Strona 3 z 4

Re: Konserwacja

PostNapisane: 24 kwi 2013 10:02:52
przez brum
tylko że rama we Frocie jest wykonana dobrze. może mieć nalot rudej i nic więcej. Ciężko spotkać przegniłą. W innych 4x4 bardziej się sypią.
Z blachą też jest ok.

Re: Konserwacja

PostNapisane: 24 kwi 2013 10:16:58
przez eric
brum napisał(a):Z blachą też jest ok.

No ja mam teorię ze tylne nadkola w longu B gniją już przed wyjazdem z fabryki ponieważ tam w UK wilgotno jest :P.
A te blachy pod lampami tylnymi to już czekając w magazynie skorodowały.

Re: Konserwacja

PostNapisane: 24 kwi 2013 10:44:27
przez grzesst27
Obydwaj macie racje!!!
Rama ok, blacha nie koniecznie - cała Frota!!!!
W końcu za coś ją kochamy! :>:

Re: Konserwacja

PostNapisane: 24 kwi 2013 12:34:42
przez Stabros
grzesst27 napisał(a):
brum napisał(a):pewnie z 5tys z piaskowaniem ramy.. średnio się opłaca.


Słyszałem że za 6 tys. można nową ramę do froty kupić, podobno gdzieś w Krakowie jest firma która podrabia te ramy, w sumie wielkiej filozofii chyba w tym nie ma.... Polak w końcu potrafi!!! :1:


Panowie.
Popłynęliście!!! I to na samej ramie!!!

Re: Konserwacja

PostNapisane: 24 kwi 2013 12:38:14
przez ali
brum napisał(a):tylko że rama we Frocie jest wykonana dobrze. może mieć nalot rudej i nic więcej. Ciężko spotkać przegniłą. W innych 4x4 bardziej się sypią.
Z blachą też jest ok.


Akurat jestem po dokładnym czyszczeniu i malowaniu swojej po zakupie i zgadzam sie z tym w 100%. Rama cała ruda byla ale to tylko nalot, łatwy do usunięcia i wyczyszczenia

Do tego ranty tylnych nadkoli (pod plastikami) zaawansowana korozja (cięzka do wykrycia przy zakupie bo wewnętrzna cześc od strony nadkola była ok)

No i wiele innych pomniejszych ognisk będących skutkiem używania przez poprzedniego własciciela.

Re: Konserwacja

PostNapisane: 24 kwi 2013 14:04:00
przez Stabros
Do ramy jest przyczepionych pełno różnych kabli, przewodów, rurek, itp.
Czy gdy robiliście konserwacje to zdejmowaliście to wszystko czy po prostu
czyściliście ramę tam gdzie się da dojść bez zdejmowania tego wszystkiego
a następnie nakładaliście środek konserwujący na wszystko jak leci?

Re: Konserwacja

PostNapisane: 24 kwi 2013 14:09:06
przez ali
Stabros napisał(a):Do ramy jest przyczepionych pełno różnych kabli, przewodów, rurek, itp.
Czy gdy robiliście konserwacje to zdejmowaliście to wszystko czy po prostu
czyściliście ramę tam gdzie się da dojść bez zdejmowania tego wszystkiego
a następnie nakładaliście środek konserwujący na wszystko jak leci?


Jak pisałem u mnie to był tylko rdzawy nalot który schodził bardzo ładnie nawet jak tarłem po nim mieką szczotką czy pędzlem. Potem bardzo rzadki podkład poliurometanowy na płaskim natrysk, a w zakamarach wciarałem go pędzlem. Gdyby ktos malował kiedyś tą farba to rekawice gumowe i najlepiej OP1 ubrać bo jak wyschnie to nie umyje sie niczym a schnie bardzo szybko.

Re: Konserwacja

PostNapisane: 03 maja 2013 17:48:58
przez wiechu
Stabros napisał(a):Czy słyszeliście może o jakimś wypasionym szwedzkim środku
do konserwacji podwozia?

Otrzymałem od jednego speca propozycję zrobienia konserwacji
podwozia za 1500-1800 zł takim środkiem. Ponoć sam specyfik
ma kosztować ok 1100 zł.


1800? To sporo. Chociaż ja sam zapłaciłem 1230 zł za konserwację, więc może nie będę się aż tak mocno dziwił. No i powiem Wam, że na razie nie żałuję. Jeżeli mogę to zostawię link do opisu zabezpieczenia, na które się skusiłem: http://sztukawyciszania.pl/antykorozja

Re: Konserwacja

PostNapisane: 04 cze 2013 20:46:06
przez dropsik127
witam mam pytanie chciałbym wypełnić progi specjalnym środkiem ale nie wiem gdzie znajduje się korek żeby tam wtłoczyć ten środek możne ktoś mi po może?

Re: Konserwacja

PostNapisane: 04 cze 2013 21:01:51
przez Markon
dropsik127 napisał(a):witam mam pytanie chciałbym wypełnić progi specjalnym środkiem ale nie wiem gdzie znajduje się korek żeby tam wtłoczyć ten środek możne ktoś mi po może?

tam gdzie ruda łapie najbardziej :boss:

Re: Konserwacja

PostNapisane: 04 cze 2013 21:12:30
przez eric
dropsik127 napisał(a):witam mam pytanie chciałbym wypełnić progi specjalnym środkiem ale nie wiem gdzie znajduje się korek żeby tam wtłoczyć ten środek możne ktoś mi po może?

Nie wiem jak w sporcie. W longu z tyłu jest od strony koła tam gdzie się błoto zbiera :)

Re: Konserwacja

PostNapisane: 29 cze 2013 12:26:11
przez adamf
Ja ostatnio rame konserwowałem w swoim sporcie. Wiesz, wszystko zależy od kosztów. Ja ostatnio rame robiłem środkiem Gravit. Już teraz nie pamiętam jakim (czy 600 czy 620). Jest to poliuretanowa masa uszczelniająca. Na początku na myjke i konkretne szorowanie. Później na kanał i trzeba dokładnie wyczyścić bo praktycznie jest to najważniejsza część. Zeskrobać, odpylić, odtłuścić. Na koniec podpinasz pistolet z gravitem pod sprężarkę - nie musi być mocarna. Trzy bary wystarczą. I psikasz. Jak nie masz sprężarki to można też to zrobić pędzlem, ale więcej roboty jest. Ja te kable i rureczki tam gdzie się dało poodpinałem i zakleiłem taśma i folią. Wszystko włożyłem na miejsce dopiero po wyschnięciu środka. Czasem ludzie stosują dwie powłoki. Jedną twardą i drugą miękką (na bazie kauczuka) to ważne jest żeby wpierw szła warstwa twarda a dopiero później kauczuk. W przeciwnym razie twarda warstwa będzie odpadać od kauczuka bo on "pracuje". Ja póki co od uszczelniania byłem dwa razy w górach Sowich i wszystko zdaje egzamin. No, może przeguby trochę oberwały :) Teraz będę brał się za elektrykę bo kontrolki w zegarach raz się świecą a raz nie. No i uszczelnienie silnika bym chciał zrobić gdbybym miał po większej wodzie jeździć i za cholerę nie wiem jak się za to zabrać. Co do blachy się zgadzam, mam ogniska i pęcherze na masce. Do malowania. Może jakiś wzorek? :P

Re: Konserwacja

PostNapisane: 09 sie 2013 12:05:01
przez nightman
10 dni ciężkiej harówki, 6 litrów konserwantu zewnętrzengo, 4 litry konserwantu do przestrzeni zamkniętych, 2 litry akrylu
8 litrów starej dobrej podkładowej minii, 10 litrów acetonu... i ZERO rudej jak blacha długa i szeroka...

Frotka wylalana, zakonserwowana, rama cycuś malinka na kolejne 4-5 lat starczy.... że o naniuchaniu oparów nie wspomnę ;)

Re: Konserwacja

PostNapisane: 08 wrz 2013 19:46:08
przez rzeziol1
Ja swojej froci zafundowałem konserwację barankiem w spray'u...i mam nadzieję że będzie ok po zimie:)

Re: Konserwacja

PostNapisane: 09 wrz 2013 12:04:52
przez Markon
rzeziol1 napisał(a):Ja swojej froci zafundowałem konserwację barankiem w spray'u...i mam nadzieję że będzie ok po zimie:)
to tak jak byś wziął witaminę C i miał nadzieje ze nie zachorujesz zimą :beer:

Re: Konserwacja

PostNapisane: 24 lis 2013 14:02:22
przez peterpan
Na frotce póki co zrobiłem tylko kilka zaprawek zewnętrznych bo brakło czasu. Wcześniej vitarę oddałem w ręce blacharza, więc też nic nie robiłem, ale wcześniejsze plaskacze robiłem zawsze tak: skrobak, szczotka, cortanin, minia, chlorokauczuk, konserwacja bitumiczno-kauczukowa ( stosowałem różne środki, generalnie skuteczność zbliżona przy dobrze przygotowanym podłożu). W profile stary pocziwy silwos. Jak było trzeba to zaczynałem od migomatu i wstawienia łatki. Ekstremalnie ważne jest całkowite usunięcie rudej, a bez potraktowania jej chemią nie da się. Na ramie we frocie jest parę łat rudej, powierzchownej, do wiosny powinna wytrzymać :) . Jaka jest metoda na skuteczne usunięcie błota z ramy? Poprzedni właściciel był maniakiem taplania. Płyta pod silnikiem była dokładne zaklejona błockiem. Parę razy na myjni samoobsługowej wkładałem koniec lancy kolejno w otwory w ramie, jechałem ruchem obrotowym i sporo błota wyszło ale czy to wystarczy?

Re: Konserwacja

PostNapisane: 24 lis 2013 22:45:26
przez Edi066
Ja w swoim Rodeo zacząłem od ściągnięcia zderzaków , wszelkich osłon od spodu i zaślepek z ramy...
Następnie karcher + własnej roboty przedłużka (0,7 m węża wysokociśnieniowego) , ustawienie auta (tudzież ramy) pod takim kątem , aby wszystko przelatywało (ok.1m przód do góry) i jazda od czoła !!!
Początkowo syf wypływał otworami po bokach ale umiejscowienie węża w otworze pośrodku ramy przepłukało zatory i lawina błotna wyleciała tyłem (+ gratisy w postaci karaluchów chyba jeszcze z USA :) )
Po przelewaniu całej ramy doputy nie poszła czysta woda czas na środek Cortanin - wiąże rdze ale na zdrową blachę działa wręcz odwrotnie...)
Poszło tego specyfiku ok. 4 litry (cały czas mowa tylko o środku ramy) rozłożone na dwa etapy w odstępach po 12h...
Po upływie 20 h od drugiej porcji Cortaninu jeszcze raz z tym że delikatniej całość wodą i znów czas na schnięcie - następne 12 h.
Teraz mamy ogniska rdzy związane Cortaninem a nadmiar spłukany ze zdrowej blachy...
Czas na ramę zewnątrz...Szlifierka , szczotki druciane i ognia !
(buda uniesiona nad ramą ok 5cm , przy okazji zmieniłem tuleje/poduszki trzymające budę na ramie)
8h i 12 szczotek później rama lśni (miejsca , gdzie stara konserwacja się trzymała zostały tylko delikatnie zmatowione).
Całość została spryskana benzyną ekstrakcyjną i czas na sprężarkę i pistolet...
W środek poszło 6l środka do konserwacji profili zmieszanego z gorącym woskiem.
Z zewnątrz dwie warstwy podkładu do metalu i na to 3 warstwy poczciwego Bitgumu...
Zima zweryfikuje czy warto było :)

Re: Konserwacja

PostNapisane: 25 lis 2013 17:04:39
przez peterpan
czyli mniej więcej sprawa jasna: przód do góry i szukać zaślepek na ramie? A gdzie są te zaślepki? Czy może każdy otwór w ramie powinien być zaślepiony? Mam budę podniesioną 5 cm to i widoczność nienajgorsza. Sąsiad ma karchera. Nie zauważyłem przez lata stosowania destrukcyjnego wpływu cortaninu na zdrową blachę. Może dlatego, że zdrowa blacha ( zwłaszcza w profilach ) jest osłonięta konserwacją fabryczną. Gdzie konserwacji nie ma, nie ma też zdrowej blachy.

Re: Konserwacja

PostNapisane: 25 lis 2013 17:45:55
przez Stabros
Edi066 napisał(a):... środek Cortanin - wiąże rdze ale na zdrową blachę działa wręcz odwrotnie...)...

A jakie to są te odwrotne działania Cortaninu?

Re: Konserwacja

PostNapisane: 16 paź 2015 18:20:22
przez paulo83
eric napisał(a):
dropsik127 napisał(a):witam mam pytanie chciałbym wypełnić progi specjalnym środkiem ale nie wiem gdzie znajduje się korek żeby tam wtłoczyć ten środek możne ktoś mi po może?

Nie wiem jak w sporcie. W longu z tyłu jest od strony koła tam gdzie się błoto zbiera :)


W Sporcie jest tak samo - przy progu od strony tylnego koła jest okrągła plastikowa zaślepka.