Strona 8 z 9

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 22 lut 2018 08:56:44
przez przemekcrx
Zeby się nie okazało że winna jest chłodnica :mrgreen: bo słabo ciepło i długoooo oddaje .
A Visco spina bo nie może się wystudzić do odpowiedniej temperatury. I tak było prawdopodobnie w moim przypadku ,dobre visco pociąłem na krążek na pompę by założyć elektryki.
A nie wiem jak u was moja V6 łapie 85 dychy w mgnienia oku nawet zimą.
Jest nowa Alu chłodnica elektryki poszły wek , jest Visco używka z troopera i chodzi bez problemu z klimą itd...I bezpiecznie jest na 100%

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 22 lut 2018 18:40:02
przez tupek
No temperaturę łapie moment, ale podczas jazdy jest 82 - 85 st.
Gorzej gdy popiłuje na postoju to do 100 st. dochodzi i wisco nie zapina.
Wystarczy że pojadę kawałek i już spada.
Założę teraz 2 czujniki 88-83 i 92-82 , każdy pod swój wentylator i zrobię testy.
Wstępnie po odpaleniu jednego wentylatora przez oporniki napięcie było ponad 13,7 V więc powinno być cacy.
Niestety skuteczność chłodzenia można sprawdzić dopiero w upały z załączoną klimą i jazdy pod górkę.
Jak to będzie - się okaże, w razie czego mam wisco spięte blachowkrętami na stałe i wtedy nie ma bata na chłodzenie.
A tak przy okazji - co to jest za motylek na dole chłodnicy, Jakby korek spustowy, ale ja nie dałem rady go odkręcić.

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 22 lut 2018 18:56:06
przez szymon.ha
Jakie masz napięcie podczas pracy silnika, bez obciążenia?

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 22 lut 2018 20:57:32
przez tupek
Nie jestem pewny bo pomiar robiłem na włączonych światłach.
Ale na wyłączonych pewnie ze 14V będzie.
Jak wentylator odpala to chwilowo napięcie spada do 12,5V ale wraca do 13.7V - czyli regulator działa :D
Oczywiście napięcie jest przy jednym podłączonym wentylatorze, na 2 jednocześnie napięcie było ok 13V.

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 23 lut 2018 12:05:56
przez nesfor
Hej, chciałbym jeszcze spytać w temacie regeneracji, czy olej wymieniacie czy dolewacie ? Czy ktoś sie orientuje ile fabrycznie jest tego oleju ?

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 24 lut 2018 03:16:21
przez JJKILLER
Tam nie ma co wymieniać, jak nie spina to znaczy że go nie ma, albo zostały ilości śladowe. Nie pamiętam ile go wchodziło, ale są w necie tutoriale jak reanimować wisko.

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 07 kwi 2018 10:16:50
przez cubick
cubick napisał(a):Czyli trzeba będzie reklamować.. :)


No i skończyło się na uznanej reklamacji. Jako że straciłem nadzieję na kupno nowego sprawnego visco, pod maską wylądowały wentylatory od 2.2 dti. Układ fajnie działa, zastanawiam się tylko nad zamontowaniem w miejsce visco jakiegoś małego wentylatora żeby przy normalnej eksploatacji było jednak jakieś tam niewielkie wymuszone chłodzenie... i wtedy powinien być ideał :)

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 07 kwi 2018 19:42:54
przez tupek
cubick napisał(a):
cubick napisał(a):Czyli trzeba będzie reklamować.. :)


No i skończyło się na uznanej reklamacji. Jako że straciłem nadzieję na kupno nowego sprawnego visco, pod maską wylądowały wentylatory od 2.2 dti. Układ fajnie działa, zastanawiam się tylko nad zamontowaniem w miejsce visco jakiegoś małego wentylatora żeby przy normalnej eksploatacji było jednak jakieś tam niewielkie wymuszone chłodzenie... i wtedy powinien być ideał :)

Też nad tym myślałem, ale w przyszłości skonsultuje to ze znajomym (złotą rączką) który ma maszyny i wyobraźnie do tworzenia rożnych rzeczy.
Też mam wentylatory od 2.2 ropa, i na przewodzie wchodzącym do chłodnicy zamontowałem rurkę z 2 czujnikami, pierwszy 88-83 st. drugi 85 -80 st.
W praktyce pierwszy wentylator startuje przy 88 st a drugi w razie czego przy 92.
Dzisiaj na włączonej kimie z przyczepką (500 kg) pod górę telefon pokazał max 92 st.
Pierwszy wentylator jest połączony przez rezystory i także pod kompresor klimatyzacji - jak startuje to wiatrak też.
Będę prowadził obserwacje temperatury i ładowania i dzielił się na forum.
Puki co gdy załączy się pierwszy wiatrak , na postoju, zapalone światła + światła stop + nawiew + radio + wzmacniacz , telefon pokazuje 12.5v ale gdy ruszę jest już 13,4V.
Jeżeli będą upały i akumulatora nie wydoi to patent będzie miał racje bytu.

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 07 kwi 2018 20:31:14
przez cubick
Mój układ jest póki co prosty. Przekaźnik 40A/2 wentylatory i to koniec. Czujnik wkręciłem w obudowę gdzieś w okolicach termostatu, czujnik od Skody. Załącza się przy 85 a odpuszcza przy 75. Jak dla mnie, pasuje. Jedynie drażni mnie to po normalnej, nie forsownej jeździe, po ok 2 min załacza wiatraki. Myślę że jakiś mały (taki, żeby nie było go słychać ) wentylator w miejsce visco wystarczy.. Jak coś opatentuję to na pewno się pochwalę. Teraz walczę z olejem w skrzyni ;)

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 09 kwi 2018 07:28:20
przez jrzeuski
40A na dwa wiatraki to za mało, pójdzie to w końcu z dymem :stop: Daj 2x30A, każdy wiatrak na osobnym bezpieczniku i przekaźniku. Włączać możesz sobie oba naraz jak wolisz podpinając cewki przekaźników równolegle. Przy okazji zyskasz większą niezawodność, bo jak jeden wiatrak/bezpiecznik/przekaźnik padnie, to drugi będzie działał dalej i jakieś chłodzenie pozostanie.

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 09 kwi 2018 09:51:13
przez cubick
Taki mam plan. Podłączyć niezależnie na dwóch przekaźnikach i dwóch czujnikach temperatury :) Kminię tylko teraz gdzie wsadzić drugi czujnik temp. bo z tym pierwszym już było sporo zabawy. Widziałem poprzednie rozwiązania i pewnie przyjdzie wstawka na rurę do chłodnicy.

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 09 kwi 2018 10:12:05
przez szymon.ha
Tak wam podpowiem że są czujniki które mają w sobie 2 nawet 3 różne stopnie załączania i kosztuje tyle samo...

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 09 kwi 2018 18:55:50
przez tupek
szymon.ha napisał(a):Tak wam podpowiem że są czujniki które mają w sobie 2 nawet 3 różne stopnie załączania i kosztuje tyle samo...

Trenuje te czujniki odkąd zamontowałem elektryki, i uwierz że jest ciężko ze specyfikacją.
W sklepie nawet nie chcieli w katalogach szukać wzorując się na zakresach działania - tylko wołali numery fabryczne.
I niestety nie znalazłem idealnego 3 pinowego.
Teraz w końcu dobrałem odpowiednie wartości które są odpowiednie.
Jeden czujnik od skody 85-80 drugi od calibry 88-83.
zamontowane na rurce w wężu zasilającym.
Najtrudniej było mi zdobyć jakąś nakrętkę z gwintem 22x1,5 bo wszystkie były mosiężne z takim skokiem i cena wysoka a materiał źle się spawa gdy nie ma się maszyn i doświadczenia.
W końcu w agromie kupiłem nakrętki od koła jakiegoś ursusa za 3 zł szt i uszczelki miedziane.
Można spawać aż oczy będą świecić. :D

-- Dodano 09 kwi 2018 18:59:51 --

jrzeuski napisał(a):40A na dwa wiatraki to za mało, pójdzie to w końcu z dymem :stop: Daj 2x30A, każdy wiatrak na osobnym bezpieczniku i przekaźniku. Włączać możesz sobie oba naraz jak wolisz podpinając cewki przekaźników równolegle. Przy okazji zyskasz większą niezawodność, bo jak jeden wiatrak/bezpiecznik/przekaźnik padnie, to drugi będzie działał dalej i jakieś chłodzenie pozostanie.

Muszą być osobno przekaźniki na każdy wentylator.

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 09 kwi 2018 19:48:02
przez szymon.ha
No jeśli nie umie się szukać samemu informacji to tak bywa jak się nie ma dobrego sklepu gdzie poszukują w katalogu.
Ja na forum napisałem listę kilku czujników z wartościami temp i numerami w sklepie.

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 09 kwi 2018 20:08:39
przez tupek
Niestety musiałem się nie doszukać, a to by mi zaoszczędziło nerwów i jeszcze więcej czasu.
Jak byś mógł podać link do porady był bym wdzięczny.

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 09 kwi 2018 20:25:40
przez szymon.ha
Znalazłem, było tam 8 różnych czujników ale numerów nie napisałem, a kartki po dwóch latach już nie znajdę.

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 09 kwi 2018 20:50:22
przez tupek
Myślę że te moje są idealnie dopasowane.

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 11 kwi 2019 08:27:35
przez cubick
Trochę czasu minęło i.... zgodnie z Waszymi przewidywaniami wentylatory na jednym przekaźniku usmażyły go :D Po przeflancowaniu na dwa przekaźniki fura chula już prawie rok i jest zadowolenie. W najgorętsze dni (30-33 stopni w cieniu) wentylatory chodziły praktycznie cały czas.. co mnie trochę zastanawia. Jednak temp silnika była trzymana w ryzach. Bilans pradowy raczej na +, nie zdarzyło się żeby aku miało spadek formy. Generalnie, po przygodach z próbą zakupu sprawnego visco uważam że elektryczne wentylatorki to chyba najlepsza opcja (jeżeli nie jedyna). Poza okresem letnim, jeden przekaźnik można spokojnie odpiąć...
Kiedyś pewnie w końcu nastąpi montaż drugiego czujnika, ale chyba tylko jako awaryjny w razie awarii tego pierwszego.

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 12 kwi 2019 07:44:59
przez tupek
Ja zrezygnowałem z elektryków, z racji holowani kampingu (na elektrykach pod górę temperatura szybko rosła)
Teraz mam wiskoze do której nalałem dużo oleju i teraz jest zapięte prawie na stałe.
Jestem bardziej spokojny o bilans cieplny silnika, a dodatkowo nie tracę voltów,które są potrzebne do zasilania kampingu.

Re: [All] Visco i termostat kilka pytań

PostNapisane: 15 kwi 2019 09:43:14
przez przemekcrx
cubick napisał(a):Trochę czasu minęło i.... zgodnie z Waszymi przewidywaniami wentylatory na jednym przekaźniku usmażyły go :D Po przeflancowaniu na dwa przekaźniki fura chula już prawie rok i jest zadowolenie. W najgorętsze dni (30-33 stopni w cieniu) wentylatory chodziły praktycznie cały czas.. co mnie trochę zastanawia. Jednak temp silnika była trzymana w ryzach. Bilans pradowy raczej na +, nie zdarzyło się żeby aku miało spadek formy. Generalnie, po przygodach z próbą zakupu sprawnego visco uważam że elektryczne wentylatorki to chyba najlepsza opcja (jeżeli nie jedyna). Poza okresem letnim, jeden przekaźnik można spokojnie odpiąć...
Kiedyś pewnie w końcu nastąpi montaż drugiego czujnika, ale chyba tylko jako awaryjny w razie awarii tego pierwszego.

Kolejny :mrgreen: :mrgreen:
Nic to nie da że podepniesz kolejny czujnik ,podepnij przyczępę lawęte to silnik jest ugotowany ..