Witamy !



[A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

[A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez Stabros » 25 gru 2012 22:23:29

Przyjrzałem się ramie pod kontem zamocowania progów pod :hilift: oraz pod zaczepy do liny lub kinetyka.
Widzę że są tam otwory z gwintami które jak się wydaje mogły by do tego montażu służyć.
Z boków są po trzy miejsca po cztery otwory a z tyłu dwa miejsca także po cztery otwory.
Jak się domyślam te otwory z boku służą do montowania oryginalnych progów
a te z tyłu to nie mam pojęcia do czego są ale są na pewno fabrycznie zrobione.

Mam do Was pytanie.
Jak myślicie czy te oryginalne otwory dadzą radę gdy będzie trzeba auto podnieść hi-liftem lub wyciągnąć z zaklejenia?
Oczywiście mam na myśli sytuację że do nich będą przykręcone "sensowne" progi/zatrzepy.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez JJKILLER » 25 sty 2013 01:40:05

Tak
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez Odoll » 25 sty 2013 09:05:50

JJKILLER napisał(a):Tak

Aleś się rozpisał :shock: prawie ci wyszedł elaborat :mrgreen:
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez slawek2401 » 09 kwi 2013 21:35:24

Pytanie odnośnie skoku gwintu w otwotach w ramie pod progi :hilift: czy oriętuje się ktoś jaki tam jest skok gwintu :niewiem: bo jak się temu przyjżałem to standardowe śruby nie pasują, teraz się zastanawiam czy rozwiercić to i przegwintować na standardowe, czy znajdę gdzieś orginalne :D
Avatar użytkownika
slawek2401
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Obrazki: 2
Dołączył(a): 14 sie 2011 20:48:47
Lokalizacja: Niepołomice
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez brum » 09 kwi 2013 22:53:36

chyba 1.5
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez JJKILLER » 09 kwi 2013 23:27:49

Albo 1.25 bo przymierzałem taką od poduszek ramy i była chętna wchodzić, ale nie wkręcałem więc głowy za to nie dam.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez jrzeuski » 10 kwi 2013 09:11:33

Jak M10 drobnozwojowe to 1.25. U mnie parapetów nie było i gwint odszedł w niepamięć, więc jak będę robił rury to rozwiercę i nagwintuję na M12 albo przewiercę ramę na wylot i skręcę zwykłymi śrubami (co jest lepszym pomysłem, bo wszystkie nakrętki wspawane od środka w ramę w końcu odpadają).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez slawek2401 » 10 kwi 2013 20:25:17

Własnie też o tym myśle żeby to rozwiercić na wylot i pożądnie skręcić :) chyba też tak zrobię bo cały czas gwinty były bez śrub, i może się okazać że już niewiele z nich zostało :P
Avatar użytkownika
slawek2401
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Obrazki: 2
Dołączył(a): 14 sie 2011 20:48:47
Lokalizacja: Niepołomice
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez bloodsuckin » 11 kwi 2013 19:48:01

Przy przewiercaniu ramy na wylot wypadałoby wspawać jakąś rurkę, bo skręcając śrubę zgnieciecie profil ramy.
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez ali » 11 kwi 2013 20:17:49

bloodsuckin napisał(a):Przy przewiercaniu ramy na wylot wypadałoby wspawać jakąś rurkę, bo skręcając śrubę zgnieciecie profil ramy.


:>:
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez JJKILLER » 11 kwi 2013 20:43:56

bloodsuckin napisał(a):Przy przewiercaniu ramy na wylot wypadałoby wspawać jakąś rurkę, bo skręcając śrubę zgnieciecie profil ramy.

Dobrze rzecze, też mi się wydaje że może się profil poddać.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez lala m » 13 kwi 2013 15:06:58

profil podda się na pewno,co do otworów i gwintu ja też długo jeżdziłem bez śrub przy zakładaniu progów poprawiłem tylko gwinty i było ok.Śruby są z drobnym gwintem chociaż nie pamiętam jaki.Jak dotrę do domu to luknę na gwintowniki jaki wymiar to wrzucę.
lala m
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 256
Dołączył(a): 22 sie 2007 19:57:33
Lokalizacja: okolice Poznania
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez slawek2401 » 13 kwi 2013 23:53:42

Ok. będe wdzięczny kolego jak uda ci się wżucić ten rozmiar gwintów :D
Avatar użytkownika
slawek2401
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Obrazki: 2
Dołączył(a): 14 sie 2011 20:48:47
Lokalizacja: Niepołomice
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez Stabros » 22 lis 2013 22:10:00

slawek2401 napisał(a):Ok. będe wdzięczny kolego jak uda ci się wżucić ten rozmiar gwintów :D

Wspawane nakrętki w środku ramy pod mocowanie progów to M10 x 1,25 na 100%.
Mam takich śrub prawie 200 szt. o długości 25mm. Z chęcią odstąpię za 1 zł/szt. W Oplu można kupić za 16 zł/szt.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez Sovviet » 11 maja 2014 21:42:11

Zabralem sie za parapety u siebie wiec odswiezam.
Sruby oczywscie M10x1.25
Na wage w wiekszosci sklepow ze srubami kupi
Od gory czesc przegwintowalem na M12 wiertlo dobre 10.2 mm 14 zl plus najtanszy gwintownik tez 14 zl i wystarczy na calosc.
Mozna poprostu przewiercic wiertlem na wylot 12.2mm i z tylu dac blache minimum 4mm ozywiscie tez z dziurkami na sruby to w zupelnosci wystarczy aby profil sie nie poddal.
Oczywiscie nakretki w rami sa na tyle duze ze bez problemu mozna ja przegwintowac na M12 ale do dziur ktore sa u gory nie ma szans sie dostac wiertarka wiec trzeba wiercic od srodka
Sovviet
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 19 mar 2013 18:58:51
Lokalizacja: Gorlice
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez jrzeuski » 11 maja 2014 22:26:47

Też myślałem, że mnie to czeka, bo parapetów nie było chyba od nowości a ja Frotę topiłem przez kilka lat. Byłem pewien, że gwinty już dawno ruda zżarła a tu :shock: wszystkie 24 śruby wkręciły się pięknie po przetkaniu i oczyszczeniu otworów.

Wyspawałem więc sobie solidne orurowanie progów, ale przy :hilift: jest problem. Otóż te fabryczne blachy przykręcane do ramy się wyginają! Minimalnie, ale to wystarczy, żeby wsporniki spotkały się z progiem :( W progach i tak w tym miejscu wyciąłem wnęki na pracę budy po bodylifcie, ale to lewarowanie mnie trochę wkurzyło. Planowałem zrobić te mocowania sam z blachy #8, ale skoro dostałem fabryczne, to z nich skorzystałem, bo odpadł problem wywiercenia otworów z właściwym rozstawem. No i teraz jest zonk. Wy też tak macie? Blachy są dokręcone na maxa i dobrze dolegają do ramy, ale mają otwory chyba 12mm i do tego jeden jest rozcięty do krawędzi. No i blacha pod śrubami się przesuwa, bo ramię siły jest potężne. Planuję wspawać jakieś usztywnienie dolnej krawędzi blachy, może to pomoże :niewiem:

U mnie wsporniki idą na wprost do ramy a nie łukiem jak w fabrycznych parapetach. Są wspawane w dolnej części mocowań do ramy a od góry jest wspawany płaskownik usztywniający rury wsporników. Taka konstrukcja niekorzystnie zmienia rozkład sił w stosunku do fabryki, ale tam nikt nie planował lewarowania za parapety. Wygląda mi więc na to, że te blachy są po prostu za cienkie :(
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez Stabros » 13 maja 2014 08:01:39

Sovviet napisał(a):...
Sruby oczywscie M10x1.25
...
Od gory czesc przegwintowalem...


Niepotrzebna robota. Trzeba było pisać to bym Ci sprzedał potrzebną ilość pasujących śrub. Mam ich w cholerę.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez jrzeuski » 13 maja 2014 08:23:55

Stabros napisał(a):Trzeba było pisać to bym Ci sprzedał potrzebną ilość pasujących śrub. Mam ich w cholerę.
A ja potwierdzam, że pasują idealnie :>: Ba, nawet ich użyłem do przetarcia i poprawienia gwintów.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Dziurki w ramie, mocowanie progów

Postprzez Sovviet » 14 maja 2014 13:51:55

Nadmiar czasu wiec przegwintowalem aby znowu polowy srub nie pourywac gdy bede chcial je odkrecic.
Problemu z tym nie bylo tak jak problemu z dostepem do odpowiednich srub tak 10 jak i 12
Sovviet
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 19 mar 2013 18:58:51
Lokalizacja: Gorlice
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995


Powrót do Nadwozie, rama



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość