Strona 1 z 1

[B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 24 paź 2011 13:38:44
przez borat
Witam czy mamy coś takiego u siebie w standardzie http://allegro.pl/opel-frontera-b-nagrz ... 25703.html ? jeżeli nie czy dało by się to w jakiś sposób założyć ?

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 24 paź 2011 18:47:58
przez maciar
borat napisał(a):Witam czy mamy coś takiego u siebie w standardzie http://allegro.pl/opel-frontera-b-nagrz ... 25703.html ? jeżeli nie czy dało by się to w jakiś sposób założyć ?

To chyba jakaś ściema albo niewiedza.

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 24 paź 2011 19:31:54
przez jrzeuski
Niekoniecznie. Pewnie wystarczy wywiercić dziurę w kanale i wepchnąć tę grzałę.

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 24 paź 2011 19:56:06
przez Pawel
Zapewne jest to jakaś grzałka, ale czy seryjna... :niewiem: Mam taki swój prywatny pomysł aby coś takiego zamontować w kanałach wentylacyjnych... Na razie to tylko plany... :-|

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 24 paź 2011 22:08:53
przez borat
Ciekawe jaką to ma wydajność. Aż napiszę do kolesia z jakiego miejsca on to wygrzebał, ciekawe co napisze

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 25 paź 2011 09:34:54
przez bozzu
kupcie sobie takie coś http://allegro.pl/show_item.php?item=1869903727 i po sprawie

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 28 paź 2011 09:02:21
przez XII
Jak rozkręcałem (wczoraj :D) moduł nagrzewnicy w celu wymiany nagrzewnicy to powiem, że taki element występuje u mnie w module nagrzewnicy... najprawdopodobniej załącza się on gdy kurek ustawiania temperatury przekręci się na maksa ponieważ podczas nastawy na maksa ramię wysięgnika regulujące światło otwarcia przepustnicy ciepłego powietrza w module załącza przełącznik mono-stabilny w pozycję zwarcia czyli coś załącza, a że blisko tej "grzałki" jest ten przełącznik to stwierdzam tak jak na wstępie :) ciekawe czy to moje jest sprawne...

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 28 paź 2011 10:38:50
przez jrzeuski
Moduł rezystorów, o którym piszesz faktycznie siedzi w nawiewie, ale ma zupełnie inny styk i nie jest taki długi. To ze zdjęcia wygląda jak elektryczna nagrzewnica typu "farelka".

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 28 paź 2011 12:47:54
przez XII
...tak racja. Przeczytaj mojego posta po modyfikacji... 100% modyfikacji = naprawienie pomyłki ;)
Rezystor obrotów nawiewu siedzi w części nawiewu zaraz za modułem silnika z wirnikiem nadmuchu, a przed modułem nagrzewnicy (część środkowa) - jest pod ciągłym przedmuchem jeśli nadmuch jest włączony :) a to coś jak grzałka elektryczna najprawdopodobniej dogrzewa (przy nastawie na maksa temperatury nadmuchu) powietrze by było naprawdę cieplej :)

Zdrów!

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 30 paź 2011 19:05:05
przez XII
Witam,

Ze względu na to, że u mnie w module nagrzewnicy występuje takie bajer postanowiłem poszukać coś o tym w sieci... Powiem szczerze - mało tych informacji :D ale ...

Znalazłem takie coś w sieci... Klik!

U mnie to jest niby instalacja do tego dochodzi i było to podłączone do grubych kabli to mimo wszystko wydaje mi się, że mi to nie działa - nie wiem czy z powodu takiego iż jest to spalone czy najnormalniej niby, że jest podłączone to po prostu nie da się w tym modelu tego wykorzystać z powodu braku np. przekaźnika który to załączy... Gdzieś w sieci wyczytałem, że takie coś zamontowane mają auta z klima-tronikiem, mój frotek nawet nie ma klimy :P Być może poprzedni właściciel wymieniał nagrzewnicę (czego stwierdzić raczej nie potrafię - bo kiedy ja rozkręcałem wszystko by dostać się do nagrzewnicy - nie stwierdziłem ani braków w śrubkach, ani śladów na śrubkach czy innych elementach świadczących o tym, że ktoś to rozkręcał), a raczej cały moduł nagrzewnicy biorąc go z innego bardziej wyposażonego modelu frotki. ...i dlatego to mam u siebie... wiadomo przecież, że instalacja frontery czy to wersja uboga bez bajerów czy wersja z bajerami posiada wszystkie wiązki i połączenia ale pozostają one niewykorzystane - u mnie tak jak pisałem ta grzałka jest podłączona do kabli które idą w główną wiązkę ale raczej to nie działa.

Powinno to działać wtedy gdy przekręci się pokrętło od ogrzewania na maksa ponieważ wtedy ramię dźwigni zamykającej lub otwierającej przepływ przez nagrzewnicę wciska taki malutki mikro-przełącznik - dzieje się to tylko przy maksymalnej nastawie temperatury nadmuchu. Powinno być wtedy widoczne jakieś obciążenie (kiedy załącza się ta grzałka), np. przygaśnięcie świateł bądź zwolnienie obrotów dmuchawy a tu po za klikiem tego mikro przełącznika nic nie ma...

Właśnie w tym momencie wybieram się do garażu w celu obejrzenia bezpieczników w kabinie jak i w komorze silnika czy jest coś tam takiego jak "cramic heater" teoretycznie powinno to mieć 40A bezpiecznik :D

Dam znać co odkryłem i prosiłbym osoby znające temat o wypowiedzenie się w tej sprawie... bo jeśli u mnie to jest bo powinno być to dlaczego ma to nie działać? :>

Zdrów!

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 31 paź 2011 08:11:27
przez XII
No więc... W puszcze bezpieczników brakuje mi tylko 2ch przekaźników które oznaczone są śnieżynką... nie wiem do czego one miałyby niby służyć - są 2 takie miejsca. A moja nagrzewnica elektryczna raczej się nie załącza. Chyba, że działa tylko wtedy jak jest niższa temp. zewnętrzna bo może być tak jak ze świecami żarowymi w niektórych samochodach np. B4 1.9TDI - załączają się tylko wtedy gdy temp. zewnętrzna jest poniżej 8st.C

Ale byłoby dobrze gdyby ktoś z forumowiczów znających temat uświadomił mnie i innych zainteresowanych co to jest, kiedy występuje i jak to działa :)

Zdrów!

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 31 paź 2011 11:09:31
przez brum
XII napisał(a):ch przekaźników które oznaczone są śnieżynką

Od klimy.

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 31 paź 2011 12:26:06
przez XII
No właśnie... mogłem pomyśleć :) i sam wpaść na to.. moja frotka nie ma klimy... może jeden z tych przekaźników odpowiedzialny jest za załączanie tej grzałki? no ale jak na takie coś w module nagrzewnicy... mowa tu o tej grzałce powinno mieć jakieś zabezpieczenie np. bezpiecznik - wyczytałem w necie, że w innych autach tak zwany ceramic heater ma bezpiecznik 40A... u mnie jedynie świece żarowe mają najmocniejsze bezpieczniki ... taka spiralka... są dwa takie obok siebie po 80A bodajże ale też są w innym miejscu oznaczone spiralką bezpieczniki ... jest coś co ma oznaczenie 100A lol? i coś obok co ma albo 60A albo 80A jeszcze... i też ma spiralkę jako oznaczenie.

Moim zdaniem sterowanie taka grzałka powinna mieć na przekaźniku bo na pewno trochę prądu ciągnie, a jej załączanie przez taki mały mikro-styk powodowałoby jego natychmiastowe unicestwienie... więc ów mikro-styk jest, a racze winien być wyzwalaczem czegoś bardziej wytrzymałego, np. przekaźnika... tylko którego? :D może ów przekaźnik znajduje się zupełnie w innym miejscu - zauważyłem przekaźnik znajdujący się pod skrzynką bezpieczników w kabinie umocowany na wsuwkę z blachy przykręconą zaraz pod tym pudłem z bezpiecznikami. Może to ten? :)

Ma ktoś jakieś pomysły ? :P Byłoby miło gdyby takie coś u mnie działało poprawnie...

Zdrów!

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 31 paź 2011 18:31:55
przez maciar
:? a gdzie to cudo siedzi we froci.Przy wymianie nagrzewnicy nie obiło mi się o oczy.Jeśli to orginał to te auto coraz bardziej mnie zaskakuje

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 31 paź 2011 21:40:45
przez XII
Obrazek

Powyżej masz fotke zrobioną telefonem - dlatego cienka jakość - zrobiłem tę fotkę tylko i wyłącznie po to by wiedzieć jak były te druty pospinane - bo wszystko rozkładałem na czynniki pierwsze i myłem - nie pomyślałem by zrobić fotkę z tą nagrzewnicą, przełacznikiem i kablami.

Na fotce dorysowałem co i gdzie jest umieszczone, a oto opis co jest co i gdzie :):

Kolorem zielonym oznaczyłem miejsce montowania tej elektrycznej nagrzewnicy, zielona kropka oznacza miejsce wkręcania wkręta który mocuje tę nagrzewnicę z obudową.
Kolorem czerwonym oznaczyłem miejsce w którym umieszczony jest mikro-styk, kropka to miejsce wkręta trzymającego uchwyt tego przełącznika, natomiast kreska na tym ramieniu to punk który przy maksymalnej nastawie załącza ów przełącznik.
Kolorem błękitnym oznaczyłem uchwyt wykonany z cienkiej blaszki który oplata w okół wiązkę przewodów idących od nagrzewnicy i przełącznika, kropka to wkręt trzymający cały uchwyt tej wiązki :D
Kolorem fioletowym oznaczyłem przewody idące od nagrzewnicy jak również od przełącznika, oraz wtyczki :D

...o właśnie tak to wygląda :D W skrócie: elektryczna nagrzewnica umiejscowiona jest zaraz pod nagrzewnicą tradycyjną.

Gdybym wiedział, że ten temat tak bardzo mnie, nas zainteresuje narobiłbym więcej fotek z całymi bebechami tj. z nagrzewnicą, przełącznikiem i kablami :D teraz trochę za późno.

Zdrów!

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 31 paź 2011 21:54:59
przez maciar
W mojej niema tego.

Re: [B] Nagrzewnica elektryczna

PostNapisane: 16 maja 2012 18:10:44
przez nesfor
ja w moejej tez nie mam a moja nagrzewnic ajest zblizona do tej :

http://allegro.pl/opel-frontera-b-98-no ... 66252.html

czy wystarczy wyciac dziure czy gotowa nagrzewnice kupic i wymienic ?