Witamy !



[All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Re: Wisko Reanimacja-Reaktywacja

Postprzez jrzeuski » 09 sie 2013 08:10:08

lychasc napisał(a):Jacek Gwint na jest normalny czyli prawy tam przy kontrze ja dzisiaj ściągałem bo mi sie łopatki połamały i zamówiłem od VW Lt 2,5tdi zobaczymy jak przyjdzie jak będzie pasowało
Dorobiłem blokadę z blachy #8, długa rura i wreszcie poszło :1: Wiskozę w zapasowym zestawie też odkręciłem tą metodą. I teraz jest tak: jedno wisko kręci się z dużym oporem, po podgrzaniu świeczką spirali nie bardzo czuć różnicę, ale czasem coś zgrzytnie w środku. Druga na zimno kręci się bez oporu (prawie jak zwykłe łożysko) a po podgrzaniu spirali opór rośnie, ale nie dochodzi do tego, jaki jest w drugim na zimno. Za mało je grzałem (żeberka były ledwo ciepłe, ale spirala parzyła) czy wisko do wyrzucenia? Oba czy tylko to, które lekko chodzi? Są nierozbieralne chyba, żeby jakoś rozgiąć kołnierz, ale potem na pewno nie da się go zaklepać z powrotem na szczelno. Chyba, że w środku jet uszczelka. Z boku jest jakaś kulka w otworze. Może to zawór ala kalamitka :niewiem: ale kulki nie udało mi się niczym wcisnąć, jest zardzewiała i pewnie się zapiekła. WD40 nie pomogło. Jeśli olej wyciekł, to chyba tylko przez łożysko, bo innej opcji nie widzę. Noszę się z zamiarem zrobienia sekcji zwłok jednego wisko przy pomocy flexa, to pokażę co jest w środku :twisted:

Kto mi powie jak powinno działać wisko po podgrzaniu? Czy ma być spięte na sztywno, nie od obrócenia ręką?

Próbowałem podważyć spiralę, żeby ją zdjąć, ale nic z tego. Wygina się, a środek siedzi twardo na trzpieniu. Może zapieczone, ale nie wygląda na to, żeby pod nią był jakiś otwór. Za to śrubokrętem można ją zacisnąć (w kierunku do środka). Nic to jednak nie zmienia w kwestii oporu, ale niezbyt to dziwne, bo żeby tak się zrobiło od ciepła to by musiała mieć ujemny współczynnik rozszerzalności. Po podgrzaniu na oko nie widać, żeby cokolwiek się zmieniła i to już jest dziwne. Ale obie działają identycznie, więc chyba są sprawne, bo tak samo by się raczej nie zepsuły. Problem musi tkwić w środku.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B 3.2] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez Trzeci » 09 sie 2013 08:42:39

Nie do końca na sztywno bo by miało za duzo obroty, moje na zimno nie da się łozyska przekrecić palcem ale jak założysz wiatrak to powinno ciezko chodzic, potem sie luzuje do momentu zwiekszenia temperatury i wtedy znowu opór rośnie. Nic nie powinno zgrzytać.
Popsute zatrzymasz reką na wolny biegu, dobre moze zabolec po paluszkach :boss: :boss:
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [B 3.2] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez jrzeuski » 09 sie 2013 08:56:21

Trzeci napisał(a):Nie do końca na sztywno bo by miało za duzo obroty,
Ale pamiętam, że kiedyś parę razy zrobiło mi potężny przeciąg pod maską. Stojąc przy przednich drzwiach ostro po nogach dawało gorącym powietrzem. A teraz tak nie ma :(
Popsute zatrzymasz reką na wolny biegu, dobre moze zabolec po paluszkach :boss: :boss:
To wiem, oba dają się zatrzymać. Te, które chodzi lekko to prawie się nie kręci. To drugie trzeba zatrzymywać ostrożnie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B 3.2] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez Trzeci » 09 sie 2013 09:17:02

U mnie jest tak ze jak odpalam to przeciąg straszny i słychać szum nawet głosniejdszy od silnika, potem cichnie do momentu jak wskazówka przejdzie powyzej połowy robi sie głosniej a przy 3/4 to już przeciąg konkretny ze silnika nie słychać
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [B 3.2] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez jrzeuski » 09 sie 2013 09:23:32

Z tego co pamiętam, to u mnie była cisza do ostatniej kreski przed czerwoną i wtedy włączał się odkurzacz. Ale to się zdarzyło tylko parę razy przy ostrym butowaniu w terenie w upale 3 czy 4 lata temu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B 3.2] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez brum » 09 sie 2013 09:39:22

Jacek a nie prościej wstawić elektryczny wiatrak i czujnik na wąż?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 3.2] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez jrzeuski » 09 sie 2013 10:12:47

No miałoby to tę zaletę, że mógłbym znów mieć obudowę wiatraka, ale ciężko znaleźć na szrocie jakikolwiek wiatrak, bo to co tam trafia ma skasowany przód albo już wypatroszoną chłodnicę, bo aluminium do skupu poszło. Ze zmotaniem elektryki bym sobie poradził, chociaż wprawianie czujnika na wąż mi się nie widzi, bo grozi nieszczelnością. Prędzej zrobiłbym to na ręczny włącznik.

Na razie mam czas na dumanie, bo już trzeci rdzeń dziurawy i rozglądam się za spawaczem aluminium. Jeszcze trochę urlopu mi zostało na ogarnięcie tego. Potem będzie ciężko z czasem. A miałem urlop poświęcić na motanie przedniego zderzaka stalowego... :(
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B 3.2] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez brum » 09 sie 2013 11:36:20

Jak coś to mam wiatrak do A :P
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Odp: [B 3.2] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez Trzeci » 09 sie 2013 11:52:08

ja też :grin:

Wysłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez norbik » 24 sie 2013 16:31:43

A moja wiskoza w 3,2 dostała luzów na łożysku i lata na boki i strasznie hałasuje. Rozebrałem ja i olej jest. Gdzie można kupić nowe takią wiskoze? Może da sie zaadoptowac z innego samochodu??
norbik
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 07 maja 2013 18:54:08
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez eric » 29 sie 2013 20:14:58

Zarzuciłem reanimacje swego wisco. Po zalaniu olejem chodziło super ale po jakimś czasie zauważyłem że olej ucieka. Najprawdopodobniej siła odśrodkowa wyrzuca olej poprzez nieszczelna uszczelkę. Dodałem ekstra uszczelkę i wszystko skręciłem maksymalnie ale nie pomogło.
Może silikon temperaturowy by pomógł jednak nie będę już eksperymentował gdyż mam nowe wisko.
Mechanik zdobył wisko do B 3.2 w super cenie 180zł :1:
Firma SRLIne Symbol SV-6045S
Wg jednej ze stron przeznaczenie to TOYOTA LANDCRUISER 80 90 98
Nie wiem jak z jego jakością ale cena warta ryzyka.
Teraz wiatrak słychać cały czas - nawet na zimnym silniku.

175017491751

Jak na razie jedyny mankament to śruby do mocowania wiatraka. Mają za krótki gwint i musiałem dać podkładki pod nakrętki.
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez jacook » 30 sie 2013 12:23:43

Ostatnio wymieniałem wisko i faktycznie oryginał dramatycznie drogi...natomiast do frotki 3.2 podejdzie wisko z troopera...150 zl za nowe....
jacook
 

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez eric » 30 sie 2013 16:28:30

jacook napisał(a):Ostatnio wymieniałem wisko i faktycznie oryginał dramatycznie drogi...natomiast do frotki 3.2 podejdzie wisko z troopera...150 zl za nowe....

Szkoda tylko że się nie pochwaliłeś i chłopaki z USA targali za kosmiczne kwoty....
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez ali » 30 sie 2013 16:34:55

eric napisał(a):
jacook napisał(a):Ostatnio wymieniałem wisko i faktycznie oryginał dramatycznie drogi...natomiast do frotki 3.2 podejdzie wisko z troopera...150 zl za nowe....

Szkoda tylko że się nie pochwaliłeś i chłopaki z USA targali za kosmiczne kwoty....


i zarzynali głowice czekając tygodnie az statek dopłynie.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez ar101 » 26 wrz 2013 14:52:55

Udana reanimacja Visko :)

OPIS OPERACJI:
1. Odkręcany wentylator 4 nakrętki i po sprawie.
2. Odkręcany wiatrak od sprzęgła 4 śrubki.
3. Wisko składa się z dwóch cześć skręconych czterema śrubkami gwiazdkowymi odkręcamy je.
4. Oddzielamy od siebie dwie połówki wiska operację może utrudniać lekkie podciśnienie wewnątrz wisko. Ostrożnie by nie uszkodzić gumowej uszczelki pod spodem.
5. Po otwarciu mamy dwie tarczki z czymś co możemy nazwać torami w których powinien znajdować się olej ale go tam raczej niema skoro to otwierasz :)
6. Wlewamy olej no jedną z połówek tą którą się przykręca do mocowania. Olej jest bardzo gęsty jak gęsty syrop lub miód wiec trzeba na siłę go wtłoczyć w otwory by wszędzie powściekał nawet pod spód tarczki gdzie wejdzie go najwięcej. Przekręć tarczką kilka razy by ułatwić rozlanie się oleju zalej całość na max by wszystko było wypełnione. U mnie wpakowałem 70-80ml było prawie sucho.
7. Zakręcamy wszystko w odwrotnej kolejności pamiętając o uszczelce by była dobrze ułożona i w swoim miejscu.

Efekt powinien być natychmiastowy wisko w rękach powinno się kręcić z większym oporem a chcąc szybko je obrócić powinno widocznie stawiać większy opór niż kręcone delikatnie. Po montażu w aucie efekt powinien być słyszalny i to bardzo. Wejście na większe obroty powinno generować spory hałas przepływającego powietrza. Stojąc na trawie czy liściach powinno je wymieść spod auta. Jeśli nie masz takiego efektu powtórz operację uzupełniając olej.

Stosowany olej: Olej do dyferencjału Reely Visko 3000, 60 ml lub Olej do dyferencjału Reely Visko 5000, 60 ml, cena 14-18 zł
Nie stosować lepkości 10000 czy 22000 zepnie sprzęgło prawie na sztywno.
ar101
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 30 cze 2013 12:53:47
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez JaGrab3 » 19 paź 2013 20:26:37

Jak wy to odkęciliście, ja złamałem juz 12 a śrubki nawet nie drgną... gwint racze jest klasyczny, tak przynajmniej z końca śrubki widac....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez drech » 19 paź 2013 21:22:47

Porządny klucz to podstawa. Tam jest chyba gwint M8, powinna się zerwać szpilka a nie klucz. Spróbuj porządnym oczkowym np. takim http://bergone.pl/katalog/pl/oczkowe/868-klucz-8x10-bardzo-dlugi.html
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez JaGrab3 » 19 paź 2013 23:07:48

Przywaliłem 2 razy młotkiem i puściły.
Olej dolany, w środku był jeszcze. Dolałem silikonowego z castoramy za 9,40, zobaczymy jutro. Ten z castoramy jest dość rzadki, ale mi zależy, zeby nie za mocno spinało :P.
Na razie jest różnica, jak odpaliłem silnik to było słychać wiatrak jak bym v8 miał. Po chwili się uciszył. Jutro strzelę traskę 100km zobacz jak temperatura się utrzymuje.
Co ciekawe z boku obudowy jest mosiężna kuleczka, coś jakby kalamitka do uzupełniania oleju, niestety u mnie nie dało sie jej ruszyc :D.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez eric » 20 paź 2013 00:49:15

JaGrab3 napisał(a):.....Po chwili się uciszył...

Nie powinien :(
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez JaGrab3 » 20 paź 2013 00:51:47

Czytałem na forum bmw, że tak wlasnie mają, że po zapaleniu słychać, a po ok 30s. przestaje słychać, zmniejsza obroty....
A potem zwiększa jak nabierze temp. jutro pojeżdżę to zobaczę.


Ps. Tomek ty nie na wódce?
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość