ruville' (mechanik twierdził, że to pakowacz, a nie producent, więc może to jakiś chiński szajs). Myślałem też, że może zakamieniona chłodnica daje takie objawy, dlatego chłodnicę wymieniono na nową (tzn. przełożono panele plastikowe ze starej, a rdzeń chłodnicy całkowicie nowy). Chłodnica zalana chłodziwem 'Prestone'. Mimo tych zabiegów, wąż wciąż twardy, chłodziwa nie ubywa. Dowiedziałem się niedawno na forum, że oplowskie silniki mają wysoko ciśnieniowy układ chłodzenia, przez co węże siłą rzeczy są twarde, tylko że zbiorniczek wyrównawczy jest taki sam jak w 3.2 V6- z odpowietrzeniem na zewnątrz, więc wąż powinien chyba być bardziej miękki po zgaszeniu silnika, a robi się miękki dopiero po około godzinie:(. Termostat też zmieniłem w zeszłym roku na nowy oryginał i widać podczas jazdy w trasie, że ładnie otwiera obieg gdy temperatura chłodziwa zbliża się do 90 stopni. To co jest jeszcze nowością w tym wątku, to to, że podczas jazdy w mieście temperatura chłodziwa wchodzi na 95 stopni i dopiero wtedy załączają się wentylatory, schładzając płyn do 80-ciu. Co wg Was powinienem zrobić w pierwszej kolejności, żeby dojść do przyczyny? Zmienić tę cho...... pompę wody na lepszy zamiennik (SKF)? A może w innym kierunku szukać? Z góry dziękuję za Wasze sugestie. Pozdrawiam, Marcin
Przeznaczenie gra z nami w pierwszej lidze przypadków...
Avatar użytkownika
Zerrafin
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Obrazki: 3
Dołączył(a): 27 wrz 2011 20:58:06
Lokalizacja: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez RudeBoy » 19 paź 2013 09:37:48

Pompę zostaw w spokoju.
Zbadaj testerem czy nie ma spalin w układzie chłodzenia. Jak nie ma to nie szukaj dziury w całym tylko jeździj.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez baxxx » 19 paź 2013 10:11:46

po pierwsze nie wiem czemu jeszcze nie wsadziłeś nowego korka do zbiorniczka od opla, a nie kombinujesz z używkami albo od tico
druga sprawa jak wentylator włącza się przy 95 stopniach to jest ok, bo termostat puszcza ci na chłodnice płyn przy 92
pojeździj i zobacz, jak te ciśnienia nadal będzie odczuwalnie za duże, to słaniałbym się w stronę uszczelki pod głowicą, albo samą głowicą
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez brum » 19 paź 2013 10:16:55

Ale twardy czyli jak kamień czy jest możliwość wciśnięcia go ale z większą siłą?
u mnie normalnie był twardy i trzeba było większej siły żeby go wcisnąć. ale jak padła uszczelka to był twardy jak kamień. I po odpaleniu silnik nie równo chodził bo zalewało mi czwarty cylinder przez noc.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez Zerrafin » 19 paź 2013 14:47:17

baxxx napisał(a):po pierwsze nie wiem czemu jeszcze nie wsadziłeś nowego korka do zbiorniczka od opla, a nie kombinujesz z używkami albo od tico
druga sprawa jak wentylator włącza się przy 95 stopniach to jest ok, bo termostat puszcza ci na chłodnice płyn przy 92
pojeździj i zobacz, jak te ciśnienia nadal będzie odczuwalnie za duże, to słaniałbym się w stronę uszczelki pod głowicą, albo samą głowicą


Baxx, korek u opla od chłodnicy jest nie do dostania- już sprawdzałem:( Można ściągnąć ze Stanów od Isuzu Rodeo z tym samym silnikiem, ale różni się od oryginalnego konstrukcją zaworka i dlatego wolałbym nie ryzykować, a ten od tico wygląda identycznie jak u fronterzaka.

Brum, węże nie są jeszcze twarde jak kamień- można je 'trochę' ścisnąć używając dużej siły, ale nie ściśnie się ich na tyle by dotknęły się od wewnątrz. Kiedyś nie było tego problemu. W 'B' zbiorniczek wyrównawczy dla 2.2 benzyna ma korek z odpowietrzeniem na zewnątrz dlatego chyba nie powinno być tak wysokiego ciśnienia w wężu górnym? Sprawdziłem drożność korka z wyrównawczego i przepuszcza powietrze- wężyk, który przelewa do niego chłodziwo z chłodnicy też jest drożny. Może rzeczywiście wybrzydzam- chciałbym tylko uniknąć niespodzianki na trasie pt. 'ciśnienie zrzuca wąż z chłodnicy'. Może faktycznie lepiej np. sprawdzić testerem ciśnienie w układzie...
Przeznaczenie gra z nami w pierwszej lidze przypadków...
Avatar użytkownika
Zerrafin
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Obrazki: 3
Dołączył(a): 27 wrz 2011 20:58:06
Lokalizacja: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez RudeBoy » 19 paź 2013 14:55:33

Korek w zbiorniku wyrównawczym jest właśnie po to by przy ciśnieniu większym niż nominalne otwierał ten odpowietrznik na zew. Normalnie ten odpowietrznik jest zamknięty.
Nie wiem jakie jest to ciśnienie dla benzyniaków ale dla diesla jest to aż 1,5 bara. Przy takim korku węże przy normalnej pracy są twarde.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez Zerrafin » 01 lis 2013 08:57:38

Dziękuję ponownie za wasze sugestie. Częściowo wyolbrzymiłem problem. Zmieniłem korek chłodnicy na szczelny używany z froty B o właściwej wartości ciśnienia. Ponadto zmieniłem wieczko zbiorniczka wyrównawczego (poprzednie miało zabrudzony kanał odpowietrzający, co mogło dodatkowo zatrzymywać nadmiar ciśnienia w układzie). Węże nadal są nieco twarde, ale mniej niż poprzednio i wreszcie chłodziwo w górnym wężu nie bulgocze po zgaszeniu gorącego silnika- tutaj winowajcą najwyraźniej był nieszczelny korek chłodnicy przepuszczający powietrze podczas pracy układu. Pozdrawiam, Marcin
Przeznaczenie gra z nami w pierwszej lidze przypadków...
Avatar użytkownika
Zerrafin
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Obrazki: 3
Dołączył(a): 27 wrz 2011 20:58:06
Lokalizacja: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez sador86 » 31 sty 2015 14:27:32

We frocie jeśli masz wlej płynu do chłodnicy od góry to podstawą jest nalać tyle płynu żeby tylko zakryć żeberka , które są w środku chłodnicy, a zbiorniczek wyrównawczy zalać na max. Jeśli układ będzie potrzebował płynu zassie ze zbiorniczka. Jeśli układ ma za dużo płynu - twarde węże należy strzykawką na zimnym silniku przelać nadmiar do zbiorniczka.
Wydaje się, że płyn powinien swobodnie krążyć w obie strony ale tak nie jest ;D
U mnie sprawdziło się to i mam mięciutkie węże
swoję drogą warto jest wlać do układu odkamieniacz a później zalać świeżym płynem
sador86
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 44
Obrazki: 30
Dołączył(a): 15 wrz 2013 21:32:02
Lokalizacja: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez Lesniczek1989 » 26 mar 2018 15:17:54

Witam, moj problem czesciowo pokrywa sie z tematem powyzej, ale pokoleji. W ukladzie zbiera mi siebardzo duze cisnienie jeden waz juz pekl a jeden ten gorny z chlodnicy zrzucilo. Ogolnie przewody sa bardzo twarde, gdyby tego bylo malo samochod szybko lapie wysoka temperature. Sprawdzilem plyn na obecnosc spalin i okazalo sie ze sa w ukladzie wiec obstawiam uszczelke. Co wy na to?
Lesniczek1989
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 22 mar 2018 19:28:54
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez brum » 26 mar 2018 15:39:38

No to że uszczelka lub głowica poszła.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez Lesniczek1989 » 26 mar 2018 15:42:26

Chcialem sie upewnic bo na srode mam mechanika umowionego.

-- Dodano 26 mar 2018 16:19:31 --

A czy zwiekszone spalanie i spadek mocy ma zwiazek z tym?
Lesniczek1989
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 22 mar 2018 19:28:54
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez jrzeuski » 26 mar 2018 16:46:31

Lesniczek1989 napisał(a):A czy zwiekszone spalanie i spadek mocy ma zwiazek z tym?
Nie, no w ogóle jeżdżenie z dziurawym silnikiem nie wpływa na osiągi...
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez Lesniczek1989 » 26 mar 2018 19:53:49

jrzeuski napisał(a):
Lesniczek1989 napisał(a):A czy zwiekszone spalanie i spadek mocy ma zwiazek z tym?
Nie, no w ogóle jeżdżenie z dziurawym silnikiem nie wpływa na osiągi...


No wiesz ty sie wymadrzasz, szkoda ze mechanicy nie sa tacy modrzy. Tylko mi wymyslaja rozne awarie jak ja mowie ze glowica to mowia ze nie koniecznie.
Lesniczek1989
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 22 mar 2018 19:28:54
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez Semir » 26 mar 2018 19:56:43

To trzeba pomyśleć o zmienie mechanika.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez Lesniczek1989 » 26 mar 2018 20:09:36

Semir napisał(a):To trzeba pomyśleć o zmienie mechanika.


Ja z moja frotka bylem juz u wszystkich w okolicy i chyba mam pecha bo z czym nie pojade to jest problem. Po ostatniej wymianie podpory walu samochod trzesie sie do dzisiaj.
Lesniczek1989
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 22 mar 2018 19:28:54
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [B 2.2] Twardy wąż górny

Postprzez tupek » 17 kwi 2018 11:25:05

Jak tak słucham narzekań ludzi że mechanik powiedział to albo tamto a w sumie trzeba jeszcze na naprawę czekać ze 2 tygodnie, to niesamowicie się cieszę że mam pojecie i samemu ogarniam sobie auta.
A jeszcze części to pikuś, bo podobno 2/3 ceny jaka płacimy mechanikowi to robocizna.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004


Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron