Witamy !



Cisnienie oleju

Zagadnienia dotyczące eksploatacji Frontery

Cisnienie oleju

Postprzez mirokez » 09 sty 2008 14:56:56

Mam takie pytanko do posiadaczy sporta A z silnikiem 2.0 benz.
Gdzie znajutje sie u was wskazowka cisnienia oleju, jezeli frotka chodzi sobie na postoju na biegu jalowym.

U mnie wyglada to tak:
Obrazek

Czy u was jest tak samo ?

pzdr!
Ostatnio edytowano 17 sty 2008 23:40:26 przez mirokez, łącznie edytowano 1 raz
mirokez
 

Postprzez raven » 09 sty 2008 15:19:39

Nie stety u mnie stan jest na maxa po przekreceniu kluczyka i nie opada. Wiec musze to sobie naprawic tylko jeszcze nie wiem co
raven
 

Postprzez Adam » 09 sty 2008 15:55:40

Luzik masz dobrze. Ten wskaźnik pokazuje ciśnienie oleju od 0 do 500kPa i jeśli spadnie poniżej drugiej kreski (od samego dolu), a silnik już rozgrzany i ma już jakąś prędkość obrotową to wtedy jest nieciekawie.
Adam
 

Postprzez mirokez » 09 sty 2008 16:39:59

jak spadnie to pewnie moze to byc spowodowane ze jest malo oleju w silniku prawda ?
mirokez
 

Postprzez Adam » 09 sty 2008 18:46:29

mirokez napisał(a):jak spadnie to pewnie moze to byc spowodowane ze jest malo oleju w silniku prawda ?

Jakby to mogło być tylko to to by było wspaniale - dolewasz olej i jedziesz. Zobacz ile rzeczy wchodzi w skład ukł. olejowego i to może każda z nich być przyczyną zbyt niskiego ciśnienia oleju. Jeszcze jest opcja, że olej OK a elektryka szwankuje.
Adam
 

Postprzez tumek » 09 sty 2008 19:22:19

raven napisał(a):Nie stety u mnie stan jest na maxa po przekreceniu kluczyka i nie opada. Wiec musze to sobie naprawic tylko jeszcze nie wiem co


U mnie niestety to samo ( 2,3 D), wczołgałem sie pod auto i znalazłem czujnik cisnienia ale bez podłączonych kabli :( obok wiszą jakies dwa przewody ale z innymi końcówkami, jeden z taką okrągłą wsówką, a drugi na mlutka płaską ale musi wchodzić w jakąś uszczelnianą obudowę bo jest z zatrzaskiem i uszczelką. Na czujniku jest miejsce na naormalną wsówkę i jakaś śróbka :(

Orientuje sie ktoś czy jest tam jakaś przejściówka czy może to inne kable są, a jak tak to do czego mogą być (są w jednej koszulce) ???

W którym miejscu kable od czujnika powinny wchodzic do wiązki ???

Pozdrawiam
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Cisnienie oleju

Postprzez Ewa » 09 sty 2008 19:28:48

mirokez napisał(a):Mam takie pytanko do posiadaczy sporta A z silnikiem 2.0 benz.
Gdzie znajutje sie u was wskazowka cisnienia oleju, jezeli frotka chodzi sobie na postoju na biegu jalowym.

Czy u was jest tak samo ?

U mnie tak samo :D
Avatar użytkownika
Ewa
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 563
Dołączył(a): 02 paź 2007 16:16:59
Lokalizacja: Augustów
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Postprzez wojtekkk » 09 sty 2008 20:27:16

to zależy od tego czy zimny czy ciepły a tak wogle to tylko wskaźnik czyli zależy jeszcze od kilku innych elementów(by wskazywać właściwie)-jeżeli to jest na ciepłym silniku i biegu jałowym to ok-w książce obsługi masz podane wartości o których wspominał adaś
wojtekkk
 

Postprzez brum » 10 sty 2008 00:02:01

To zrobimy ten temat o Ciśnieniu Oleju dla wszystkich silników.
Więc ja spytam silnik 2.2 benzin
ciepły - środek skali obroty powyżej 1500obr
ciepły - pierwsza kreska od dołu przed czerwoną 900obr

i jak dobrze?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez FROTERKA » 10 sty 2008 18:16:58

Podobno
najlepszy sposób na sprawdzenie ciśnienia oleju to przy zimnym silniku odpalić auto, zgaśić, szybko włączyć zapłon znowu (nie odpalać tylko tak, żeby się zaświeciły kontrolki) i patrzeć kiedy się zaświeci ta od oleju. Im później tym lepiej.
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez tumek » 13 sty 2008 12:51:02

Czujnik działa !!! :) Kable były odłączone i do tego miałem zamontowany nie ten czujnik ( kable nie pasowały do końcówek ).

Moja radośc nie trwała jednak długo bo wskaźnik jak najbardziej podskoczył do góry, ponad 3/4 skali, przy zwiekszaniu obrotów pioł sie do góry, ale w miare rozgrzewania sie silnika opadał coraz niżej :( , aż wczoraj wieczorem ( po 2 dniach), na gorącym silniku, na wolnych obrotech miga mi kontrolka oleju a wskaźnik leży na czerwonym polu :(

Help !!! Co to ma byc ??? Nie wymieniałem jeszcze oleju po poprzednim właścicielu , wlany jest Lotos Diesel 15W-40, w przyszłym tygodniu go zmienie na Castrola Magnateca chyba tez na 15W-40. Czy może to by spowodowane zasyfionym filtrem ???
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez wojtekkk » 13 sty 2008 14:01:35

czyżby pompa oleju
wojtekkk
 

Postprzez denex » 13 sty 2008 15:22:02

U mnie tak samo na wolnych nisko a na wyższych podchodzi do góry, jak silnik jest ciepły to na wolnych opada troszkę niżej i przy obrotach tez do środka nie dochodzi. Kontrolka mi nie miga.
denex
 

Postprzez Fazi » 13 sty 2008 18:40:09

Chłopaki spokojnie.... macie już lekko wyeksploatowane silniki :-) - (ja w patrolu 3,3TD mam podobnie).
Po pierwsze czujnik oleju nigdy nie był wiarygodny w tym jak i w innych autach z silnikami diesla - to zawsze wskazanie pobieżne.

Rozwiązaniem jest założenie manometru z prawdziwego zdarzenia, ale jak nie jeździcie w mocnym terenie gdzie są duże przechyły i kontrola ciśnienia oleju jest bardzo ważna to nie ma sensu.

Co do "wachlowań" wskazań czujnika to jest tak:
- silnik zimny, olej gęsty - "uszczelnia" tłoki i wskazanie jest duże.
ze wzrostem temepratury, olej się rozgrzewa i staje się rzadszy, przez co mniej uszczelnia tłoki no i ciśnienie oleju spada.

W zimie to małe piwo, ale jak jest bardzo gorąco to wtedy jest problem.
Ja zawsze na okres letni w swoim Patrolu zmieniam olej na gęstszy niż 15W40 !! Na zimę idzie standard.
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez Fazi » 13 sty 2008 18:44:32

Oczywiście jak wskaźnik leży na czerwonym i kontrolka świeci to nie dobrze. Sprawdź poziom oleju !

Słaba pompa też może być przyczyną - szczególnie w 2,3 TD
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez Maff » 13 sty 2008 22:09:05

U mnie również szaleje wskaźnik oleju. Już po przekręceniu kluczyka leci na max, po zapłonie spada na min i znowu na max. Jak się zagrzeje to działa podobnie jak wskaźnik ciśnienia doładowania w dolocie. Tzn dodaję gazu to rośnie a jak puszczę to spada gwałtownie :) Kiedyś miałem podobny problem i okazało się, że mechanicy nie spięli porządnie jakiś wtyczek O.o
Tata nie ma czasu się z tym wybrać, a ja to już w ogóle :/
Maff
 

Postprzez tumek » 14 sty 2008 12:42:14

No to już tylko mi zostało wymienić olej i filterk :( jak dalej tak bedzie to trzeba będzie sie pompie przyjżeć bliżej :)
Czy da sie tą pompe jakoś uszczelnić, zregenerować ??? Czy czeka mnie kurs pod Żywiec po jakąś używkę ? bo pewnie cena nowej zwaliła by mnie z nóg ;)
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Fazi » 14 sty 2008 12:46:08

Ojj lepiej poszukaj zamiennika ! Zamiennika ale nowego !
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez tumek » 14 sty 2008 12:51:05

Widze że kolega "Fazi" rozbiera na części froteczki :) może by znalazł u siebie jakąś pompeczke w dobrym stanie dla kolegi z klubu ;) ???
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez brum » 15 sty 2008 19:04:21

Dzisiaj wymieniłem sobie olejek i filtr.
Zalałem olejem Mobil 1 pół-syntetyk, a filtr kupiłem orginalny GM za 8 zł :D
walka trochę trwała z filtrem bo się zapiekł, nie miałem klucza więc użyłem pręta fi 8 i jakoś poszło. Olej był coś już nie bardzo.
I co się okozało po wymianie...ciśnienie jest na przed ostaniej kresce przy 2tys a wcześniej było przed połową, auto dostało powera, chodzi pięknie.

Moim zdanie wymiana oleju w terenówkach eksploatowanych w terenie powinna być cześciej i tak będe teraz robił.

PS. Na poprzednim oleju nie wiem jakim jeździłem ponad rok to za dużo.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do Eksploatacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron