zboban napisał(a):mam taki sam problem z moja frocia kontrolka silnika jest bardzo rażąca: sa mi znane dwa powody( 1) sonda lambda (2) czujnik na wałku rozrządu, napewno słyszałes to wiele razy jedz do warsztatu i tam zostaniesz podłączony pod kompa i błedy powinny zostać wykryte i wykasowane.
Jeżeli to co pisze kolega zdoban jest prawdą, to nie lekceważyłbym już teraz tej kontrolki. Przekonałem się o tym na własnej skórze. Od jakiegoś czasu palił mi się właśnie check engine, pojechałem do opla i komputer wykazał że jest "za niskie napięcie zaworu egr". Wymieniłem zawór i jakiś czas był spokój. Minęło kilka dni, odpalam auto znów się zapala. Przejechałem kilka kilometrów, silnik zgasł. Próby odpalenia - bez skutku. Myślę sobie pewnie coś z elektryką. Zostawiłem samochód u elektryka, a ten na drugi dzień dzwoni do mnie z rewelacyjną wiadomością, brak ciśnienia sprężania na wszyskich cylindrach. Mechanik rozebrał silnik i poinformował mnie, że zatarły się wałki rozrządu, przez co pękł pasek. O dalszych skutkach chyba już nie muszę pisać. Teraz szukam silnika, bo koszt regeneracji głowic i rozebrania silnika w drobny mak (trzeba znaleźć przyczynę braku smarowania) byłby ogromny. A znalezienie silnika 3.2, to jest dopiero sztuka