Strona 16 z 19

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 08 sty 2015 09:23:22
przez JaGrab3
To też czyściłem....
Mam manuala... może one słabiej grzeją :)

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 08 sty 2015 12:16:02
przez szymon.ha
Ja mam do pracy 5km, to nic praktycznie nie zaczyna grzać, ale jak się przejedzie tak z 15km już to się robi za gorąco, ale jednak są auta które grzeją lepiej niż frota.

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 08 sty 2015 12:22:58
przez eric
szymon.ha napisał(a):... ale jednak są auta które grzeją lepiej niż frota.

Bo auta o podobnej kubaturze budy mają miewają po 2 nagrzewnice + webasto

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 08 sty 2015 12:24:22
przez JaGrab3
I nie mają 13 litrów w układzie.....

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 08 sty 2015 12:41:35
przez eric
JaGrab3 napisał(a):I nie mają 13 litrów w układzie.....

No właśnie jak maja 2-ga nagrzewnice to maja tyle.

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 08 sty 2015 12:45:39
przez JaGrab3
Daj przykład?
Wg. mnie w tym silniku cudu nie będzie, 13 l zagrzać wymaga czasu - dodatkowo gdzie silnikiem się jedzie na dość niskich obrotach - szczególnie jak zimny (no przynajmniej ja tak robię) i to tez wcale nie przyspiesza nagrzewania...

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 08 sty 2015 12:46:40
przez szymon.ha
Niskie obroty czyli?

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 08 sty 2015 13:19:51
przez JaGrab3
czyli zmieniam bieg przy 2-2,5k obr jak jest zimny.

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 08 sty 2015 13:24:17
przez przemekcrx
Rozbierając całą deskę rozprułem wszystko łącznie z klimatyzacją wszystko jest drożne!!!
Nagrzewnica nowa!!! termostat też..
Składając to wszystko są ustawione klapy i zniwelowane wszystkie nieszczelności .
Fakt jak ktoś napisał wyżej płaski dmucha lepiej na 1-2biegu niż frota na 4 tu może dopasuję jakiś wiatrak inny bo z ośki idzie go zdjąć i założyć bardziej agresywny :D wiatrak..
Miałem T4 8osobową 1.9TDI to na taką kastę nie musiałem włączać nadmuchu 2-giej nagrzewnicy z tyłu bo była sałna przy -temperaturach
Parownik od gazu stwierdziłem by podłączyć na powrocie, dlatego że obieg pójdzie tam gdzie ma lżej i myślę że tak jest dobrze.
Chyba że pompa wodna jest jakaś do :dupa: że słabo miesza, miałem takie zdarzenie w pasku B5 że też słabo grzał po wymianie rozrządu ,okazało się że winna była pompa wodna słabo mieszała to mi tylko pozostało.
Zbieram się na wymianę rozrządu ale jakoś nie wiem jaki i gdzie kupić.

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 08 sty 2015 13:33:28
przez JaGrab3
No to do ilu stopni zagrzewasz ten parownik na powrocie?

Dodając parownik do obwodu nagrzewnicy szeregowo spowodowałeś jeszcze większy wzrost oporu przez co w obwodzie nagrzewnicy wogóle masz leniwie...

Pozatym co jak wyłaczysz obieg nagrzewnicy, co z parownikiem??

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 08 sty 2015 13:35:17
przez jrzeuski
JaGrab3 napisał(a):Pozatym co jak wyłaczysz obieg nagrzewnicy, co z parownikiem??
We Frocie nie da się wyłączyć obiegu przez nagrzewnicę.

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 08 sty 2015 13:48:26
przez JaGrab3
jrzeuski napisał(a):
JaGrab3 napisał(a):Pozatym co jak wyłaczysz obieg nagrzewnicy, co z parownikiem??
We Frocie nie da się wyłączyć obiegu przez nagrzewnicę.


O popatrz, nie wiedziałem. TO co tam zawsze jest by-pass, a wyłaczamy samą nagrzewnicę?

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 08 sty 2015 14:01:20
przez jrzeuski
Klapami odłącza się przepływ powietrza przez nagrzewnicę. W nastawie na zimne klapy kierują powietrze bocznym kanałem. W nastawach pośrednich klapy są półotwarte. Ta konstrukcja jest bardzo wrażliwa na rozregulowanie cięgieł i wiele Frot grzeje słabo, bo klapy się nie domykają albo są przyblokowane nagromadzonym syfem (Frota nie ma filtra kabinowego). Dlatego od sprawdzenia działania klap zawsze należy zaczynać poszukiwania czemu nie ma ogrzewania bądź jest słabe. A kiepski nawiew to najczęściej wina zapchanego parownika klimy (jeśli jest).

Re: [B 3.2] Termostat oryginalny a katalogowy

PostNapisane: 12 sty 2015 13:51:54
przez przemekcrx
Ogrzewanie się pojawiło po przejechaniu kilkunastu kilometrów, możliwe że nie mogło wypchnąć powietrza z nagrzewnicy..
Teraz leci gorące ,jeszcze powalczę z wiatrakiem po płaski lepiej dmucha na niższych biegach niż frota na 4
2-ga sprawa wielkość tej nagrzewnicy jest przerażająca Vectra B ma większą..

Re: [All] Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

PostNapisane: 19 sty 2015 01:57:01
przez zbynek
witam.moze ktoś mi podpowiedziec jak wymontowac nagrzewnice bez zdejmowania całej deski.

Re: [All] Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

PostNapisane: 19 sty 2015 09:24:00
przez przemekcrx
Raczej nie ma takiej możliwości tak to ujeb-ali

Re: [All] Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

PostNapisane: 19 sty 2015 09:58:45
przez jrzeuski
Da się, ale trzeba wyłamać osłonę nagrzewnicy od strony nóg pasażera. Trzeba będzie to potem jakoś uszczelnić albo ogrzewanie nie będzie w pełni sprawne, bo część zimnego powietrza będzie uciekać bokiem na nogi pasażera. Nie polecam tego rozwiązania, zwłaszcza zdjęcie deski nie jest jakoś karkołomne.

Re: [All] Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

PostNapisane: 19 sty 2015 11:34:49
przez przemekcrx
Tam jest kilkanaście śrubek które trzeba odkręcić dla mnie nie realne i narobić można sobie kosztów wyłamując plastik ,tam są klapy które przy okazji można jakoś to poustawiać

Re: [All] Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

PostNapisane: 19 sty 2015 12:46:08
przez jrzeuski
Ja to zrozumiałem tak, że chodzi o wyciągnięcie rdzenia a nie rozebranie wszystkich elementów odpowiedzialnych za grzanie kabiny.

Re: [All] Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

PostNapisane: 19 sty 2015 15:59:07
przez zbynek
a moze macie jakieś fotki jak sie dobrac do nagrzewnicy ,jaki plastik wyłamać.bende wdzięczny