Witamy !



[All] Visco i termostat kilka pytań

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez JJKILLER » 01 maja 2012 17:21:31

Trzeci napisał(a):Może już część oleju z visko odparowało w magiczny sposób ze starości. :boss: :boss:

Przez 20 lat :?: :shock:
Dziwne ;)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez fly_jabko » 03 maja 2012 10:31:18

A ja wczoraj po rajdzie w upale przez zakorkowany Poznań ze wskazówką na czerwonym polu podczas postoju w długim korku tak się zezłościłem że momentalnie pożegnałem się z Visko. Pod ręką w domu miałem tylko chłodnicę z osprzętem od poloneza, Ale za ryzykowałem... najwiekszym problemem było dorobienie gniazda pod czujnik, ale plastik dość twardy więc łatwo się na gwintował i mam gniazdo prawie jak oryginał... nie wygląda może to pięknie ale po teście sprawdza sie o wiele lepiej niż Visko i moje miało juz jakieś luzy bo teraz ciszej chodzi...

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez sh0rty » 04 maja 2012 18:59:25

niezły patent ;]
ja podam tylko przyczynę grzania się swojego silnika choć wstyd się przyznać...
po pierwsze pasek od alternatora był luźny, czasem piszczał, podkręciłem goi visco jakby lepiej się kręci, a po drugie i najwstydliwsze, okazało się, że po prostu chłodnica była brudna w zaschniętym błocie... miałem teraz okazje brodzić trochę w rzece, trochę ją przemyłem i problem z wysoką temperaturą zniknął, sprawdzę jeszcze przy temperaturze powietrza powyżej 20'C, ale jak dotąd, nawet w terenie się nie zagrzała powyżej połowy skali.
dla pewności wstawię nowy pasek, wiatraczek z visco z omegi i powinno być super.
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez jrzeuski » 10 lut 2013 20:53:35

Pomocy! Nie mogę odkręcić wiatraka w swojej 2.5TDS. Robię wszystko tak jak w Haynesie: dwa klucze 36, jednym trzymam koło pasowe, drugim próbuję odkręcić wiatrak. Według Haynesa gwint jest prawy a fabryczny moment dokręcenia 55Nm. No to ciągnę koło pasowe w stronę kierowcy a śrubę wiatraka w stronę pasażera. Dobrze, nie? Ale ani drgnie :cry2: Nałożyłem rury na klucze i naparłem z całej siły, ale też nie pomogło a ze 200Nm na pewno wycisnąłem. Co jest grane? Ktoś mi to skręcił na klej czy tak się zapiekło? Podgrzać nie ma jak (zresztą nie mam czym), z góry popryskałem WD40, ale się nie przegryzło.

Próbowałem odkręcać w drugą stronę, otłukłem śrubę wiatraka młotkiem poprzez pręt. Zero efektu. Jakieś pomysły?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez JJKILLER » 10 lut 2013 23:53:45

Jacek, ta śruba, co jest wkręcona od czoła na pewno ma lewy gwint ( a na pewno u mnie) po za tym sróba na wiatraku ma zawsze gwint przeciwny do kierunku obrotu wiatraka po ta aby przy samozluzowaniu się sama się dokręcała na tyle żeby nie spaść.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez jrzeuski » 11 lut 2013 08:07:33

JJKILLER napisał(a):Jacek, ta śruba, co jest wkręcona od czoła na pewno ma lewy gwint ( a na pewno u mnie) po za tym sróba na wiatraku ma zawsze gwint przeciwny do kierunku obrotu wiatraka po ta aby przy samozluzowaniu się sama się dokręcała na tyle żeby nie spaść.
Killer, zobacz sobie najpierw w Haynesie jak to jest skonstruowane, tam nie ma żadnej śruby od czoła. Pewnie dlatego specjalnie napisali, że gwint jest prawy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez JJKILLER » 11 lut 2013 21:42:57

Hmmm, w takim razie u Ciebie nie jest jak u mnie, i śruba nie idzie na wylot przez wisco tylko jest nakrętka połączona z łożyskiem, i łapana między wiatrakiem a silnikiem?
Jeśli tak to wydaje mi się że też powinien być lewy gwint, żeby się nakrętka nie "odkręcała"
Czy jak stoisz przed autkiem i patrzysz na wiatrak to on kręci się zgodnie ze wskazówkami zegara?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez jrzeuski » 11 lut 2013 21:56:18

Tak, śruba jest między wiatrakiem a silnikiem i tylko płaskim kluczem można tam podejść, drugim (ale węższym, dorabianym)przytrzymując koło pasowe (ma wcięcia na klucz 36). Wiatrak kręci się w prawo, tj. góra w stronę kierowcy. Pewnie dlatego napisali, żeby odkręcać też w prawo, bo to nietypowe.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez JJKILLER » 12 lut 2013 00:06:11

Zgadza się, tam jest lewy gwint. Zaprzyj się mocno i napieraj, musi puścić, u mnie też się broniło ale byłem twardszy ;)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez jrzeuski » 12 lut 2013 08:46:21

jrzeuski napisał(a):Pewnie dlatego napisali, żeby odkręcać też w prawo, bo to nietypowe.
Tfu! W lewo miało być, gwint jest prawy, czyli nietypowy jak na elementy napędzane paskiem klinowym. Ale pewien nie jestem i dlatego pytam czy ktoś to odkręcał w 2.5TDS i wie na 100%, w którą stronę należy napierać.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez Ikis » 12 lut 2013 12:06:47

jrzeuski napisał(a):
jrzeuski napisał(a):Pewnie dlatego napisali, żeby odkręcać też w prawo, bo to nietypowe.
Tfu! W lewo miało być, gwint jest prawy, czyli nietypowy jak na elementy napędzane paskiem klinowym. Ale pewien nie jestem i dlatego pytam czy ktoś to odkręcał w 2.5TDS i wie na 100%, w którą stronę należy napierać.


lewe nakrętki często są oznaczane "nacięciem" na sześciokącie... (w połowie jego szerokości)
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez kania75 » 12 kwi 2013 21:35:09

Chłopaki da się zrobić visco na stałe ? we frotce a sport 2.0
Była
A SPORT 94/95 31/10,5R15 Fedima EXTREME EVOLUTION Felgi DOTZ Dakar ET12
http://chomikuj.pl/kania62.75
B Sport 99r 2.2 dtl seria
Była B Long 2,2DTL Lift 4cale winda 33AT Felgi Dakar
Avatar użytkownika
kania75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 15 mar 2011 20:06:04
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez bart322 » 12 kwi 2013 22:10:04

Jak zrobisz na stale, to juz nie bedzie wisco :P
Przewierc wkretami na wylot, bedzie na stale ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez kania75 » 12 kwi 2013 22:35:26

bart322 napisał(a):Jak zrobisz na stale, to juz nie bedzie wisco :P
Przewierc wkretami na wylot, bedzie na stale ;)


Słucham ? wkretami
Chodzi mi o to zeby cały czas auto się chłodziło tak jak w starych autach się robiło np BMW
Była
A SPORT 94/95 31/10,5R15 Fedima EXTREME EVOLUTION Felgi DOTZ Dakar ET12
http://chomikuj.pl/kania62.75
B Sport 99r 2.2 dtl seria
Była B Long 2,2DTL Lift 4cale winda 33AT Felgi Dakar
Avatar użytkownika
kania75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 15 mar 2011 20:06:04
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez lgrz69 » 18 kwi 2013 12:12:28

Nie rób visca na stałe, bo ci lamelki z chłodnicy powyciąga :D. Albo powyrywa ośkę z korpusu: ośka jest na łożysku osadzonym w obudowie ZnAl (szajsmetal) Ktoś po coś visco wymyślił.
I jeszcze jedno. Nie polecam napełniania visca olejkiem silikonowym. Wiadomo, że po latach gdzieś ucieka, ale trzeba dokładnie wiedzieć ile dolać; ja wstrzykiwałem i raz było za dużo i visco praktycznie kręciło na full, a raz za mało i była :dupa: Visco jest sprzężone przez pasek z innymi elementami: np. alternatorem i może trochę szkód narobić...
A elektryk może sobie hulać, bo wiatrak jest niezależny. Ja bym zmieniał, gdzieś jest już wątek...Wiatrak kupisz za 90zł + przełącznik termiczny 50zł i spokój.
Pozdrawiam, Łukasz
Avatar użytkownika
lgrz69
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 10 paź 2010 19:55:32
Lokalizacja: Zabierzów
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez JJKILLER » 18 kwi 2013 21:25:04

Powyrywa lamelki, wyrwie ośkę :shock:
Ja w zeszłym roku napełniałem olejem silikonowym (20ml) i elegancko wietrzy. Teraz jest ciepło więc wiatrak spięty prawie cały czas i nic nie wyrywa, nic nie łamie.
Chyba moje autko jest jakieś nie teges że się nie chce psuć tak jak piszesz, albo ma inne teorie niż Ty i Twoim się nie przejmuje, i dlatego nie wyrywa lamelek, nie łamie ośki, i altek nadal działa :shock:



:)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez adrianee36 » 19 kwi 2013 14:53:01

ja tak miałem w e32 spadek mocy tylko było czuć ..
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez lgrz69 » 19 kwi 2013 21:31:24

JJKILLER napisał(a):Powyrywa lamelki, wyrwie ośkę :shock:
Ja w zeszłym roku napełniałem olejem silikonowym (20ml) i elegancko wietrzy. Teraz jest ciepło więc wiatrak spięty prawie cały czas i nic nie wyrywa, nic nie łamie.
:)

Silikon nie spina visca na stałe.
Chodzi mi o przewiercanie, spawanie i inne wynalazki - na bank coś wyrwie!
A w sprawie oleju chodziło o to, że trzeba wiedzieć ile wlać, bo jak nalejesz na full, to praktycznie kręci non stop, a chyba nie o to chodzi, żeby silnik był zawsze niedogrzany (przynajmniej od jesieni do wiosny)...
Pozdrawiam, Łukasz
Avatar użytkownika
lgrz69
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 10 paź 2010 19:55:32
Lokalizacja: Zabierzów
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez tupek » 29 paź 2013 21:43:24

Chciałbym reaktywować temat, ponieważ po moich pierwszych wojażach w terenie wywaliło mi trochę płynu bo wskazówka była na czerwonej kresce a wiatrak mogłem zatrzymać ręką.
Wiem że mam nie orginalną chłodnicę bo poprzedni właściciel założył od audi b4 i nie dodał kołnierza.
Pierwsze moje podejrzenia padły na sprzęgło wiskotyczne że jest niesprawne, nawet kupiłem je ale było inne.
U mnie jest takie : Obrazek
A tak wygląda z profila Obrazek
Obrazek
Dzisiaj rozgrzałem silnik, i zablokowałem wisko, temperatura doszła do czerwonej kreski a wentryllator dało się zatrzymać ręką
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

Postprzez JJKILLER » 30 paź 2013 00:22:39

Masz takie samo jak u mnie, latwo sie je reanimuje, ale roznie bywa z dlugoscia dzialania. U mnie juz przestalo spinac.
Odkrecasz je ampulem w srodku bimetalu (na pierwszej fotce), bimetal wyjmujesz naciskajac go z jednej strony tak aby wsunal sie pod te zeberka wiskozy, wtedy z drugiego konca bimetal wysunie sie spod tych zeberek, wtedy wyjmujesz popychacz i jakas strzykawa z gruba igla, wtykasz w dziurke, popychasz dalej zeby sie membrana otworzyla, i pompujesz olej do srodka. Potem zlozyc do kupy, i cieszyc sie regenerowanym wisko (przez jakis czas :D )
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości