Strona 1 z 1

Złącze obd2 - Frontera 2.2dti

PostNapisane: 09 sie 2010 19:26:42
przez pimms no 1
witam serdecznie, pada mi frotka powoli a nijak nie mam jak jej podpiac do kompa ( ze zlacza sa powyciagane kabelki) czy moglby ktos zrobic fotke i wyslac, bo nie wiem jaki kolor kabla powinien isc na jaki pin. zaznacze, ze to frotka b 2.2 dti.
z gory dzieki i pozdrawiam

Re: [2.2dti] zlacze obd2 - pilna sprawa...

PostNapisane: 09 sie 2010 20:34:08
przez nestor
Na jutro moge wrzucic tutaj fotki gniazda OBDII z mojej frotki, tj. 3.2 V6.
Teoretycznie OBDII to pewien standard... Tutaj jest rozpiska polaczen w OBDII dla wszystkich protokolow http://www.andywhittaker.com/ECU/OBDIIH ... fault.aspx
Kolor kabelkow to juz zupelnie inna historia.

Re: [2.2dti] zlacze obd2 - pilna sprawa...

PostNapisane: 09 sie 2010 21:36:19
przez pimms no 1
bardzo dziekuje, okazujesz sie byc pierwszym zainteresowanym - a to juz moj drugi post na ten temat w przeciagu miesiaca..


chodzi mi wlasnie konkretnie o kolory kabelkow, tj, gdzie i na jaki pin idzie pomaranczowy, zielono-bialy, itp.

bede bardzo wdzieczny za te fotki lub rozpiske

pozdrawiam

Re: [2.2dti] zlacze obd2 - pilna sprawa...

PostNapisane: 10 sie 2010 00:52:20
przez Jarek sp3swj
... postaram się pstryknąć.. mam B 2,2i benz. ciekawe czy będa akie same kable

a tutaj rozpiska.... ale bez kolorów ;-( http://www.obd-ii.de/tech_conn.html

a może ktos ma TIS zainstalowany i tam podejrzy.

Re: [2.2dti] zlacze obd2 - pilna sprawa...

PostNapisane: 10 sie 2010 17:50:32
przez nestor
Zgodnie z obietnica uklad kabelkow na zdjeciach ponizej:

1.strona_szeroka.jpg
NIe opisuje pinow. Na pierwszyej fotce beda kabelki na szerszej stronie wtyku
1.strona_szeroka.jpg (17.61 KiB) Przeglądane 6018 razy
2.kabelki_na_szerokiej.jpg
kabelki na szerszej stronie wtyku - widok z gory
2.kabelki_na_szerokiej.jpg (18.21 KiB) Przeglądane 6017 razy
3.strona_waska.jpg
teraz kolej na waska strone wtyku
3.strona_waska.jpg (20.18 KiB) Przeglądane 6019 razy
4.kabelki_na_waskiej.jpg
kabelki na waskiej stronie wtyku - widok z gory
4.kabelki_na_waskiej.jpg (13.45 KiB) Przeglądane 6018 razy


Powodzenia.

Re: [2.2dti] zlacze obd2 - pilna sprawa...

PostNapisane: 10 sie 2010 19:42:13
przez pimms no 1
dzieki wielkie, jestem Ci winien ;)

jutro podlacze kompa, to zobaczymy...

ps. ten pomaranczowy kabelek (bez czarnego paska) po szerszej stronie wtyczki to od czego, bo ja go nie mam... :/

Re: [2.2dti] zlacze obd2 - pilna sprawa...

PostNapisane: 10 sie 2010 20:49:29
przez nestor
pimms no 1 napisał(a): ... ps. ten pomaranczowy kabelek (bez czarnego paska) po szerszej stronie wtyczki to od czego, bo ja go nie mam... :/


Wg opisu OBDII to mialby byc CAN Bus high... ale nie ma w moim wtyku CAN Bus low :?
Byc moze ktos mieszal kabelkami w moim wtyku :shock:

Przydaloby sie wiecej informacji o kabelkach w innych frotkach.
Ja juz jestem mocno zainteresowany polaczeniem wtyku OBDII w wersji 3.2 V6 2000rok.
:beer: za info :!:

Re: [2.2dti] zlacze obd2 - pilna sprawa...

PostNapisane: 11 sie 2010 19:59:15
przez Jarek sp3swj
Nestor :-) spisałem kolory z mojego OBD
jest dokładnie tak samo jak u Ciebie - co potwierdza że mamy takie same wiązki...

ja mam B 1999 2,2i 16V benzyna

Pozwoliłem sobie twoje fotki użyć w tym "kolażu"

Jednocześnie rozebrałem mojego ELM i sprawdziłem na jakich on pinach gada z Oplem
i wyszło mi że skoro gada protokołem SAE J1850 VPW to gada przez pin 2



Obrazek

Re: [2.2dti] zlacze obd2 - pilna sprawa...

PostNapisane: 11 sie 2010 22:33:07
przez nestor
Cos mi sie wydaje, ze opel (fabrykant) robi nas w konia. Kabelkow cala masa, a tak naprawde to nijak sie maja do pozostalych standardow oprocz VPW J1850. Mamy 6 pin do CAN'a, ale nie ma pary - pin 14. Podobnie z PWM J1850 - tez brakuje pary (10). Podchodzi tez pod ISO9441/ISO14230 (wg s-tech) - sa piny 4, 5, 7 i 16. Moze specjalnie opel pomieszal w kabelkach, zeby tylko fabryczne interfejsy robily wszystko. Mialem problemy z ABS-em. Dwa rozne powazne warsztaty nie daly pewnej diagnozy. Dopiero Opel Dixi-Car dokladnie okresli, ze to pompa abs, i dokladnie ktore zaworki. Ale wydruku nie dostalem - tylko odreczny odpis. Na wydruku bylby przedstawiony interfejs. Drzewiej bywalo w sprzetach komputerowych, ze stosowano tzw. klucze sprzetowe, ktore zamienialy aktywne piny ze standardu ogolnie przyjetego na uklad pinow wykorzystywanych przez software. Dzisiaj klucze sprzetowe sa w pelni elektroniczne i nie da sie juz oszukac softu przelutowujac kabelki w laczowkach :(
Zaczynam szukac info w necie na temat wszystkich czterech standadow OBDII. Pozostaje tez sprawdzenie naszych "wolnych kabelkow". Moze 9 robi za 10 - pasowaloby do PWM J1850.
A jezeli jest tylko VPW J1850, to ten protokol najlepiej obsluguje ELM322 i scantool.net... jak tutaj http://www.obd-codes.com/reviews/showpr ... /product/3
Mam w pracy sprytny oscyloskop. Chyba pokusze sie o sprawdzenie wszystkich kabelkow w naszych wtykach OBDII. Tutaj jest troche teorii o J1850: http://www.freescale.com/files/microcon ... AN1731.pdf

Re: [2.2dti] zlacze obd2 - pilna sprawa...

PostNapisane: 11 sie 2010 22:46:39
przez Jarek sp3swj
Nestor... na watku o interfejsach dąłem linka do specyfikacji ELM327...
http://www.elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf
ten układ w tym wykonaniu co ja mam ma 3 interfejsy i każdym znich próbuje się dogadać z autem - ten skrin z SAJ J1850 to jest informacja zwrotna na jakim interfejsie odpowiedział ECU z auta.

Te czerwone opisy na obrazku to opisu drutów ELM - a schemat ELMa masz na 60 stronie PDF.

J1850 jest jednoprzewodowym interfejsem ... drugi opcjonalny drut to do "zanegowanej" wersji transmisji ( opcja)

Te proste interfejsy co gadają przez K-line to dopiero nieźle pokopana transmisja - tak z pamięci najpierw z ECU gadaja na kilku bodach .. potem przełączają sie na szybka transmisję - dlatego opelskanery nie chcą gadać na portach COM wirtualnych.

Oszczędź sój czas i daj spokój oscyloskopowi.. :-) .... obok mnie stoi tektronix 4 kanałowy do 300 Mhz... ale nawet nie chciało mi się myśleć o analizowaniu tego zagadnienia .. kupiłem ELM i problem z głowy...

Jak pisałem już z ELM możesz gadać sobie z hyperterminala ... on za ciebie załatwia komunikacje z ECU a tobie daje gotowe wyniki.. ( bawiłem się tym)

Jakbys dorwał ELM i testował - to przed każdym użyciem INNEGO PROGRAMU odłącz ELM od auta i PC - niech się ustawi do parametrów domyślnych. - ważne

SAE http://www.interfacebus.com/Automotive_ ... 0_Bus.html

Re: Złącze obd2 - Frontera 2.2dti

PostNapisane: 17 sie 2014 20:21:32
przez oleksy
Koledzy byłbym wdzięczny jak mógłby mi ktoś pomóc nie mogę połączyc sie ze sterownikiem silnika brak komunikacji a mam sterownik na wierzchu i czy morze mi ktoś poradzic jak wpiac się we wtyczki przy sterowniku byłbym bardzo wdzięczny.

Re: Złącze obd2 - Frontera 2.2dti

PostNapisane: 17 sie 2014 20:40:56
przez Jarek sp3swj
no bardzo "konkretne" pytanie... jakie urządzenie chcesz podłączyć... do jakiego złącza... :o :o


Praktycznie wszystkie dostępne interfejsy z allegro czy ebay mają WTYCZKĘ którą wkładasz w GNIAZDKO komputera - nie ma innej możliwości bo inaczej nie wejdzie ... i jak jest zasilanie na gnieździe to zaświeci się LED



może zobrazuje swoje problemy zdjeciami... co masz co ci nie pasuje.. jak próbujesz podłączyć ... bardziej rzeczowo zapytać ...

Re: Złącze obd2 - Frontera 2.2dti

PostNapisane: 18 sie 2014 12:47:07
przez oleksy
Nie jestem szpecem w tym ale na mój głupi rozum jak gośc podpinał swój program to miał powyjmowane piny z wtyczki od kabla diagnostycznego inoi plus do plesz masz do masy ale ten trzeci kabel nie chciał się komunikowa z żadnym innym no on tam był w temacie .A ja sobie myślę aby aby wpiąc się we wtyczkę przy sterowniku bo prawdopodobnie mam przecięty kabel między sterownikiem a gniazdem.

Re: Złącze obd2 - Frontera 2.2dti

PostNapisane: 18 sie 2014 13:05:43
przez ali
oleksy napisał(a):Nie jestem szpecem w tym ale na mój głupi rozum jak gośc podpinał swój program to miał powyjmowane piny z wtyczki od kabla diagnostycznego inoi plus do plesz masz do masy ale ten trzeci kabel nie chciał się komunikowa z żadnym innym no on tam był w temacie .A ja sobie myślę aby aby wpiąc się we wtyczkę przy sterowniku bo prawdopodobnie mam przecięty kabel między sterownikiem a gniazdem.

Najprościej naprawić gniazdo OBD2, u mnie też tak było, ale doprowadziłem do porządku i mam spokój.

Re: Złącze obd2 - Frontera 2.2dti

PostNapisane: 02 lut 2015 21:17:04
przez kristofff88
o dzięki wreszcie wiem gdzie szukać gniazda diag