Strona 25 z 27

Re: Oleje

PostNapisane: 19 maja 2016 16:00:44
przez jacekw
Czytam ten temat i już mam mętalik w głowie. Frontera 3.2 benzyna. Planuję wymienić wszystkie oleje w aucie. Ostatnio zmieniony w silniku postawiłem u mechanika z polecenia bo nie miałem czasu miało być tanio i olejem G M wyszło że mam elf 10 w 40 za 98 zł 6 litrów i 40 wymiana.
Jutro wstawiam do warsztatu i wymiana w skrzyni koszt 400 zł na gotowo.
Pomóżcie jakim olejem reduktor i mosty zalać.?

Re: Oleje

PostNapisane: 19 maja 2016 16:08:50
przez RudeBoy
świeżym

Czego nie ogarniasz?
Dwóch liczb i literki W nie jesteś w stanie pojąć?

Re: Oleje

PostNapisane: 19 maja 2016 16:28:43
przez jacekw
Że świeżym to wiem.
Zaleje przedni i tylny 80W90.
Do skrzyni nie wiem jaki wymienia.
W redaktorze ten sam co skrzynia? czy 10 w 40 ten co w silniku.

Re: Oleje

PostNapisane: 21 maja 2016 08:00:35
przez JJKILLER
Jest na każdej stronie tego tematu, tak, 10W40 silnikowy. Jak zalejesz przekładniowy to nie za długo będziesz się cieszył bezawaryjną jazdą.

A tak przy okazji, jak piszesz to stawiaj przecinki bo ciężko jest ogarnąć co masz na myśli, i o co Ci chodzi.

Pozdrawiam.

Re: Oleje

PostNapisane: 02 cze 2016 08:02:51
przez rey63
Witam, właśnie kupiłem elfa 5w30 5 litrow za 128 PLN
myśle ,że będzie dobry do skrzyni i reduktora.
Najlepiej że mechanior powiedział ze to jest olej
do silnika i on tego nie wleje.
Jeszcze sie ze mnie wyśmiał, że nie wiem
takich podstawowych żeczy, i teraz jestem w kropce
czy lać ten olej czy nie.
a do tyłu kupiłem castrola 75w140 z LS 1 litr 62 pln
zas do przodu elfa 80w90 litr 23 pln.
Mechanik dzwonił do jakiegoś gościa co naprawia
skrzynie biegów i on również sie wyśmiał jakie to
ludzie są ciemne. Myśle że dzisiaj Mu powiem
niech leje na moją odpowiedzialnośc i kropka.
Co o tym myślicie. POZDRAWIAM.

Re: Oleje

PostNapisane: 02 cze 2016 08:07:32
przez FROTERKA
Biały wiersz :mrgreen:

Re: Oleje

PostNapisane: 02 cze 2016 08:54:40
przez jrzeuski
Ja to bym podziękował takiemu mechanikowi i poszukał takiego, którego to nie będzie dziwić. Nie zna się na olejach, to strach mu dać dotknąć czegoś w mechanice, bo tam też wiele rzeczy jest skonstruowane inaczej niż w mainstreamowych osobówkach...

Re: Oleje

PostNapisane: 02 cze 2016 09:12:04
przez rey63
Myśle że z wymianą oleju sobie poradzi a z resztą
tak jak piszesz.Teraz to na pewniaka mu powiem
lej bo wyczytałem to na forum Frontery a tam
można dowiedzieć sie wszystkiego na temat Froci.

Re: Oleje

PostNapisane: 02 cze 2016 09:16:11
przez RudeBoy
rey63 napisał(a):Witam, właśnie kupiłem elfa 5w30 5 litrow za 128 PLN
myśle ,że będzie dobry do skrzyni i reduktora.
Najlepiej że mechanior powiedział ze to jest olej
do silnika i on tego nie wleje.
Jeszcze sie ze mnie wyśmiał, że nie wiem
takich podstawowych żeczy, i teraz jestem w kropce
czy lać ten olej czy nie.
a do tyłu kupiłem castrola 75w140 z LS 1 litr 62 pln
zas do przodu elfa 80w90 litr 23 pln.
Mechanik dzwonił do jakiegoś gościa co naprawia
skrzynie biegów i on również sie wyśmiał jakie to
ludzie są ciemne. Myśle że dzisiaj Mu powiem
niech leje na moją odpowiedzialnośc i kropka.
Co o tym myślicie. POZDRAWIAM.



Pokaż mu instrukcje serwisową albo nawet instrukcje użytkownika Frontery.

Re: Oleje

PostNapisane: 02 cze 2016 11:42:12
przez rey63
Dzięki za wsparcie o prawidłową diagnoze
Naszych maszyn :beer:

Re: Oleje

PostNapisane: 28 wrz 2016 12:28:29
przez adam smuklerz
witam wszystkich mam takia pytanie jaki olej najlepiej wlac do tylniego mostu :oops:

Re: Oleje

PostNapisane: 28 wrz 2016 12:34:51
przez RudeBoy
odpowiedź na to pytanie padła w tym wątku ze 100 razy

Re: Oleje

PostNapisane: 28 wrz 2016 12:40:06
przez adam smuklerz
nie kumam oco chodzi z tymi symbolami na tabilczce :baran:

Re: Oleje

PostNapisane: 28 wrz 2016 12:45:59
przez jrzeuski
One i tak nie wskazują jaki olej wlać :glaszcze:

Re: Oleje

PostNapisane: 28 wrz 2016 12:54:55
przez adam smuklerz
to powiedzcie jaki olej w końcu wlac do tylniego mostu :thx:

Re: Oleje

PostNapisane: 28 wrz 2016 13:06:34
przez jrzeuski
Ale to zależy jaki most masz. Sam musisz to rozpoznać na podstawie tego co tu jest opisane :4lk:

Re: Oleje

PostNapisane: 29 wrz 2016 08:54:43
przez M&J
adam smuklerz napisał(a):to powiedzcie jaki olej w końcu wlac do tylniego mostu :thx:

można skorzystać z tego co zaleca dany producent tu masz przykład z Motula inne firmy też coś takiego mają lub możesz dobrać olej o takich parametrach z innej firmy. Jedyne co musisz wiedzieć to to czy masz LSD czy nie.
https://www.motul.com/pl/pl/products/recommendation
Ja teraz jeżdżę na Motul 90PA on potrzebuje trochę czasu w zimie żeby się nagrzał i wtedy ma pełne właściwości ale w takim samochodzie nie ma to praktycznie znaczenia. Jak byś chciał olej który od razu działa w 100 % to GEAR 300 LS 75W-90 ale jest 3x droższy. Podaje przykłady z Motula bo na takim jeżdżę ale możesz kupić dowolnej firmy byle cyferki się zgadzały.
Na przyszłość trochę więcej chęci żeby przeczytać wątek od początku tam wszystko jest. :lanie:

Re: Oleje

PostNapisane: 29 wrz 2016 11:19:16
przez JJKILLER
Możesz sprawdzić czy masz LSD odkręcając korek WLEWOWY w tylnym moście, i zaglądając do środka. Jeśli zobaczysz wewnątrz jakieś tryby to most jest bez LSD i wtedy lejesz przekładniowy do mostów, jeśli zobaczysz coś na kształt dużego, poprzecznego cylindra to jest to obudowa LSD świadcząca że ów mechanizm posiadasz i wtedy lejesz olej do przekładni o ograniczonym poślizgu (LSD). Inną sprawą jest czy to LSD nie jest zajechane w zwykłym oleju, który mógł być lany przez poprzedniego właściciela.
Możesz jeszcze na tabliczce w komorze silnika sprawdzić czy jest kod G80, świadczący o fabrycznym wyposażeniu w LSD, ale nie jest to 100% potwierdzenie bo ktoś mógł wcześniej zmienić most lub mechanizm.

Re: Oleje

PostNapisane: 29 wrz 2016 11:32:59
przez M&J
Albo podnosisz jedne z tylnych kół, auto na luzie i próbujesz kręcić kołem jak dasz radę obrócić koło lekko rękami to nie ma LSD albo jest zajechane, jak nie dasz radę obrócić to masz LSD.

Re: Oleje

PostNapisane: 29 wrz 2016 15:35:07
przez JJKILLER
Jak podniesiesz tylne kolo do gory to mozesz tez wsiasc do auta, naped na tyl, dajesz jedynke i powoli ruszasz. Jesli kolo w powietrzu bedzie sie krecic i z lewarka nie zjedziesz to brak lub zajechane LSD, a jesli kolo na ziemi jednak bedzie sie krecilo i z lewarka zjedziesz to znaczy ze LSD jest, i to sprawne :-)