Strona 1 z 6

[All] Check engine, pomarańczowa kontrolka serwisowa

PostNapisane: 05 kwi 2008 13:01:17
przez rmjk
Witam posiadam frontere 2.2 16 V i mam pewien problem regularnie ok dwa razy w miesiacu przy naglych manewrach skretu badz hamowania zapala mi sie pomaranczowa kontrolka na desce rozdzielczej.( w ksztalcie skrzyni biegow badz silnika) jak wiem jest to kontrolka serwisowa i trzeba z tym jechac do mechanika. Po zapaleniu kontrolki silnik pracuje normalnie nic glosniej tak jak by bylo wszysto w pozadku ale jednak swieci. po paru wlaczeniach i wylaczeniach zaoplonu gasnie do kolejnego razu.

co to moze byc? czy cos powaznego czy moze cos poprostu niekontaktuje i stad ten blad.
serdecznie pozdrawiam
Robert

PostNapisane: 05 kwi 2008 13:07:06
przez foxxiak
podlaczam sie do pytania - tez tak mam czasem

PostNapisane: 05 kwi 2008 13:43:11
przez wojtekkk
w pamięci waszych komputerów został zapisany kod usterki(będzie cały czas aż do momentu jego wykasowania)-wystarczy go teraz odczytać i szukać przyczyny w urządzeniu które go wysłało
kod odczytacie w warsztacie który ma komputer serwisowy ewentualnie samodzielnie(opis jak to zrobić z listą kodów znajdziecie na stronie głównej klubowej)
w zasadzie jest to pierwszy i jedyny krok do waszej dolegliwości gdyż z kompem jest podłączonych od groma czujek a skoro auto i tak zachowuje sie normalnie to nie zgadniesz- no chyba że to na gazie to olać

PostNapisane: 06 kwi 2008 18:21:42
przez FROTERKA
U mnie się ta kontrolka świeci cały czas (od kilku miesięcy), jeżdżę na gazie i, jak napisał wojtekkk, olewam. :D

PostNapisane: 06 kwi 2008 18:50:20
przez wojtekkk
generalnie olać bo zazwyczaj ma to związek z robieniem lambdy w jajo-tylko zeby nie było potem na mnie bo....-olać ale jak masz pewność że to właśnie tylko o to chodzi czyli i tak sprawdzić liste zapisanych błędów

PostNapisane: 06 kwi 2008 19:19:50
przez frota98
Możesz sprawdzić samemu co mniej więcej doleda twojemu autku, zwierając dwa styki w gnieździe serwisowym.
Gniazdo znajduje się pod konsolą od drzwi kierowcy i jest 16 pinowe.
Na tej stronie znajdziesz opis jak wywołać kody usterek
http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html
ps nie przejmuj się że jest do astry
We frotce jest układ zapłonowy MOTRONIC 1.5.

PostNapisane: 06 kwi 2008 20:32:15
przez wojtekkk
kolego FROTA98- nie wiem czy zauważyłeś ale taka odpowiedź już padła a rozwiązanie jest na stronie klubowej a nie jakieś tam astry(chociaż opel to opel -wszystko podobne)--i nie mam 100% pewności cZy wszystkie froty maja monotronic 1,5---2,0 i 2,4 tak ale czy inne

PostNapisane: 07 kwi 2008 18:25:14
przez frota98
kolego wojtekkk sorki może to przgapiłem że odp padła, ale nasz kolega pytał o ten problem w autku które posiada a w nim ma silnik 2.2 16v taki jak i ja mam i taki układ w nim jest
Pozdrawiam.

kontrolka serwisowa

PostNapisane: 07 kwi 2008 19:07:26
przez rmjk
czytam i pomalu cisnienie mi opada i nie denerwuje sie juz mocno ,w lato bedac w polsce podjade do swojego mechanika i sparawdzi mi na kompie.a narazie uspokojony na wakacje dwutygodniowe jade i mam do przejechania ok 3.000km .
serdecznie pozdrawiam i dzieki za pomoc
robert

odpowiec

PostNapisane: 22 kwi 2008 22:29:59
przez zboban
mam taki sam problem z moja frocia kontrolka silnika jest bardzo rażąca: sa mi znane dwa powody( 1) sonda lambda (2) czujnik na wałku rozrządu, napewno słyszałes to wiele razy jedz do warsztatu i tam zostaniesz podłączony pod kompa i błedy powinny zostać wykryte i wykasowane.

PostNapisane: 23 kwi 2008 14:34:19
przez wojtekkk
zostaną wykryte i wykasowane a po chwili pojawja się na nowo
sonda-z całapewnościa ma to zwiazek z instalacja gazową
czujnik wału korbowego(czy jakoś tak)-pojawia się zawsze gdy w momencie podpiecia silnik nie pracuje

PostNapisane: 24 kwi 2008 16:44:36
przez frota98
Może mieć to związek z intalacją gazową w momencie kiedy nie ma założonego emulatora.

PostNapisane: 24 kwi 2008 18:49:43
przez wojtekkk
jak masz założony emulator tez ma prawo się pokazać

PostNapisane: 09 maja 2008 01:56:07
przez rmjk
witam
ja nie posiadam instalacji gazowej ale mnie sie wydaje ze to cos z elektryka bo jak bylo mokro i wilgotno to sie swiecila ale ostatnie jjz nie.
oby tak dalej
pozdrawiam

PostNapisane: 01 cze 2008 08:57:55
przez albi
Witam,
w mojej Fronterze 3.2 V6 (beznyzna) zapalila sie wczoraj ta kontrolka. Czy procedura odczytu kodu opisana w dziale technika jest podobna? Jesli nie to gdzie znajde opis takie procedury?

pozdrawiam

PostNapisane: 02 cze 2008 17:21:54
przez rmjk
u mnie po parokrotnym uruchomieniu silnika sampczynnie gasnie
pozdrawiam

Check engine - niekotrolowany restart?

PostNapisane: 17 lut 2010 11:42:42
przez Wookash
Witam

Nie wiem jak to jest z komputerem i bledami bo swiecil mi sie check od jakis 2 tygodni. Nie bylem na kompie bo check byl spowodawany przydlawieniem silnika tzn. podejrzewam ze wylapal blad gdy nie dostal paliwa itd. Swiecil sie az do wczoraj nie restartowalem niczym i wczoraj po tankowaniu zgaslo sobie swiecenie. Innym razem tez silnik przydusilo kontrolka sie zawswiecila a potem po kilku kilometrach zgaslo. Czy to normalne?

Re: Check engine - niekotrolowany restart?

PostNapisane: 17 lut 2010 12:41:33
przez jrzeuski
Mnie w 2,5TDS też potrafi czasem zapalić się ni z tego ni z owego kontrolka (silnik się nie dławi, nie muli, kompletnie zero objawów jakichkolwiek problemów w czasie jazdy) po czym po kilku minutach gaśnie. Natomiast jak są problemy z dopływem paliwa, to jeszcze nigdy komputer nie uznał tego za powód do zapalenia kontrolki mimo, że silnik gasł.

Re: Check engine - niekotrolowany restart?

PostNapisane: 17 lut 2010 14:16:00
przez Wookash
Tzn moze zle opisalem swoj problem jak juz kiedys rozmawialismy samochod mi przymulal jak mu wciskalem i gasl na wolnych obrotach. Podejrzenie padlo na krokowca ktorego wyczyscilem ale na drugi dzien znowu zgasl i sie check zapalil. Komp przy takiej sytuacji wykryl problem z przeplywka. Jak ustaly mrozy problem z gasnieciem zniknal i samochodu juz nie przymuli na ulamek sekundy. Piszac o problemach z dostawa Pb myslalem ze woda zamarzla w filtrze ewentualnie w innym miejscu i to przyczyna przymulenia czego efektem bylo wylapanie bledu przez kompa. W momencie przymulenia moze i krokowiec sie odezwal oraz przepustnica. Ciezko gdybac co bylo przyczyna zapalenia kontrolki. Zastanawia mnie tylko jedno ze sama zgasla bez resetowania kompem albo odpinania aku.

Re: Check engine - niekotrolowany restart?

PostNapisane: 17 lut 2010 16:06:35
przez brum
Sterownik wyświetla błąd jeśli go zanotuje i się utrzymuje w pamięci, jeśli błąd zniknie bo np czujnik złapie styk na kostce to błąd zniknie i to jest normalne. Błąd mógł zostać złapany przez każdy czujnik jaki jest przy silniku (sonda lambda to tez czujnik)...ciesz się że zniknęło.

jrzeuski napisał(a): Natomiast jak są problemy z dopływem paliwa, to jeszcze nigdy komputer nie uznał tego za powód do zapalenia kontrolki mimo, że silnik gasł.


Nie porównuj diesla z benzyną bo to inna konstrukcja.