Witamy !



[B 2.2] gotujący się płyn

[B 2.2] gotujący się płyn

Postprzez leśniczy » 05 lip 2016 14:54:46

Z prośbą :baran:
Może ktoś naprowadzi mnie na przyczynę grzania się silnika? Dodam ,że auto jest na gazie.
Objawy :
- silnik się grzeje, już nawet po przejechaniu około 10 km
- po wyłączeniu silnika, słyszę jak płyn gotuje się przy wyjściu górnego węża z silnika do chłodnicy,
- wentylatory po wyłączeniu silnika chodzą jeszcze z 2 minuty,
- wymieniałem, już uszczelkę pod głowicą, termostat, i pompę wodną ( nic nie dało),
- chłodnica na całej powierzchni gorąca,
- ogrzewanie w środku jak w piekle
Coś ktoś wspominał prędzej o czujnikach temperatury- w którym miejscu się znajdują ?
Jakieś sugestie z Waszej strony co do przyczyn gotowania płynu?
Byłbym wdzięczny
Avatar użytkownika
leśniczy
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 03 mar 2016 11:00:13
Lokalizacja: Zachodniopomorskie 30km od Koszalina
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B 2.2 i] gotujący się płyn

Postprzez brum » 05 lip 2016 15:31:52

Chłodnica może być słaba.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2 i] gotujący się płyn

Postprzez RudeBoy » 05 lip 2016 16:03:30

Jak wentylatory chodzą to czujniki zostaw.
Wyciąg chłodnicę i ją wyczyść. Jak jeździsz w terenie tym autem to masz tam pewnie beton.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2.2 i] gotujący się płyn

Postprzez luki18 » 05 lip 2016 17:04:06

hejka. Wyczyść chłodnicę z zewnątrz i zrób płukankę. W moim przypadku "niemiec" lub "mirek" nalał uszczelniacza do chłodnicy i ten uszczelniacz po pewnym czasie zablokował obieg cieczy w układzie co spowodowało nagły wzrost temperatury i ciśnienia po czym nastąpiła szybka eksplozja chłodnicy.
luki18
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 108
Dołączył(a): 27 cze 2013 08:31:09
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Problem z przegrzewaniem silnika

Postprzez Adam1001 » 24 lut 2017 17:46:44

Mam problem z przegrzewaniem się silnika a mianowicie szybko mi zagrzewa płyn i wyrzuca go ze zbiorniczka.
Dzisiaj w "akcie desperacji" wymieniłem chłodnicę na fabrycznie nową bo myślałem że to jej wina (sporo jeżdżę w terenie więc myślałem że stara się zatkała), wymieniłem ją i niestety mimo iż płyn się gotuje to chłodnica w jest zimna tylko wlot i góra są ciepłe. Termostat także jest nowy i działa prawidłowo bo go sprawdzałem poza tym próbowałem jeździć bez termostatu i rezultat był taki sam - płyn się gotuje.
Czujniki sprawne - wentylatory się włączają prawidłowo. Uszczelka pod głowicą była robiona, olej sprawdzałem i jest czysty. Pozostaje pytanie gdzie szukać przyczyny takie go stanu rzeczy? Może ktoś mi coś podpowie?
Adam1001
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 02 sty 2017 18:45:38
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

Postprzez jrzeuski » 24 lut 2017 17:52:12

A obieg w ogóle jest? Może pompa padła.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

Postprzez riko » 24 lut 2017 17:59:39

spójrz do zbiorniczka czy jak dajesz gazu to pojawia się strumień płynu
było A 2.0 pb
było A 2.4 lpg
jest A 3.1 TD
riko
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 237
Dołączył(a): 02 cze 2015 16:05:26
Lokalizacja: SB / SZY
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

Postprzez Adam1001 » 24 lut 2017 18:00:44

Właśnie zaczynam podejrzewać pompę...
Jutro ją wykręcę i ewentualnie wymienię.
Adam1001
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 02 sty 2017 18:45:38
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

Postprzez riko » 24 lut 2017 18:03:22

najpierw sprawdź czy daje ciśnienie
było A 2.0 pb
było A 2.4 lpg
jest A 3.1 TD
riko
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 237
Dołączył(a): 02 cze 2015 16:05:26
Lokalizacja: SB / SZY
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

Postprzez dzizgaxjr » 24 lut 2017 20:08:23

Jeżeli mogę się wtrącić, to sprawdź czy masz szczelny korek zbiorniczka. Miałem podobny przypadek, po wymianie korka problem zniknął.Koszt korka oryginał ok 15 zł a zamiennik 10 zł. pozdr.
dzizgaxjr
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16 lut 2017 20:09:24
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

Postprzez Adam1001 » 24 lut 2017 21:09:46

Korek jest nowy, też go wymieniłem niedawno:)
Objawy wskazują na pompę - ciśnienia nie ma - jak się rozgrzeje to przepływ jest wymuszany różnica temperatur albo ciśnienia cieczy przynajmniej tak mi się wydaje.
Jutro z rana wykręcę pompę i zobaczymy co jej dolega.
Adam1001
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 02 sty 2017 18:45:38
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

Postprzez riko » 24 lut 2017 21:19:53

ja w swojej byłej 2,4 lekko dalem gazu na zimnym i od razu było ciśnienie. pewnie pompa padła

https://www.youtube.com/watch?v=nl9-QDre1VM
było A 2.0 pb
było A 2.4 lpg
jest A 3.1 TD
riko
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 237
Dołączył(a): 02 cze 2015 16:05:26
Lokalizacja: SB / SZY
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [B 2.2] gotujący się płyn

Postprzez Adam1001 » 25 lut 2017 15:31:09

Już po wymianie w zasadzie wszystkiego włącznie z paskami i rolkami.
A więc po kolei:
- stara pompa (oryginał, przebieg 285tys) w zasadzie to wyglądała na sprawną, wirnik wałek rolka niby wszystko ok ale wstawiłem nową pompę
- wymieniłem także termostat
- rolki pasków i paski, napinacz czyli kompletny rozrząd
- wymieniłem także korek zbiorniczka płynu chłodniczego i bardzo dokładnie sprawdziłem ten zbiorniczek czy nie ma pęknięć
- no i wcześniej wstawiłem nową chłodnicę
- przedmuchałem wszystkie wloty i wyloty płynu chłodniczego z silnika, sprawdziłem wszystkie węże

Rezultat jest zadowalający - wszystko działa jak trzeba, temperatura wróciła do normy a silnik bardzo dobrze pracuje.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi i chęć pomocy :beer:
Adam1001
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 02 sty 2017 18:45:38
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998


Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość