Strona 1 z 1

[B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

PostNapisane: 03 mar 2008 01:48:15
przez PIOTR714
witam serdecznie mam pytanie jaka powinna byś prawidłowa temperatura silnika frotka z 2004r 3,2 + gaz u mnie jest cały czas 80 stopni bez względu czy lato czy zima przed założeniem gazu też taka była czy wymienić termostat czy ten typ tak ma ????
pozdrawiam

PostNapisane: 03 mar 2008 09:21:19
przez Elektro001
Jeśli trzyma stałą temperaturę to dobrze świadczy o termostacie i układzie chłodzenia. Nie przejmuj się - tak ma być. Ciesz się i jeździj jak najdłużej bez awarii. :wink:

PostNapisane: 03 mar 2008 10:14:37
przez sledz
Około 80' to optymalna temp pracy kazdego silnika,obyś tak miał zawsze, :D

PostNapisane: 03 mar 2008 13:08:38
przez PIOTR714
dzięki to chciałem wiedzieć
pozdr

3.2 Temperatura pracy

PostNapisane: 15 sty 2011 20:58:50
przez krynek
Szukajka wypluła trzy strony ale ani słowa o tym silniku . Testowałem dzisiaj 3.2 v6 w automacie i na pierwszy rzut oka niby wszystko o.k. ale pomijając wskazania kompa na poziomie 35l/100km (!) zaniepokoiła mnie temperatura pracy tego silnika ; wskazówka stała jak zaklęta na 80 stopniach - jak na benzyniaka to chyba trochę mało proszę użytkowników o poradę czy aby nie powinna stać w pionie tak na około 90 , z nawiewów też bez rewelacji choć nie zimne powietrze leciało.
Druga sprawa niby nie tutaj ale może jakiś użytkownik automata podpowie kiedy zapina OD czyli ostatni bieg .Jeździłem jeepem i tam przy odpowiednim manipulowaniu pedałem przyśpieszenia można było zapiąć OD (ostatni bieg) przy 70km/h i autko sie kulało na 1800-2000rpm.W testowanej frocie nie udało mi się by zapięło niżej 90km/h i wszystkie biegi zmieniała dopiero na poziomie 2700-3000rpm chyba trochę późno .Opony niby standard dwie osoby na pokładzie, ale jeżdżąc zgodnie z przepisami nie chce włączać OD zastanawiam sie czy tak ma być czy coś ze skrzynią, czy też może uwalony termostat i niedogrzane auto pracujące w jakims trybie ssania czy coś w ten deseń, bo spalanie na sto kilometrów zamknęło się okrągłą cyfrą 30litrów a nie szalałem i napędy tylko parę razy uruchomione celem sprawdzenia , reduktor niedotykany.
pozdr

Re: 3.2 Temperatura pracy

PostNapisane: 15 sty 2011 21:21:07
przez Pawel
... to ta Frota Bielaka... :?: W kwestii ogrzewania - gdzieś na forum jest o "źle" podpiętym w układ chłodzenia/ogrzewania reduktorze gazu...

Re: 3.2 Temperatura pracy

PostNapisane: 16 sty 2011 02:11:01
przez nestor
W temacie temperatury silnika.
U mnie też wskazówka temperatury silnika stoi jak przyklejona na ok. 80st. C. Latem jak upały i włączona klima w czasie postoju lub poruszania się w korkach potrafi wzrosnąć do 100st - u mnie nie ma wentylatora chłodnicy klimy! Konsultowałem z moim mechanikiem - przed sezonem zimowym sprawdził termostat - jest OK i jest fabryczny. Otwiera się przy 72st. i tak ma być. Wyższa temperatura może być groźna dla uszczelek głowicy.

Chwilowe spalanie na poziomie 35l/100km - przymruż oko, nie patrz na to. To tylko chwilowe. Poza tym wskazania spalania komputerka pokładowego to tylko orientacyjne wskazania a nie dokładne pomiary. U mnie zawyża 10-15% na wskazaniach średniego spalania i ogólnego zużycia.

Zmiana biegów w automacie i jazda na biegu "bezpośrednim" z obrotami na poziomie 1500-2000 obr/min - na pewno przy ruszaniu nigdy but do końca, ale dość mocno i przy pewnych obrotach lekko odpuścić - bieg wchodzi wyżej. Kwestia wprawy. Teraz potrafię jeździć po mieście przepisowe 50-60 km/h na najwyższym biegu z obrotami 1500-1800 i wskazaniu chwilowym spalania na poziomie 8,5-9 l/100km. Od startu mocno przyspieszam powyżej 60-70 km/100 i odpuszczam pedał gazu - wchodzę na bieg bezpośredni, spadają obroty, prędkość/spalanie wraca do przepisowych/zadowalających i tak się turlam do następnych świateł. Przeciętną zimą mam w mieście poniżej 15l/100km. W trasie (90-110) poniżej 10l/100km. Przy mniej dynamicznej jeździe można rozpędzić frotę do przepisowych 50-60 i jechać trójka przy obrotach 2500-3000 i wskazaniu spalania chwilowego w okolicy 20-25 l/100km.
A może miałeś włączony "sport"?

Re: 3.2 Temperatura pracy

PostNapisane: 16 sty 2011 09:16:49
przez krynek
Nestor dziękuję , poszukam bo powiem szczerze o wielu rzeczach myślałem ale knefelka z ustawieniem skrzyni w tryb pracy sport nie zlokalizowałem; a to może być przyczyna.
pozdr

Re: 3.2 Temperatura pracy

PostNapisane: 16 sty 2011 13:32:37
przez krynek
No i okazało się że termostat do wymiany bo mimo że auto świeżo po odpaleniu to już lekko ciepły płyn goni na chłodnicę, więc termostat albo podwieszony albo nie domyka.
Co do pracy skrzyni to zonk albo pracuje cały czas w trybie S albo cos nie teges. Po wciśnięciu przycisku S różnicy nie czuć żadnej w poziomie zmiany biegów, a zapala się tylko lampka.Czy przycisk wciśnięty czy nie zmienia biegi bardzo wysoko na poziomie czterech tysięcy obrotów, a OD zapina jak zaklęta nie mniej niż 90km/h wcześniej za boga nie chce.Kick down działa poprawnie, biegi zmienia w miarę płynnie. Pozostają poszukiwania schematu elektryki skrzyni i weryfikacja przycisku S.
pozdr

Re: [B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

PostNapisane: 17 sty 2011 22:25:31
przez nestor
Możesz jeszcze przetestować jak działa SNOW - powinien ruszać z trójki i tak trzymać do około 40km/h. Poza tym - przyciski sterują przekaźnikami - słyszysz klikanie przekaźników?

Re: [B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

PostNapisane: 17 sty 2011 22:43:13
przez sebol długi
mozesz miec mało oleju i ci przeciąga na biegach tryb s dziala tak jak by brakowalo tobie oleju
S-ka zwieksza przełaczanie obrotów na wyższy poziom

Re: [B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

PostNapisane: 24 sty 2011 10:50:48
przez Nerwosol Tasmański
Witam!
Niedawno spotkałem się z takimi objawami we frontce mojego ojca! przyczyną okazały się praktycznie zespawane tarczki/ślizgi między biegami w skrzyni (automat). Bez najmniejszego problemu, w ekspresowym tempie oraz za zupełnie przyzwoite pieniążki poradził sobie z tematem kolega SEBOL DŁUGI !!! Na prawdę polecam !!!
ps. nie mam do kolegi blisko bo jakieś 60 km ale bez wahania wybieram jego usługi ze względu na wiedzę i fachowość. (remont skrzyni praktycznie w jeden dzień, w poznaniu minimum 3/4 i za 2x większą kase)

Re: [B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

PostNapisane: 10 lut 2011 21:09:06
przez kamslaw
Witam,
w mojej też zamyka lock-up jak w zegarku przy 90km/h więc to chyba nie jest przypadek...

Re: [B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

PostNapisane: 20 kwi 2011 19:55:04
przez gufix1
pomocy mam frotke 3.2 v6 w manualu a poszedł mi termostat woda nie spada poniżej 100. Gdzie jest ten termoat a słyszałem że będe musiał rozkręcić pół samochodu!!!!

Re: [B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

PostNapisane: 03 cze 2011 21:22:11
przez slaws
Witam mam problem tak wydaje mi sie ze go mam ale to się okaże wiec tak, przejeżdżając wodę połamały mi się łopaty od wentylatora chłodnicy wie kupiłem nowe z LT teraz kiedy jeżdżę i jak trzymam obroty ok 2500-3000 to mi temp wzrasta ponad połowę trochę, nie sprawdzałem do jakiego stopnia max podskoczy bo nie chciałem go przegrzać a jak będę w terenie jeździć to się boje ze go przegrzeje.Powiem ze przedtem mialem temp ok 1,5 kreski i mnie zadowalała bo nie bałem się o przegrzanie. 98r 2,5 td. Jakieś rady ? może termostat ale jak przedtem był chyba dobry (albo nie jak trzymał 1,5 kreski temp) ??