Strona 2 z 3

Re: prędkościomierz a gps

PostNapisane: 29 kwi 2014 08:51:15
przez bart322
jrzeuski napisał(a):A ja na ponad 33" mam +8% do licznika. Pewnie mam kijowy GPS :mrgreen:


To by sie zgadzalo, ja mialem +7%.

Re: prędkościomierz a gps

PostNapisane: 29 kwi 2014 08:52:30
przez oposs
renowator napisał(a):Wychodzi na to że 32" dają odczyt prędkościomierza bliski prędkości rzeczywistej

W patrolu na tych oponach mam ten sam odczyt z GPS, licznika i metromierza

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 29 kwi 2014 08:55:06
przez jrzeuski
A na czym bazuje metromierz?

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 29 kwi 2014 08:56:39
przez oposs
Impuls elektryczny z komputera i kalibracja na słupkach kilometrowych

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 29 kwi 2014 09:00:28
przez jrzeuski
oposs napisał(a):Impuls elektryczny z komputera
Czyli de facto z impulsatora w skrzyni. Myślałem, że może coś inteligentniejszego wymyślono, bo jak koła za długo pomielą w błocie, to można już kolejnego punktu RB nie znaleźć.
i kalibracja na słupkach kilometrowych
Automatyczna? :P A w terenie jak to działa, liczy drzewa? ;-)

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 29 kwi 2014 09:06:03
przez oposs
Ręczna. Zdaje się że nie miałeś do czynienia :D Nie koniecznie na słupkach. Wystarczy dokładnie wymierzone 100m
jrzeuski napisał(a): jak koła za długo pomielą w błocie, to można już kolejnego punktu RB nie znaleźć

Nie widziałem jeszcze tak dokładnego RB

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 29 kwi 2014 09:21:05
przez jrzeuski
oposs napisał(a):Ręczna. Zdaje się że nie miałeś do czynienia :D
Ano nie, nawigacja to zmartwienie pilota a ja raczej za kółkiem przesiaduję :D

Re: prędkościomierz a gps

PostNapisane: 29 kwi 2014 09:33:20
przez renowator
Odoll napisał(a):Fotoradar prawdę Ci powie :mrgreen:

Przekonałem się o tym w święta :(

Re: prędkościomierz a gps

PostNapisane: 29 kwi 2014 10:32:55
przez RudeBoy
nightman napisał(a):Wiele zależy od odbiornika, ale tak samo wiele zależy od obecności ekranów i innego rodzaju przeszkadzaczy w okolicy po której się przemieszczamy

W zasadzie normy o których wspomina Rudy istnieją, ale praktyka często jest różna i bardzo zależna jest od otoczenia. Pisałem swego czasu soft na urządzonko zarządzające czasem pracy kierowców i przy pomiarze odcinkowym z radarem w dłoni odchylenia były kolosalne i nierównomierne - zależne w dużej mierze od prędkości poruszania obiektu ale również od samego otoczenia. O ile stosowanie bardziej czułego odbiornika GPS niwelowało problemy wraz ze wzrostem prędkości, o tyle niewiele wnosiło przy jeździe pomiędzy "przeszkadzaczami". Pamiętać należy także o tzw zagadnieniu "gorącego startu" dla urządzeń z GPSem, co w praktyce przedstawia się jako określenie nowej pozycji po utracie sygnału. Mając na uwadze powyższe, praktyka wykazuje, że GPSy przez pewien czas 1,2-5-10 sekund - czyli z chwilą utraty sygnału i przed ponownym jego nawiązaniem - mogą robić nas po prostu w konia i to faktycznie odczujemy na prędkościomierzu. Nie zauważymy tego aż tak mocno na lokalizacji - chyba ze mamy farta i zaobserwujemy "cudowny przeskok"
Co do wspomnianego ruskiego GLONASSa to jest on chyba nadal dziurawy jak sito ( stan na 2012 rok ale nie sądzę by coś się w tym zmieniło ) i śmiem wątpić czy wpływa tak wydajnie na zwiększenie dokładności gdyż w 2012 pozostawał "dla wybranych" ze względu na małą ilość satelit.
Reasumując, na otwartej przestrzeni, bez ekranów, żelbetu i sieci WN mógłbym wierzyć w odczyt prędkości z GPSa, w obecności wcześniej wspomnianych już nie bardzo gdyż mało kiedy jesteśmy widziani przez satelitę idealnie z góry.


To co napisałeś ni jak ma się do poruszanej kwestii czyli dokładności wskazań GPS.
Ustalenia fixa, cold start, host start... Po co tu mieszasz... Mówimy o sytuacji kiedy odbiornika ma FIXa a nie łapię go.

Kalibracja jakiegokolwiek urządzenia w porównaniu z radarem??? Hahahaha! Padłem! Jakiego to radaru używałeś? Słońce drogie... jakikolwiek radar, który mogłeś mieć jest bardziej podatny na zakłócenia i złe warunki pracy oraz czas w jakim mierzy prędkość jest na tyle krótki, że jego dokładność w porównaniu z pomiarem z GPS trwającym choćby 5 sekund jest żałosna. Weź sobie choćby zerknij do dokumentacji policyjnego radaru ISKRA. Jeżeli pisałeś soft GPS i sprawdzałeś jego dokładność radarem no to już w zasadzie powienien być koniec dyskusji :mrgreen: A Ty już dobrze wiesz czemu... bo chyba musiałeś zgłębić protokół NMEA.

Sieć GLONASS dziurawa? To znaczy co? Siec dla wybranych???
Pieprzysz głupoty albo kompletnie nie wiesz o co biega. Przecież nie chodzi o to żeby korzystać tylko z sieci GLONASS
Nie jest dziurawa tylko jest nie kompletna. Znaczy się nie ma jeszcze na orbicie wszystkich planowanych satelit.
Jak masz odbiornik który widzi istniejące satelity GLONASS to tylko lepiej. Im więcej satelit w zasięgu "wzroku" odbiornika tym lepiej. Urządzenia kompatybilne z GLONASS potrafią korzystać nawet z 32 kanałów równocześnie!
I fakty są takie, że dokładność wskazań dla urządzeń korzystających z GPS i GLONASS równocześnie jest wyższa.

Mądry jesteś chłop. Więc możesz sobie wyliczyć jaka jest zależność między wysokością i odległością przeszkód typu budynki od odbiornika aby pojawiły się odbicia.

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 29 kwi 2014 10:52:17
przez nightman
Czytaj ze zrozumieniem co napisałem i nie gorączkuj się bo mam inne zdanie niż Ty .... Jak już dojdziesz do sensu mojej wypowiedzi to pogadamy.

[quote="RudeBoy"]Pieprzysz głupoty albo kompletnie nie wiesz o co biega. Przecież nie chodzi o to żeby korzystać tylko z sieci GLONASS
Nie jest dziurawa tylko jest nie kompletna. Znaczy się nie ma jeszcze na orbicie wszystkich planowanych satelit. [/quote]

Czyli jest jednak dziurawa...skoro sam piszesz że nie jest kompletna.Gra słów sprowadzająca się do tego samego


[quote="RudeBoy"]Kalibracja jakiegokolwiek urządzenia w porównaniu z radarem??? Hahahaha! Padłem! Jakiego to radaru używałeś? [/quote]
Gdzie pisze o kalibracji? Bardziej pisze o porównaniach ... Do jakiego celu to porównanie> No cóż...

[quote="RudeBoy"]To co napisałeś ni jak ma się do poruszanej kwestii czyli dokładności wskazań GPS. Ustalenia fixa, cold start, host start... Po co tu mieszasz... Mówimy o sytuacji kiedy odbiornika ma FIXa a nie łapię go. [/quote]
Ma. GPSy mają gówniany algorytm podtrzymujący, działający po zaniku sygnału. Ot użytkownik nawet nie bardzo się skapuje ze sygnału nie miał, gdyż indicator nadal będzie przemieszczał się zadanym wcześniej algorytmem. W momencie kiedy sygnał zaniknie, również i wskazanie prędkości nie będzie realne lecz wyliczane... Pokukaj w algorytmy wyliczające i sam zobaczysz jak jest. Pytanie czy ktoś da Ci do nich dostęp :)

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 29 kwi 2014 10:59:09
przez RudeBoy
nightman napisał(a):Czytaj ze zrozumieniem co napisałem i nie gorączkuj się bo mam inne zdanie niż Ty .... Jak już dojdziesz do sensu mojej wypowiedzi to pogadamy.


Nie wydaję mi się.

-- Dodano 29 kwi 2014 12:03:07 --

nightman napisał(a): gdyż mało kiedy jesteśmy widziani przez satelitę idealnie z góry.


Bo nie jesteśmy prawie nigdy.
Z tego co piszesz wynika, że nie masz pojęcia jak działa GPS :)
O czym chcesz rozmawiać?

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 29 kwi 2014 11:11:26
przez nightman
RudeBoy, jesteś niesamowitą przekorą....
Piszę że satelity mało kiedy widzą nasz idealnie z góry, a Ty mi odpowiadasz że "nie widzą nas prawie nigdy". Przecież to jest to samo napisane !? Gdzie zatem sens w dodatku to stwierdzenie o znajomości GPSa... hehehehe.
Zachęcam znów do czytania ze zrozumieniem... To ma przyszłość.

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 29 kwi 2014 11:12:54
przez RudeBoy
Ok.. masz rację, trochę się czepiam :)

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 29 kwi 2014 11:54:17
przez madcar
zamontujcie sobie geodezyjny GPS z dostępem do glonasa ;)
dokładność w poziomie (X,Y) ok 8mm, dokładność wysokościowa (H) ok 10mm, prędkość w km/h ileś miejsc po przecinku, bo nawet nigdy nie sprawdzałem, bo i tak nie dało rady spoglądać na prędkościomierz i ekran odczytu GPSa ;)

a co do prędkości, chyba najlepiej dogadać się z drogówką mającą laserowy miernik ;)

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 29 kwi 2014 11:59:38
przez jrzeuski
To w teodolicie jest też pomiar prędkości? :shock:

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 29 kwi 2014 12:03:31
przez nightman
jrzeuski napisał(a):To w teodolicie jest też pomiar prędkości? :shock:

Mierzy jak szybko geodeta biega z tyczką... stąd jego dokładność :D

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 13 maja 2014 10:58:11
przez ar101
Zaczniemy od tego ze licznik nie pokazuje rzeczywistej prędkości pojazdu. Dlatego że to niemożliwe. Mamy jeden mechanizm zliczania impulsów do licznika. Mechanizm ten pokasuje nam wielkość uśredniona przez producenta. Uśrednienie uwzględnia różne średnice kół dostępne do tego samego modeli. Sam licznik ma tzw. współczynniki bezpieczeństwa. Są one rożne w niektórych samochodach widnieją nawet na prędkościomierzu ( np. 1,2, 1,25, 1,37). Liczby te nie mają nic do obliczeń odpowiadają im jedynie odpowiednie % ujęcia prędkości. Współczynniki ten zwiększa wartość prędkości wraz z jej wzrostem.

Standardowo jadąc wg wskazań:
- 30km/h rzeczywista to 28-29km/h
- 50km/h rzeczywista to 45-47km/h
- 80km/h rzeczywista to 70-74km/h
- 100km/h rzeczywista to 85-90km/h
- 160km/h rzeczywista to 132-142km/h

Im większa prędkość rzeczywista tym większe zaniżenie licznika i tak to działa we wszystkich autach. Różnią się jedynie wartością zaniżenia. W dobrych autach o wysokiej klasie zaniżenie jest małe bo przy 100km/h rzeczywiście mogą lecieć 97km/h ale taki motyw kosztuje. Wynika to z warunków bezpieczeństwa i stawianych producentom.
Głównym wyznacznikiem jest też wartość drogi hamowania z podanej prędkości i bezpieczny zapas dla producenta na -kilka %.

Czyli auto sunie 100km/h ma zgodnie z normą powiedzmy dla uproszenia stanąć po 40m. I tak koś zaprojektował ale w testach wyszło inaczej. Jeśli auto zatrzymuje się po 40m z przykrótkości 90km/h a nie 100km/h producent tak dobiera mechanizm licznika by wskazywał 100km/h przy drodze hamowania 40m tylko dla spełnienia normy jest to tańsze niż przebudowa z tego powodu systemu hamulcowego w już zaprojektowanym aucie gdzie wszystko jest zgrane i dopięte.

PS: Niestety radary uwzględniana ten współczynnik :)

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 13 maja 2014 11:15:53
przez jrzeuski
Zacząć to powinieneś od tego, że są dwie metody działania prędkościomierzy: mechaniczny i elektryczny ;-) W mechanicznym producent wiele zakombinować nie może, w elektrycznym można robić wszelkie cuda i wyświetlać na blacie, co się chce i kiedy się chce. Tak od połowy lat 90 linki prędkościomierzy zaczęły znikać z samochodów. We Frocie A nastąpiło to wraz z liftem deski. Późniejsze A i wszystkie B mają już impulsometr.

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 13 maja 2014 11:20:00
przez ar101
W mechanicznym robi się to na sztywno czyli współczynnik jest niezmienny (dobranie przekładni zębatej załatwia sprawę). W czysto elektronicznym można zrobić różne cuda.

Re: Prędkościomierz a GPS

PostNapisane: 05 lip 2014 10:40:54
przez glw
Prędkość licznika zawyżana ok 5-10 Km względem GPS i tablice pokazujące prędkość ta sama.