Chłopaki spokojnie.... macie już lekko wyeksploatowane silniki

- (ja w patrolu 3,3TD mam podobnie).
Po pierwsze czujnik oleju nigdy nie był wiarygodny w tym jak i w innych autach z silnikami diesla - to zawsze wskazanie pobieżne.
Rozwiązaniem jest założenie manometru z prawdziwego zdarzenia, ale jak nie jeździcie w mocnym terenie gdzie są duże przechyły i kontrola ciśnienia oleju jest bardzo ważna to nie ma sensu.
Co do "wachlowań" wskazań czujnika to jest tak:
- silnik zimny, olej gęsty - "uszczelnia" tłoki i wskazanie jest duże.
ze wzrostem temepratury, olej się rozgrzewa i staje się rzadszy, przez co mniej uszczelnia tłoki no i ciśnienie oleju spada.
W zimie to małe piwo, ale jak jest bardzo gorąco to wtedy jest problem.
Ja zawsze na okres letni w swoim Patrolu zmieniam olej na gęstszy niż 15W40 !! Na zimę idzie standard.