Strona 2 z 4

Re: Konserwacja

PostNapisane: 29 sty 2012 11:01:41
przez Mario_gs
Troszke czasu jak widze minelo... ale mam pytanie: Czy używał ktoś Cortaninu na wstępnie oczyszczoną z rdzy ramę? Myślę żeby u mnie najpierw po oczyszczeniu ramy z rdzy pomalowac ja Cortaninem, a potem położyć baranka... Ktoś to przerabiał?

Re: Konserwacja

PostNapisane: 29 sty 2012 14:17:03
przez brum
Ja posmarowałem tym płytę od wyciągarki i zrobiła się ciemno fioletowa, więc niby działa. Ale lepiej jak ją oczyścisz i barankiem lub jakimś smoło podobnym.

Re: Konserwacja

PostNapisane: 29 sty 2012 17:45:54
przez Pawel
Podpytałem kolegów z mazury4x4 i nie polecali aby ramę pryskać barankiem. Lepiej czymś "gładkim" do czego za bardzo błoto się nie czepia...

Re: Konserwacja

PostNapisane: 29 sty 2012 20:49:01
przez Mario_gs
No pewnie coś w tym jest... Wiec wyczyszcze co sie da, a miejsca trudno dostępne posmaruje jednak cortaninem a całość jakimś środkiem konserwującym... Powinno zdać egzamin. Poszukam na allegro jakichs produktów. Pozdrawiam

-- Dodano 29 sty 2012 20:49:01 --

Jeszcze znalazłem coś takiego na allegro:http://moto.allegro.pl/corizon-0-5l-podklad-reaktywny-okretowka-i2075225192.html, taki trochę wydaje się srodek dla leniwych :P (nie trzeba niby dokładnie czyścić). Próbował ktoś tego? Tylko jest napisane zeby nakładać na skorodowane miejsca, a moja rama posiada miejsca nieskorodowane ;) wiec co w takim wypadku :)?

Re: Konserwacja

PostNapisane: 29 sty 2012 20:52:16
przez jrzeuski
Mario_gs napisał(a):moja rama posiada miejsca nieskorodowane ;) wiec co w takim wypadku :)?
Palnik w dłoń i :guns: :mrgreen:

Re: Konserwacja

PostNapisane: 29 sty 2012 20:54:12
przez Mario_gs
No to za jakieś 2 m-ce będzie się działo... Teraz tylko porobię zapasy ;) Korozja.. kto to wogóle wymyślil...

Re: Konserwacja

PostNapisane: 29 sty 2012 20:56:28
przez jrzeuski
Mario_gs napisał(a):Korozja.. kto to wogóle wymyślil...
Na pewno nie był to Arab :P

Re: Konserwacja

PostNapisane: 30 sty 2012 20:22:02
przez kondi
Mario_gs napisał(a):Troszke czasu jak widze minelo... ale mam pytanie: Czy używał ktoś Cortaninu na wstępnie oczyszczoną z rdzy ramę? Myślę żeby u mnie najpierw po oczyszczeniu ramy z rdzy pomalowac ja Cortaninem, a potem położyć baranka... Ktoś to przerabiał?



cortanin jest srodkiem wiążącym rdze jesli posmarujesz nim ruda to ona powinna zrobic sie fioletowa.... i trzeba tym wysmarować parę razy a potem zamalować jakimś podkładem barankiem czymkolwiek... i wtedy w tym miejscu możemy zapomnieć o rdzy... ale z cortaninem trzeba ostrożnie sie obchodzić.... bo na rdze działa super ale nie polecam smarowania miejsc w których rdzy nie ma... bo działa on wręcz odwrotnie i wyżera żelastwo

Re: Konserwacja

PostNapisane: 02 lut 2012 09:05:31
przez Mario_gs
No właśnie o czymś takim myślałem.. :) Dzięki

Re: Konserwacja

PostNapisane: 20 mar 2012 10:20:10
przez woolf
Moje autko nie ma ani kszty rdzy na podwoziu. Sprzedający mówił że nie konserwował spodu bo nie musiał. Czyżby kiedyś producenci robili (konserwowali) lepiej, dokładniej. Frotka ma 20 lat i wygląda jak nówka ( nie mówię o rysach i wgniotach na blacharce) tylko o ramie, całym spodzie, nadkola itp. :1:

Re: Konserwacja

PostNapisane: 27 lut 2013 20:52:03
przez wiechu
woolf, czy to możliwe żebyś był takim szczęściarzem?? :)

-- Dodano 27 lut 2013 20:52:46 --

Ja szczęściu musiałem pomóc, tak jak koledzy wyżej i zabezpieczenie podwozia musiało być zrobione.

Re: Konserwacja

PostNapisane: 28 lut 2013 11:04:43
przez nightman
woolf napisał(a):Moje autko nie ma ani kszty rdzy na podwoziu. Sprzedający mówił że nie konserwował spodu bo nie musiał. Czyżby kiedyś producenci robili (konserwowali) lepiej, dokładniej. Frotka ma 20 lat i wygląda jak nówka ( nie mówię o rysach i wgniotach na blacharce) tylko o ramie, całym spodzie, nadkola itp. :1:

Możesz tak mieć ... kiedyś robiono lepiej i to nie tylko w tej kwestii - wystarczy porównać komplet "starych" kluczy a "dzisiejszych" cudów.

Re: Konserwacja

PostNapisane: 03 kwi 2013 08:04:50
przez grzesst27
Ja u siebie umyłem podwozie porządnie w myjni, potem do "magika" od malowania poskrobał, poczyścił i zamalował podkładem, a potem barankiem. W środek profili polecił zużytego oleju nalać wężykiem i taką specjalną "strzykawą" do wlewania oleju nap do mostów, albo skrzyni jak nie ma dojścia z butelką...
Jak się za rok, albo dwa frota złamie na pół to napiszę, aby przestrzec potomnych......

Re: Konserwacja

PostNapisane: 23 kwi 2013 21:44:12
przez Stabros
Czy słyszeliście może o jakimś wypasionym szwedzkim środku
do konserwacji podwozia?

Otrzymałem od jednego speca propozycję zrobienia konserwacji
podwozia za 1500-1800 zł takim środkiem. Ponoć sam specyfik
ma kosztować ok 1100 zł.

Re: Konserwacja

PostNapisane: 23 kwi 2013 22:33:42
przez brum
tylko że ten specyfik nie wejdzie wszędzie. najlepiej konserwację zrobić po zdjęciu budy itd.

Re: Konserwacja

PostNapisane: 23 kwi 2013 22:44:25
przez Stabros
brum napisał(a):...najlepiej konserwację zrobić po zdjęciu budy itd.

Jak dla mnie to za ¨gruba¨ sprawa. Ile by to kosztowało i kto mi to zrobi?

Re: Konserwacja

PostNapisane: 23 kwi 2013 22:46:14
przez brum
pewnie z 5tys z piaskowaniem ramy.. średnio się opłaca.

Re: Konserwacja

PostNapisane: 23 kwi 2013 22:57:50
przez Stabros
brum napisał(a):pewnie z 5tys z piaskowaniem ramy.. średnio się opłaca.

No właśnie!

Re: Konserwacja

PostNapisane: 23 kwi 2013 23:46:07
przez Markon
wszystko się da zrobić ja kupiłem preparat K2 w bańce 5 l daje się go 1 /10 wody i nakłada na podwozie pianownicą siedzi jakieś 4-5 h po czym znika razem z kawałkami rudej i asfaltu a resztki rudej robią się takie sypkie wtedy szczota i jazda idzie naprawdę konkretnie pozbyć się rudej

Re: Konserwacja

PostNapisane: 24 kwi 2013 05:23:51
przez grzesst27
brum napisał(a):pewnie z 5tys z piaskowaniem ramy.. średnio się opłaca.


Słyszałem że za 6 tys. można nową ramę do froty kupić, podobno gdzieś w Krakowie jest firma która podrabia te ramy, w sumie wielkiej filozofii chyba w tym nie ma.... Polak w końcu potrafi!!! :1: