Witamy !



[B 2.2] Temperatura pracy silnika X22XE, X22SE

[B 2.2] Temperatura pracy silnika X22XE, X22SE

Postprzez ijido » 07 lut 2010 16:07:05

witam
zakładam nowy temat bo nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi na to jaka powinna być temperatura pracy silnika i jakie są normalne odstępstwa od od założeń.

Mój silnik normalnie ma ok 80-90 z tego co widzę ale ostatnio postał chwile w miejscu na wolnych obrotach i temp skoczyła do 100, ale gdy przejechałem kawałem spadła znów szybko poniżej 80, tak więc zastanawiam się czy to wszystko prawidłowe jest.
Ciągle jestem w trakcie sprawdzania tego silnika i obserwowania ewentualnych nieprawidłowości.
Proszę o rzeczowe informacje.
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Postprzez marek92248 » 07 lut 2010 19:45:08

Mam tak samo. pokazuje miedzy 80a90 otwiera sie termostat i spada poniżej 80 później, w trakcie jazdy trzyma poniżej 80 stopni. Jak stoje w korku to temp rośnie do 100 stopni włączają sie wentylatory i spada do 80. Dodam, że jestem po wymianie uszczelki pod głowicą, wcześniej temp rosła do 100 po dwóch minutach stania w korku przy mrozie - 15 stopni.
Subaru Legacy Outback 3.0 H6 245km
Avatar użytkownika
marek92248
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 277
Dołączył(a): 24 lut 2009 17:06:30
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Postprzez ijido » 07 lut 2010 22:22:36

czyli to nie chłodzi się cały czas?
przecież woda krąży w układzie to leci przez chłodnice...
bo 100 stopni to mi się wydaje strasznie dużo
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Postprzez Jarek sp3swj » 07 lut 2010 23:38:23

Z tego co pamietam to Frotka B ma zamknięty obieg chłodzenia pod ciśnieniem i wyższe temperatury sa normalne - jak się myle niech mnie ktoś poprawi.

UWAGA... jak sie "zagotuje" czyli wskazówka na czerwonym - z daleka od korka na chłonicy !!!
nie odkręcać.. wyłączyć auto - potem włączyć stacyjke i co najwyżej grzaniem w aucie nadmiar ciepła wydmuchać
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Postprzez rof » 08 lut 2010 00:04:01

potwierdzam, podczas jazdy temperatura oscyluje poniżej kreski 80 C, w korku potrafi dojść do 90, ale szybko jest zbijana do wartości 80
rof
 

Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Postprzez ijido » 08 lut 2010 00:27:02

acha czyli jak stoję na wolnych i tak temp wzrośnie to co powinno się chłodzenie włączyć i powinno spaść czy jak?
muszę otworzyć maskę i popatrzeć kiedy wentylatory się włączają.
no i kiedy już się obawiać?
mam płyn chłodniczy a nie wodę to chyba gotuje przy wyższej temperaturze...
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Postprzez marek92248 » 08 lut 2010 13:59:02

Jak Ci w korku temp. rośnie do 100 to włączają się wentylatory na chłodnicy w celu schłodzenia płynu w chłodnicy. jest to normalny objaw.
Subaru Legacy Outback 3.0 H6 245km
Avatar użytkownika
marek92248
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 277
Dołączył(a): 24 lut 2009 17:06:30
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Postprzez janusz64 » 09 lut 2010 23:24:17

marek92248 napisał(a):Jak Ci w korku temp. rośnie do 100 to włączają się wentylatory na chłodnicy w celu schłodzenia płynu w chłodnicy. jest to normalny objaw.

Mnie też tak rośnie,zbija jak wskazówka podchodzi do czerwonego pola,a mimo to ogrzewania niema.
janusz64
 

Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Postprzez ijido » 10 lut 2010 00:12:54

za to moja frotka to grzeje mmm ciepły wiaterek od pierwszej minuty w aucie, szok...
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Postprzez DAN » 10 lut 2010 16:29:48

Cześć

Rozumiem że miernikiem temperatury jest wskaźnik na desce rozdzielczej.
Pytanie gdzie jest umieszczony termometr w małym czy dużym obiegu dla tego wskaźnika.
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Silnik się nie grzeje - B 2,2 benzyna

Postprzez Michał » 04 mar 2010 14:05:38

Witajcie,

Mam taki problem (znowu) z moją frotą, od pewnego czasu silnik nie może się zagrzać.
Podczas jazdy wskazówka od temperatury utrzymuje się minimalnie powyżej niebieskiego
pola. Czasami trochę wyżej, czasami niżej (odrobinę zależy to od temperatury zewnętrznej).

Jak postoję w korku to się nagrzewa więcej, jak tylko ruszę to temperatura spada.

Pierwsza myśl że to termostat - wymieniłem (nawet 2 razy, mam teraz 3 termostaty z czego
2 nowe i na wszystkich jest dokładnie tak samo).
Druga myśl czujnik temperatury - wymieniony, do tego sprawdzałem co pokazuje czujnik
na reduktorze do gazu. Temperatura zgadza się mniejwięcej z tym co pokazuje na desce.
(+/- kilka stopni).
Płyn w układzie jest w zbiorniku wyrównawczym pod max więc nie powinno go brakować.
Ogrzewanie jest słabe ale myślę że to przez to że silnik się nie nagrzewa.

Macie jakieś inne pomysły? Czy nieszczelności w układzie chłodzenia mogą coś takiego
powodować?
Płynu nie ubywa - albo ubywa bardzo mało tak że ciężko zauważyć czy to wyciek czy
parowanie.
Temperaturę trzyma nie ma skoków, czasami wygląda to tak że na początku nagrzewa się
do jakiejś temp. potem szybko spada i nagrzewa się znowu i już trzyma (góra 3 razy się
coś takiego dzieje i potem temp. jest stała).

Pozdrawiam
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Postprzez pbkrol » 13 mar 2010 06:10:37

witam,
mi się kiedyś grzała frontera, wymieniłem czujnik temperatury na wężu,gdy wywaliło mi płyn chłodniczy latem - fajnie to wyglądało - w korku nagle zaczęło się mocno dymić spod maski i po minucie strzeliło - pod podwoziem rozlał się na asfalt cały płyn chłodniczy i wyglądało to jakby fronterka się zejszczała - wokoło widziałem współczujące spojrzenia innych kierowców --

założyłem węża bo spadł od ciśnienia - uzupełniłem układ chłodzący wodą mineralną odgazowaną, otworzyłem szyby , włączyłem ogrzewanie na max (co pomogło obniżać temp chłodnicy)i pojechałem do serwisu

uszczelniłem starą chłodnicę przez spawanie bo przeciekała na łączniku i wyczyściłem ją bo była cała zarypana śmieciami -- naprawy starczyły na 8 miesięcy jazdy bez problemów - najdroższe było spawanie łącznika - aluminiowa rura do połączenia z wężem

potem po chyba 8 miesiącach sprawdziłem wąż gumowy -były drobne przecieki - rzędu 1 mm dziurka podłużna - więc wymieniłem przeciekający kawałek węża.

pojeździłem z miesiąc - i znowu chłodnica odmówiła posłuszeństwa - zaczęło się jak zwykle dymić spod maski

teraz jednak wymieniłem całą chłodnicę na nową.okazało się że stara była tak zarypana różnym syfem że ważyła z 15 kg - a nowa chłodnica z 3kg

koszty poprzednich napraw łącznie z wymianą płynu chłodniczego wyniosły około 300 zł a nowa chłodnica około 650 zł
teraz jest ok i w korku temp utrzymuje się na środkowej kresce czasem skoczy o jedną kreskę w górę - ale szybko się ochładza po ruszeniu

kiedyś przed wymianą chłodnicy i czujnika temperatura dochodziła do przedostatniej kreski - jedyne co latem pomagało na obniżenie jej to było włączenie ogrzewania na max i otworzenie szyb - latem kiepski pomysł bo trudno było wytrzymać w środku z gorąca - ale pomagał na obniżenie temp płynu chłodzącego

może ta historia trochę wam pomoże

pozdr
pbkrol
opel frontera long typ A 1998r
2.2 benzyna
woj.mazowieckie
pbkrol
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19 gru 2009 00:32:58
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Postprzez DAN » 13 mar 2010 09:21:22

Temat dotyczy silnika X22SE który montowany był w Fronterach B w Fronterach A przy pojemności 2.2 litra silnik ma oznaczenie X22XE.

Czujniki temperatury dla wskaźnika na desce rozdzielczej są montowane w następujących miejscach:
Frontera A 2.2 silnik X22XE na wężu od dużego obiegu wody.
- przy normalnej pracy silnika wskaźnik powinien wskazywać pierwsza kreskę (zima troszkę poniżej).

Frontera B 2.2 silnik X22SE w obudowie termostatu.
- przy normalnej pracy silnika wskaźnik powinien znajdować się miedzy 80 a 90 stopni gdyż wskazania temperatury dotyczą małego obiegu wody.
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

[B 2,2] temperatura silnika

Postprzez sławomir rygiel » 19 sie 2011 13:42:35

Frotka B X22SE. troszke niepokoi mnie wskażnik temperatury tzn w czasie jazdy utrzymyje tak pomiędzy 80 a 90 stopni chociaż czasem przy jezdzie w upale pod góre lubi skoczyć momentalnie na 100 w korku rośnie dośc szybko na 100 wtedy załanczają się jednocześnie dwa wentylatory i zbijają na jakieś 85 ale zaraz znowy wyskakuje na 100. Czy to normalne w tym modelu? Dodam że oba wentylatory załanczają się jednocześnie przy 100 stopniach i działają zdaje się równo. Czy niepowinny wcześniej się załanczać? przynajmniej jeden?
sławomir rygiel
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 07 cze 2011 06:45:08
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B 2,2] temperatura silnika

Postprzez Goofy » 19 sie 2011 20:12:14

Sprawdź czujnik temperatury
Avatar użytkownika
Goofy
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 904
Obrazki: 0
Dołączył(a): 30 sty 2010 19:31:57
Lokalizacja: Radlin / Śląsk
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2,2] temperatura silnika

Postprzez sławomir rygiel » 20 sie 2011 07:56:24

czy w tym modelu jest tylko jeden czujnik tzn. ten sam na wskazania zegara w środku i na ecu? i co z tymi wentylatorami czy opisane wcześniej przezemnie ich załanczanie jest w porządku?
sławomir rygiel
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 07 cze 2011 06:45:08
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Postprzez Cuba » 04 lip 2015 17:56:34

marek92248 napisał(a):Jak Ci w korku temp. rośnie do 100 to włączają się wentylatory na chłodnicy w celu schłodzenia płynu w chłodnicy. jest to normalny objaw.

Czy ktoś może potwierdzić, bo dla mnie jest to trochę dziwne chociaż tak mam od chwili zakupu :) zainteresowałem się tym gdy pojawiło się wzdłużne pęknięcie na chłodnicy przy korku (z tego co wyczytałem raczej norma spowodowano grubością i jakością materiału)
Może od początku .... wskazania podczas jazdy to ok 87 st. C po chwili postoju przy upalnej pogodzie gwałtownie dochodzi pod 100 st. C i włączają się dwa wentylatory spada również szybko do 87 i tak w kółko, jak jest chłodniej podobnie z tym, że trwa to dłużej, do tej pory nie miałem okazji zauważyć żeby włączył się jeden wentylator co byłoby logiczne żeby temp. nie skakała tak gwałtownie.
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B 2.2] Temperatura pracy silnika X22XE, X22SE

Postprzez luki18 » 04 lip 2015 20:24:00

Wygląda na to że układ pracuje poprawnie włączając wentylatory. A co do częstego włączania się sprawdź czy poziom płynu w chłodnicy masz dobry, nie w zbiorniku tylko pod korkiem chłodnicy. Ja na wiosnę miałem taką historię ze nawet w chłodny dzień zaczął łapać temp. okazało się że był spory ubytek płynu spowodowany przeciekiem.
luki18
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 108
Dołączył(a): 27 cze 2013 08:31:09
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] Temperatura pracy silnika X22XE, X22SE

Postprzez Cuba » 04 lip 2015 22:04:12

Płyn pod korkiem jest oki, w takim razie kiedy włącza się jeden wentylator ... czy w ogóle jeden się włącza ?
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Jaka jest normalna temperatura silnika

Postprzez Hektor » 25 lip 2017 10:19:24

Koledzy szybkie pytanie nt temperatury silnika frotka A 2,2i wskazówka utrzymuje się w połowie skali, w korku podskoczy na 3/4 i załącza się wentylator więc spada spowrotem do połowy. Pytanie czy tak ma to wyglądać? w osobówce mam tak, że temperatura utrzymuje się na 1/4 skali i w połowie włącza się wentylator.
Hektor
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16 lis 2016 11:36:57
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Następna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości