Strona 1 z 1

[3.2B] termostat chyba padł prosze o pomoc -diagnoza :-)

PostNapisane: 07 lis 2012 22:09:03
przez Pędzel
Cześć przeszukałem forum na temat prawidłowego działania termostatu i jego temperatury otwierania dla silnika 3.2 V6. Co prawda jest wiele opinii ale rozwleczonych po forum.
Może by tak skondensować te wiadomości i tym poście - jeśli można wydaje mi się że ułatwiło by to diagnozę dla wszytkich na przyszłość.
Nasunęły mi się pytania:
1.Jaką temperaturę pracy powinien mieć silnik (82-90 stopni?) mój po podłączeniu do OBD po nagzaniu ma 82stopnie i nigdy do 90 się nie zbliżył.
2.Przy jakiej temp termostat powinien się otwierać (czy to jest 82stopnie?)
3.Jak sprawdzić termostat bez jego wyjmowania?
4. Czy technika sprawdzania temperatury rur dolnej bądź górnej przynosi rezultaty i jak to wykonać jeżeli przynosi - u mnie górna się powoli zagrzewa po kilku minutach (2-3min) dolna zimna - czy puszcza termostat?
5. Jeżeli termostat jest uszkodzony na jaki go wymienić (firma prod.! i ciepłota-parametry otwarcia dla benzyny, jakie parametry pracy dla gazu? bo są różne)
6. Czy trzeba zdejmować kolektor ssący do jego wymiany
7.Czy przystawiać chłodnice na zimę?

Wszystko w punktach - treściwie i beż powielania
Jeżeli jesteście mi w stanie pomóc to bardzo dziękuję bo spać nie mogę :-)
Pozdrawiam

Re: [3.2B] termostat chyba padł prosze o pomoc -diagnoza :-)

PostNapisane: 07 lis 2012 22:17:25
przez brum
Pędzel napisał(a):2.Przy jakiej temp termostat powinien się otwierać (czy to jest 82stopnie?)


wg programu przy 75

Re: [3.2B] termostat chyba padł prosze o pomoc -diagnoza :-)

PostNapisane: 08 lis 2012 20:08:53
przez Pędzel
pytanie 2 załatwione a reszta ?? :-)

Re: [3.2B] termostat chyba padł prosze o pomoc -diagnoza :-)

PostNapisane: 08 lis 2012 22:34:09
przez drech
1. Mam frotę 3.2 od dwóch tygodni, też mam max 82 st. Mi to nie przeszkadza, może niech wypowie się ktoś z większym przebiegiem.
3. Patrz pkt. 4.
4. IMHO gdyby przepuszczał termostat, to dolna też by się nagrzewała. W końcu termostat otwiera obieg przez chłodnicę
5., 6. Nie wymieniałem to się nie wypowiem
7. Po co zasłaniać chłodnicę? Przecież masz termostat. Jeżeli termostat działa prawidłowo, to znaczy, że po jego otwarciu przez chłodnicę powinna przepływać woda i nie należy jej (chłodnicy) przesłaniać.

Moim zdaniem szukasz dziury w całym. Poczytaj forum, wydaje mi się, że w tych silnikach większym problemem jest ich przegrzewanie się.

Objawy uszkodzonego termostatu przy założonej sprawności pozostałych elementów układu:
1. Silnik się przegrzewa - termostat nie otwiera dużego obiegu i ciecz nie ma gdzie się chłodzić.
2. Silnik bardzo długo się nagrzewa - termostat cały czas otwarty niepotrzebnie puszcza wodę przez chłodnicę.

Re: [3.2B] termostat chyba padł prosze o pomoc -diagnoza :-)

PostNapisane: 19 gru 2012 00:06:29
przez JaGrab3
1.Jaką temperaturę pracy powinien mieć silnik (82-90 stopni?) mój po podłączeniu do OBD po nagzaniu ma 82stopnie i nigdy do 90 się nie zbliżył.
2.Przy jakiej temp termostat powinien się otwierać (czy to jest 82stopnie?)
3.Jak sprawdzić termostat bez jego wyjmowania?
4. Czy technika sprawdzania temperatury rur dolnej bądź górnej przynosi rezultaty i jak to wykonać jeżeli przynosi - u mnie górna się powoli zagrzewa po kilku minutach (2-3min) dolna zimna - czy puszcza termostat?
5. Jeżeli termostat jest uszkodzony na jaki go wymienić (firma prod.! i ciepłota-parametry otwarcia dla benzyny, jakie parametry pracy dla gazu? bo są różne)
6. Czy trzeba zdejmować kolektor ssący do jego wymiany
7.Czy przystawiać chłodnice na zimę?


1. 80-90st. Masz dobrą.
2. 72-75st.
3. Sprawdzisz raczej tylko metodami które wymieniłeś w pkt. 4. Lub porównując czas nagrzewania z inną frotą.
4. Dolna zimna jest dobrze. Niestety nie zweryfikujesz przypadku, że termostat się za wczesnie otwiera.
5. Wymeiniasz na termostat pod dany model i o tym samym oznaczeniu temperaturowym.
6. Trzeba, inaczej do niego nie dojdziesz.
7. Ja jestem zdania zeby przystawiać, a czemu? Bo mamy visco, które tak czy srak się kreci i dodatkowo wychładza komorę silnika - opóźnia ogrzewanie.

Problem tych silników jest taki, ze w układzie wody ma cos kolo 13l. przez co zagrzać jest to cholernie trudno. Także swego czasu sprawdzałem swoj termostat, bo wg. mnie grzanie w tym silniku jest powolne. Przykładowo, w lecie, nawet przy zwalonym visco, silnik sie nie przegrzewa....