Witamy ! |
---|
|
grafi napisał(a):Witajcie.
Mam pytanie i może Wy mi na nie odpowiecie... A więc, nie załączają mi się wentylatory. Według znajomego mechanika sterownik nie daje sygnału. Czujnik wymieniłem, temperatura na zegarach pokazuje co znaczy że drugi czujnik sprawny, przekaźniki działają... I co dalej . Trochę z tym kłopot bo się bardzo grzeje, musiałem spiąć na krótko przekaźnik od drugiego biegu wentylatorów i tak jeżdżę. No ale to nie rozwiązanie problemu. będę wdzięczny za jakąś podpowiedź...
grafi napisał(a):a więc wentylatory są dwa załączane przekaźnikami od 1 biegu elektroniczny a od 2 biegu zwykły. Faktycznie dojrzałem że idę przewody na dół chłodnicy i coś tam jest. Kostka od nich jest na chłodnicy. Jeżeli jest tam czujnik to jaki? termopara taka jak na bloku?? Na logikę powinno być to samo.
RudeBoy napisał(a):Jak masz frotę z pierwszych lat produkcji to masz w chłodnicy na dole przełącznik biegów wentyli. 3pinowa kostka.
Zewrzyj czarny kabel z biało-czerownym a potem czarny z biało-pomarańczowym. Sprawdzisz dwa biegi.
Uwaga!
Na pierwszym biegu wentylatory pracują w obwodzie szeregowym! Dla tego jak jeden się spali to drugi też przestaje działać. Ten drugi załączy się dopiero jak temperatura wskoczy na zakres II biegu.
Huberek napisał(a):RudeBoy napisał(a):Jak masz frotę z pierwszych lat produkcji to masz w chłodnicy na dole przełącznik biegów wentyli. 3pinowa kostka.
Zewrzyj czarny kabel z biało-czerownym a potem czarny z biało-pomarańczowym. Sprawdzisz dwa biegi.
Uwaga!
Na pierwszym biegu wentylatory pracują w obwodzie szeregowym! Dla tego jak jeden się spali to drugi też przestaje działać. Ten drugi załączy się dopiero jak temperatura wskoczy na zakres II biegu.
Może tak być, ale nie mam potwierdzenia tego w schematach.
Widzę jedynie, że oba wiatraki są spięte równolegle razem, więc usterka jednego nie wpływa na pracę drugiego, sterowane bezpośrednio przez czujnik ciśnieniowy klimy (czteropinowy) i EDC
Huberek napisał(a):
Może tak być, ale nie mam potwierdzenia tego w schematach.
Widzę jedynie, że oba wiatraki są spięte równolegle razem, więc usterka jednego nie wpływa na pracę drugiego, sterowane bezpośrednio przez czujnik ciśnieniowy klimy (czteropinowy) i EDC
ali napisał(a):grafi napisał(a):a więc wentylatory są dwa załączane przekaźnikami od 1 biegu elektroniczny a od 2 biegu zwykły. Faktycznie dojrzałem że idę przewody na dół chłodnicy i coś tam jest. Kostka od nich jest na chłodnicy. Jeżeli jest tam czujnik to jaki? termopara taka jak na bloku?? Na logikę powinno być to samo.
tam masz normalny dwu zakresowy wyłącznik wentylatora, odepnij ta kostkę co od niego idzie i sprubuj czy pójdzie na krótko, spinasz ten srodkowy pin z którymś z pozostałych i piwinny działać na jednym, pierwszy a na drugim , drugi bieg. Jesli działają to masz walnięty na 100% czujnik i musisz go wymienić
Rafał41 napisał(a):Witam , ja mając ten sam problem , po prostu wykręciłem czujnik , uprzednio spuszczając płyn kranikiem , wyczyściłem czujnik i wyskrobałem muł z gniazda czujnika , sprawdziłen przy pomocy miernika na przejście po wsadzeniu do wrzątku i okazało się że wszystko działa. Myślę że większość tych usterek polega na odmuleniu czujnika , pomimo wrzątku w chłodnicy temperatura odczytywana przez czujnik jest o parę stopni niższa niż rzeczywista i czyjnik nie załącza. Nowy czujnik jest drogi , używany nie łatwo dostać proponuję najpierw wyczyścić.
pozdrawiam.
Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość