Witamy !



[All] Visco i termostat kilka pytań

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez nesfor » 19 lip 2011 11:59:41

a ktoś może sie orientuje czy sa jakies zamienniki( nie chce elektrykow ) do visco bo ciezko je dostac ....
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez scorpion » 19 lip 2011 13:02:47

Witam oczywiście że są zamienniki czytaj stronę wcześniej ja kupłem i się nie grzeje nie pamietam ile dokładnie dałem ale rok czy dwa gwarancji i chyba około 150zł z pzresyłką. Pozdrawiam
miałem Frontere A 2.3 TDi teraz mam Frontere B 2.2 16V + sekw. gaz
Avatar użytkownika
scorpion
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 04 sie 2010 23:01:40
Lokalizacja: k/Poznania
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez scorpion » 19 lip 2011 13:03:47

Tylko nie wiem ile do twojego modelu silnika spr namiary jak chcesz i podał bym Ci telefon do gościa co kupiłem u niego.
Edytuj swoje posty a nie pisz jednego pod drugim.
FROTERKA
miałem Frontere A 2.3 TDi teraz mam Frontere B 2.2 16V + sekw. gaz
Avatar użytkownika
scorpion
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 04 sie 2010 23:01:40
Lokalizacja: k/Poznania
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez nesfor » 19 lip 2011 13:21:49

Dzięki , zadzwonię , ale te do 3.0 to może być problem bo to 'kawał byka' czy 'visco ...' jeden pies jak się mówi.

Tak na oko czy to ten by pasował http://allegro.pl/visko-wisko-isuzu-tro ... 83228.html ale mogę mieć zeza ....
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez skorpion81 » 28 kwi 2012 23:36:39

Wookash napisał(a):Czy jak pada visco to pada na amen czy moze sie tylko zawieszac? Chodzi o to ze jak przycinam pod gore to temperatura idzie do 100 stopni i w ostatnie upaly sie tak utrzymywala dosc czesto. Jak jechalem z gorki hamujac biegami temperatura spadala do polowy wskaznika czyli w granicach 85 stopni. Przy rozgrzanym silniku czyli 100 stopni visco jakos sczegolnie nie halasuje. Czasami jak samochod postal na sloncu i zaraz po odpaleniu przy lekkim dodaniu gazu slychac bylo szum z pod maski i to dosc wyraznie dlatego pytam czy visko sie potrafi sie zawieszac. Co do samego termostatu to slyszalem ze jest kilka opcji temp. otwarcia tylko nie wiem jakie te temp. byc moze mam ta gorna wartosc i dlatego temp 100 stopni.



Witam :gears: ostatnimi czasy w mojej frotce 3,2v6 zaopserwowalem podobna sytuacje przy jezdzie pod gore w cieple dni temperatura otoczenia 27 stopni temperatura rosnie od 80 do okolo 93 stopni celcjusza (oczywiscie wskazania orginalnego wskaznika w liczniku) a przy zjezdzaniu w dół temperatura szybko spada do okolo 80 stopni . Przy jezdzie na wysokich obrotach predkosc okolo 150 km/h temperatura rosnie do okolo 86 stopni jak predkosc spada do okolo 90 km/h temperatura spada do 80 stopni i tak sie utrzymuje . Czy ma ktos na to pomysl co to moze byc ??co moze byc uszkodzone?? popsute lub z czym to moze byc zwiazane ??? czekam na pomoc !!! :cry2: :cry2:
skorpion81
 

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez Pawel » 29 kwi 2012 13:13:14

...może to sprawny termostat... :niewiem: Pod górę masz "ciężko" i stosunkowo wolno więc chłodzenie silnika jest inne... :niewiem:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez sh0rty » 30 kwi 2012 08:29:01

trochę obok tematy ale zapytam:
jak sprawdzić poprawność działania visco?
moja frota coś ostatnio grzeje mocno, układ przeczyściłem, chłodnica nie jest w błocie a mimo to w cieplejsze dni po mieście temp sięga jedną kreskę ponad połowę, czasem lekko ponad nia.. stąd może visco nie domaga?
ten patent z nitką z tematu będzie ok? sprawdzać t juz na rozgrzanym silniku?
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez jrzeuski » 30 kwi 2012 08:32:55

U mnie wiskoza włącza się powyżej 3 kreski. Tak w połowie przed ostatnią. Nie jest łatwo tak zagrzać silnik. Trzeba zapchać chłodnicę błotem i potem nieźle upalać :twisted:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez sh0rty » 30 kwi 2012 08:39:33

przed płukanką potrafiłem zagrzać go do ostatniej kreski przed czerwoną, aż zabulgotało w zbiorniczku...
płukanka sporo pomogła bo syfu wylałem sporo, ale nadal ta temperatura jest za wysoka i juz nie wiem co robić a nie chce w ciemno wymieniać visco, więc podpowiedzcie jak sprawdzić czy działa?
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez jrzeuski » 30 kwi 2012 09:11:02

Wiskoza nie powinna się włączać w ogóle w normalnych warunkach użytkowania samochodu i sprawnym układzie chłodzenia. Przez pierwsze 2 lata po kupnie Frotki też nie wiedziałem czy jest sprawna. Normalnie wystarcza otwarcie termostatu i puszczenie wody w chłodnicę + pęd powietrza w czasie jazdy oraz wolny bieg wiskozy (wiatrak kręci się od razu po odpaleniu silnika, ale można bez problemu go przytrzymać). Włączenie się wiskozy to już ostatnia deska ratunku dla silnika przed przegrzaniem i dlatego punkt aktywacji jest ustawiony tak wysoko.

Jeśli masz za wysoką temperaturę silnika to nie z powodu wadliwie działającej wiskozy tylko termostatu. Albo masz wstawiony "zimowy", tj. o wysokiej temperaturze otwarcia.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez sh0rty » 30 kwi 2012 09:19:15

termostat już wymieniłem, wstawiłem taki o temp otwarcia 87'C - sprawdzałem go garnkowym sposobem i działa..
wiec skoro to nie visco to albo pompa wody nie domaga, albo chłodnica jest zawalona syfem mimo czyszczenia...
chłodnice zawsze mozna wyjść i przepłukać jeszcze raz gorzej z pompą.. poszukam jak to sprawdzić
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez jrzeuski » 30 kwi 2012 09:33:11

sh0rty napisał(a):chłodnice zawsze mozna wyjść i przepłukać jeszcze raz gorzej z pompą.. poszukam jak to sprawdzić
Przy słabej pompie będzie kiepskie ogrzewanie i szybko włączy się duży obieg. Jeśli z tym problemu nie ma, to raczej chłodnica. Zwłaszcza jeśli po otwarciu termostatu temperatura dalej rośnie zamiast się ustabilizować. Otwarcie termostatu wyczujesz ręką na wężu do chłodnicy: wyraźnie się podgrzeje.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez sh0rty » 30 kwi 2012 09:46:45

termostat się otwiera bo nawet widać to na wskaźniku temp podczas jazdy, temperatura staje na ok połowie, potem delikatnie spada w dół tak o 1-2mm na skali i potem juz tylko rośnie, ale przez długi dystans dziś trzymała sie dzielnie na połowie potem dopiero jak zaczął się wiekszy ruch, korki dohamowania i starty to urosła do 1 kreski ponad pół lub nawet lekko ponad
ogrzewanie jest tragiczne a w zasadzie go nie ma, ale to zapewne zawalona syfem nagrzewnica bo węże od niej są gorące, to samo z chłodnica, węże gorące, miękkie (nie wiem czy nie powinny być twarde?) cała chłodnica jest ciepła
pompa powinna działać, płyn wraca bez problemów do zbiorniczka dość intensywnym strumieniem.., co prawda w weekend robiłem płukankę octową całego układu więc liczyłem na jakieś większe rezultaty i ustabilizowanie tej temperatury w granicach połowy skali, no ale się nie udało.. z układu po płukaniu zleciała najpierw taka trochę herbata z cytryną, potem drobinki rdzy i kamienia, az do czasu kiedy woda była zupełnie czysta..
już mi ręce opadają bo jak to wszystko czytam to wychodzi ze powinno być ok a nie jest...

dziś sprawdzę jeszcze czy są przedmuchy na bagnecie, chociaż nie ma żadnych oznak że coś z głowica jest nie tak,...
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez olszak1000 » 30 kwi 2012 11:28:38

Panowie ja u siebie miałem tak że przegrzewał mi się silnik nawet w zimie ,wymiana uszczelki pod głowicą to załatwiła .Obecnie wskazówka temp. delikatnie pod połową po dłuższej trasie lekko wzrasta po zatrzymaniu,co zrozumiałe na wolnych słaby przewiew chłodnicy.Też najpierw płukałem zmieniłem termostat,chłodnice i nic nie pomagało a visco w moim kręci się cały czas .
olszak1000
 

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez sh0rty » 30 kwi 2012 11:48:20

zdradzisz ile Cie ta przyjemność kosztowała?
tylko uszczelka czy planowanie głowicy tez robiłeś?
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez olszak1000 » 30 kwi 2012 11:59:01

robiłem sam i tylko uszczelkę głowicy nawet nie sprawdzałem . Szczerze powiem nie robiłem głowicy bo i tak przymierzam się do wymiany silnika więc mam to w ....no. :D Ale robiłem to w grudniu lub styczniu ,nie pamiętam dokładnie i nic się nie dzieje więc głowica prosta.A odnośnie chłodnicy to mam teraz dużo mniejszą i nie ma problemu z temperaturą.
olszak1000
 

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez JJKILLER » 30 kwi 2012 22:09:06

jrzeuski napisał(a):Wiskoza nie powinna się włączać w ogóle w normalnych warunkach użytkowania samochodu i sprawnym układzie chłodzenia...

Hmmm. U mnie wisko kręci się cały czas, od momentu odpalenia, do zgaszenia. Na początku można z łatwością zatrzymać wentylator, ale przy wskazówce na 1/2 skali opór przy zatrzymywaniu wentylatora jest tylko minimalnie większy.
Zastanawia mnie dlaczego wentylator kręci od razu po odpaleniu, czy tak powinno być :niewiem:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez jrzeuski » 01 maja 2012 05:24:08

Tak powinno być. Wiskoza nie ma zerowej lepkości w temperaturach pokojowych, więc wiatrak będzie się obracał po odpaleniu silnika. Ale jak depniesz, to nie przyspieszy tak jak silnik, bo się śliznie (ale z czasem go dogoni na wolnych obrotach a na wyższych opór powietrza będzie go hamował). Dlatego też łatwo go zatrzymać. Oczywiście im cieplej, tym trudniej, ale po przekroczeniu temperatury granicznej wiskoza "złapie" mocno, bo płyn zamieni się w ciało stałe sprzęgając silnik z wentylatorem. Wtedy rączkę utnie jak się spróbuje przytrzymać wiatrak :wink: Nie da się przegapić włączenia wiskozy, bo w komorze silnika zrobi się głośny szum a stojąc przy przednich drzwiach będzie czuć jak ciągnie po nogach gorące powietrze.

PS. Aktywacja wiskozy zależy od temperatury bloku silnika a nie płynu chłodzącego, więc ma większą bezwładność niż wiatrak elektryczny sterowany czujnikiem na wężu, zatem temperatura na wskaźniku będzie się wahać (histereza).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez JJKILLER » 01 maja 2012 11:01:11

U mnie jak wskazówka temp. jest w 1/2 skali to wiatrak da się też zatrzymać, choć troszkę ciężej niż na zimnym silniku, ale silnik się nie przegrzewa, max 1/2 skali (może milimetr wyżej)
Czyli visko :dupa: ?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Visco i termostat kilka pytań

Postprzez Trzeci » 01 maja 2012 13:34:59

Może już część oleju z visko odparowało w magiczny sposób ze starości. :boss: :boss:
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości