Witamy !



[All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez ali » 20 paź 2013 08:55:44

JaGrab3 napisał(a):Czytałem na forum bmw, że tak wlasnie mają, że po zapaleniu słychać, a po ok 30s. przestaje słychać, zmniejsza obroty....
A potem zwiększa jak nabierze temp. jutro pojeżdżę to zobaczę.




Dokładnie tak powinno być, jak olej sie rozporowadzi po Viskozie to powinna sie zluzować az do osiągnięcia pożadanej temperatury.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez JaGrab3 » 20 paź 2013 10:10:35

No i doopa dalej nie wiem czy działa.
Oczywiście rano piękny podmuch, po kilku sekundach wiskoza zluzowała i leci luno.
Zrobiłem 110km trasa, miasto, ale miasto niedzielne, więc bez korków, maksymalnie 2min stania, więc ... wskazówka maks na 85st i to raczej na jakiś mocnych podjazdach, przy postoju 80 st.
Zatrzymałem się, zgasiłem silnik (jak wskazówka była ciut ponad 80st), ale wiskoza luźna.... kij go wie, kiedy ona się powinna zacieśniać...
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez drech » 20 paź 2013 11:44:14

Ja u siebie wywaliłem sprężynkę w wentylatorze rozszerzająca się pod wpływem temperatury i ustawiłem trzpień tak żeby wiatrak pracował non stop. I działa. Tylko ludzie (głównie piesi) dziwnie się na mnie oglądają jak przejeżdżam obok nich przy ok. 3000 obr./min bo szum jest ogromny.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez JaGrab3 » 20 paź 2013 12:31:52

drech napisał(a):Ja u siebie wywaliłem sprężynkę w wentylatorze rozszerzająca się pod wpływem temperatury i ustawiłem trzpień tak żeby wiatrak pracował non stop. I działa. Tylko ludzie (głównie piesi) dziwnie się na mnie oglądają jak przejeżdżam obok nich przy ok. 3000 obr./min bo szum jest ogromny.

No nie jest to rozwiązanie, taki wiatrak daje ci obciążenie parę km, zwiekszasz spalanie, w zimie to raczej silnika niedogrzejesz, bo będzie cały czas mocno owiewany.
Z tego co ja zauważyłem ten silnik nie potrzebuje raczej dmuchawy, no jedynie w mocnym korku :).
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez drech » 20 paź 2013 18:07:36

Cóż, zdaję sobie sprawę z wad mojego rozwiązania. Biorąc jednak pod uwagę, że miałem mało czasu na zrobienie czegokolwiek żeby wiatrak zadziałał, to jest to rozwiązanie idealne.
Problemu z niedogrzewaniem nie mam. Tu ważny jest działający termostat.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez JaGrab3 » 20 paź 2013 18:30:06

Termostat termostatem, ale fakt jest taki, że przy -10 silnik mi łapie 30st. (temp przełaczania na gaz) po ok 1,5km, a gdy przysłoniłem chłodnice tekturą, po ok 700m...
Termostat jest sprawny.
Jak dodałbym do tego spięte na sztywno visko, to pewnie i 3km było by mało.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez eric » 20 paź 2013 21:08:22

drech napisał(a):Ja u siebie wywaliłem sprężynkę w wentylatorze rozszerzająca się pod wpływem temperatury i ustawiłem trzpień tak żeby wiatrak pracował non stop. I działa.

To pospolite rozwiązanie ale nie w 3.2 gdzie wiatrak jest za wielki a co za tym idzie ciężki i predzej czy później Ci się urwie.
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez drech » 20 paź 2013 22:59:21

Co mi się urwie? Wentylator? To on nie służy do kręcenia się? Napisz mi która konkretnie siła spowoduje urwanie konkretnego elementu.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez eric » 21 paź 2013 06:28:34

Zazwyczaj urywa visco + wiatrak + mocowanie visco
Wiatrak ma się krecić ale nie zawsze w stosunku 1 do 1 do obrotów silnika.
Siła odśrodkowa.. tak to się chyba nazywa :razz:
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez JaGrab3 » 21 paź 2013 08:36:19

Siła odśrodkowa też, ale jak jest wyważony nie kopnięty wiatrak to nie ma strachu, wydaje się, że gorzej jest z siłą oporu powietrza, przy dużych obrotach, wygina łopaty, które przez to, że sa plastikowe to w końcu pękną.
Jak poleci ci jedna łopata, to zrobi się niewyważenie i wszystko się rozpierdyknie na boki. Sama taka łopata jak poleci jest w stanie namieszać....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez JJKILLER » 21 paź 2013 09:29:57

JaGrab3 napisał(a):Siła odśrodkowa też, ale jak jest wyważony nie kopnięty wiatrak to nie ma strachu, wydaje się, że gorzej jest z siłą oporu powietrza, przy dużych obrotach, wygina łopaty, które przez to, że sa plastikowe to w końcu pękną.
Jak poleci ci jedna łopata, to zrobi się niewyważenie i wszystko się rozpierdyknie na boki. Sama taka łopata jak poleci jest w stanie namieszać....

A ilu osobom, przez spięcie wisko na sztywno, pourywało te łopatki i powyrywało wisko?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez JaGrab3 » 21 paź 2013 11:49:19

Pytanie nr. 1 ile osob ma to na sztywno, szczególnie w 3.2 gdzie wiatrak jest dość pokaźny.
Sprawa druga, spięcie na sztywno daje ci sztywne obciążenie silnika pewnie do kilku KM, szkoda trochę mocy i paliwa.
Ja przy luźnym wisco nie przegrzewam silnika, sama chłodnica ma dobrą wydajność. Ostatnio kiedy potrzebowałem wisco to było stanie w korku ok 40min, cały czas na wolnych, wtedy temp. podeszła mi do ok 95st.

Co ciekawe, to zauważyłem, że na temp. silnika ma większy wpływ ilośc oleju w silniku niż obecność visco :D. (oczywiście temp. powyżej standardowych 80st).
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez jrzeuski » 21 paź 2013 14:31:01

JaGrab3 napisał(a):Siła odśrodkowa też, ale jak jest wyważony nie kopnięty wiatrak to nie ma strachu, wydaje się, że gorzej jest z siłą oporu powietrza, przy dużych obrotach, wygina łopaty, które przez to, że sa plastikowe to w końcu pękną.
Jak poleci ci jedna łopata, to zrobi się niewyważenie i wszystko się rozpierdyknie na boki. Sama taka łopata jak poleci jest w stanie namieszać....
Ja już dwa wiatraki tak rozwaliłem a powodem było...wjechanie do wody. Za mocne wisko i łopatki fruwają po komorze silnika. Znajdowałem je wszędzie, cud, że żadnego węża po drodze nie przecięły :shock: Teraz myślę nad zamianą wiskozy na elektryka z manualnym włącznikiem, bo trzeciego wiatraka nie mogę nigdzie zdobyć :( Ale póki co to kombinując z wiatrakami klimy sfajczyłem komputer silnika i mam pomnik pod domem :cry2:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez JaGrab3 » 21 paź 2013 14:57:16

jrzeuski napisał(a):Ja już dwa wiatraki tak rozwaliłem a powodem było...wjechanie do wody. Za mocne wisko i łopatki fruwają po komorze silnika. Znajdowałem je wszędzie, cud, że żadnego węża po drodze nie przecięły :shock: Teraz myślę nad zamianą wiskozy na elektryka z manualnym włącznikiem, bo trzeciego wiatraka nie mogę nigdzie zdobyć :( Ale póki co to kombinując z wiatrakami klimy sfajczyłem komputer silnika i mam pomnik pod domem :cry2:


Zwariowałeś!! Samochodem terenowym wjechać do wody!??
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez jrzeuski » 21 paź 2013 15:02:14

Teraz przynajmniej wiem czemu niektóre terenówki mają metalowe wiatraki na wisko. Robią za śrubę w wodzie a te plastikowe od razu strzelają focha ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez ali » 21 paź 2013 15:04:15

jrzeuski napisał(a):Teraz przynajmniej wiem czemu niektóre terenówki mają metalowe wiatraki na wisko. Robią za śrubę w wodzie a te plastikowe od razu strzelają focha ;-)


Pisałem Ci , zrobić zamówienie u Blooda i bedziesz miał z głowy :)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez ar101 » 22 paź 2013 10:21:27

Podając moją instrukcję reanimacji trzeba się jej trzymać dość sztywno.
Niewłaściwy olej to główny problem kolejny to jego ilość. Zły olej a testowałem kilka po prostu nie daje rezultatów. Oleje które podałem są ok lepkość i rozszerzalność cieplna daje pożądany rezultat. Ilość oleju to inna sprawa. Powinno być go tyle bu na wolnych obrotach wiatrak nie szalał za bardzo ani po 30s nie przestawał szumieć i kręcić się z wolna od niechcenia. Trzeba to wyważyć ilością oleju między hałasem a sprawnością. Na wolnych powinien zapalić z szumem po kilku sekundach zejść z obrotów ale szumieć nie może przestać zaciągać powietrza przez przedni grill. Hałas oceniałem na zamkniętej masce. Przy zwiększaniu obrotów hałas się wzmaga do 2500 obrotów jest średni potem do 4000 obrotów dość spory ale nie nabiera obrotów silnika.

Pierwsza dolewka oleju nie przyniesie sukcesu musicie tą operację powtórzyć by wyczuć kiedy ilość oleju daje pożądany efekt. Mi udało się to zwykle za 2 czy 3 czasem i czwartym razem. Całość trwa od 30-60 min oczywiście można zalać wisko i pojeździć 2-3dni zobaczyć jak działa i powtórzyć operację. Jedna operacja to 15-20min. Jednak warto cena jest śmieszna bo jedna buteleczka 60ml to około 15zł a nam wystarczy 1-2buteleczek. Można kupić też podpasowane wisko za ~190zł jak podał kolega wyżej nie testowałem ale wygląda tak samo jak w Frontery. Nowe jest dziś nie do zdobycia a koszt ok 2500zł używka 400-500zł ale też nie działa poprawnie zwykle :) Nasze auta mają zwykle 100, 200 czy ponad 300tys km a jak mi podał GM ich wisko przewiduje 80tys. km sprawnej pracy w 92% przypadkach.

Moim zdaniem spięcie na sztywno wiskozy (zbyt duża ilość oleju powoduje to samo ale z miękkim wchodzeniem na obroty) przyczynia się do nadmiernego hałasy, podwyższonego spalania, nie korzystnego wpływy na motor.
ar101
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 30 cze 2013 12:53:47
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez JaGrab3 » 22 paź 2013 10:58:13

No to powiedz ile oleju wlałeś.
Ja dolałem tak by zapełnić do wewnętrznego pierścienia po brzegi.....razem z tymi otworami w tarczce.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez drech » 22 paź 2013 23:43:43

eric napisał(a):Zazwyczaj urywa visco + wiatrak + mocowanie visco
Wiatrak ma się krecić ale nie zawsze w stosunku 1 do 1 do obrotów silnika.
Siła odśrodkowa.. tak to się chyba nazywa :razz:

Znam wady swojego rozwiązania, ale nie demonizujmy. Elementem najbardziej narażonym na uszkodzenie jest mocowanie łopatek wiatraka do jego środkowej części. Teraz wyobraź sobie jak ogromna musiałaby być siła odśrodkowa żeby poprzez rozciąganie (bo siła odśrodkowa działa w kierunku prostopadłym do osi wentylatora) oderwać jedną z łopatek. Większym problemem teoretycznie powinien być opór powietrza na łopatce, bo ten powoduje jednoczesne skręcanie i ugięcie łopatki. Ale teraz z kolei znów wyobraź sobie jak ogromny musiałby być opór żeby przełożył się na skręcenie łopatki aż do jej ukręcenia. Nie widzę więc możliwości żeby cokolwiek się urwało.
Oddzielną kwestią jest wjazd do wody, ale tu nawet z poprawnie działającą wiskozą można uszkodzić wentylator. Poza tym:
większy hałas - tak
większe zużycie paliwa - przestałem się już przejmować :?
dłuższe nagrzewanie silnika - nie zaobserwowałem
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Regeneracja sprzegła wiskotycznego

Postprzez JaGrab3 » 22 paź 2013 23:53:03

Problemem nie jest jednorazowe ukręcenie łopaty, ale ciągła praca na ugięciu i zmęczenie materiału, plastik się w końcu "ukiwa".... ja tak to widzę. Siła odśrodkowa tylko rozpizdnie ukręconą łopatę - znając życie w najbardziej głupie i szkodliwe miejsce w silniku.....

Inna sprawa, jak Cię patrol namierzy "iskrą" to im pokaże 200km/h :D... to jest poważna sprawa - jeszcze Ci frote zabiorą..
http://supernowosci24.pl/radary-falszuj ... j-policji/
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości