Witamy !



[All] Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Postprzez smolin23 » 18 lis 2007 11:02:38

Zgadza się to jest minus tego rozwiązania :arrow: wszystko paruje.
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez yarosz » 27 lis 2007 00:21:52

Udalo mi sie dotrzec do mechanika i okazalo sie:
1. Mialem nieszczelna chlodniece i plyn mi powolutku uciekal - naprawilem
2. Obeg powietrza nie szedl przez nagrzewnice bo rury ktore sa po deska byly popierdzielone, obudowa nagrzewnicy jest polamana i klejona na klej na goraca, i ogolnie jest tam niezla sieczka - tak twierdzi mechanik

Po wizycie w warsztacie ogrzewanie uleglo poprawie niestety nie jest to to czego bym oczekiwal. Jak starczy mi cierpliwosci, samozaparcia i pieniedzy to umowie sie na wizyte w warsztacie wujka Zbyszka pisujacego w off-road i mam nadzieje ze on cos pomoze.
yarosz
 

Nagrzewnica

Postprzez szefowa81 » 27 gru 2008 20:51:17

Ludzie pomocy , mam problem z nagrzewnicą, czy można ją jakoś odpowietrzyć Frotka A silnik 2.4 :roll: :roll:
szefowa81
 

Re: Nagrzewnica

Postprzez aga79 » 28 gru 2008 14:30:11

szefowa81 układ pewnie sam się odpowietrza. Mam rozumieć, że nie ma ogrzewania.
Polecam skorzystanie z opcji "Szukaj" poprzez wpisanie słowa "ogrzewanie"
aga79
 

Re: Nagrzewnica

Postprzez noran » 28 gru 2008 21:18:01

witaj,co do nagrzewnicy to gryze temat w swojej obecnie fronci.mianowicie temperatura jest ok tylko 80 st,c na kotle,ale jak wylacze ogrzewanie skacze do 100st c.potem jak wlacze nie ma ogrzewania i wraca po 10 minutach,dlaczego o tym pisze,??poniewaz to dziwny objaw zdarzajacy sie w wielu fronciach.i jedni mowia,ze termostat ,drudzy ,ze upg..a jeszcze inni,ze trzeba odpowietrzyc.tyllko jak?u mnie sam nie chce sie odpowietrzyc.wymienie jutro termostat,,znowu i zobaczymy.moze nie jest to bezposrednio zwiazane z tematem postu,ale mysle ze moderator mi wybaczy.
noran
 

Re: Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Postprzez Balkandriver » 28 gru 2008 23:48:10

Najlepszy sposób na odpowietrzenie jest taki:
mamy układ opróżniony,dajemy hebel ogrzewania na max (tak, jakbyśmy chcieli grzać na maxa), czyli nagrzewnica otwarta, wentylator na max. odpalamy ZIMNY silnik, przegazowujemy chwilę, by ustabilizował się na wolnych obrotach i zalewamy powoli płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Gdy w zbiorniczku będzie płynu powyżej max, przegazowujemy silnik parę razy ostro na wysokie obroty i kilka chwil trzymamy go na tych obrotach, zwykle po tym zabiegu poziom płynu spada do minimum lub poniżej poziomu widzialnego w zbiorniczku. Jeśli nie, trzymamy na obrotach, aż tak się nie stanie.
Dajemy na wolne obroty i dolewamy płynu do zbiorniczka do kreski - MAX. Teraz trzeba trochę pojeździć do zagrzania silnika do temperatury pracy.
Po tym gasimy, idziemy spać i w następnym dniu często widzimy, że poziom płynu jest poniżej kreski MAX, dolewamy do MAX i to wszystko.
W przypadku sprawności układu i jego szczelności przyczyna zapowietrzenia nie zachodzi.

Skakanie wskaźnika temp. na desce często jest objawem nie wady termostatu lecz korków powietrznych w układzie, a wprost - małej ilości cieczy chłodzącej (leje pompa, wyciek skądś).
I nie jest to przypadłość Fronter, a raczej właścicieli :cry:

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Postprzez noran » 29 gru 2008 00:06:47

nie do konca sie chyba zgodze z ta przypadloscia ....wlascicieli.wiele osob narzeka,ze uklad jest trudno odpowietrzyc.a korki powietrzne i termostat,,niestey tez sa powodem podniesienia cisnienia krwi wlascicieli,nawet jesli dbaja o swoje autka.a jesli chodzi o sposob odpowietrzania,to ok,ale ja juz probowalem tak zrobic i silnik wypil troszke plynu a reszte sobie nie zyczyl.a po wyjeciu termoststu(produkcji makaroniarskiej)okazalo sie ,ze biedak sie nie domykal.teraz na nowym GM jest ok,wiec nie wszyscy wlasciciele sa zli...pozdrawiam
noran
 

Re: Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Postprzez flowers » 29 gru 2008 10:42:30

Odnośnie tego niedogrzania to termostat w przypadku mojej froty 2.4i i podejrzewam wszystkich samochodów nie ma nic do rzeczy ponieważ płyn w nagrzewnicy płynie na małym jak i na dużym obiegu a odpowietrzanie nagrzewnicy na włączonym na maxa ogrzewaniu też nie ma sensu przynajmniej w 2.4i bo nie ma tam żadnego zaworka tak jak w poldkach czy 125p tylko sterujemy klapą ciepło/zimno a przez nagrzewnica jest cały czs gorąca oczywiście jak silnik pracuje.


A teraz do rzeczy- główna przyczyną słabego ogrzewania w naszych frotach jak i innych autach z lpg!!! jest to, że są wstawione trójniki na przewodach doprowadzających płyn do nagrzewnicy a dalej idą do parownika i w związku z tym płyn płynie przez parownik w większości a przez nagrzewnice o wiele mniej bo daje ona większy opór. Ja w swojej miałem to samo i wstawiłem w przewód doprowadzający płyn do parownika dławik (przewód o mniejszym przekroju ) i jest mi już ciepło w samochodzie :D

Trochę sie rozpisałem ale myśle, że pomogłem :idea:
flowers
 

Re: Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Postprzez Fazi » 29 gru 2008 16:40:32

Trójniki i dławiki to nie jest dobre rozwiązanie !

Najlepiej wpiąć wszystkie elementy w szereg - wtedy wszystko nagrzewa się do jednakowej temperatury, parownik LPG i nagrzewnica - przetestowane !
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Re: Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Postprzez noran » 29 gru 2008 21:03:45

drodzy koledzy ,korzystajac z okazji na jakich temperaturach sa Wasze froncie?konkretnie chodzi o silnik 2.2 w b?moja po wszystkich bojach stoczonych ma 80C i dochodzi do 100c jak jest na biegu jalowym,czy to optymalna temperatura pracy?panowie z Vauxhall service powiedzieli,ze tak,gdyz auto ma duzy zapas w ukladzie chlodzenia-co jest logiczne w terenowce,ale zeby az tak?czy moge prosic o "OSWIECENIE"?
noran
 

Re: Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Postprzez flowers » 30 gru 2008 20:08:15

Najlepiej wpiąć wszystkie elementy w szereg - wtedy wszystko nagrzewa się do jednakowej temperatury, parownik LPG i nagrzewnica - przetestowane ![/quote]


Wiesz sam przekładałem instalke LPG i na ten pomysł nie wpadłem :idea: Wilk syty i owca cała

Mondrego to i czasem dobrze posłuchac :P :wink:
flowers
 

Re: Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Postprzez jacekhunter » 31 gru 2008 13:14:21

Jeśli mogę zapytać, to jaka kolejność przy podłączeniu szeregowym, najpierw parownik czy nagrzewnica?
Opel Frontera 2.2 16V + Gaz 1996r.
jacekhunter
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 25 mar 2008 10:06:03
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Postprzez flowers » 31 gru 2008 13:20:11

Tak naprawde wydaje mi się, że nie ma większego znaczenia boi tak popłynie i tu i tu.
flowers
 

Re: Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Postprzez Fazi » 31 gru 2008 13:31:54

Dokładnie jak pisze poprzednik, podłączasz się tak jak Ci węże decydują i pozwalają
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Re: Nagrzewnica

Postprzez maciar » 01 sty 2009 21:41:24

noran napisał(a):witaj,co do nagrzewnicy to gryze temat w swojej obecnie fronci.mianowicie temperatura jest ok tylko 80 st,c na kotle,ale jak wylacze ogrzewanie skacze do 100st c.potem jak wlacze nie ma ogrzewania i wraca po 10 minutach,dlaczego o tym pisze,??poniewaz to dziwny objaw zdarzajacy sie w wielu fronciach.i jedni mowia,ze termostat ,drudzy ,ze upg..a jeszcze inni,ze trzeba odpowietrzyc.tyllko jak?u mnie sam nie chce sie odpowietrzyc.wymienie jutro termostat,,znowu i zobaczymy.moze nie jest to bezposrednio zwiazane z tematem postu,ale mysle ze moderator mi wybaczy.

Mam 2,2 dti i nic takiego niewystepuje.Temp utrzymuje sie na 85 a w mieście 90 bez zmian czy nagdzewnica jest włączona czy nie.Jak mi tak temp skakała miałem zabrudzony czujnik wentylatorów w chłodnicy(nalot)wyczyściłem i ok.Mam zamontowane webasto dodatkowo ok 2m.przewodu z płynem dotego troche przepuszcza mi pompka obiegowa webasta przezco układ zapowietrza sie troche i bez problemów sam sie odpowietrza.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Postprzez steele » 02 sty 2009 11:05:41

Jestem w trakcie walki z ogrzewaniem właśnie. LPG ok, termostat wymieniony i dalej letnio w środku. W związku z tym chciałem zapytać czy nagrzewnica od "anglika" będzie pasowała do Frotki "kontynetnalnej"? I to samo pytanie dotyczące wewnętrznego wentylatora
steele
 

Re: Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Postprzez Fazi » 02 sty 2009 11:22:40

Nagrzewnica tak, wentylator nie ! Wymiana wentylatora nic Ci nie da. Skoro silnik jest Ok i pracuje na wszystkich biegach to nie ma tego co ruszać. Nagrzewnica - najpierw pokombinuj bo wymiana jest bardzo bolesna :-) . Trzeba całą deskę rozmontować a po złożeniu może co nieco skrzypieć :-).

Skoro masz podejrzenia co do nagrzewnicy - to odepnij węże w komorze silnika. Zalej samą nagrzewnicę płynem do usuwania kamienia np. do czajników lus samym octem. Zakorkuj wejścia i niech trochę poreaguje. Potem wydmuchaj kompresorem.
Na czas akcji węże zasilania i powrotu nagrzewnicy połącz kawałkiem rurki.

Jak to nie pomoże to dopiero szukaj nagrzewnicy.


I jeszcze jedno: w modelach do 1995 roku nagrzewnice były miedziane (zółte wejścia w komorze silnika) i one czasami się lubiały zakamieniać ale bardziej rozszczelniać.
W modelach przejściówki - były już nagrzewnice aluminiowe i te się nie zapychały. Mają wadę o nie można ich lutować w razie roszczelnienia.

Jak by co to wal śmiało z pytaniami na maila (jest w stopce). Nagrzewnicę chyba też mam gdzieś na półce.
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Re: Gdzie sie podzialo moje ogrzewanie ???

Postprzez steele » 02 sty 2009 11:49:09

Dzieki Fazi :) Będę kombinował jak tylko znajdę wolny garaż - jak rozumiem Twój przepis powinien też zadziałać w nagrzewnicy "przejściówkowej" :) Nagrzewnicę może się uda "zreanimować" a wiatrak mi po prostu zdycha więc tak czy owak do wymiany. Poza tym zauważyłem,że im wyższy bieg wiatraka tym zimniejsze powietrze leci - też nie wiem skąd to :(
steele
 

ogrzewanie co sie dzieje?

Postprzez tajnos » 19 maja 2009 19:17:37

1 troszke tu poszukalem cos tam juz wiem , ale kto mi powie czemu gdy momentami wlaczalem dmuchawe rosla temp. silnika a jak wylaczalem dmuchawe temp. spadala? :shock: i raz nawet po zagrzaniu sie na wylaczonej dmuchawie odpalal wentylator , niby ok ale jak wlaczalem dmuchawe wentylator sie wylanczal - no cuda normalnie.
2 czemu z nagrzewnicy raz leci gorance powietrze a raz letnie jak mu sie podoba nawet na 100c
bo to ze temp skacze do 100c to juz przeczytalem ze norma. :?
tajnos
 

Re: ogrzewanie co sie dzieje?

Postprzez Janek 44 » 20 maja 2009 05:58:42

tajnos napisał(a):bo to ze temp skacze do 100c to juz przeczytalem ze norma. :?
Zapodasz linka do normy?
Janek 44
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość