Witamy !



[3.2] Wisko a elektryk

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 06 cze 2019 20:27:10

Jeżeli będę w 100% pewien, że elektryki dadzą radę zamiast visco w szosówce, korkach i terenie to zrobię test z przyczepą. Nie ma problemu.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez szymon.ha » 07 cze 2019 11:12:33

No właśnie, jak te twoje super wentylatory?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 07 cze 2019 11:25:50

Wszystko dokładnie na bieżąco opisuję :) wystarczy przeczytać poprzednie posty :)
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez dziurawobrody » 10 paź 2019 18:20:55

Hej, mam podobny kłopot. Zbyt wysoka temperatura przez niesprawne wisko. Bardzo jestem ciekaw jaki miały finał eksperymenty z zamiennikami od Troopera albo od Toyoty. Rzeczywiście któryś pasował?
Avatar użytkownika
dziurawobrody
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10 paź 2019 16:56:04
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 10 paź 2019 19:23:44

Jak już temat ruszył to podsumuję swoje całoseznonowe zmagania. A więc tak.
Pacjent wiadomo 3,2.
Do testów użyte:
- 2x tuningowy elektrowentylator 2x80W na fabrycznym szkielecie/ramce z dti Wentylatory (bodaj 16") wchodzą zamiast oryginalnych prawie idealnie.
- fabryczny wentylator na spiętej NA SZTYWNO wiskozie.

Pomiar temperatury robiony na powrocie z chłodnicy!!!

Zastosowane przeze mnie dwa nowe elektrowentylatory customowe (2x 80W) dają radę. Zarówno w terenie jak i na asfalcie. Nawet w upały i z przyczepą (choć tu nie za dużo jeździłem, nie ciągałem po górach). Ale jednak nie zbijają temperatury tak dobrze jak ogromny wentylator fabryczny (spięty na sztywno). Elektrowentylatory przy największym obciążeniu pracowały non-stop a temperatura i tak oscylowała w okolicach 90 stopni. Gdzie fabryczny wentylator na wizkozie potrafił utrzymać na poziomie 70 stopni. Na początku miałem dwustopniowe załączanie elektrowentylatorów ale przy upałach to nie miało sensu bo jeden nie dawał rady. Dlatego docelowo zmostkowałem sterowanie i oba pracowały jednocześnie.
W wyniku tych bardzo wielu testów w tej konfiguracji jakiej testowałem przekonałem się, że faktycznie fabryczny wentylator lepiej wyciąga ciepło. Nie żeby elektryki nie dawały rady. Ale jednak wydajność jest na + dla wentylatora centralnego. Poza tym można zauważyć że elektryki mają stałą wydajność i utrzymując temp 60 stopni wystarczy dodać obciążenia żeby temperatura rosła. Przy fabrycznym wiatraku spiętym na stałe wzrost obciążenia wiąże się ze wzrostem prędkości silnika i wentylatora i temperatura się utrzymuje a czasami nawet spada. Na elektrykach temperatura do 90 dochodziła czasami a na wiatraku tylko na postoju.
Sprawa mogłaby wyglądać inaczej (lepiej) gdyby wentylatory zamontować jednak bezpośrednio na chłodnicy (nie miałem czasu zrobić nowego stelaża). Poza tym ja mam wiatrak spięty na sztywno. Przy działającej wiskozie na pewno wydajność jest mniejsza niż podczas moich prób co pewnie wynik by bardziej wyrównało.

Odnośnie zamienników nic nie sprawdzałem. Mam tylko zapewnienia sprzedawców (przez porównanie rysunków).
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez tupek » 11 paź 2019 06:02:29

Jeżeli wisko nie ma luzów i ogólnie jest w dobrym stanie, należy je rozkręcić i napełnić olejem (np. 30000cSt) aby stało się sztywniej pracujące ale zarazem nie spięte na stałe.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez dziurawobrody » 11 paź 2019 07:16:31

Ok, dzięki, mamy chyba jasność w temacie. Po tym, co tutaj przeczytałem, skłaniam się ku opcji z wisko. W ramach podsumowania dorzucam numery części, które powinny pasować.

oryginał: 97349761, 97349762, 97172200, 1340192, 1340193

Isuzu/Toyota NR OEM: 0892104950, 1621062010, 1621062011, 162106201187, 1621062030, 19144862, 19189608, 892104950, 8971351670

CPP symbol: REPT313706 - Isuzu Rodeo, Trooper, Toyota 4Runner
GMB symbol: 9352020 - Isuzu Rodeo, Trooper
SRLIne symbol: SV-6045S
Avatar użytkownika
dziurawobrody
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10 paź 2019 16:56:04
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez Macies » 09 gru 2021 23:34:25

Witam podpinam się pod. Temat stałem się posiadaczem frontery b 3.2. i niestety wiskoza jest do wymiany. Trochę jestem już załamany szukając po internecie widzę że nigdzie nie idzie kupić oryginału a nawet zamiennika . Proszę o pomoc
Macies
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 09 gru 2021 22:58:52
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 10 gru 2021 09:17:38

Masz wyżej numery. Szukaj. Pamiętam też że rysunki wiskozy pasowały do jakiejś toyoty (tundra czy podobna). A póki co możesz spiąć na sztywno i też będzie dobrze. Jak nie upalasz to elektryki też dadzą radę.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez Macies » 10 gru 2021 11:22:31

Super wielkie dzięki bo juz w nocy nie moglem spac :). Nigdzie nie ma wszyc pisza nie ma szans. Poszukam wg posta powyżej. A spiecie na sztywno tzn ze będzie chodziła cały czas ? U mnie ona działa tylko ma luz i chyba trzepocze sie.
Auto ma być do lekkiej turystyki offroadowej z dzieciakami :)
Macies
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 09 gru 2021 22:58:52
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez marek230482 » 10 gru 2021 13:20:41

Ja tam nie kupowałem wiskozy. Starą wyciągnąłem, przewierciłem, skręciłem na chama dwoma śrubami i już. Fakt, że jak dam w pytę to odlatuje i przechodnie w popłochu uciekają ale mi to nie przeszkadza :grin:
To czy da się Twoją uratować to nie wiem. Musiałbyś ocenić czy nie ma luzów mechanicznych. Jak ma to już pewnie po niej. Jak nie ma tylko nie chce się dobrze trzymać to warto spróbować z wymianą oleju.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Wisko a elektryk

Postprzez Macies » 10 gru 2021 23:03:05

Luzy są tak jakby tam gdzie ten trzpień wchodzi. Na łożysku tak jakby. Po tych numerach co wyżej podane coś tam można znaleźć ale raczej na zagranicznych stronach. Jutro wycieczka do hurtowni może coś od tej toyoty się znajdzie.
Macies
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 09 gru 2021 22:58:52
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron