przez RudeBoy » 01 paź 2017 22:18:48
Zależy z którego roku auto.
Auta z początku produkcji miały wentylatory sterowane czujnikiem wkręconym na dole chłodnicy. Zdaje się 4 pinowy czujnik.
Jak nie znajdziesz czujnika w chłodnicy to masz częściej spotykany układ gdzie wentylatorami steruje ECU na podstawie czujnika temperatury silnika.
Pierwsze co powienieneś zrobić to sprawdzić czy czujnik temp. działa.
Jak działa to trzeba sprawdzić same wentyaltory podpinając je na krótko.
O tyle jest ciekawie, że są dwa biegi wentylatorów
1 bieg wentylatory przez przekaźniki są łączone w obwód szeregowy
2 bieg wentylatory przez przekaźniki łączone równolegle
Jest to o tyle istotne, że gdy jeden z wentylatorów się spali całkowicie przestaje działać pierwszy bieg wentylatorów. Dopiero gdy silnik przekroczy grubo 100 stopni załączy się drugi bieg i będzie chodził jeden nie spalony wentylator.
Grzechu
I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty