Witamy !



[2.4] Ogrzewanie/klimatyzacja

[2.4] Ogrzewanie/klimatyzacja

Postprzez Andy » 30 lip 2007 20:06:49

Jestem świeżutko po wymianie płynu w chłodnicy i przy tej okazji wynalazłem sobie nowy problem: mimo, że jest obieg płynu przez nagrzewnicę i jak ją pomacać jest gorąca, powietrze z nawiewów leci mniej niż letnie. Podobnie jest przy włączonej klimatyzacji - czuć że powietrze z nawiewów leci troszkę chłodniejsze, ale nie tak, jak kilka dni temu. Co do klimy jest na sto procent sprawna, była napełniana, sprawdzana szczelność i temperatura na wyjściu. Zdarzyło mi się kiedyś, że też nie chłodziła, a po najechaniu na jakąś dziurę zastartowała. Znalazłem poluzowany przewód poprawiłem i chodziło - myślałem, że to była przyczyna. Nagrzewnicy nie sprawdzałem, bo były upały. Pytanie gdzie szukać przyczyn? Wygląda mi na to, że powietrze z nawiewu nie przechodzi przez jakiś wymiennik gdzie mogłoby się nagrzać od nagrzewnicy/schłodzić od klimy. Czy trzeba rozbierać wszystkie plastiki z przodu z deski? Jak?
A przy okazji z innej beczki: gdzie jest przerywacz kierunkowskazów, bo też coś szwankuje raz działają, trzy razy nie (chyba też w zależności od dziur w drogach) Dzięki z góry za pomoc wszystkim tym którym chciało się to czytać do końca :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Postprzez Elektro001 » 30 lip 2007 20:17:10

Czy przed wymianą płynu było tak samo? Może nagrzewnica się przypchała. Czy nawiew dmucha prawidłowo (na najwyższym biegu głowę urywa czy nie)?
Co do przekaźnika kierunkowskazów to obok pedału sprzęgła masz na słupku plastik - trzeba go odkręcić i będziesz miał przekaźnik kierunkowskazów.
Elektro001
 

Postprzez Andy » 30 lip 2007 20:24:37

Nagrzewnica przypchana nie jest, przepłukana i ma obieg jak ojezu. Przed wymianą płynu to nie wiem - nie włączałem bo były upały a auto mam od późnej wiosny. Wentylator dmucha całkiem niczego sobie. Nie wiem czy chce coś urwać ale w porównaniu do moich poprzednich aut całkiem dobrze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Postprzez Elektro001 » 30 lip 2007 20:27:20

A jak jest z wężami wodnymi do nagrzewnicy-obydwa są gorące czy jeden gorący a drugi letni lub zimny?
Elektro001
 

Postprzez Andy » 30 lip 2007 20:49:37

Oba gorące. Bardziej skupiałbym się na tym, że wydajność klimy TEŻ jest zerowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Postprzez Elektro001 » 30 lip 2007 21:40:07

Trzebaby przyjrzeć się klapom regulującym dopływ ciepłego i zimnego powietrza. Może któraś nie pracuje? Z klimami na razie za dużo kontaktu nie miałem, ale patrząc na rysunki tylko takie rozwiązanie mi się nasuwa.
Elektro001
 

Postprzez KOBZI » 31 lip 2007 07:26:20

może się układ zapowietrzył :) a co do klimy to powinieneś sprawdzić czy masz dobre ciśnienie w układnie i czasem nie trzeba dobić czynnika chłodzącego. Osobiście dobijam co 2 lata a co rok odgrzybianie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez mkmb » 31 lip 2007 08:04:05

A czy to prawda , że płyn do chłodnicy trzeba zalewać przy pracującym silniku żeby sie układ nie zapowietrzył? Gdzieś coś takiego czytałem.
mkmb
 

Postprzez mirokez » 31 lip 2007 09:45:49

ja tez w swojej froci mialem podobny problem, gdy wlaczyem cieply nawiew to i tak nic nie dawalo caly czas zimne powietrze lecialo, okazalo sie ze nagrzewnica przeciekala i oprocz tego mialem mokry caly dywanik z przodu od pasazera, ale wymienilem nagrzewnice i jest ok



pzdr
mirokez
 

Postprzez smolin23 » 31 lip 2007 15:38:44

Mirokez może byś podał parę szczegółów dotyczących wymiany nagrzewnicy. Szczególnie chodzi mi o to co trzeba zdjąć żeby ją wyjąć. Mnie też czeka wymiana tego ustrojstwa i wiem, że nie jest to najprostsza sprawa .Obawiam się, że mój mechanior też nie wyciągał jeszcze nagrzewnicy z frotki, więc każda rada się liczy.
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez mirokez » 31 lip 2007 15:49:02

smolin, ja nie wyciagalem tego osobiscie, tylko robil to moj mechanik, wiec szczgolow nie znam



pzdr
mirokez
 

Postprzez smolin23 » 31 lip 2007 17:13:22

Szkoda. Ale dzięki. Może ktoś inny ma jakieś doświadczenia, proszę o pomoc.
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez Andy » 31 lip 2007 18:00:36

W sobotę będę rył i kopał te rejony więc po wszystkim opiszę wrażenia.
Wg Haynesa nie jest to coś strasznego...
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Postprzez smolin23 » 31 lip 2007 18:10:05

No to czekam z niecierpliwością. Może ja się w końcu za to zabiorę bo na razie mam jakąś taką "ogólną niechęć". Może jakieś fotki z całej operacji :?:
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez Elektro001 » 31 lip 2007 19:48:30

Wbrew pozorom wymiana nagrzewnicy nie jest straszna. Przerażająca jest myśl o tym ile trzeba rozebrać, ale jak się zacznie to cały czas z górki. Tak więc przy wymianie nagrzewnicy trzeba wykręcić srodkowy tunel i konsolę oraz odkręcić licznik i wszystkie śruby mocujące deskę rozdzielczą. Potem bierzemy się za obudowę nagrzewnicy. Trzeba odłączyć przewody wodne, odkręcić mocowania obudowy do przedniej grodzi silnika. Nalerzy odkręcić dolny tunel nawiewu na nogi kierowcy i pasarzera i pzry dobrych wiatrach powinien wyjść (troszka się namordowałem przy swojej). Potem unosimy deskę rozdzielczą i wycią gamy całe ustrojstwo z nagrzewnicą. Jak mamy toto na zewnątrz to rozpaławiamy obudowę zdejmując spinki i wykręcając śrubki i mamy nagrzewnicę na wieszchu. Złożenie jest już banalnie proste.
Tyle pamiętam z tego co robiłem u siebie. Zajęło mi to około 4-5 godzin, ale efekt wynagradza spędzony czas przy "uzdrawianiu" naszego autka :D .
Elektro001
 

Postprzez smolin23 » 31 lip 2007 20:02:38

No i dzięki za konkretną odpowiedź.
I w pełni zgadzam się z twoim opisem.
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez Andy » 05 sie 2007 19:02:32

Ufff. Przekopałem się przez cały przód, wszystko oblukałem i jestem tak samo głupi jak byłem. poza zamienionymi wężami które poprawiłem przy wymianie płynu i wiadrem piasku i liści w nagrzewnicy nic nie znalazłem.
Teraz powinno grzać, klima do mechaniora. Jakby ktoś potrzebował pomocy przy rozbieraniu to służę opisami - pytać! Zdjęć nie robiłem, bo nie mam cyfrówki :cry: .
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Postprzez abwartist » 06 wrz 2007 19:51:31

Koledzy a gdzie jest ten elektro magnes(sprzegiełko) co załancza klime. jak to wyglada?? i gdzie to znaleść??
abwartist
 

Postprzez Elektro001 » 06 wrz 2007 20:45:42

abwartist napisał(a):Koledzy a gdzie jest ten elektro magnes(sprzegiełko) co załancza klime. jak to wyglada?? i gdzie to znaleść??


Elektromagnes masz na sprężarce klimy. Jest to taki talerzyk, który przykleja się do koła pasowego gdy załączasz klimę.
Elektro001
 

Postprzez Andy » 07 wrz 2007 07:25:10

I jest do niego podłączony jeden kabel. Jak podasz na niego + 12 V powinieneś słyszeć klepniecie - z tego mozesz wróżyc że sprzęgło jest ok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Następna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości