Witamy !



Konserwacja

Zagadnienia dotyczące eksploatacji Frontery

Re: Konserwacja

Postprzez brum » 24 kwi 2013 10:02:52

tylko że rama we Frocie jest wykonana dobrze. może mieć nalot rudej i nic więcej. Ciężko spotkać przegniłą. W innych 4x4 bardziej się sypią.
Z blachą też jest ok.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Konserwacja

Postprzez eric » 24 kwi 2013 10:16:58

brum napisał(a):Z blachą też jest ok.

No ja mam teorię ze tylne nadkola w longu B gniją już przed wyjazdem z fabryki ponieważ tam w UK wilgotno jest :P.
A te blachy pod lampami tylnymi to już czekając w magazynie skorodowały.
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Konserwacja

Postprzez grzesst27 » 24 kwi 2013 10:44:27

Obydwaj macie racje!!!
Rama ok, blacha nie koniecznie - cała Frota!!!!
W końcu za coś ją kochamy! :>:
Avatar użytkownika
grzesst27
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 150
Obrazki: 0
Dołączył(a): 04 mar 2011 08:13:52
Lokalizacja: Małogoszcz
Pochwały: 1
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Konserwacja

Postprzez Stabros » 24 kwi 2013 12:34:42

grzesst27 napisał(a):
brum napisał(a):pewnie z 5tys z piaskowaniem ramy.. średnio się opłaca.


Słyszałem że za 6 tys. można nową ramę do froty kupić, podobno gdzieś w Krakowie jest firma która podrabia te ramy, w sumie wielkiej filozofii chyba w tym nie ma.... Polak w końcu potrafi!!! :1:


Panowie.
Popłynęliście!!! I to na samej ramie!!!
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Konserwacja

Postprzez ali » 24 kwi 2013 12:38:14

brum napisał(a):tylko że rama we Frocie jest wykonana dobrze. może mieć nalot rudej i nic więcej. Ciężko spotkać przegniłą. W innych 4x4 bardziej się sypią.
Z blachą też jest ok.


Akurat jestem po dokładnym czyszczeniu i malowaniu swojej po zakupie i zgadzam sie z tym w 100%. Rama cała ruda byla ale to tylko nalot, łatwy do usunięcia i wyczyszczenia

Do tego ranty tylnych nadkoli (pod plastikami) zaawansowana korozja (cięzka do wykrycia przy zakupie bo wewnętrzna cześc od strony nadkola była ok)

No i wiele innych pomniejszych ognisk będących skutkiem używania przez poprzedniego własciciela.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Konserwacja

Postprzez Stabros » 24 kwi 2013 14:04:00

Do ramy jest przyczepionych pełno różnych kabli, przewodów, rurek, itp.
Czy gdy robiliście konserwacje to zdejmowaliście to wszystko czy po prostu
czyściliście ramę tam gdzie się da dojść bez zdejmowania tego wszystkiego
a następnie nakładaliście środek konserwujący na wszystko jak leci?
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Konserwacja

Postprzez ali » 24 kwi 2013 14:09:06

Stabros napisał(a):Do ramy jest przyczepionych pełno różnych kabli, przewodów, rurek, itp.
Czy gdy robiliście konserwacje to zdejmowaliście to wszystko czy po prostu
czyściliście ramę tam gdzie się da dojść bez zdejmowania tego wszystkiego
a następnie nakładaliście środek konserwujący na wszystko jak leci?


Jak pisałem u mnie to był tylko rdzawy nalot który schodził bardzo ładnie nawet jak tarłem po nim mieką szczotką czy pędzlem. Potem bardzo rzadki podkład poliurometanowy na płaskim natrysk, a w zakamarach wciarałem go pędzlem. Gdyby ktos malował kiedyś tą farba to rekawice gumowe i najlepiej OP1 ubrać bo jak wyschnie to nie umyje sie niczym a schnie bardzo szybko.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Konserwacja

Postprzez wiechu » 03 maja 2013 17:48:58

Stabros napisał(a):Czy słyszeliście może o jakimś wypasionym szwedzkim środku
do konserwacji podwozia?

Otrzymałem od jednego speca propozycję zrobienia konserwacji
podwozia za 1500-1800 zł takim środkiem. Ponoć sam specyfik
ma kosztować ok 1100 zł.


1800? To sporo. Chociaż ja sam zapłaciłem 1230 zł za konserwację, więc może nie będę się aż tak mocno dziwił. No i powiem Wam, że na razie nie żałuję. Jeżeli mogę to zostawię link do opisu zabezpieczenia, na które się skusiłem: http://sztukawyciszania.pl/antykorozja
wiechu
 

Re: Konserwacja

Postprzez dropsik127 » 04 cze 2013 20:46:06

witam mam pytanie chciałbym wypełnić progi specjalnym środkiem ale nie wiem gdzie znajduje się korek żeby tam wtłoczyć ten środek możne ktoś mi po może?
dropsik127
 

Re: Konserwacja

Postprzez Markon » 04 cze 2013 21:01:51

dropsik127 napisał(a):witam mam pytanie chciałbym wypełnić progi specjalnym środkiem ale nie wiem gdzie znajduje się korek żeby tam wtłoczyć ten środek możne ktoś mi po może?

tam gdzie ruda łapie najbardziej :boss:
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Konserwacja

Postprzez eric » 04 cze 2013 21:12:30

dropsik127 napisał(a):witam mam pytanie chciałbym wypełnić progi specjalnym środkiem ale nie wiem gdzie znajduje się korek żeby tam wtłoczyć ten środek możne ktoś mi po może?

Nie wiem jak w sporcie. W longu z tyłu jest od strony koła tam gdzie się błoto zbiera :)
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Konserwacja

Postprzez adamf » 29 cze 2013 12:26:11

Ja ostatnio rame konserwowałem w swoim sporcie. Wiesz, wszystko zależy od kosztów. Ja ostatnio rame robiłem środkiem Gravit. Już teraz nie pamiętam jakim (czy 600 czy 620). Jest to poliuretanowa masa uszczelniająca. Na początku na myjke i konkretne szorowanie. Później na kanał i trzeba dokładnie wyczyścić bo praktycznie jest to najważniejsza część. Zeskrobać, odpylić, odtłuścić. Na koniec podpinasz pistolet z gravitem pod sprężarkę - nie musi być mocarna. Trzy bary wystarczą. I psikasz. Jak nie masz sprężarki to można też to zrobić pędzlem, ale więcej roboty jest. Ja te kable i rureczki tam gdzie się dało poodpinałem i zakleiłem taśma i folią. Wszystko włożyłem na miejsce dopiero po wyschnięciu środka. Czasem ludzie stosują dwie powłoki. Jedną twardą i drugą miękką (na bazie kauczuka) to ważne jest żeby wpierw szła warstwa twarda a dopiero później kauczuk. W przeciwnym razie twarda warstwa będzie odpadać od kauczuka bo on "pracuje". Ja póki co od uszczelniania byłem dwa razy w górach Sowich i wszystko zdaje egzamin. No, może przeguby trochę oberwały :) Teraz będę brał się za elektrykę bo kontrolki w zegarach raz się świecą a raz nie. No i uszczelnienie silnika bym chciał zrobić gdbybym miał po większej wodzie jeździć i za cholerę nie wiem jak się za to zabrać. Co do blachy się zgadzam, mam ogniska i pęcherze na masce. Do malowania. Może jakiś wzorek? :P
adamf
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 08 sty 2018 08:41:56
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Konserwacja

Postprzez nightman » 09 sie 2013 12:05:01

10 dni ciężkiej harówki, 6 litrów konserwantu zewnętrzengo, 4 litry konserwantu do przestrzeni zamkniętych, 2 litry akrylu
8 litrów starej dobrej podkładowej minii, 10 litrów acetonu... i ZERO rudej jak blacha długa i szeroka...

Frotka wylalana, zakonserwowana, rama cycuś malinka na kolejne 4-5 lat starczy.... że o naniuchaniu oparów nie wspomnę ;)
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Konserwacja

Postprzez rzeziol1 » 08 wrz 2013 19:46:08

Ja swojej froci zafundowałem konserwację barankiem w spray'u...i mam nadzieję że będzie ok po zimie:)
rzeziol1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 sie 2013 11:31:29
Lokalizacja: Dęblin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Konserwacja

Postprzez Markon » 09 wrz 2013 12:04:52

rzeziol1 napisał(a):Ja swojej froci zafundowałem konserwację barankiem w spray'u...i mam nadzieję że będzie ok po zimie:)
to tak jak byś wziął witaminę C i miał nadzieje ze nie zachorujesz zimą :beer:
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Konserwacja

Postprzez peterpan » 24 lis 2013 14:02:22

Na frotce póki co zrobiłem tylko kilka zaprawek zewnętrznych bo brakło czasu. Wcześniej vitarę oddałem w ręce blacharza, więc też nic nie robiłem, ale wcześniejsze plaskacze robiłem zawsze tak: skrobak, szczotka, cortanin, minia, chlorokauczuk, konserwacja bitumiczno-kauczukowa ( stosowałem różne środki, generalnie skuteczność zbliżona przy dobrze przygotowanym podłożu). W profile stary pocziwy silwos. Jak było trzeba to zaczynałem od migomatu i wstawienia łatki. Ekstremalnie ważne jest całkowite usunięcie rudej, a bez potraktowania jej chemią nie da się. Na ramie we frocie jest parę łat rudej, powierzchownej, do wiosny powinna wytrzymać :) . Jaka jest metoda na skuteczne usunięcie błota z ramy? Poprzedni właściciel był maniakiem taplania. Płyta pod silnikiem była dokładne zaklejona błockiem. Parę razy na myjni samoobsługowej wkładałem koniec lancy kolejno w otwory w ramie, jechałem ruchem obrotowym i sporo błota wyszło ale czy to wystarczy?
peterpan
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 17 lis 2013 18:49:26
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Konserwacja

Postprzez Edi066 » 24 lis 2013 22:45:26

Ja w swoim Rodeo zacząłem od ściągnięcia zderzaków , wszelkich osłon od spodu i zaślepek z ramy...
Następnie karcher + własnej roboty przedłużka (0,7 m węża wysokociśnieniowego) , ustawienie auta (tudzież ramy) pod takim kątem , aby wszystko przelatywało (ok.1m przód do góry) i jazda od czoła !!!
Początkowo syf wypływał otworami po bokach ale umiejscowienie węża w otworze pośrodku ramy przepłukało zatory i lawina błotna wyleciała tyłem (+ gratisy w postaci karaluchów chyba jeszcze z USA :) )
Po przelewaniu całej ramy doputy nie poszła czysta woda czas na środek Cortanin - wiąże rdze ale na zdrową blachę działa wręcz odwrotnie...)
Poszło tego specyfiku ok. 4 litry (cały czas mowa tylko o środku ramy) rozłożone na dwa etapy w odstępach po 12h...
Po upływie 20 h od drugiej porcji Cortaninu jeszcze raz z tym że delikatniej całość wodą i znów czas na schnięcie - następne 12 h.
Teraz mamy ogniska rdzy związane Cortaninem a nadmiar spłukany ze zdrowej blachy...
Czas na ramę zewnątrz...Szlifierka , szczotki druciane i ognia !
(buda uniesiona nad ramą ok 5cm , przy okazji zmieniłem tuleje/poduszki trzymające budę na ramie)
8h i 12 szczotek później rama lśni (miejsca , gdzie stara konserwacja się trzymała zostały tylko delikatnie zmatowione).
Całość została spryskana benzyną ekstrakcyjną i czas na sprężarkę i pistolet...
W środek poszło 6l środka do konserwacji profili zmieszanego z gorącym woskiem.
Z zewnątrz dwie warstwy podkładu do metalu i na to 3 warstwy poczciwego Bitgumu...
Zima zweryfikuje czy warto było :)
Nissan Patrol 4.2
[..........................] 70%
Avatar użytkownika
Edi066
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 289
Obrazki: 20
Dołączył(a): 20 lip 2011 12:53:08
Lokalizacja: Nowa Dęba
Pochwały: 1
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Konserwacja

Postprzez peterpan » 25 lis 2013 17:04:39

czyli mniej więcej sprawa jasna: przód do góry i szukać zaślepek na ramie? A gdzie są te zaślepki? Czy może każdy otwór w ramie powinien być zaślepiony? Mam budę podniesioną 5 cm to i widoczność nienajgorsza. Sąsiad ma karchera. Nie zauważyłem przez lata stosowania destrukcyjnego wpływu cortaninu na zdrową blachę. Może dlatego, że zdrowa blacha ( zwłaszcza w profilach ) jest osłonięta konserwacją fabryczną. Gdzie konserwacji nie ma, nie ma też zdrowej blachy.
peterpan
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 17 lis 2013 18:49:26
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Konserwacja

Postprzez Stabros » 25 lis 2013 17:45:55

Edi066 napisał(a):... środek Cortanin - wiąże rdze ale na zdrową blachę działa wręcz odwrotnie...)...

A jakie to są te odwrotne działania Cortaninu?
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Konserwacja

Postprzez paulo83 » 16 paź 2015 18:20:22

eric napisał(a):
dropsik127 napisał(a):witam mam pytanie chciałbym wypełnić progi specjalnym środkiem ale nie wiem gdzie znajduje się korek żeby tam wtłoczyć ten środek możne ktoś mi po może?

Nie wiem jak w sporcie. W longu z tyłu jest od strony koła tam gdzie się błoto zbiera :)


W Sporcie jest tak samo - przy progu od strony tylnego koła jest okrągła plastikowa zaślepka.
Avatar użytkownika
paulo83
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 64
Obrazki: 13
Dołączył(a): 16 wrz 2015 04:38:07
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Eksploatacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron