Witamy !



[2.5] Temperatura silnika

Łapie temperature jaka moze byc przyczyna?

Postprzez TACYK » 26 lut 2008 19:32:39

Witam swojego Opelka mam od niedawna wczesniej bylo chlodno i bylo ok ale jak dzisiaj wyjechalem w trase ok 30km zauwazylem ze wskaznik temp wychylil sie na 3/4 i wieczorkiem znowu to samo (tak jakby wuatrak nie smigal)bo chyba przy taklim wychyleniu po zgaszeniu wiatraczek i tak by smigal.Dodam ze posiadam Frontere 2.5tds z 97r za kazda pomoc serdeczne dzieki. :arrow:
TACYK
 

Postprzez brum » 26 lut 2008 20:00:23

ale podczas jazdy tak miałeś czy jak?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez BASIK » 27 lut 2008 01:06:59

Może spróbuj sprawdzić termostat? Warto też "oblukać" chłodnicę - może być zapchana z zewnątrz błotem, kurzem itp. albo co gorsze zakamieniona :(.
Dojadę dalej - zobaczę więcej
Avatar użytkownika
BASIK
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Dołączył(a): 04 maja 2015 11:00:05
Lokalizacja: Smokogród
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez TACYK » 28 lut 2008 11:39:24

Tak teraz non stop temperatura sie wychyla wiec odpuscilem sobie jazde i czekam bo jutro stawiam autko do mechaniora mam tylko nadzieje ze nie poszla uszczelka pod glowica ale wtedy to by chyba plyn szedl w olej a tak sie nie dzieje
TACYK
 

Postprzez Balkandriver » 28 lut 2008 20:51:49

Witaj,
Nie znam dobrze silnika 2.5 ale jeżeli wentylator jest na wiskozie (a tak prawdopodobnie jest), to obraca się wraz z pracującym silnikiem i po wyłączeniu go przestaje się kręcić.
Wiadomo, że zawsze przychodzą nam do głowy najgorsze myśli, ale zanim zaczniesz ruszać uszczelkę, wymień termostat, to nie jest duży koszt.
Zalej nowym płynem (Dynagel 2000 sprawdza sie znakomicie),przegoń auto i zobacz, czy jest lepiej.
Jeśli nie - wymontuj chłodnicę, przemyj z zewnątrz, zadaj zdrowe ciśnienie wody do chłodnicy w odwrotnym kierunku, niż pracuje w aucie (czyli tam, gdzie ciecz wychodzi - pompuj wodę do chłodnicy) do momentu, aż będzie lecieć czysta woda bez strupów i zabarwień.
Jeśli to nie pomoże, zmierz kompresję.
I dopiero wtedy ruszaj głowicę. A przedmuch może być i wcale nie będzie oleju w płynie chłodzącym, ani , nie daj Boże "kakałka" na bagnecie.
życzę tylko niesprawności termostatu

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez TACYK » 29 lut 2008 12:59:53

Dzieki BALKANDRIVER bylem przed chwila u mechaniora i on mi mowi ze wymienil termostat i mam posmigac i zalukac co sie bedzie dzialo.A i tak twierdzi ze to bedzie uszczelka bo jak odkrecal korek od zbiorniczka plynu(na silniku w pelni rozgrzanym)to twozyly sie bulki a mi sie wydaje ze mialy prawo .Nie wiem ale tez nie chcial bym sie brac za glowice wiec posprawdzam co sie da.Pozdrwiam i wielki szacun dla wszystkich którzy staraja sie pomagac.

Ps. a i dodam ze mechanior odradzil wymiane plynu gdyz jak sam powiedzial to na bank bedzie uszczelka wiec nie oplaca sie zalewac nowym.I to przegonienie autka odbedzie sie na starym plynie
TACYK
 

Postprzez TACYK » 29 lut 2008 19:58:57

Wymieniony termostacik i jak na razie jest ok pojezdze z 2 dni i jak bedzie git wymienie olej i plyn a jesli cos bedzie nie tak nie zawacham sie i wymienie uszczelke:)
TACYK
 

Postprzez TACYK » 01 mar 2008 08:13:41

I problem powraca wyjechalem w przejazdzke ok 40 km i autko znowu sie grzeje.Nastepny mechanik stwierdza ze to wina wiskozy bo nie ma oporu leciutko kluczem moze ja przytrzymac(nawet na wysokich obrotach)nie wiem juz sam co z tym fantem zrobic.Wiskoza ok 300 do 500 pln
TACYK
 

Postprzez wojtekkk » 01 mar 2008 09:31:56

nawet jak wisko lezy to troche by temperatura rosła jak byś stał w korku-przy obecnych temperaturach zewnętrznych w czasie jazdy ciągłej(traska) wisko mogło by wogle nie być-pęd wiatru i obroty silnika(czytaj im wyższe tym szybsza wymiana płynu) nie ma raczej możliwości podgotowania auta.
wojtekkk
 

Postprzez TACYK » 01 mar 2008 10:56:46

Teraz to zaczolem sie juz obawiac najgorszego(peknietej glowicy)z faktu ze mam to autko zaledwie 2 tyg.Na poniedzialek jestem umowiony na sprawdzenie pompy wody(tzn czy nie scielo klinka i czy lapki naparzaja)stanu mojej chlodnicy oraz jak dalej nic to nie da uszczelki pod glowica a jesli to tez bedzie nie przynoszace efektu to trzeba bedzie dac glowice do sprawdzenia:(orientuje sie ktos gdzie takowej szukac jakby co?i jaki to moze byc wydatek?
TACYK
 

Postprzez Elektro001 » 01 mar 2008 13:37:15

W 2,5 TDS masz 4 głowice (jedna na każdy cylinder) wiec najpierw sptawdź czy to na pewno głowica. Jak uszczelka to i tak wszystkie 4 musisz ściągać.
Elektro001
 

Postprzez TACYK » 01 mar 2008 14:06:20

Ok i oby to byla uszczelka bo sie zalamie!
TACYK
 

Postprzez TACYK » 03 mar 2008 20:10:52

No ifaktem jest ze z 4 glowiczek 2 mialy juz ryski(co prowadzilo by do pekniec.Jutro wioze do lekiego spawanka planowania i ogulnie "odmlodzenia"zaworkow.Moje pytanie jest takie czy ktos z was jezdzi na spawanych glowicach?Jka to zdaje egzamin?Koszt nie jest maly a jezeli efekty sa marne moze nalezy poszukac nowych glowiczek?
TACYK
 

Postprzez Elektro001 » 04 mar 2008 09:35:26

W latach 90 takie spawanie było jedynym ratunkiem dla Diesla bo z częściami było krucho. Jeśli dobrze pospawają to pośmigasz długo, ale trzeba pamiętać o jednym: DIESEL NIE LUBI WYSOKICH OBROTÓW. Z tego powodu właśnie pękają głowice.
Elektro001
 

Postprzez TACYK » 04 mar 2008 19:07:42

Dobra juz sie pogodzilem z awaria mam jeszcze jedno pytanko jak teraz sprawdzic czy pierscionkow nie trzeba zmieniac?Bo niektorzy mechaniorzy twierdza ze jesli byl przegrzany(a pewnie dlatego glowica pekla)to i pierscionki do wymiany.Pomozcie kto cos wie
TACYK
 

Postprzez sick69 » 08 mar 2008 15:05:00

mialem ten sam problem z tds-em ja pierscionkow bym sie nie czepial i tak mi mowili moj tds juz jakies 2 lata smiga na spawanym walku nic sie nie dzieje....
sick69
 

[2.5] Temperatura silnika

Postprzez jrzeuski » 08 paź 2010 08:24:38

Idzie kolejna zima, więc powraca problem ogrzewania. Nie mam tu z kim porównać swojej Frotki, więc robię ankietę na forum:

Jaką masz standardową temperaturę silnika w czasie jazdy (po rozgrzaniu)?

UWAGA: Proszę nie wrzucać odpowiedzi odnośnie innych silników, bo jak wiadomo 2.5 jest specyficzny. Fabrycznie ma zamontowany termostat na 80st.C i taki właśnie siedzi u mnie. W efekcie przy pracy silnika na luzie wskaźnik temperatury mam poniżej pierwszej kreski. W czasie jazdy jest pomiędzy pierwszą (spokojna jazda) a drugą kreską (podjazdy, ciągnięcie przyczepy, BUT w terenie). Mój rekord przy ostrym upalaniu latem przy +30st.C na włączonej klimie to trzecia kreska i uruchomienie się wisko (a już myślałem, że jest zepsute).

Przy tak niskiej temperaturze silnika ogrzewanie mam symboliczne i zimą muszę jeździć w rękawiczkach, żeby nie przymarznąć do kierownicy. Standardowym wyposażeniem tylnej kanapy na zimę staje się ciepły koc, żeby mi dzieci nie marzły. Można powiedzieć, że ogrzewanie działa tylko latem. Nagrzewnicę mam czystą i drożną. Pompa wody nowa. Nie próbowałem jeszcze wymieniać termostatu, ale może ktoś już jest po takiej operacji i ma ciepło w kabinie? A może ktoś ma ciepło pomimo niskiej temperatury silnika? :shock:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Temperatura silnika

Postprzez Pawel » 10 paź 2010 19:47:38

...poeksperymentowałbym z termostatem... Na początek 82-85 stC. Ja mam 88 i teraz jest upał po kilku minutach pracy/jazdy, trochę to latem/w upały uciążliwe bo częściej muszę zerkać na wskaźnik i odpalać wiatrak...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.5] Temperatura silnika

Postprzez jrzeuski » 10 paź 2010 19:56:17

A wiesz może jak jest wyskalowany wskaźnik? Jakie temperatury odpowiadają poszczególnym kreskom? Termostat bym wymienił na inny, gdybym go miał. Kupować na darmo nie mam ochoty. Chyba, ze mój się zepsuje, ale na razie działa jak powinien.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.5] Temperatura silnika

Postprzez KAMIL 73 » 11 paź 2010 17:32:51

U mmie nie było termostatu i montowałem.temperaturę mam trochę poniżej środka skali i łapie ją szybko, po 7 km jest norma i trzyma bez różnicy czy się jedzie czy stoi. Co dziwne grzać zaczyna zaraz po odpaleniu Obrazek mimo że wskażnik temperatury jest jeszcze na dole skali, ale super gorące powietrze nie leci mimo nawet póżniejszej temperatury na wskażniku. Temperaturę miałem pod samego maxa jak w lipcu w największe upały ciągnąłem kemping nad bałtyk, bałem się że się zagotuje ale tylko przy większych prędkościach tzn około 100 , jak stanąłem w korku na wyjeżdzie z trójmiasta to temp. się momentalnie ustabilizowała mimo włączonej na maxa klimy.Obrazek
FROTKA W BAGNIE ZAPIER.....
FELGI SOBIE W BŁOCIE MOCZY
KU..A CO ZA DZIEŃ UROCZY
Avatar użytkownika
KAMIL 73
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 90
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 maja 2010 21:42:11
Lokalizacja: KAŁUSZYN
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Następna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości