Witamy !



[3.2] Wisko a elektryk

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez tupek » 20 maja 2019 18:31:09

A jak z załączoną klimą temperatura się zachowuje ?
Bo właśnie tak samo testowałem elektryki (i nie tylko ja) i kiedy dochodziła klima, upały i przyczepa - elektryki nie dawały rady.
Rozkręć wiskozę i nalej na fula oleju silikonowego używanego w modelarstwie o dużej lepkości (10000cSt) a nie będziesz się martwił o chłodzenie.
Nawet w zimę przy sprawnym termostacie temperatura u mnie utrzymywała się w 85 st. bo termostat praktycznie nie miał potrzeby otwierania się.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 20 maja 2019 18:47:50

Klima jeszcze nie jest uruchomiona. Jak to sprzedawcy mówią: "panie, sprawna, tylko do nabicia" :evil2:
Moja stara wiskoza jest pospawana i podziurawiona wkrętami. Nic z niej nie będzie. Ale jestem na tropie nowej. Prawdopodobnie od toyoty land cruisera lub 4runner będzie pasować a taką można wyrwać za przyziemne kwoty.
Tak się właśnie przespałem z tą myślą i przestawiam załączanie wentylatorów o 10 stopni niżej. Tak żeby trzymało na blacie te 80 stopni jak przy wiskozie. Zobaczymy jak wtedy będą pracować.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez tupek » 20 maja 2019 19:16:25

Też pierwszą swoją na stałe skręciłem i bardzo obciążała silnik.
Drugą kupiłem używaną, lecz też nie była do końca sprawna więc napełniłem ja na ful olejem i teraz jest jak by spięta ale podczas pracy silnika można ja zatrzymać.
Więc przy nagłym wzroście obrotów wiskoza nie reaguje sztywno.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 20 maja 2019 20:38:00

Dlatego właśnie pytałem, czy ktoś ma elektroniczny pomiar temperatury na powrocie z wiskozą. Bo mój pomiar z spiętą na sztywno nie jest miarodajny. Zastanawiam się jak wyglądają temperatury właśnie ze sprawną. Ale dokładnie.
A przed chwilą dostałem potwierdzenie wymiarów wiskozy
NR,OEM.0892104950, 1621062010, 1621062011, 162106201187, 1621062030, 19144862, 19189608, 892104950, 8971351670
Wszystko pasuje do frotki. Trzeba by tylko sprawdzić czy nie ma jakiś niuansów typu fazka itp.

-- Dodano 20 maja 2019 20:45:57 --

nr oem
1621054200 TOYOTA
1621054210 TOYOTA
Też po wymiarach są identyczne
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez tupek » 20 maja 2019 21:52:32

U mnie na tym wskaźniku temp. który pokazuje wyjście z chłodnicy, przy załączonej klimie i jazdy po mieście, wskazówka wychyla się nieco ponad 90 st.
Ale poza miastem spada poniżej 80 st.
Filmik był nagrywany gdy temperatura na zewnątrz była prawie 0st. , wskazówka na desce stała na 80 st. a na dodatkowym zegarze ja widać.
https://photos.app.goo.gl/EEDSQ4f5BjKK6ps66
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 21 maja 2019 07:09:39

Czyli jednak nagrzewa się do 90 na wiskozie.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez przemekcrx » 21 maja 2019 20:49:47

U mnie jest 80 - 85 max z przyczepą lawetą podchodzi do 90
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez tupek » 22 maja 2019 17:10:48

przemekcrx napisał(a):U mnie jest 80 - 85 max z przyczepą lawetą podchodzi do 90

Z załączoną klimą podczas jazdy, ale jak się zatrzymasz to temperaturka szybciutko pod 100 st podchodzi, a to z powodu mniejszych obrotów wentylatora i pompy wody.
Sprawdzałem i testowałem za pomocą aplikacji w telefonie .
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 22 maja 2019 19:20:17

To wcale mnie nie przekonujecie :) ja dzisiaj zmieniłem temperaturę przełączania obu wiatraków na 65 stopni. Czyli co tylko się pojawi w chłodnicy to wysysa. Wskazówka na blacie leży na ciut ponad 80 stopni. Czekam na upały :) w między czasie jeden sprzedawca potwierdził mi na 100% pasującą wiskozę za 230zł. Są jeszcze tańsze ale jeszcze nie sprawdzone.
A komuś na wiskozie w terenie temperatura podnosi się wyżej?
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez tupek » 22 maja 2019 19:47:38

Też nową wiskozę miałem i działała tak samo jak ta którą mam, czyli spięta prawie na stałe.
A temperatury jakie opisuje są poparte moimi obserwacjami z odczytu wskazówki i na bieżąco przez podłączenie do ecu.
Wiec że olej skrzyni automatycznej też przechodzi przez chłodnicę.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 22 maja 2019 20:32:09

Wiem. Ale z tego co piszecie to wnioskuję, że wiskoza też czasami nie wyrabia i temperatura podnosi się do 90 stopni. A Tupek pisze, że z klimą nawet do 100 miejscami..... dlatego pomimo że powoli chylę czoła i myślę o likwidacji elektryków to jeszcze nie mam 100% pewności. Poczekam aż się zrobi gorąco i zobaczę jak elektrowentyle obrobią się utrzymując na chłodnicach 65 stopni. Czyli żeby wskaźnik licznika leżał na 80 stopniach i się nie podnosił (zaczyna się podnosić jak na powrocie mam 75-80 stopni).

Odnośnie spiętej wiskozy to wiem jak działa :) bo mam skręconą i zaspawaną. I z całą pewnością Twoja taka sztywna nie jest :grin: wtedy faktycznie ciąg jest tak ogromny, że nie ma mowy żeby na powrocie z chłodnicy chociaż do 50 stopni dobiło. Ale to jest wiatrak spięty na sztywno. Jaki ciąg i jaka temperatura na powrocie będzie z wiskozą to nie wiem. I o ile do tej pory czytałem, że spokojnie utrzymuje 80 stopni to tak po waszych wpisach mam poważne wątpliwości czy nowe (sprawne) wisko będzie jednak lepsze (zakładając że nie ciągną przyczepy :) )
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez przemekcrx » 22 maja 2019 20:55:04

tupek napisał(a):
przemekcrx napisał(a):U mnie jest 80 - 85 max z przyczepą lawetą podchodzi do 90

Z załączoną klimą podczas jazdy, ale jak się zatrzymasz to temperaturka szybciutko pod 100 st podchodzi, a to z powodu mniejszych obrotów wentylatora i pompy wody.
Sprawdzałem i testowałem za pomocą aplikacji w telefonie .

Na Visko nie przekracza mi 90 w żaden sposób z klimą czy bez..przeważnie stoi na 80 85 są wachania..
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez tupek » 23 maja 2019 14:03:28

przemekcrx napisał(a):
tupek napisał(a):
przemekcrx napisał(a):U mnie jest 80 - 85 max z przyczepą lawetą podchodzi do 90

Z załączoną klimą podczas jazdy, ale jak się zatrzymasz to temperaturka szybciutko pod 100 st podchodzi, a to z powodu mniejszych obrotów wentylatora i pompy wody.
Sprawdzałem i testowałem za pomocą aplikacji w telefonie .

Na Visko nie przekracza mi 90 w żaden sposób z klimą czy bez..przeważnie stoi na 80 85 są wachania..

A sprawdzałeś te wartości z wpiętym w instalację interfejsem , czy tylko z ze wskaźnika fabrycznego?
Jeżeli dobrze pamiętam masz amelinową chłodnicę i może dlatego temperatura jest mniejsza.

Marek, ja mam czujnik na powrocie z chłodnicy i dodatkowy wskaźnik w czasie gdy ostatnio było ciepło z klimą nawet 90 st wskazywał przy częstych postojach.
Ale podczas jazdy spadała do 60 st.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez przemekcrx » 24 maja 2019 10:42:20

Tak chłodnica jest cała aluminiowa
U mnie ta wartość 80-85 stoi cały czas podczasj jazdy czy postoju , gdy alo stoi słychać kiedy mi Visco spina bo robi się szum i po chwili jest cisza jak wystudzi..
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 24 maja 2019 12:04:43

To we frotkach mogły być inne niż aluminiowe? Moja jest aluminiowa (radiator bo czapki są plastikowe). Widać że jest nowa ale wydaje mi się, że jest z modelu w którym są elektrowentylatory. Bo właśnie stelaż pod elektryki mi pasuje mocowaniami a od visco nie. I też się zastanawiałem czy może moja jest jakaś cieńsza/gorsza skoro nie od V6 :niewiem:
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez Semir » 24 maja 2019 12:40:14

Przemek na i ja i parę osób jeszcze
mamy zamawiane nowe chłodnice z Łodzi
całe aluminiowe. Brak elementów plastikowych.
Może lepiej oddaje ona ciepło.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 05 cze 2019 19:12:36

Można rzec, że trochę upałów już za nami :) pojeździłem z tą sztywną wiskozą i szczerze to moje obserwacje są prawie takie same jak na elektrykach.
Pierwsze podniesienie wskazówki sięga 90 stopni dopiero po chwili spada do 80. O dziwo na powrocie mam ~30 stopni :niewiem: czyli termostat się z opóźnieniem otwiera. Potem w czasie jazdy jest różnie. Czasami mi dojdzie do 90 w czasie jazdy. Zawsze na postoju ale w czasie jazdy też się zdarzy. Z kolei na powrocie z chłodnic w te upały mam tak średnio 50-60 stopni.
Na elektrykach wskaźnik zachowywał się dokładnie tak samo. Też czasami dobijało do 90. Tak więc to nie kwestia wychłodzenia/ciągu a po prostu ten oryginalny termostat taki duży rozrzut ma. Widać też, że oba elektryki pracowały bardzo długo i czasami pozwalały na podniesienie temperatury powrotu ponad 70 stopni. Co na wisko się nie zdarzało.
Warto też zauważyć, że moja wiskoza jest spięta na sztywno. Czyli można powiedzieć, że wychładza za bardzo. Pytanie jakby to wyglądało na sprawnej. Czy gdy nie miałaby ciągle takiego ssania a pracowała bardziej z przerwami lub słabiej. Nie wiem. Nadal mam mieszane uczucia przed zakupem nowej wiskozy. Męczy mnie już to przekładanie wentylatorów ale chyba w przyszłym tygodniu (ma być tak samo gorąco) jeszcze pojeżdżę na elektrykach.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez tupek » 05 cze 2019 21:30:03

Testuj i opisuj obserwacje.
Ja testowałem i nie jestem w 100% pewny ale przyczyniłem się do uszkodzenia chyba silnika bo pobiera płyn chłodniczy.
Dlatego nie jestem pewny bo gdy zauważyłem że mam niesprawne wisco wtedy zacząłem testować elektryki na których też temperatura rosła.
Teraz na napełnionej olejem na full wiskozie jet zadowalające chłodzenie podczas holowania przyczepy, a dlatego zadowalające bo po zatrzymaniu i pracy silnika na wolnych obrotach podczas upałów i z załączona klimą temperatura rośnie do 98 st - po dodaniu gazu szybko spada.
Ale to tak ma być.
Na elektrykach w tej samej sytuacji miałem 102st.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 05 cze 2019 21:51:21

Mi czy to na elektrykach czy na wiskozie temperatura czasami dochodzi do 90 stopni. Nigdy wyżej. I to tak do tych 90 tylko na chwilę. Jak do tej pory myślałem że dochodzi do tych 90 stopni przez elektryki tak teraz sprawdziłem, że to kwestia termostatu a nie chłodzenia.
Nie martwię się o przegrzanie bo skoro na powrocie temperatura nie przekracza 80 stopni to nie może być mowy o przegrzaniu. Dlaczego u Ciebie do 100 stopni dochodziło lub dochodzi to nie wiem.

Aha, przy czym przypominam (jakby komuś to umknęło) że mam wstawione inne wentylatory niż fabrycznie w innych frotkach.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez tupek » 06 cze 2019 20:09:44

marek230482 napisał(a):Aha, przy czym przypominam (jakby komuś to umknęło) że mam wstawione inne wentylatory niż fabrycznie w innych frotkach.

I to właśnie może być złoty środek w chłodzeniu elektrycznym.
Tylko że ty nie prowadziłeś testów podczas holowania kampingu, a moje doznania opisywane wcześniej były właśnie podczas tego zabiegu.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron