Strona 1 z 12

Cisnienie oleju

PostNapisane: 09 sty 2008 14:56:56
przez mirokez
Mam takie pytanko do posiadaczy sporta A z silnikiem 2.0 benz.
Gdzie znajutje sie u was wskazowka cisnienia oleju, jezeli frotka chodzi sobie na postoju na biegu jalowym.

U mnie wyglada to tak:
Obrazek

Czy u was jest tak samo ?

pzdr!

PostNapisane: 09 sty 2008 15:19:39
przez raven
Nie stety u mnie stan jest na maxa po przekreceniu kluczyka i nie opada. Wiec musze to sobie naprawic tylko jeszcze nie wiem co

PostNapisane: 09 sty 2008 15:55:40
przez Adam
Luzik masz dobrze. Ten wskaźnik pokazuje ciśnienie oleju od 0 do 500kPa i jeśli spadnie poniżej drugiej kreski (od samego dolu), a silnik już rozgrzany i ma już jakąś prędkość obrotową to wtedy jest nieciekawie.

PostNapisane: 09 sty 2008 16:39:59
przez mirokez
jak spadnie to pewnie moze to byc spowodowane ze jest malo oleju w silniku prawda ?

PostNapisane: 09 sty 2008 18:46:29
przez Adam
mirokez napisał(a):jak spadnie to pewnie moze to byc spowodowane ze jest malo oleju w silniku prawda ?

Jakby to mogło być tylko to to by było wspaniale - dolewasz olej i jedziesz. Zobacz ile rzeczy wchodzi w skład ukł. olejowego i to może każda z nich być przyczyną zbyt niskiego ciśnienia oleju. Jeszcze jest opcja, że olej OK a elektryka szwankuje.

PostNapisane: 09 sty 2008 19:22:19
przez tumek
raven napisał(a):Nie stety u mnie stan jest na maxa po przekreceniu kluczyka i nie opada. Wiec musze to sobie naprawic tylko jeszcze nie wiem co


U mnie niestety to samo ( 2,3 D), wczołgałem sie pod auto i znalazłem czujnik cisnienia ale bez podłączonych kabli :( obok wiszą jakies dwa przewody ale z innymi końcówkami, jeden z taką okrągłą wsówką, a drugi na mlutka płaską ale musi wchodzić w jakąś uszczelnianą obudowę bo jest z zatrzaskiem i uszczelką. Na czujniku jest miejsce na naormalną wsówkę i jakaś śróbka :(

Orientuje sie ktoś czy jest tam jakaś przejściówka czy może to inne kable są, a jak tak to do czego mogą być (są w jednej koszulce) ???

W którym miejscu kable od czujnika powinny wchodzic do wiązki ???

Pozdrawiam

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 09 sty 2008 19:28:48
przez Ewa
mirokez napisał(a):Mam takie pytanko do posiadaczy sporta A z silnikiem 2.0 benz.
Gdzie znajutje sie u was wskazowka cisnienia oleju, jezeli frotka chodzi sobie na postoju na biegu jalowym.

Czy u was jest tak samo ?

U mnie tak samo :D

PostNapisane: 09 sty 2008 20:27:16
przez wojtekkk
to zależy od tego czy zimny czy ciepły a tak wogle to tylko wskaźnik czyli zależy jeszcze od kilku innych elementów(by wskazywać właściwie)-jeżeli to jest na ciepłym silniku i biegu jałowym to ok-w książce obsługi masz podane wartości o których wspominał adaś

PostNapisane: 10 sty 2008 00:02:01
przez brum
To zrobimy ten temat o Ciśnieniu Oleju dla wszystkich silników.
Więc ja spytam silnik 2.2 benzin
ciepły - środek skali obroty powyżej 1500obr
ciepły - pierwsza kreska od dołu przed czerwoną 900obr

i jak dobrze?

PostNapisane: 10 sty 2008 18:16:58
przez FROTERKA
Podobno
najlepszy sposób na sprawdzenie ciśnienia oleju to przy zimnym silniku odpalić auto, zgaśić, szybko włączyć zapłon znowu (nie odpalać tylko tak, żeby się zaświeciły kontrolki) i patrzeć kiedy się zaświeci ta od oleju. Im później tym lepiej.

PostNapisane: 13 sty 2008 12:51:02
przez tumek
Czujnik działa !!! :) Kable były odłączone i do tego miałem zamontowany nie ten czujnik ( kable nie pasowały do końcówek ).

Moja radośc nie trwała jednak długo bo wskaźnik jak najbardziej podskoczył do góry, ponad 3/4 skali, przy zwiekszaniu obrotów pioł sie do góry, ale w miare rozgrzewania sie silnika opadał coraz niżej :( , aż wczoraj wieczorem ( po 2 dniach), na gorącym silniku, na wolnych obrotech miga mi kontrolka oleju a wskaźnik leży na czerwonym polu :(

Help !!! Co to ma byc ??? Nie wymieniałem jeszcze oleju po poprzednim właścicielu , wlany jest Lotos Diesel 15W-40, w przyszłym tygodniu go zmienie na Castrola Magnateca chyba tez na 15W-40. Czy może to by spowodowane zasyfionym filtrem ???

PostNapisane: 13 sty 2008 14:01:35
przez wojtekkk
czyżby pompa oleju

PostNapisane: 13 sty 2008 15:22:02
przez denex
U mnie tak samo na wolnych nisko a na wyższych podchodzi do góry, jak silnik jest ciepły to na wolnych opada troszkę niżej i przy obrotach tez do środka nie dochodzi. Kontrolka mi nie miga.

PostNapisane: 13 sty 2008 18:40:09
przez Fazi
Chłopaki spokojnie.... macie już lekko wyeksploatowane silniki :-) - (ja w patrolu 3,3TD mam podobnie).
Po pierwsze czujnik oleju nigdy nie był wiarygodny w tym jak i w innych autach z silnikami diesla - to zawsze wskazanie pobieżne.

Rozwiązaniem jest założenie manometru z prawdziwego zdarzenia, ale jak nie jeździcie w mocnym terenie gdzie są duże przechyły i kontrola ciśnienia oleju jest bardzo ważna to nie ma sensu.

Co do "wachlowań" wskazań czujnika to jest tak:
- silnik zimny, olej gęsty - "uszczelnia" tłoki i wskazanie jest duże.
ze wzrostem temepratury, olej się rozgrzewa i staje się rzadszy, przez co mniej uszczelnia tłoki no i ciśnienie oleju spada.

W zimie to małe piwo, ale jak jest bardzo gorąco to wtedy jest problem.
Ja zawsze na okres letni w swoim Patrolu zmieniam olej na gęstszy niż 15W40 !! Na zimę idzie standard.

PostNapisane: 13 sty 2008 18:44:32
przez Fazi
Oczywiście jak wskaźnik leży na czerwonym i kontrolka świeci to nie dobrze. Sprawdź poziom oleju !

Słaba pompa też może być przyczyną - szczególnie w 2,3 TD

PostNapisane: 13 sty 2008 22:09:05
przez Maff
U mnie również szaleje wskaźnik oleju. Już po przekręceniu kluczyka leci na max, po zapłonie spada na min i znowu na max. Jak się zagrzeje to działa podobnie jak wskaźnik ciśnienia doładowania w dolocie. Tzn dodaję gazu to rośnie a jak puszczę to spada gwałtownie :) Kiedyś miałem podobny problem i okazało się, że mechanicy nie spięli porządnie jakiś wtyczek O.o
Tata nie ma czasu się z tym wybrać, a ja to już w ogóle :/

PostNapisane: 14 sty 2008 12:42:14
przez tumek
No to już tylko mi zostało wymienić olej i filterk :( jak dalej tak bedzie to trzeba będzie sie pompie przyjżeć bliżej :)
Czy da sie tą pompe jakoś uszczelnić, zregenerować ??? Czy czeka mnie kurs pod Żywiec po jakąś używkę ? bo pewnie cena nowej zwaliła by mnie z nóg ;)

PostNapisane: 14 sty 2008 12:46:08
przez Fazi
Ojj lepiej poszukaj zamiennika ! Zamiennika ale nowego !

PostNapisane: 14 sty 2008 12:51:05
przez tumek
Widze że kolega "Fazi" rozbiera na części froteczki :) może by znalazł u siebie jakąś pompeczke w dobrym stanie dla kolegi z klubu ;) ???

PostNapisane: 15 sty 2008 19:04:21
przez brum
Dzisiaj wymieniłem sobie olejek i filtr.
Zalałem olejem Mobil 1 pół-syntetyk, a filtr kupiłem orginalny GM za 8 zł :D
walka trochę trwała z filtrem bo się zapiekł, nie miałem klucza więc użyłem pręta fi 8 i jakoś poszło. Olej był coś już nie bardzo.
I co się okozało po wymianie...ciśnienie jest na przed ostaniej kresce przy 2tys a wcześniej było przed połową, auto dostało powera, chodzi pięknie.

Moim zdanie wymiana oleju w terenówkach eksploatowanych w terenie powinna być cześciej i tak będe teraz robił.

PS. Na poprzednim oleju nie wiem jakim jeździłem ponad rok to za dużo.