Witamy !



taki dylemat, motanie się w decyzji

Zagadnienia dotyczące eksploatacji Frontery

taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez log21 » 14 lut 2019 01:39:33

Moja frotka 2.0 na resorze (ważne dla dalszego wywodu ) odmówiła mi ostatnio posłuszeństwa. Najpierw założyłem opony Raptor Geyer Hosaya, takie nie za duże 245/70r16. (teraz już bym ich nie założył, mocno nie polecam :( ) Pierwszy wypad na wydmę w celu sprawdzenia opon i poszłą półoś, nadmienię że most jest z longa a i tak nie wytrzymał. Nie zrażony problemem następnego dnia udałem się do zaprzyjaźnionego szrotu za płotem po nowy mostek. Mostek kupiłem, podjechałem pod warsztat (druga frotką ), odpaliłem frotkę (sporta), poszedłem otworzyć bramę a frotka zgasła. Trochę zdziwiony przekręcam kluczyk a tu nic. No to wpychanie, klucz na wał , silnik stoi dęba. Zdjęłem obudowę rozrządu a na pasku brak zębów. Uszkodzony okazał się wałek rozrządu, delikatnie się zatarł, uszkodził i pękł. Akurat do sąsiada ( tego od szrotu )przywieźli nową dostawę anglików. Na lorze była także frota sport z pługiem (to akurat mało ważne) z tylnym mostem z działającym LSD ogólnie full opcja (elektryka, ogrzewane lusterka, ładne fotele itp) miała tylko jeden a w sumie dwa mankamenty. Pierwszy brak papierów do rejestracji a drugi trochę gorszy to to, że jest po lifcie. Nowy typ deski, silnik x20 i tył na sprężynach. Te mankamenty nie bardzo mnie zraziły i uzbroiwszy się w szkło :) nabyłem ją po kosztach ( mniej niż połowa najniższej krajowej :) ). Na razie służy mi do odśnieżania w firmie ale idzie wiosna i czas coś pomyśleć. Opcji jest kilka i mam dylemat moralny co łatwiej zrobić. I tu są moje pytania do was:
1. Przekładka silnika z c20 na x20 i przełożenie mostów. Czy ktos przekładał w ten sposób. Jak to będzie z zamianą mostu i hamulców z tyłu z bębnowych na tarczowe.
2. Przekładka budy ze zmianą deski i przekładką instalacji z angielskiej na naszą - z czym bedę miał problem? Wiem że to tak trochę nie halo od strony prawnej, ale w sumie nie jeżdzą nią po drogach publicznych a na rajdy i tak zawożę ją holownikiem lub ciągnę na lawecie. Z doświadczenia wiem, że dojedzie ale nie zawsze wróci :(
3. Może ktos coś, ma na sprzedanie głowicę kompletną do c20ne i sprawną pompę oleju.
Inne sugestie mile widziane. Nadmienię, że wszystko będę robił we własnym zakresie, posiadam chęci, czas, miejsce, narzędzia oraz ludzi, takie są zalety posiadania warsztatu :)
Avatar użytkownika
log21
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 08 cze 2017 00:49:36
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez jrzeuski » 14 lut 2019 10:42:19

Wózek z silnikiem z anglika, buda z obecnej. A żeby w papierach też wszystko grało, to jeszcze przespawać kawałek ścianki ramy z numerem VIN ze starej do nowej. Jak budy będą zdjęte, to będzie tylko parę minut zabawy flexem i migomatem. Potem ładnie zeszlifować spawy, zabezpieczyć antykorozyjnie i gra gitarra :rox: Prześwietlać nikt tego nie będzie, żeby odkryć, że było motane. A jak się trafi diagnosta na tyle ogarnięty, żeby wiedzieć, że w tym roczniku tylko resory były, to mu powiesz, że zawias przerobiony pod most na sprężynach ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez Semir » 14 lut 2019 17:14:06

Jak są możliwości to bym wolał numery przespawac.
Tylko problem kierownicy czy się na przeglądzie doczepia co i jak.

Druga opcja to sam silnik zmienić i już.
Choć na pewno da się cały układ kierowniczy przełożyć z jednej do drugiej.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez Jake » 14 lut 2019 22:12:17

Rama z silnikiem, skrzynia, mostami, wałami z anglika. Przekladnia kierownicza i drazki kierownicze z Twojej. Buda z Twojej. Najszybciej, najlatwiej, najtaniej.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez Semir » 14 lut 2019 22:47:29

Jake ale jednak jak rama Anglik to numery że starej.
Po co nuda że starej jak w nowej pewnie lepsza.

Sądzę że jak by to nie był angol to nie bo by tematu.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez Jake » 14 lut 2019 23:23:39

Semir napisał(a):Jake ale jednak jak rama Anglik to numery że starej.
Po co nuda że starej jak w nowej pewnie lepsza.

Sądzę że jak by to nie był angol to nie bo by tematu.

Ale czy nie chodziło o to zeby auto było z kierą po wlasciwej stronie? Jak moze zostac anglikiem to faktycznie nic nie motowac, a jedynie same numery przespawac. Albo po prostu zeszlifowac z ramy i zrobic tabliczke zastępcza.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez Semir » 15 lut 2019 00:02:17

Może ale jak dla mnie o legalności sprawy.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez log21 » 15 lut 2019 11:27:52

rama z angola jest w dużo lepszej kondycji, mosty też. spaw numerów to nie problem, będzie jak oryginał. Budę muszę przełożyć, wynika to z tego że jest na niej zabudowa pomocy drogowej i nie bardzo mi się chce ja jeszcze raz wykonywać. Na razie do przekładki poza swoja starą fronterą mam dodatkowo magiel,wspornik drążków, deskę polifta, wentylator kabiny. Co jeszcze bedzie mi potrzebne ? Czy ktoś się orientuje jak najłatwiej przełożyć pedały z serwem i pompka sprzęgła. Czy kolumna kierownicza będzie pasować z anglika czy trzeba naszą? Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły lub uwagi do przekładki to proszę się nie krępować :)
Avatar użytkownika
log21
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 08 cze 2017 00:49:36
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez Jake » 15 lut 2019 13:46:41

log21 napisał(a):rama z angola jest w dużo lepszej kondycji, mosty też. spaw numerów to nie problem, będzie jak oryginał. Budę muszę przełożyć, wynika to z tego że jest na niej zabudowa pomocy drogowej i nie bardzo mi się chce ja jeszcze raz wykonywać. Na razie do przekładki poza swoja starą fronterą mam dodatkowo magiel,wspornik drążków, deskę polifta, wentylator kabiny. Co jeszcze bedzie mi potrzebne ? Czy ktoś się orientuje jak najłatwiej przełożyć pedały z serwem i pompka sprzęgła. Czy kolumna kierownicza będzie pasować z anglika czy trzeba naszą? Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły lub uwagi do przekładki to proszę się nie krępować :)

No ale zaraz, jak zakładasz całą bude ze swojej, to czemu dokupujesz kolejna deske? Żeby to pożenic, bedziesz miał multum lutowania, skracania/przedłużania przewodów, zeby to wszystko połaczyc tak by działało. Chyba ze chcesz instalke cała z anglika wkladac? To wtedy tylko kable do skrocenia/wydluzenia. Ale odpada szukania po schematach ktory pin/kolor do czego etc.
Piszesz o przekladce pedałów i serwa... znow - przeciez to jest na budzie wszystko. Jak wkladasz bude z europejczyka to przeciez tylko drazki kierownicze i przekladnia slimakowa do przelozenia na ramie.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez log21 » 16 lut 2019 18:54:52

Dlatego że w starej mam deskę przedlift a w angliku polift i wydaje mi się że łatwiej przełożyć deskę z polifta i przełożyć cała instalacje niż dorabiać i sztukować instalację do silnika. Przeciąż cała wiązka z c20 nie pasuje do x20. A poza tym deska z polifta bardziej mi się podoba :) Z tego co patrzyłem jest inaczej mocowany pedał sprzęgła i serwo ale w sumie to przecież nie ma znaczenia. Co kolega Jake mi uświadomił :) Poza tym celem założenia tego posta jest zebranie wszystkich uwag, żebym nie zrobił czegoś głupiego :)
Avatar użytkownika
log21
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 08 cze 2017 00:49:36
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez Jake » 16 lut 2019 19:57:30

log21 napisał(a):Dlatego że w starej mam deskę przedlift a w angliku polift i wydaje mi się że łatwiej przełożyć deskę z polifta i przełożyć cała instalacje niż dorabiać i sztukować instalację do silnika. Przeciąż cała wiązka z c20 nie pasuje do x20. A poza tym deska z polifta bardziej mi się podoba :) Z tego co patrzyłem jest inaczej mocowany pedał sprzęgła i serwo ale w sumie to przecież nie ma znaczenia. Co kolega Jake mi uświadomił :) Poza tym celem założenia tego posta jest zebranie wszystkich uwag, żebym nie zrobił czegoś głupiego :)

Ok, rozumiem :) Nowa decha tez mi sie duzo bardziej podoba. Ogolnie to brzmi jak dobre rozwiazanie, ale bedzie kosztowac Cie duzo pracy i rozbierania, zeby przelozyc cala wiazke + musisz zrobic troche rewolucji bo anglik ma w kabinie wszystko na odwrót. - zegary, mała skrzynka bezpieczników, przelacznik zespolony, wlaczniki swiatel, przyciski na desce, panel sterowania lusterkami/wiazka centralnego zamka, wiazka poduszek powietrznych etc. Nie wiem jak z pozycja ECU? W komorze silnika zas glowne wiazki ida tak samo niezaleznie od tego czy to LHD/RHD - tj. glowna skrzynka z przekaznikami/bezpiecznikami jest po tej samej stronie, komory, wiazka czujnikow, rozrusznika, alternatora tez tak samo. Delikatna roznica bedzie w odgalezieniach wiazki idacej na serwo/pompe hamulcowa. Morał z tego taki, ze wiazki LHD/RHD nie sa lustrzanym odbiciem, wiec nie wystarczy zalozyc ja "lewa strona na prawa", ciecie/sztukowanie kabli bedzie niezbedne. Co ja bym zrobił, majac do dyspozycji to co Ty - wypruł obie wiazki z nowej i starej budy, polozyl na ziemi rowno do siebie i przerabiał wiazke z X20XE RHD na wzór tej z C20NE LHD.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez wiewioor » 24 mar 2019 22:25:34

Mam pytanie o opony, dlaczego nie polecasz? Raptor i pneus ovada podobno dobrze robią
wiewioor
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 maja 2018 10:47:57
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez cinek1983059 » 25 mar 2019 06:30:20

najlepiej przespawać numery i przełożyć deskę na Europe, w samej budzie i w ramie wszystko jest identyczne, wystarczy tylko części europejskie czyli przekładnia kierownicza wspornik kolumny kierowniczej pod deską, deska, wycieraczki i parę innych pierdół, aha jeszcze wspornik układu kierowniczego, ale jego chyba da się odwrócić, wydaje mi się że to będzie najprościej i najszybciej, a resztę szpeju sobie powoli poprzekładasz.
napisz jeszcze raz co się stało z twoim silnikiem? wytargało zęby na pasku rozrządu i silnik zblokowało? przecież c20ne jest bezkolizyjny sprawdzałem to osobiście
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: taki dylemat, motanie się w decyzji

Postprzez log21 » 30 mar 2019 00:35:19

Zatarł się, pękł i stanął wałek rozrządu co spowodowało uszkodzenie paska rozrządu. Silnik po ostatni rajdzie zaczął mieś kłopot ze smarowaniem i układem chłodzenia. Ogólnie i tak chylił się ku upadkowi, a to go dobiło.
Mam jeszcze pytanie z innej beczki. Czy ktoś wie, czy wałek z c20 da się wsadzić do x20 po to żeby założyć aparat? Swojego nie przymierzę.
Avatar użytkownika
log21
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 08 cze 2017 00:49:36
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Mam kilka Frotek :)


Powrót do Eksploatacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron