Strona 1 z 5

[2,2] dti problem z temperaturą

PostNapisane: 02 lip 2012 20:07:43
przez tiszo
Witam, na początek wszystkich witam i pozdrawiam jako nowy :D
Jak w temacie, szukałem na forum i znalazłem wątek który mnie nurtuje ale bardzo ubogi w poradę do przyczyny.
Jest to moja 2 frontera z tym że pierwsza to była (jest) 2.0 benzyna 94 r. i też na niej zęby zjadłem a jak ją już naprawiłem to kupiłem sobie nowszą z 2000 roku i 2.2 diesla, co do kultury i wygody jest o niebo lepsza ale czar zaczyna pryskać i tu dochodzę do tematu, Frontka rewelacja w korkach w W-wie w upalne dni ( 35 stopni ) działająca klima żadnych problemów z temperaturą, można gazować od świateł do świateł poszaleć ile obrotów na obrotomierzu i temperatura w normie, ale wyjeżdżam za miasto wpadam na S8 pedał w podłogę 120 km na godzinę a temperatura 100 stopni. Więc wymieniłem termostat i nic, poszedłem dalej wymieniłem pompę wody ( zrobili to w warsztacie ) i przeczyścili chłodnicę no ciupkę lepiej ale dalej to samo. Zmieniłem czujnik temperatury i to samo, zaznaczam że objawów przyczyny uszkodzenia uszczelki brak, płyny się nie mieszają, ciśnienia zwiększonego w układzie chłodzenia brak, jest takie jak powinno być, płynu nie ubywa a co najlepsze wkurzyłem się dzisiaj i postanowiłem go przegonić na takiej temperaturze ( a, zapomniałem jeżeli odpuszczę do 100 na godzinę to po chwili gwałtownie temperatura wraca do normy ) jechałem 160 km/h przez 20 km temperatura zaczęła dochodzić do czerwonego pola ( ale na nie weszła jeszcze ani razu, a zrobiłem nią już z tym problemem jakieś 1500km ) i załączył się wentylator (dopiero, nawet nie wiedziałem że ma dwa stopnie bo z klimą i tak obydwa chodzą ale tu dostał porządnego kopa ) i po chwili na postoju się wyłączył gdy wskazówka spadła do 100 stopni. I co dalej z tym zrobić ?, dalej szukać czy po prostu zwalić głowicę.
Pozdrawiam i jak by się chciało komu wyklawiszować jakąś podpowiedz z góry dziękuje.

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 03 lip 2012 05:24:42
przez przemia
Teoretycznie jeśli silnik grzeje się w zależności od prędkości a nie od obrotów to jest wielce prawdopodobne że zawirowania powietrza uniemożliwiają prawidłowe chłodzenie przy konkretnej prędkości. Masz jakieś dodatkowe halogeny czy jakiś inny zderzak?

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 03 lip 2012 08:10:52
przez tiszo
Mam, kangura fabrycznego z halogenami. Co do grzania to jak pociągnę go na 3,4 biegu na obrotach 4 tys. to w zależności od temperatury powietrza robi się to samo, czasami trzeba ze dwa kilometry. Za to żyłowałem go w ten sam sposób na 1 i 2 biegu i nic się nie działo z temperaturą.
Jeszcze spróbuje zalać płyn do czyszczenia i sam go przeczyszczę i się zobaczy. Najlepsze jest to że jak go kupiłem to dawałem mu ostro i nic się nie działo, potem jako nowy zakup wstawiłem go do warsztatu na wymianę wszystkich olei i płynów. Po czasie (ogólnie na co dzień jeździ się nim po mieście i żadnych oznak nie było ) zabrałem go w trasę i się zaczęło, czym wyższa temperatur powietrza tym wolniej trzeba jechać. Ostatnio jak wracałem to było 35 stopni i 100 km/h nie mogłem przekroczyć bo temperatura rosła.

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 03 lip 2012 08:20:01
przez jrzeuski
A termostat sprawdzałeś czy sprawny?

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 03 lip 2012 08:42:48
przez tiszo
Założyłem nowy zamiennik za 40 zł, ale dziś go wywalę i zobaczę co będzie się dziać.

-- Dodano 03 lip 2012 20:31:20 --

No i nie pomogło wyjęcie termostatu, podczas jazdy trzyma temperaturę na 100 stopni. Jedno mnie ciekawi, spuściłem cały płyn tak mi się wydaje i weszło nowego tylko 5 litrów a powinno chyba 8, czy tak ? gdzie znajduje się śruba do spuszczania wody z bloku ?

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 03 lip 2012 20:43:19
przez RudeBoy
Opisane objawy pasują idealnie do uszkodzonego pierwszego biegu wentylatora. Nie wiem jak jest we frocie bo jeszcze u siebie tego nie rozkmniniałem ale zazwyczaj są dwa przekaźniki sterujące I i II biegiem wentylatora. Sprawdź przekaźniki i same wentylatory.

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 03 lip 2012 21:51:43
przez tiszo
Wiecie, jestem wkurzony bo po wymianie pompy wody w warsztacie co nie pomogło kazałem wyczyścić chłodnicę za co zapłaciłem 220 zł, dziś postanowiłem kupić nowy płyn (niemiecki) i zalać go sam bo spokoju mi to nie dawało. Jak pisałem po wyjęciu termostatu okazało się że temp. dalej utrzymuje się na 100 stopniach, ale jak tu na forum poczytałem o usterkach nagrzewnic coś mnie czknęło i poszedłem zagrzać furę, aby sprawdzić czy chłodnica jest cała ciepła bo zamało płynu mi weszło no i q...wa mechanior przygrał w kulki bo chłodnice tylko przedmuchał. Chlodnica jest ciepła tylko w 1/3, znaczy u góry na prawym wentylatorze i pod nim gdzie jest wyjście, po środku i lewym dole zimniusieńka więc jutro wyrywam chłodnice i jadę z nią do szpeca poleconego od znajomego. Powinienem z tym uporać się do soboty więc jak już skończę to wrzucę czy to było przyczyną grzania na wysokich obrotach.
Pozdro

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 04 lip 2012 05:43:47
przez Trzeci
Powodzenia.
Zapewne mechanior coś spieprzył . Nawet jakby nagrzewnica była zapowietrzona to układ chłodzenia by działał tylko ogrzewania by nie było.

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 04 lip 2012 06:44:45
przez markus
Ja zabrał by auto jeszcze raz do tego typa co ją "czyścił" i zarządał ponownego czyszczenia albo zwrotu kosztów!! albo : wsadził bym mu ją w :dupa: a później przekręcił!!
Jeśli już używam czyichś usług to staram się zawsze przy tym być i widzieć co robi gość!! Nie generalizuję ale jest wielu mechaników, którzy chcą zarobić a się nie narobić, a szczególnie jak ktoś się nie zna albo nie widzi to wymyślają!!
Sam możesz sobie chłodnicę wyczyścić, zrób roztwór wody z octem i zalej ją na jakiś czas, pobełtaj i wylej -- odkamienisz ją!!!

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 04 lip 2012 11:16:13
przez RudeBoy
95% mechaników to oszuści... ale ja i tak obstawiam, że to nie jest wina zatkanej chłodnicy...

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 04 lip 2012 11:22:11
przez markus
to nie jest wina zatkanej chłodnicy...

a co? uważasz, że jest zimna bo zapowietrzony układ? a powodem jest I lub II bieg wentylatora?

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 04 lip 2012 11:30:28
przez RudeBoy
markus napisał(a):
to nie jest wina zatkanej chłodnicy...

a co? uważasz, że jest zimna bo zapowietrzony układ? a powodem jest I lub II bieg wentylatora?


Napisał, że jak ma klimę włączoną to nie ma problemu.
Załączenie klimy powoduje uruchomienie wentylatora co zwiększa przepływ powietrza przez wszystkie chłodnice. To mu jakby symuluje I bieg wentylatora.
Moim zdaniem ma zwalony I bieg wentylatora. Sprawdzić to prościej niż pruć chłodnice. Jakby była chłodnica zatkana w 2/3 to przy panujących temperaturach 35stopni nawet II bieg nie wychłodził by silnika.
To takie tylko moje gdybanie...

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 04 lip 2012 12:56:04
przez markus
ma sens i logikę!!!
niech zepnie went na krótko i zobaczy co się będzie działo!!

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 04 lip 2012 20:32:17
przez maciar
markus napisał(a):ma sens i logikę!!!
niech zepnie went na krótko i zobaczy co się będzie działo!!

Tylko pytanie czy ten rok modelowy ma czujnik włączający wentylatory.W nowszych sterował komp

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 04 lip 2012 20:55:24
przez loony
Ja miałem podobne objawy w Escorcie jak... podpiąłem wentylator odwrotnie :) Przy mniejszych prędkościach działało ok, ale przy przelotowych było już gorzej - kręcący się odwrotnie wentylator na tyle blokował przepływ, że nie było chłodzenia... Więc na wszelki wypadek sprawdź, czy załączający się wentylator kręci się w odpowiednią stronę :)

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 04 lip 2012 21:01:40
przez RudeBoy
maciar napisał(a):
markus napisał(a):ma sens i logikę!!!
niech zepnie went na krótko i zobaczy co się będzie działo!!

Tylko pytanie czy ten rok modelowy ma czujnik włączający wentylatory.W nowszych sterował komp


To prawda ale elementy wykonawcze w postaci przekaźników pozostały.

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 05 lip 2012 06:37:11
przez tiszo
Więc wczoraj wyciągałem chłodnicę i zrobiłem płukankę, trochę syfu wypłynęło ale dalej jest w przynajmniej 1/3 zimna, zalałem ją ciepłą wodą i prawa i lewa strona gorąca a po środku zimna zaczyna się jakieś 3 cm od plastiku do samego dołu. Dziś wiozę ją do fachowców od chłodnic na pewno trzeba ją rozebrać.
Mam pytanie jak się klimy nie załącza to na jakiej temperaturze załącza się pierwszy bieg wentylatora, u mnie włącza się dopiero jak przekroczy 100 stopni według wskaźnika a drugi dopiero przy czerwonym.

-- Dodano 05 lip 2012 08:47:51 --

tiszo napisał(a):Więc wczoraj wyciągałem chłodnicę i zrobiłem płukankę, trochę syfu wypłynęło ale dalej jest w przynajmniej 1/3 zimna, zalałem ją ciepłą wodą i prawa i lewa strona gorąca a po środku zimna zaczyna się jakieś 3 cm od plastiku do samego dołu. Dziś wiozę ją do fachowców od chłodnic na pewno trzeba ją rozebrać.
Mam pytanie jak się klimy nie załącza to na jakiej temperaturze załącza się pierwszy bieg wentylatora, u mnie włącza się dopiero jak przekroczy 100 stopni według wskaźnika a drugi dopiero przy czerwonym.

Zaznaczam że nie mam czujnika w chłodnicy, czy czujnik ( wtyczka dwu pinowa, chyba do zegarów ) steruje załączaniem wentylatorów ?

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 05 lip 2012 08:03:45
przez jrzeuski
maciar napisał(a):Tylko pytanie czy ten rok modelowy ma czujnik włączający wentylatory.W nowszych sterował komp
Tak się zastanawiam czy nie powinniśmy rozdzielić modeli Frotek B w liście wyboru w profilu. Różnic między 1999 a 2004 jest całkiem sporo tylko nie wiem jak się rozkładały w czasie.

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 05 lip 2012 11:52:42
przez RudeBoy
tiszo

Ostatni raz Ci napiszę nie masz I biegu wentylatora.

Wentylatory chłodnicy ma 3 biegi a klimy aż 4.

Teraz uwaga.
Wskazania na desce są zaniżone o kilka stopni.
Normalna temp. pracy przy sprawnym układzie 85 stopni na wskaźniku w rzezywistości ok 90.

1 bieg obu wentylatorów przy 98°C
2 bieg obu wentylatorów przy 103°C
3 bieg obu wentylatorów przy 108°C

Masz w chłodnicy wkręcony czujnik z 4 kablami?

Re: 2,2 dti problem z temperaturą

PostNapisane: 05 lip 2012 12:09:00
przez tiszo
RudeBoy napisał(a):tiszo

Ostatni raz Ci napiszę nie masz I biegu wentylatora.

Wentylatory chłodnicy ma 3 biegi a klimy aż 4.

Teraz uwaga.
Wskazania na desce są zaniżone o kilka stopni.
Normalna temp. pracy przy sprawnym układzie 85 stopni na wskaźniku w rzezywistości ok 90.

1 bieg obu wentylatorów przy 98°C
2 bieg obu wentylatorów przy 103°C
3 bieg obu wentylatorów przy 108°C

Masz w chłodnicy wkręcony czujnik z 4 kablami?

Ok, to oznacza że brak jednego biegu i tu się mogę zgodzić, dzięki ale co do czujnika to ja go nie mam, są dwie wersje chłodnic z tego co znalazłem i chłodnica z czujnikiem dodatkowo ma na dole jeszcze rurkę i opis tej chłodnicy, do wersji z automatyczną skrzynią biegów.
Moja chłodnica jest do skrzyni manualnej według opisu i znajduję się w sprzedaży, a chłodnicę wyciągałem więc ją dobrze oglądnąłem ponieważ zawiozłem do udrożnienia, a w miejscu gdzie jest czujnik jest odlew fabryczny i jest to zalane.
Na pewno tego nikt nie zaślepiał oprócz fabryki.
Prawdopodobnie ten czujnik znajduje się na wężu ale jak dziś wrócę to dopiero go poszukam.