Strona 1 z 2

[A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 18 lis 2014 20:16:07
przez SIDEM
Po zakupie Froty miałem ten sam problem jak ponad połowa właścicieli Sporta 2.0-grzeje się :wsciekly: .
Założyłem taki zestaw:

1.Chłodnica od Frotki 2,5 tds najlepiej z górnym mocowaniem,
2.Wąż dolny chłodnicy od Volvo S70/V70 2.4 benzyna.Na szrocie kosztuje 30pln.(Prosimy o dolny,długi)

Wąż skracamy od zagiętej strony,która w volvo wchodzi za silnik i pasuje idealnie.
Problemy się skończyły.
Sprawdzone na Kuklówce w tą niedzielę na imprezie z cyklu Dzieciaki na Paki.Parę godzin jeżdżenia w piachu i błocie i wskazówka nawet nie drgnęła :1:

Pozdrawiam.

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 18 lis 2014 20:50:49
przez bart322
Sprawny seryjny uklad chlodzenia tez dawal rade :boss:

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 18 lis 2014 21:11:08
przez SIDEM
No tak nie do końca.Pompa nowa,termostat nowy,chłodnica od 2.0 nowa i silnik się grzał.Miałem możliwość zwrotu tej od 2.0 i wymiany na nową od tds i problem ustąpił.Jak to wytłumaczysz?

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 18 lis 2014 21:23:11
przez bart322
wisco?

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 18 lis 2014 21:33:57
przez SIDEM
Też było ok.Sprawdzone przez mechaniora.
Wszystko było ok.To co można wymieniłem na nowe a reszta sprawdzona po pięć razy.Już nawet nabyłem tunel powietrza od 2.4 żeby go tam zmotać ale coś mnie tknęło i zamieniłem chłodnicę i :1: .Teraz mogę komuś ten tunel sprzedać za 50pln bo za tyle go nabyłem.

Po całodziennym taplaniu się w błotku chłodnica była oblepiona na maxa i nic się nie grzało. Myslę że to różnica w budowie chłodnicy jest tu istotna.

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 18 lis 2014 21:42:35
przez bart322
To nie miales tunelu w ogole? Czyli jednak nie wszystko bylo sprawne :P
U mnie dzialalo bez zastrzezen, bez zbednego motania.

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 18 lis 2014 21:56:56
przez SIDEM
:stop1: No seryjnie w 2.0 to go tam niema i może dlatego chłodzenie jest do :dupa: .
Poza tym ten od 2,4 blokuje wiskozę jak założymy go na oryginalne mocowania i też :dupa: .Jak już miałem wymienić chłodnicę to zdecydowałem się iść w tę stronę.
Przynajmniej ludzie będą mieli wybór czy motać jakieś tunele czy wymienić chłodnicę bo rozwiązanie jest sprawdzone i działa.

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 18 lis 2014 22:04:58
przez bart322
Seryjnie go nie ma, czy Ty nie miales? :D

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 18 lis 2014 22:20:03
przez SIDEM
Z tego co wiem to seryjnie w 2.0 Sport nie było.Opel nie przewiduje tego jako część zamienną do tego silnika.Na forum też koledzy pisali że w serii brak. :(

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 30 lis 2014 22:14:49
przez jager_18
SIDEM napisał(a):Z tego co wiem to seryjnie w 2.0 Sport nie było.Opel nie przewiduje tego jako część zamienną do tego silnika.Na forum też koledzy pisali że w serii brak. :(


Witam,
w mojej frocie też nie ma tego plastiku na chłodnicy. Chwilę polatam po żwirowni i grzeje się. Problemem jest też wiskoza, można ją zatrzymać ręką, nawet na wysokich obrotach. Posiadam już nową, ale po zamontowaniu zaczęło coś piszczeć pod maską w okolicy rozrządu. Okazało się że to łożysko w podporze wiskozy. Niestety jest ono niewymienialne. Mechanik zdemontował nową wiskozę i z powrotem zamontował starą, żeby zbyt mocno nie obciążać łożyska do czasu zakupu drugiej, używanej podpory. Niestety mam problem ze znalezieniem pasującej. Może ktoś na forum posiada ową część?

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 01 gru 2014 02:31:59
przez SIDEM
jager_18 napisał(a):
SIDEM napisał(a):Z tego co wiem to seryjnie w 2.0 Sport nie było.Opel nie przewiduje tego jako część zamienną do tego silnika.Na forum też koledzy pisali że w serii brak. :(


Witam,
w mojej frocie też nie ma tego plastiku na chłodnicy. Chwilę polatam po żwirowni i grzeje się. Problemem jest też wiskoza, można ją zatrzymać ręką, nawet na wysokich obrotach. Posiadam już nową, ale po zamontowaniu zaczęło coś piszczeć pod maską w okolicy rozrządu. Okazało się że to łożysko w podporze wiskozy. Niestety jest ono niewymienialne. Mechanik zdemontował nową wiskozę i z powrotem zamontował starą, żeby zbyt mocno nie obciążać łożyska do czasu zakupu drugiej, używanej podpory. Niestety mam problem ze znalezieniem pasującej. Może ktoś na forum posiada ową część?

Po założeniu chłodnicy od tdsa nie mam problemu z grzaniem sie silnika. Latam po błocie parę godzin i nic. A jeśli chodzi o wiskozę to wywal to w cholerę i zmotaj sobie elektryka. Kumpel założył sobie od siecento i śmiga już dwa lata i jest ok.

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 01 gru 2014 07:29:11
przez jager_18
Powiedzcie mi w jakiej pozycji jest u was wskazówka od temperatury wody podczas normalnej jazdy po szosie?

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 01 gru 2014 08:29:30
przez jrzeuski
SIDEM napisał(a):Po założeniu chłodnicy od tdsa nie mam problemu z grzaniem sie silnika.
TDS chyba jako jedyny we Frotkach nie ma chłodnicy podzielonej na pół, czyli woda idzie całym przekrojem rdzenia z góry (wlot) na dół (wylot). W pozostałych modelach woda idzie z góry (wlot) połową rdzenia na dół i potem drugą połową znowu do góry (wylot). Co się dzieje jak chłodnica straci częściowo drożność nietrudno się domyśleć.

PS. Różnica tkwi w wanienkach, jakby co to ze dwie pary znajdę u siebie po dziurawych rdzeniach. Trzeba je sobie tylko zacisnąć na swoim rdzeniu.

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 01 gru 2014 18:59:03
przez SIDEM
jrzeuski napisał(a):
SIDEM napisał(a):Po założeniu chłodnicy od tdsa nie mam problemu z grzaniem sie silnika.
TDS chyba jako jedyny we Frotkach nie ma chłodnicy podzielonej na pół, czyli woda idzie całym przekrojem rdzenia z góry (wlot) na dół (wylot). W pozostałych modelach woda idzie z góry (wlot) połową rdzenia na dół i potem drugą połową znowu do góry (wylot). Co się dzieje jak chłodnica straci częściowo drożność nietrudno się domyśleć.

PS. Różnica tkwi w wanienkach, jakby co to ze dwie pary znajdę u siebie po dziurawych rdzeniach. Trzeba je sobie tylko zacisnąć na swoim rdzeniu.

A mógłbyś mi taki jeden komplet wysłać bo radiator cały w jednej tylko wanienki do kitu. Na zapas bym zrobił. Niech stoi w garażu na wszelki wypadek.

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 22 lut 2016 00:05:26
przez Łukasz12502
wie ktoś czym dokładnie różnią się chłodnice w poszczególnych modelach froty?2.0 ,2.4 i 2.3TD,2.8TDI?bo niby z wyglądu to samo a jak jest z wydajnością? :niewiem: jest jakaś różnica między nimi?czy niema znaczenia czy to 2.0 czy np 2.8?pytam bo dzisiaj u mnie zauważyłem mały wyciek i trzeba za nową się rozejrzeć bo próba poprawienia zaciśnięcia wanienki na rdzeniu tylko pogorszyła sprawę więc :dupa:. u mnie na chłodnicy oznaczenia GM 0 009893,pod spodem91 140 257.trzeba szukać takiej samej czy można od innej froty zaflancować???

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 22 lut 2016 08:17:55
przez brum
Można od innej. Jeszcze od 2.2 pasuje

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 22 lut 2016 17:31:49
przez Łukasz12502
dzisiaj byłem na jednym szrocie,mieli chłodnice,niby to samo,tzn wymiary samej chłodnicy,ale szerokość rdzenia polowe mniejsza jak w mojej,tzn u mnie rdzeń na całą szerokość chłodnicy a tu połowę tylko.chyba od jakiejś benzyny może 2.0? :niewiem: no i po założeniu temp na wskaźniku o wiele wyższa niż na mojej :wsciekly: a poza tym w gorszym stanie(ktoś poxipolu nie żałował)i tak cieknie trochę więc :dupa: ale da się 40km bez dolewania płynu zrobić więc narazie zostawię zanim kupie lub naprawie moją.

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 22 lut 2016 17:41:58
przez brum
No bo były dwie grubości :P

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 22 lut 2016 19:20:08
przez Łukasz12502
czyli diesel miał 'grubszą",szerszą,(większą)?jednak jest trochę różnicy w wydajności bo przedtem temp w połowie a na tej prawie 3/4skali(na ostatnią białą prawie wskazówka wchodzi). latem pewnie jeszcze by było gorzej.więc muszę szukać z tych grubszych :razz:

Re: [A Sport] Koniec problemów z chłodzeniem.

PostNapisane: 22 lut 2016 19:59:23
przez brum
np 2.2 ma grubą. w 2.0 też wyciągnąłem grubą.