Witamy !



REMONT SILNIKA 3.2V6

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez Cuba » 11 lis 2017 09:57:31

791 804 614 jest na ogłoszeniu ;)
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 11 lis 2017 10:22:43

przed chwilą jeszcze było to ogłoszenie nie aktualne. ;)
Negocjuje cenę ale będzie chyba lipa.

-- Wt 14 lis 2017 08:56:19 --

No i jest lipa zanim się zdecydowałem sprzedana :baran:
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez nesfor » 30 lis 2017 11:59:41

Hej, czy oplaca sie kupowac "w ciemno z alledrogo" głowice ,nawet na czesci, czy lepiej remontowac starą na czesciach z zagranicy ?
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez Semir » 30 lis 2017 12:03:58

Zależy od ceny. Jak się dowiadywałem to za dwie głowice
Na gotowo powiedzieli mi 800-900 zl. W tym sprawdzenie szczelności.
Samo sprawdzenie szczelności 60 zł sztuka i planowanie też 60 zł sztuka.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez nesfor » 30 lis 2017 14:18:51

Semir napisał(a):Zależy od ceny. Jak się dowiadywałem to za dwie głowice
Na gotowo powiedzieli mi 800-900 zl. W tym sprawdzenie szczelności.
Samo sprawdzenie szczelności 60 zł sztuka i planowanie też 60 zł sztuka.



ta cena 800-900 to kupno czy remont ?
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez Semir » 30 lis 2017 15:26:28

Myślałem że jasne jest że pisałem o remoncie.
Mogłem dopisać hehe.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez drech » 30 lis 2017 15:45:01

nesfor napisał(a):Hej, czy oplaca sie kupowac "w ciemno z alledrogo" głowice ,nawet na czesci, czy lepiej remontowac starą na czesciach z zagranicy ?

Mam na stanie jedną głowicę po planowaniu i sprawdzeniu szczelności. Gdzieś mam nawet na to fakturę. Daj znać jakbyś był zainteresowany, to sprawdzę czy lewa czy prawa.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez nesfor » 30 lis 2017 21:49:47

w tych wszystkich używanych głowicach bardziej mię zastanawia jak wyglądają luzy, jakiej grubość są płytki , jakie wymiary trzymają wałki i ile ma powierzchnia stykowa zaworów do gniazda - tylko że tych informacji mi nikt nie powie :( no i na koniec ile wynosi wysokość głowicy :)
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 01 gru 2017 07:58:40

Ty wogóle zastanowiłeś się co ty tutaj piszesz ???
Masz takie podejscie do auta które ma hu-j wie ile przejechane a ty szukasz idealnej głowicy
Moja propozycja to SERWIS OPLA
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez nesfor » 01 gru 2017 08:58:18

przemekcrx napisał(a):Ty wogóle zastanowiłeś się co ty tutaj piszesz ???
Masz takie podejscie do auta które ma hu-j wie ile przejechane a ty szukasz idealnej głowicy
Moja propozycja to SERWIS OPLA

Szukam czesci ktore mieszcza sie w tolerancji w-g manuala i nie che kupowac szrota, co w tym zlego ?
Ktos che sobie ulepic silnik OK , mi nic do tego, ale ja chce miec pewnosc ze to jeszcze pojezdzi .
Pozatym auto nie musi miec przejechane w hu-j km zeby byc skatowane, a ostanie silniki i głowice które oglądałem to tylko na szrot :(
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez tupek » 01 gru 2017 18:26:09

Problem z częściami używanymi jest taki że dopiero po zamontowaniu wszystko widać.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

gdzie kupic czesci

Postprzez Januszgar » 12 gru 2017 11:59:33

witam. potrzebuje walu korbowego do 3,2 v6 i paru drobiazgów proszę o info gdzie można dostać przyzwoite części.
Januszgar
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23 paź 2017 06:44:06
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez d3s0l4t0r » 13 sie 2018 13:36:35

Wczoraj spotkała mnie dosyć nieprzyjemna sytuacja. A raczej nieprzyjemna to ona dopiero będzie... :(

Otóż jadąc sobie trasą, rzuciłem okiem w lusterko wsteczne, a tu się okazało, że zostawiam za sobą niebieską zasłonę dymną. No spalanie oleju niemiłosierne. Check wywaliło więc zrobiłem postój. Postałem chwilę z włączonym silnikiem, jak wypaliło się co się miało wypalić, to o dziwo spalanie oleju ustało. Z wydechu czuć już było tylko benzyę. Ale po ponownym ruszeniu znowuż zaczęło się to samo, czyli dym wszędzie.

Silnik wcześniej wykazywał objawy UPG lub pękniętej głowicy, tj. temperatura skakała przy obciążeniu. Kompresja na jednym cylindrze była ok. 9,5 przy pozostałych w banku ok. 13. Sprawdzałem też obecność CO2 w układzie chłodzenia. Wynik pozytywny, płyn zmienił kolor.

Pytanie czy takie obfite spalanie oleju może powodować uszczelka? Czy raczej to coś więcej? Pierścienie by się rozsypały?
Silnik będę rozkładał pewnie w kolejny weekend dopiero. Na razie chce się pocieszyć, że może to "tylko" UPG...
Pozdrawiam,
Adam

Obrazek
Avatar użytkownika
d3s0l4t0r
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 01 sty 2014 17:39:09
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez tupek » 13 sie 2018 20:19:04

Jak wszystko wskazuje że coś jest nie tak, to jak rozkręcisz silnik będziesz wszystko widział.
Teraz to tylko gdybanie.
Wszystkie objawy wskazują na głowicę lub jej uszczelkę, wiec czeka cie rozkręcanie i dokładna weryfikacja.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez d3s0l4t0r » 16 sie 2018 16:23:01

Zrobiłem ponowny pomiar kompresji. W lewej głowicy wszystkie cylindry po 12. W prawej głowicy dwa cylindry po 13, jeden środkowy miał 9.
5 świec miało kolor kawy z mlekiem, czyli raczej prawidłowy.
Jedna okopcona na czarno. Ale nie z tego cylindra z małą kompresja. Też z prawej głowicy ale z pierwszego cylindra (tego najdalszego, patrząc od środka).

Zdemontowałem prawą głowice. Uszczelka cała. Na pierwszy rzut oka pęknięć nie widać. Na jednym cylindrze wszystkie zawory okopcona na czarno.
Głowice zalałem naftą, tak samo cylindry. Na razie nie widać ubytków.

Ogólnie mam wrażenie że wałki nie były do końca dobrze ustawione względem siebie. Ale to chyba jeszcze nie powód żeby brać olej?
Pozdrawiam,
Adam

Obrazek
Avatar użytkownika
d3s0l4t0r
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 01 sty 2014 17:39:09
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez Jake » 16 sie 2018 16:59:32

d3s0l4t0r napisał(a):Zrobiłem ponowny pomiar kompresji. W lewej głowicy wszystkie cylindry po 12. W prawej głowicy dwa cylindry po 13, jeden środkowy miał 9.
5 świec miało kolor kawy z mlekiem, czyli raczej prawidłowy.
Jedna okopcona na czarno. Ale nie z tego cylindra z małą kompresja. Też z prawej głowicy ale z pierwszego cylindra (tego najdalszego, patrząc od środka).

Zdemontowałem prawą głowice. Uszczelka cała. Na pierwszy rzut oka pęknięć nie widać. Na jednym cylindrze wszystkie zawory okopcona na czarno.
Głowice zalałem naftą, tak samo cylindry. Na razie nie widać ubytków.

Ogólnie mam wrażenie że wałki nie były do końca dobrze ustawione względem siebie. Ale to chyba jeszcze nie powód żeby brać olej?

Te silniki zawsze biora olej i prolemem jest wadliwa konstrukcja pierscieni zgarniajacych. Tu kolega wymyslil skuteczne rozwiązanie:
http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7374
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez szymon.ha » 16 sie 2018 18:29:54

Możesz napisać co to za rozwiązanie? Bo nie chciało mi się całego tematu przeglądać na telefonie.
Po za tym ten silnik w trooperze ma inne pierścienie.
Tu na forum Przemek brał pierścienie na zamówienie i już podobno oleju po remoncie nie bierze.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez Jake » 16 sie 2018 19:30:45

szymon.ha napisał(a):Możesz napisać co to za rozwiązanie? Bo nie chciało mi się całego tematu przeglądać na telefonie.
Po za tym ten silnik w trooperze ma inne pierścienie.
Tu na forum Przemek brał pierścienie na zamówienie i już podobno oleju po remoncie nie bierze.

Jak ostatnio tu na forum probowalem udowodnic ze 6VD1 we Frocie nazywa sie Y32NE, bo ma drobne roznice jak umiejscowienie termostatu, pierscienie itp. to kika osob na mnie napadlo, ze opowiadam banialuki. :D
Rozwiazanie opisane i zilustrowane tutaj, cytuje mcgivera:
mcgiver napisał(a):własnie jestem na etapie załatwiania pierscieni .
w grudniu nie było z tym problemu a dziś jest :)3 .
kupiłem już pierścienie olejowe , narazie 4 sztuki bo tyle mieli na stanie więc na resztę czekam ,
Dziś przetaczałem w tłokach głębsze rowki pod pierścienie olejowe dwuczęściowe ;konkretnie pod sprężynę która sięga prawie 1mm głębiej w głąb półki olejowej w tłoku.
w przyszłym tygodniu mam mieć komplet pierścieni na wszystkie tłoki w tym olejowe ,ale trzyczęściowe których nie chcę i dlatego przerabiam tłoki pod dwuczęściowe.
Niemniej jednak z ciekawości dziś zarzuciłem do szukajki 6vd1 i zdziwiła mnie jedna aukcja na ebay , pierścienie olejowe o grubości 3mm.
u mnie jest 1,5mm x 1,5mm x 4mm
zna ktoś tłoki do których szły pierścionki olejowe 3mm?
http://www.ebay.pl/itm/ISUZU-MONTEREY-T ... xyk99Rytxo


mcgiver napisał(a):Niby swięto , ale mi tam zawsze szkoda dnia , więc zająłem się dziś tłokami .
Umyłem z nagaru denka , nie bedę sie spuszczał żeby wygladały idealnie , ale tą najgorszą smołę zmyłem, boków nie trzeba było szorować bo tłoki są naprawdę w dobrej kondycji.
Nawierciłem dodatkowe otwory po 3 szt na strone czyli dodatkowe 6 otworów na każdym tłoku pod drenowanie oleju z za pierścienia olejowego.
dla porównania jest fotka tłoka który miałem zakładać zamiast tego z przekręconą panewka, ale niestety jest słaby , jak i korba również.
Jakby ktoś to chciał robić to polecam do tego wykorzystać jako zabezpieczenie przed uszkodzeniem półek stare pierścionki olejowe , wchodzi między nie wiertło fi2,6mm , później jak już jest prowadzenie to można rozwiercić , ja rozwierciłem na fi3,2
Nie żebym chciał wykorzystać stare pierścienie :)21 ale tak ciekawości po ściągnięciu pierścieni z tłoków pozakładałem je na gładzie cylindrów w połowie wysokości cylindrów i zmierzyłem szczelinomierzem zamki.
Wszystkie miały odchyłkę od standardu max 0,15mm , olejowe trochę więcej , ale i tak do limitu brakuje im po około 0,5mm.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez tupek » 16 sie 2018 20:01:13

Jake napisał(a):Tu na forum Przemek brał pierścienie na zamówienie i już podobno oleju po remoncie nie bierze.

Jak ostatnio tu na forum probowalem udowodnic ze 6VD1 we Frocie nazywa sie Y32NE, bo ma drobne roznice jak umiejscowienie termostatu, pierscienie itp. to kika osob na mnie napadlo, ze opowiadam banialuki. :D[/quote][/quote]
A ja sądzę że 6VD1 były wkładane od 98 do 2000 , a Y32NE od 2001.
Na pierwszy rzut oka różnią się tym że Y32NE ma jakiś moduł na kolektorze dolotowym.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez szymon.ha » 17 sie 2018 08:57:20

6vd1 170km i 6vd1 205km mają raczej inne pierścienie bo zestawy naprawcze w USA się różnią.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron