Rumburak napisał(a):Witam szanownych formowiczów .
Jestem posiadaczem longa 2.8 który nie posiada klimatyzacji. Chciałbym zamontować w nim kompletną instalację wymintowaną z innego auta. Proszę o informację czy taka operacja ma szanse powodzenia? Jak jest sterowana instalacja w tym modelu? Czy zarządza pracą wentylatorów i czujników jakiś sterownik? Czy moje nie posiadające klimatyzacji auto posiada instalację elektryczną umożliwiającą przyłączenie istniejących w przeszczepianej instalaci elementów?
Pozdrawiam Serdecznie i proszę o informacje.
Do przełożenia cały zestaw czyli:
1 )Skraplacz
2 )Parownik (najlepiej cala nagrzewnice od wersji z klima)
3 )Osuszacz (najlepiej kupic nowy)
4 )Panel ogrzewania z wlacznikiem A/C
5 )Przekazniki
6 )Wentylator/wentylatory
7 )Sprezarka (moze byc od 2.8 lub od 3.1 z Troopera)
8 )Podstawa pod sprężarke (chyba dwuczesciowa)
9 )Wężę i przewody
10 )dwa paski klinowe 13x1525
Na silniku odkrecasz to malutkie kółeczko po prawej stronie bloku na ktorym chodzi paske napedu pompy wspomagania, zakladasz podstawe pod sprezarke, przykrecasz do bloku, na to montujesz sprezarke i nowe paski. Zrzucasz zderzak, montujesz skraplacz i wentylatory, montujesz przekazniki. W srodku zdejmujesz cała deske, wyciagasz i przekladasz nagrzewnice, skladasz do kupy, pod maska przeciagasz i podlaczasz przewody, napelniasz uklad i gotowe. Sprezarka jest załaczana calym jednym kablem. - podasz napiecie na sprzegło i zaczyna chłodzić. Klasycznie uklad jest sterowany calkowicie analogowo, sa w ukladzie 2 czujniki, ktore wylaczaja sprezarke - jeden w przypadku nadmiernego wzrostu cisnienia w ukladzie, drugi w razie zamarzniecia parownika. Wentylator albo wlacza sie razem ze sprzeglem sprezarki albo ma dodatkowy czujnik - nie pamietam.