Witamy !



Cisnienie oleju

Zagadnienia dotyczące eksploatacji Frontery

Postprzez tumek » 17 sty 2008 19:42:14

No i kiszka, wymiana oleju nic nie dała, teraz jakby częściej wręcz zapalała sie kontrolka ciśnienia oleju :(
Czy pomogło by coś jak bym zmienił same koła zębate, bo szukałem pompy, ale nigdzie nie umie znaleźc, a są dostępne same koła (150 zł./szt.) ???
Czy jeszcze oprócz kół zużywa sie sam korpus pompy ?

26.01.2008
No więc tak :
Wymieniłem koła zębate pompy (znalazłem po 110 zl/szt. oczywiście GM) i dalej jak sie silnik rozgrzeje to wskazówka ciśnienia wchodzi na czerwone :( wprawdzie kontrolka ciśnienia jeszcze mi sie nie zapaliła ale i tak minie to martwi :(
Może wymienic jeszcze zaworek w pompie ??? wprawdzie wymieniłem sprężyne dociskającą ale może jego też ???
Jak sprawdzic czy pompa daje odpowiednie ciśnienia, bo możę ten czujnik albo wskaźnik tak ma a ja sie niepotrzebnie martwie ???
A może usterki szukac zupełnie gdzie indziej ? :?
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Janek 44 » 29 sty 2008 14:06:04

Fazi napisał(a):- silnik zimny, olej gęsty - "uszczelnia" tłoki i wskazanie jest duże.
ze wzrostem temepratury, olej się rozgrzewa i staje się rzadszy, przez co mniej uszczelnia tłoki no i ciśnienie oleju spada.
Fazi CO TY PISZESZ???? Jakie tłoki? Nie mieszaj chłopakom w głowach!
tumek napisał(a):Czy jeszcze oprócz kół zużywa sie sam korpus pompy ?
Tak. Nie chcę Cię martwić, po opisie widać, że pomóc może jedynie szlif wału i nowe panewki. Zrób jeszcze pomiar ciśnienia podpinając w miejsce czujnika jakiś manometr. Wtedy będzie to bardziej wiarygodne. Głowa do góry zawsze może być gorzej :D
Janek 44
 

Postprzez tumek » 29 sty 2008 18:04:03

Janek 44 napisał(a):Fazi CO TY PISZESZ???? Jakie tłoki? Nie mieszaj chłopakom w głowach!

To, że tzw. "oszczelnienie olejowe" na tłokach ma sie nijak do ciśnienia oleju to ja wiem :)
Janek 44 napisał(a):Nie chcę Cię martwić, po opisie widać, że pomóc może jedynie szlif wału i nowe panewki.

I właśnie tego sie obawiam :(

Jeszcze póki co spróbuje podnieśc ciśnienie na pompie (podkałdka pod zawór wrotny) bo kontrolka jednak mi sie znowu zaczeła zaświecac :( a nie mam czasu narazie na warsztat jechac a o remoncie nie wspomne:(
Dzięki :)
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez nightman » 29 sty 2008 19:38:56

Jakie masz ciśnienie po pomiarze manometrem? Może po prostu masz zwalony czujnik.
nightman
 

Postprzez brum » 29 sty 2008 20:11:48

Na wolnych obrotach powinno być min 1.5 bar
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez nightman » 29 sty 2008 22:36:32

brum napisał(a):Na wolnych obrotach powinno być min 1.5 bar

... i o ile się nie mylę to przy jakiejś konkretnej temperaturze oleju ( chyba 80 stC ) -nawet logiczne
nightman
 

Postprzez Janek 44 » 30 sty 2008 10:15:33

Pomiar ciśnienia oleju manometrem powinno się przeprowadzić w całym zakresie temperatury, na zimnym i na ciepłym, obserwując wskazania manometru. Wnioski wiele mówią.
Tumek. To jest tylko oszukiwanie samego siebie i próżne wpędzanie w koszty. Zrób konkretny pomiar ciśnienia i wtedy będziesz wiedział. Jak będziesz chciał sprzedać kliknij, zdradzę sposób na podniesienie ciśnienia. :twisted: :twisted: :twisted:
nightman napisał(a):Jakie masz ciśnienie po pomiarze manometrem? Może po prostu masz zwalony czujnik.
Zwalony czujnik? Możliwe. Tylko tam w ukł. są chyba dwa czujniki, oba wysiadły jednocześnie? Dziwne.
Janek 44
 

Postprzez tumek » 30 sty 2008 11:23:00

Czujnik jest jeden, chyba:) wymieniałem go ale na używkę, więc nie mam pewności czy jest ok.
Co do podniesienia ciśnienia, to nie chce się okłamywać tylko nie chce żeby póki co motor mi się przytarł :) A na pomiar się wybiorę najszybciej jak dam rade.
Jednak powoli rozważam wymianę motoru :( bo remont to raczej zbyt drogi interes, a tak to i części zamienne zostaną :)
Sprzedawać nie mam zamiaru, a o tym sposobie to czyżby substancja „ klejąco-zatykająca” marki „........doktor” ;) ???
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Janek 44 » 30 sty 2008 16:28:38

tumek napisał(a):Czujnik jest jeden, chyba:)
Dziwne. Powinne być dwa,jeden na wskaźnik, drugi na kontrolkę. Ale może rozwiązali to inaczej.
tumek napisał(a):Jednak powoli rozważam wymianę motoru :( bo remont to raczej zbyt drogi interes, a tak to i części zamienne zostaną :)
Zastanów się, wyjdzie może i taniej, tylko masz pewność, że kupujesz dobry?

tumek napisał(a):a o tym sposobie to czyżby substancja „ klejąco-zatykająca” marki „........doktor” ;) ???
Nie. Takich ,,wynalazków" nie radzę stosować, są inne. :twisted: :twisted:
Janek 44
 

Postprzez tumek » 14 lut 2008 00:18:24

No i kolejna lipa , zmierzyłem cisnienie zaraz przed czujnikiem czyli za pompą i ..... 1,1 bara :x czyli czujnik ok , pompa ? ( koła zębate wymienione ), panewki ? :evil:
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez nightman » 14 lut 2008 05:52:40

Przy jakich obrotach masz takie ciśnienie i jak mocno nagrzany jest olej?
nightman
 

Postprzez tumek » 14 lut 2008 08:20:26

Obroty to ok 800 - 850, olej gorący - autko trochę pojeździło potem stał na zapalonym silniku chyba z 40 min. silnik przed pomiarem musiałem wyłączyć na jakieś 10 min żeby zamontować manometr, to myślę że był dość gorący i temp. ustabilizowana.
Ciśnienie 1,8 bar osiąga dopiero przy 1000 - 1050 obr. i utrzymuje sie przy tych obrotach, wskaźnik ciśnienia wtedy jest pomiędzy czerwoną a pierwszą białą kreską, tak w połowie.

Zakładając, że wskaźnik działa prawidłowo, bo z tego, co widzę to tak, to przy jeździe dłuższej lub w terenie gdzie długo chodzi na wysokich obrotach, ciśnienie wtedy spada jeszcze bardziej (olej bardzo gorący) sądzę, że nawet do ok 0,8 bar i zaświeca sie kontrolka z ciśnienia oleju.
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez nightman » 14 lut 2008 13:33:55

...a jak podniesiesz obroty to wskasania manometru są stałe czy raz rosnąraz opadają...rozumiesz...podnosisz tak na 1500 obr i wskazówka od ciśnienia stoi w jednym miejscu czy raz opada z później znów rośnie.
nightman
 

Postprzez tumek » 14 lut 2008 14:13:19

Raczej stoi w miejscu. Sprawdzałem kiedy osiągnie 1,8 bar i jak trzymałem go przez chwile tak w granicach 1000 obr. to miał 1,8 i stała w miejscu. Wskaźnik cisnienia na desce owszem sie rusza lekko ale manometr stał w miejscu.
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Janek 44 » 14 lut 2008 18:17:50

Z tego co tu napisałeś sądzę, że masz ok. ciśnienie, tylko trzeba podkręcić zawór na pompie. Nie sugeruj sie za bardzo wskazaniami na tablicy, manometr jest bardziej wiarygodny.
Janek 44
 

Postprzez tumek » 15 lut 2008 08:55:34

No niestety, próbowałem dać podkładki pod sprężyne regulującą cisnienie otwarcia zaworka w pompie, ale efekt był taki, że owszem nie spadało na czerwone ale:
przy przyśpieszaniu było ok, bo cisnienie rosło w miare wzrostu obrotów silnika, ale jak tylko sciągłem noge z gazu to skakało ma max. położenie i dopiero powoli spadało (hamowanie silnikiem). :(
Boje sie żeby czegoś nie rozerwało, bo to dość gwałtowne skoki były.
Chyba że jest inny sposób na wyregulowanie ciśnienia otwarcia ? może trzeba by rozciągnąć troche tą sprężynke ale nie sądze bo przeciez sprężystość nie zależy od długości :? Help :(
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Janek 44 » 16 lut 2008 15:53:40

W jakim stanie masz cały zawór? Nie jest za bardzo pokryty nagarem?Szczególnie kulka i gniazdo?
Janek 44
 

Postprzez tumek » 16 lut 2008 16:14:47

Zawór jest czyściutki, żadnego nagaru nie ma, styki też ok .
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Janek 44 » 17 lut 2008 09:00:22

A ile tych podkładek wsadziłeś za pierwszym razem? Może wystarczy jedna?
Przydała by się nowa sprężyna . Filtr bocznikowy ,,powinien" wytrzymać ciśnienie około 8at. Oczywiście filtron, innych poza ,,ruskimi" (6at.) nie ,,testowałem :P " A właśnie , jaki masz filtr?
Janek 44
 

Postprzez tumek » 18 lut 2008 10:22:24

Podkładki dalem najpierw 2 każda po ok 0,8 mm, teraz mam jedną i dalej skacze jak głupie. Sprężyna jest nowa. Co do filtra to założony jest filtron.
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Eksploatacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości