Strona 1 z 3

[All] Dodatkowa grzałka silnika 240V

PostNapisane: 09 sty 2009 05:34:10
przez pomyslowydobromir
podobno można zamontować do tego silnika dodatkową grzałkę na 230v w bloku silnika aby go można było rozgrzać przed jazdą. i moje pytanie czy ktoś z kolegów montował lub ma zamontowane w tym silniku coś takiego? znalazłem to na tej stronce http://www.defa.com/doc/500/537.pdf . są tam dla zainteresowanych grzałki do większości silników.

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 09 sty 2009 13:10:55
przez jack 2.2 dti
pomyslowydobromir napisał(a):podobno można zamontować do tego silnika dodatkową grzałkę na 230v w bloku silnika aby go można było rozgrzać przed jazdą. i moje pytanie czy ktoś z kolegów montował lub ma zamontowane w tym silniku coś takiego? znalazłem to na tej stronce http://www.defa.com/doc/500/537.pdf . są tam dla zainteresowanych grzałki do większości silników.


To jest chyba grzałka od wody na herbatę wsadzona w blok przez zaślepkę - ciekawe :)

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 09 sty 2009 13:57:44
przez mizsio
zakladam cos takiego w przyszlym tygodniu do 2.2 DTI

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 09 sty 2009 14:08:56
przez jack 2.2 dti
mizsio napisał(a):zakladam cos takiego w przyszlym tygodniu do 2.2 DTI


A dlaczego jeśli można wiedzieć?

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 09 sty 2009 14:31:11
przez mizsio
zeby pogrzewac silnik przed odpaleniem jak znowu spadnie do minus kilkanascie stopni... nie zaszkodzi

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 09 sty 2009 14:51:47
przez bardzin
Faktycznie wygląda jak grzałka turystyczna.
Ciekawe ile taki wynalazek kosztuje:)

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 09 sty 2009 16:05:40
przez jack 2.2 dti
mizsio napisał(a):zeby pogrzewac silnik przed odpaleniem jak znowu spadnie do minus kilkanascie stopni... nie zaszkodzi


Moja stała na dworze i odpalała

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 09 sty 2009 16:41:18
przez mizsio
mieszkam na lekkim zadupiu i mam zone w zaawansowanej ciazy wiec zrobie co sie da zeby taka sytuacja jak przed paroma dniami juz sie nie powtorzyla, bo to dla mnie duzy klopot

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 09 sty 2009 19:16:05
przez Kogut
mi się wydaje ze takie cus raczej nie pomoże, a nie lepiej odpalić farelkę w silniku 20 min przed jazdą :mrgreen:

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 09 sty 2009 19:53:01
przez konik
To rozwiązanie jest bardzo popularne w Skandynawii. Nie tylko ułatwia zimą rozruch silnika ale zmniejsza jego zużycie i ilość zużywanego paliwa.Bardziej rozbudowane układy nagrzewają też wnętrze pojazdu. To takie webasto tyle że na prąd. Wtyczki 240V montują w przednich zderzakach.
W Szwecji ma taki układ co drugie auto. Na zdjęciu poniżej zmontowana w Fabii nagrzewnica wnetrza.

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 09 sty 2009 19:58:13
przez flowers
Farelką ogrzejesz silnik od zewnątrz jak wiatr pozwoli a parkujesz na zewnątrz a taka grzałka ogrzewa płyn w silniku i obieg płynu chłodzącego na małym obiegu poprzez różnice temperatur: ciepło w góre, zimno w dół i zaczyna się wymuszony obieg tego płynu co powoduje miejszą gęstość oleju i wyższą temperature w cylindrach co ułatwia rozruch.

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 09 sty 2009 22:03:01
przez lala m
Witam!ja takiego czegoś jeszcze nie montowałem chociaż też o tym myślę ale szwagier mieszka w Islandi i ma zamontowane takową grzałkę w Pajero i twierdzi że to rewelacyjna sprawa jeśli chodzi o odpalanie po mrożnych
nocach


.....................................
Frontera2.8TDI

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 11 sty 2009 21:04:05
przez Pawel
Ja swoją grzalem fareklą przez godzinę i... nic, tylko prądu zeżarło :!: Najlepszym rozwiązaniem jest, chyba, ogrzewanie postojowe np. Webasto. Tam gdzie zaparkujemy nie zawsze jest gdzie się podłączyć... Cena: kompletne webasto do silnika powyżej 2 litrów ok. 7 tysięcy (materiały+robocizna), elektryczne ok.1500. Na jedno lub drugie na razie mnie nie stać :( , może kiedyś... Tak czy owak warto!

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 13 sty 2009 19:25:50
przez maju
Nie ma to jak webasto...
Działa zawsze bez względu na dostępność zewnętrznego napięcia 230V.
Dodatkowo nagrzeje wnętrze jak potrzeba.

Jeśli już chcecie stosować zewnętrzne grzałki elektryczne to pomyślcie nad regulowanymi.
Jak się nagrzeje do jakiegoś poziomu to mniej grzeje.
Dostępne w postaci przewodu grzejnego lub walec czy bagnet stosowane do podgrzewania karteru sprężarek chłodniczych.

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 16 sty 2009 09:38:20
przez mizsio
grzalka zalozona i nawet grzeje :) moze z czasem pomysle nad dmuchawa w srodku, na razie wystarczy, koszt podstawowej instalacji w w-wie to okolo 900 pln

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 16 sty 2009 18:41:34
przez Kogut
A możesz zamieścić zdjęcia ???

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 16 sty 2009 21:52:42
przez mizsio
postaram sie cos w weekend pstryknac

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 18 sty 2009 08:51:52
przez Pawel
Zazdroszczę Ci... :( Może i ja kiedyś się czegoś takiego dorobię... :|

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 18 sty 2009 18:59:04
przez mizsio
Nie zrobilem jeszcze fotek ale chcial bym sie podzielic pierwszymi wrazeniami... jest dramatyczna roznica w 'jakosci' odpalania rano i silnik osiaga 85 stopni po kilku kilometrach spokojnej jazdy. W sumie super sprawa ale raczej dla ludzi o zorganizowanym trybie zycia :) W najprostszej wersji instalacji trzeba uzywac wlacznika czasowego zalaczajacego grzalke conajmniej na godzinke przed planowanym uruchomieniem (w moim przypadku grzeje 2 godziny od 5 do 7 rano). Ogolnie jestem zdecydowanie na tak i polecam.

Instalacja troche kosztuje ale pewnie dalo by sie to zrobic taniej...

Re: dodatkowa grzałka silnika 2.8 tdi

PostNapisane: 19 sty 2009 21:31:38
przez pomyslowydobromir
to wam powiem tak- do 2.8 tdi jest w tej chwili w polsce nieosiągalna będe probował zamówić z norwegii. a zamontowałem sobie sam do berlingo 1 9 d i rewelacja. koszt 230 zeta za grzałke a przewody wykombinowalem sam bo orginały kosztoją tyle co grzałka. a te montowane w przewod od chłodnicy uwazam za porażkę w porównaniu do tych montowanych w brok silnika. i przy tych w przewód trzeba przewiercać termostat.